Критерії визначення результатів навчання з предмета «Інформатика»,
відповідно до додатка 14 Державного стандарту базової середньої освіти.
Загальні результати (додаток14) |
Рівні досягнень |
||||
Високий 10-12 б. |
Достатній 7-9 б. |
Середній 4-6 б. |
Початковий 1-3 б. |
||
1. Здійснює різні види діяльності з даними, оцінює інформацію для розв’язання життєвих проблем. |
|||||
Досліджує і оцінює вплив інформаційних технологій на своє життя, навколишній світ і розвиток [ІФО 1.1] |
розрізняє й пояснює самостійно інформаційні процеси в навколишньому середовищі в контексті розв’язання конкретних задач [6 ІФО 1.1.1-1] обирає свідомо, пояснює вибір, описує призначення та застосування цифрових пристроїв та інформаційних технологій для розв’язання конкретної задачі [6 ІФО 1.1.2-1 -1.1.2-2] наводить приклади поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості [6 ІФО 1.1.3-1] описує та оцінює позитивний і негативний вплив інформаційних технологій на власне життя і суспільство [6 ІФО 1.1.3-2] |
розрізняє й пояснює інформаційні процеси в навколишньому середовищі в контексті розв’язання конкретних задач, припускаючись незначних помилок [6 ІФО 1.1.1-1] обирає, не завжди конкретно пояснює вибір, описує призначення та застосування цифрових пристроїв та інформаційних технологій для розв’язання конкретної задачі [6 ІФО 1.1.2-1 -1.1.2-2] здебільшого наводить приклади поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості [6 ІФО 1.1.3-1] описує самостійно, оцінює з допомогою вчителя чи сторонніх осіб позитивний і негативний вплив інформаційних технологій на власне життя і суспільство [6 ІФО 1.1.3-2] |
розрізняє інформаційні процеси в навколишньому середовищі в контексті розв’язання конкретних задач з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.1.1-1] використовує цифрові пристрої й технології для розв’язання конкретних задач з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.1.2-1 -1.1.2-2] має труднощі у наведенні прикладів поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості [6 ІФО 1.1.3-1] описує та оцінює позитивний і негативний вплив інформаційних технологій на власне життя і суспільство з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.1.3-2] |
відчуває труднощі у визначені інформаційних процесів у навколишньому середовищі [6 ІФО 1.1.1-1] відчуває труднощі у виборі й використані цифрових пристроїв для розв’язання конкретних задач [6 ІФО 1.1.2-1 -1.1.2-2]
не може навести приклади поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості [6 ІФО 1.1.3-1]
не може описати та оцінити позитивний і негативний вплив інформаційних технологій на власне життя і суспільство [6 ІФО 1.1.3-2] |
|
Знаходить, збирає, зберігає, представляє, перетворює, структурує, аналізує і узагальнює дані різних типів [ІФО 1.2] |
визначає формат і обсяг даних, потрібних для розв’язання задачі, підтвердження чи спростування тверджень [6 ІФО 1.2.1-1]
свідомо обирає та застосовує самостійно цифрові інструменти для збирання чи отримання даних [6 ІФО 1.2.1-2] розпізнає дані різних типів, наводить їх приклади та свідомо обирає властивості об’єктів, що є істотними для розв’язання задачі і визначає їхні допустимі значення [6 ІФО 1.2.1-3]
зберігає результати пошуку або власної роботи на зовнішніх носіях або мережних/хмарних ресурсах [6 ІФО 1.2.1-4] обирає ключові слова і методи пошуку, формулює різні типи запитань та/або запитів для пошуку потрібної інформації [6 ІФО 1.2.2-1]
визначає самостійно прості закономірності на підставі аналізу набору даних[6 ІФО 1.2.2-2]
створює / обирає і подає набори даних для перевірки чи доведення тверджень [6 ІФО 1.2.2-3] представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень та пояснює їх [6 ІФО 1.2.3-1 - 1.2.3-2] |
