Критерії та показники розвитку у дітей сприймання в процесі ознайомлення дітей з площинами геометричних фігур
Показники та критерії |
Високий рівень |
Середній рівень |
Низький рівень |
Усвідомлення поняття форми та вміння виділяти її в предметах та геометричних фігур |
Розуміє та знає, що таке форма і вміє її виділяти як ознаку в різних предметах оточення та геометричних формах. |
Формально сприймає форму предметів, не може виділити форму серед інших ознак. |
Дитині складно виділяти форму предмета з-поміж інших озник, абстрагувати таузагальнювати їх |
Дотикове обстеження форми геометричних фігур |
Послідовно виконує рухи з обстеження геометричної фігури, вміє визначати сторони та кути, називати їх |
За допомогою дорослого обстежує площину фігури, виконує дії та усвідомлює її основні частини |
Має складнощі з виконанням завдання, не вміє самостійно визначати основні частини фігури |
Зорове сприймання цілої та окремих частин фігури |
Вміє цілісно сприймати площину фігури та її складові частини, виділяє та називає їх |
За допомогою дорослого формує уявлення про геометричну фігуру, а за допомогою зорового обстеження — про її складові частини |
Без допомоги дорослого не може сприймати фігуру і її окремі елементи |
Сформованість знань про обʼємні та площинні геометричні фігури |
Має достатній обсяг знань про обʼємні та площинні геометричні фігури, використовує свій досвід на практиці, к повсякденному житті |
Має відносно стійкі знання з математики відповідно свого віку, знання про фігури та її основні групи |
Недостатньо сформоване уявлення про основні групи геометричних фігур, без допомоги дорослого не вміють визначати їх під час ігор та вправ |
Знаходження в оточуючому середовищі геометричних форм, вміння аналізувати навколишній простір |
Вміють довкола себе бачити геометричні форми, визначати їх в предметах найближчого середовища |
Вміють достатньо добре аналізувати простір, проте мають складнощі з визначення основних геометричних форм |
Мають труднощі визначення геометричних форм в оточуючому середовищі, а тому не можуть виконати завдання без допомоги дорослого |
Наслідування зразка вихователя, виконання інструкції щодо обстеження фігури, розвиток слухового сприймання |
Правильно виконують інструкцію дорослого з обстеження геометричних форм, має розвинене слухове сприймання |
Відносно правильно виконують дії, іноді можуть помилитися з напрямком просування з обстеження форми, але за настановкою дорослого виправляються |
Мають складнощі у роботі з обстеження форми предметів, нерозвинуте слухове сприймання інструкцій та вказівок, часто відволікаються |