визначає формат і обсяг даних, потрібних для розв’язання задачі, підтвердження чи спростування тверджень, припускаючись незначних помилок [6 ІФО 1.2.1-1] обирає та застосовує почасти цифрові інструменти для збирання чи отримання даних [6 ІФО 1.2.1-2] частково розпізнає дані різних типів, наводить їх приклади та обирає властивості об’єктів, що є істотними для розв’язання задачі і визначає їхні допустимі значення [6 ІФО 1.2.1-3] здебільшого зберігає результати пошуку або власної роботи на зовнішніх носіях або мережних/хмарних ресурсах [6 ІФО 1.2.1-4] здебільшого правильно обирає ключові слова і методи пошуку, формулює різні типи запитань та/або запитів для пошуку потрібної інформації [6 ІФО 1.2.2-1] визначає прості закономірності на підставі аналізу набору даних [6 ІФО 1.2.2-2] створює / обирає і подає набори даних для перевірки чи доведення тверджень, значення іноді, звертаючись за допомогою до вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.2.2-3] представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень та частково пояснює їх [6 ІФО 1.2.3-1 - 1.2.3-2] |
визначає формат і обсяг даних, потрібних для розв’язання задачі, підтвердження чи спростування тверджень виключно з допомогою до вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.2.1-1] обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних виключно з допомогою до вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.2.1-2] розпізнає дані різних типів з допомогою до вчителя чи сторонніх осіб, відчуває труднощі у наведенні прикладів; обирає частково властивості об’єктів, що є істотними для розв’язання задачі, не може визначити їхні допустимі значення [6 ІФО 1.2.1-3] потребує допомоги, щоб зберегти результати пошуку або власної роботи на зовнішніх носіях або мережних/хмарних ресурсах [6 ІФО 1.2.1-4] обирає ключові слова і методи пошуку з допомогою до вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.2.2-1]
відчуває труднощі у визначенні простих закономірностей на підставі аналізу набору даних [6 ІФО 1.2.2-2] створює / обирає і подає набори даних з допомогою до вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.2.2-3]
потребує допомоги в створенні таблиці, схеми, діаграми [6 ІФО 1.2.3-1 - 1.2.3-2] |
не визначає формат і обсяг даних, потрібних для розв’язання задачі, підтвердження чи спростування тверджень [6 ІФО 1.2.1-1]
відчуває значні труднощі в доборі цифрових інструментів для збирання чи отримання даних[6 ІФО 1.2.1-2]
частково розпізнає дані різних типів з допомогою до вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.2.1-3] демонструє невміння обирати властивості об’єктів, що є істотними для розв’язання задачі [6 ІФО 1.2.1-3]
не може зберегти результати пошуку або власної роботи на зовнішніх носіях або мережних/хмарних ресурсах [6 ІФО 1.2.1-4] потребує допомоги в підборі ключових слів й методів пошуку[6 ІФО 1.2.2-1]
не може визначити самостійно прості закономірності на підставі аналізу набору даних [6 ІФО 1.2.2-2]
має значні труднощі у створенні / обранні і поданні наборів даних для перевірки чи доведення тверджень [6 ІФО 1.2.2-3]
не може створити таблицю, схему, діаграму тощо [6 ІФО 1.2.3-1 - 1.2.3-2] |
|
Будує інформаційні моделі об’єктів, явищ і процесів [ІФО 1.3] |
свідомо оцінює істотність/ важливість/ необхідність/ адекватність інформації в контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми [6 ІФО 1.3.1-1]. самостійно обирає властивості об’єктів, що є істотними для розв’язання задачі, і визначає їхні допустимі значення [6 ІФО 1.3.1-2]. пояснює самостійно прості причиново-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон «якщо, то», «що треба зробити, щоб» [6 ІФО 1.3.1-3]. планує й свідомо реалізує експеримент з готовими чи створеними моделями для підтвердження чи спростування гіпотези [6 ІФО 1.3.2-1]. свідомо робить висновки, наскільки отримані результати експерименту з моделлю відповідають гіпотезі [6 ІФО 1.3.2-2] |
оцінює істотність/ важливість/ необхідність/ адекватність інформації в контексті розв’язання життєвої/ навчальної проблеми, припускаючись незначних помилок [6 ІФО 1.3.1-1]. обирає властивості об’єктів, що є істотними для розв’язання задачі, і визначає їхні допустимі значення [6 ІФО 1.3.1-2]. пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон «якщо, то», «що треба зробити, щоб» [6 ІФО 1.3.1-3]. планує й реалізує експеримент з готовими чи створеними моделями для підтвердження чи спростування гіпотези [6 ІФО 1.3.2-1]. робить висновки, наскільки отримані результати експерименту з моделлю відповідають гіпотезі/прогнозу [6 ІФО 1.3.2-2] |
оцінює істотність/ важливість/ необхідність/ адекватність інформації в контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми з допомогою до вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.3.1-1]. частково обирає властивості об’єктів, що є істотними для розв’язання задачі, і визначає їхні допустимі значення [6 ІФО 1.3.1-2]. частково пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон «якщо, то», «що треба зробити, щоб» [6 ІФО 1.3.1-3]. планує й реалізує експеримент з готовими чи створеними моделями для підтвердження чи спростування гіпотези з допомогою до вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.3.2-1]. робить висновки, наскільки отримані результати експерименту з моделлю відповідають гіпотезі/прогнозу з допомогою до вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.3.2-2] |
не може оцінити істотність/ важливість/ необхідність/ адекватність інформації в контексті розв’язання життєвої/ навчальної проблеми [6 ІФО 1.3.1-1]. обирає властивості об’єктів, що є істотними для розв’язання задачі, і визначає їхні допустимі значення з допомогою до вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.3.1-2]. має труднощі в поясненні простих причинно-наслідкових зв’язків в готовій моделі, використовуючи шаблон «якщо, то», «що треба зробити, щоб» [6 ІФО 1.3.1-3] не може реалізувати експеримент з готовими чи створеними моделями для підтвердження чи спростування гіпотези з допомогою до вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.3.2-1]. не здатний робити висновки, наскільки отримані результати експерименту з моделлю відповідають гіпотезі/прогнозу [6 ІФО 1.3.2-2] |
|
Критично оцінює інформацію, отриману з різних джерел [ІФО 1.4] |
свідомо розпізнає факти й судження в інформаційних джерелах [6 ІФО 1.4.1-1]. самостійно порівнює інформацію з різних джерел за наданими критеріями [6 ІФО 1.4.1-2]. наводить ґрунтовні аргументи щодо надійності джерел і достовірності інформації в медіатекстах [6 ІФО 1.4.2-1]. використовує самостійно запропоновані ресурси для перевірки сумнівної інформації й надійності джерел [6 ІФО 1.4.2-2] |
розпізнає факти й судження в інформаційних джерелах [6 ІФО 1.4.1-1]. порівнює інформацію з різних джерел за наданими критеріями [6 ІФО 1.4.1-2]. частково наводить аргументи щодо надійності джерел і достовірності інформації в медіатекстах припускаючись незначних помилок [6 ІФО 1.4.2-1]. використовує частково запропоновані ресурси для перевірки сумнівної інформації й надійності джерел, припускаючись незначних помилок [6 ІФО 1.4.2-2] |
не завжди розпізнає факти й судження в інформаційних джерелах [6 ІФО 1.4.1-1]. частково порівнює інформацію з різних джерел за наданими критеріями [6 ІФО 1.4.1-2]. наводить аргументи щодо надійності джерел і достовірності інформації в медіатекстах з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.4.2-1]. використовує запропоновані ресурси для перевірки сумнівної інформації й надійності джерел з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 1.4.2-2] |
не може розпізнати факти й судження в інформаційних джерелах [6 ІФО 1.4.1-1]. має труднощі в порівнянні інформації з різних джерел за наданими критеріями [6 ІФО 1.4.1-2]. не може наводити аргументи щодо надійності джерел і достовірності інформації в медіатекстах [6 ІФО 1.4.2-1]. не вміє використовувати запропоновані ресурси для перевірки сумнівної інформації й надійності джерел [6 ІФО 1.4.2-2] |
|
2. Створює інформаційні продукти та програми за допомогою цифрових пристроїв і без них. |
|||||
Розробляє і реалізовує алгоритми [ІФО 2.1] |
свідомо складає лінійні, розгалужені й циклічні алгоритми для розв’язання задач [6 ІФО 2.1.1-1]. представляє алгоритм одним чи кількома способами [6 ІФО 2.1.1-2]. поєднує базові структури для розв’язання задачі [6 ІФО 2.1.1-3]. пропонує самостійно способи перевірки коректності алгоритму й використовує їх [6 ІФО 2.1.1-4]. самостійно знаходить, пояснює і пропонує варіанти виправлення простих логічних помилок [6 ІФО 2.1.2-1]. свідомо робить висновок щодо відповідності алгоритму для розв’язання задачі [6 ІФО 2.1.2-2] |
складає лінійні, розгалужені й циклічні алгоритми для розв’язання задач [6 ІФО 2.1.1-1]. частково представляє алгоритм одним чи кількома способами [6 ІФО 2.1.1-2]. частково поєднує базові структури для розв’язання задачі [6 ІФО 2.1.1-3]. пропонує способи перевірки коректності алгоритму й використовує їх [6 ІФО 2.1.1-4]. знаходить, пояснює і пропонує варіанти виправлення простих логічних помилок [6 ІФО 2.1.2-1]. робить висновок щодо відповідності алгоритму для розв’язання задачі припускаючись незначних помилок [6 ІФО 2.1.2-2] |
складає лінійні, розгалужені й циклічні алгоритми для розв’язання задач припускаючись незначних помилок [6 ІФО 2.1.1-1]. має труднощі із представленням алгоритму одним чи кількома способами [6 ІФО 2.1.1-2]. поєднує базові структури для розв’язання задачі з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 2.1.1-3]. частково пропонує способи перевірки коректності алгоритму, але не використовує їх [6 ІФО 2.1.1-4]. знаходить, пояснює і пропонує варіанти виправлення простих логічних помилок з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 2.1.2-1]. має труднощі у формулюванні висновку щодо відповідності алгоритму для розв’язання задачі [6 ІФО 2.1.2-2] |
складає лінійні, розгалужені й циклічні алгоритми для розв’язання задач з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 2.1.1-1]. має значні труднощі в представленні алгоритму одним чи кількома способами [6 ІФО 2.1.1-2]. не здатний поєднувати базові структури для розв’язання задачі [6 ІФО 2.1.1-3]. не здатний запропонувати способи перевірки коректності алгоритму [6 ІФО 2.1.1-4]. не може знайти й пояснити варіанти виправлення простих логічних помилок [6 ІФО 2.1.2-1]. не здатний сформулювати висновок щодо відповідності алгоритму для розв’язання задачі [6 ІФО 2.1.2-2]
|
|
Створює і налагоджує програмні проекти [ІФО 2.2] |
самостійно наводить приклади виконавців і команд, які вони виконують [6 ІФО 2.2.1-1]. створює й виконує програмний проєкт у середовищі програмування (візуальне, блокове або інше, відповідне віку) [6 ІФО 2.2.1-2]. свідомо виконує перевірку роботи програмного проєкту на заданих прикладах і робить висновки щодо коректності його роботи [6 ІФО 2.2.1-3.] пропонує власні способи перевірки правильності роботи проєкту [6 ІФО 2.2.1-4]. розпізнає типові помилки, які виникають під час запуску програмного проєкту, і пропонує способи усунення їх [6 ІФО 2.2.2-1]. свідомо докладає зусиль і виявляє гнучкість, використовуючи доступні ресурси і стратегії для подолання перешкод і розв’язання проблем під час реалізації програмних проєктів 6 ІФО 2.2.2-2]. прогнозує зміну результату роботи проєкту внаслідок внесення змін у нього [6 ІФО 2.2.2-3] |
наводить приклади виконавців і команд, які вони виконують [6 ІФО 2.2.1-1]. створює й виконує програмний проєкт у середовищі програмування (візуальне, блокове або інше, відповідне віку) припускаючись незначних помилок [6 ІФО 2.2.1-2]. виконує перевірку роботи програмного проєкту на заданих прикладах і робить висновки щодо коректності його роботи [6 ІФО 2.2.1-3.] частково пропонує власні способи перевірки правильності роботи проєкту [6 ІФО 2.2.1-4]. розпізнає типові помилки, які виникають під час запуску програмного проекту, але не пропонує способи усунення їх [6 ІФО 2.2.2-1]. докладає зусиль і виявляє гнучкість, використовуючи доступні ресурси і стратегії для подолання перешкод і розв’язання проблем під час реалізації програмних проєктів 6 ІФО 2.2.2-2]. прогнозує зміну результату роботи проєкту внаслідок внесення змін у нього припускаючись незначних помилок [6 ІФО 2.2.2-3] |
частково наводить приклади виконавців і команд, які вони виконують [6 ІФО 2.2.1-1]. створює й виконує програмний проєкт у середовищі програмування (візуальне, блокове або інше, відповідне віку) з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 2.2.1-2]. виконує перевірку роботи програмного проєкту на заданих прикладах, але не може зробити висновки щодо коректності його роботи [6 ІФО 2.2.1-3.] пропонує власні способи перевірки правильності роботи проєкту з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 2.2.1-4]. розпізнає типові помилки, які виникають під час запуску програмного проекту з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 2.2.2-1]. не завжди докладає зусиль і виявляє гнучкість, використовуючи доступні ресурси і стратегії для подолання перешкод і розв’язання проблем під час реалізації програмних проєктів [6 ІФО 2.2.2-2]. має складнощі в прогнозуванні змін результату роботи проєкту внаслідок внесення змін у нього [6 ІФО 2.2.2-3] |
наводить приклади виконавців і команд, які вони виконують припускаючись значних помилок [6 ІФО 2.2.1-1]. має значні труднощі у створенні й виконанні програмних проєктів у середовищі програмування (візуальне, блокове або інше, відповідне віку) [6 ІФО 2.2.1-2]. Має значні труднощі у виконанні перевірки роботи програмного проєкту на заданих прикладах і не здатний робити висновки щодо коректності його роботи [6 ІФО 2.2.1-3.] не може запропонувати власні способи перевірки правильності роботи проєкту [6 ІФО 2.2.1-4]. не може розпізнати типові помилки, які виникають під час запуску програмного проєкту [6 ІФО 2.2.2-1]. має проблеми з використанням доступних ресурсів і стратегій для подолання перешкод і розв’язання проблем під час реалізації програмних проєктів [6 ІФО 2.2.2-2]. не може спрогнозувати зміну результату роботи проєкту внаслідок внесення змін у нього [6 ІФО 2.2.2-3] |
|
Розробляє модульні проекти [ІФО 2.3] |
складає самостійно список підзадач для розв’язання великої або складної задачі [6 ІФО 2.3.1-1]. визначає функціонал окремих частин проєкту [6 ІФО 2.3.1-2]. самостійно складає проєкт з розв’язків окремих підзадач [6 ІФО 2.3.1-3]. узгоджує взаємодію окремих підзадач у модульному проєкті [6 ІФО 2.3.1-4] |
складає список підзадач для розв’язання великої або складної задачі [6 ІФО 2.3.1-1]. частково визначає функціонал окремих частин проєкту [6 ІФО 2.3.1-2]. складає проєкт з розв’язків окремих підзадач [6 ІФО 2.3.1-3]. узгоджує взаємодію окремих підзадач у модульному проєкті припускаючись незначних помилок [6 ІФО 2.3.1-4] |
складає список підзадач для розв’язання великої або складної задачі припускаючись помилок [6 ІФО 2.3.1-1]. визначає функціонал окремих частин проєкту з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 2.3.1-2]. має труднощі у складанні проєкту з розв’язків окремих підзадач [6 ІФО 2.3.1-3]. узгоджує взаємодію окремих підзадач у модульному проєкті з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 2.3.1-4] |
має великі труднощі в складанні списку підзадач для розв’язання великої або складної задачі [6 ІФО 2.3.1-1]. не може визначити функціонал окремих частин проєкту [6 ІФО 2.3.1-2]. має значні труднощі у складанні проєкту з розв’язків окремих підзадач [6 ІФО 2.3.1-3]. не може узгодити взаємодію окремих підзадач у модульному проєкті [6 ІФО 2.3.1-4] |
|
Створює та опрацьовує інформаційні продукти з використанням даних різних типів [ІФО 2.4] |
свідомо розпізнає й реалізовує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми, [6 ІФО 2.4.1-1]. описує власну діяльність й набутий досвід під час створення інформаційного продукту [6 ІФО 2.4.3-8]. наводить приклади різних програмних засобів для опрацювання даних, порівнює їх за наданими критеріями й пояснює вибір потрібних [6 ІФО 2.4.2-1]. використовує дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів [6 ІФО 2.4.2-2]. створює, редагує й форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку [6 ІФО 2.4.3-1]. обирає й застосовує засоби для побудови малюнка в одному з графічних редакторів [6 ІФО 2.4.3-2]. використовує програмне забезпечення для простих розрахунків і візуалізації результатів [6 ІФО 2.4.3-3]. створює мультимедійні презентації [6 ІФО 2.4.3-4]. дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів. [6 ІФО 2.4.3-7]. |
розпізнає й реалізовує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми, [6 ІФО 2.4.1-1]. описує власну діяльність й набутий досвід під час створення інформаційного продукту припускаючись незначних помилок [6 ІФО 2.4.3-8]. наводить приклади різних програмних засобів для опрацювання даних, частково порівнює їх за наданими критеріями й пояснює вибір потрібних припускаючись незначних помилок [6 ІФО 2.4.2-1]. частково використовує дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів припускаючись незначних помилок [6 ІФО 2.4.2-2]. створює, редагує й форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку припускаючись незначних помилок [6 ІФО 2.4.3-1]. обирає й частково застосовує засоби для побудови малюнка в одному з графічних редакторів [6 ІФО 2.4.3-2]. частково використовує програмне забезпечення для простих розрахунків і візуалізації результатів [6 ІФО 2.4.3-3]. створює мультимедійні презентації [6 ІФО 2.4.3-4]. переважно дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів. [6 ІФО 2.4.3-7]. |
частково розпізнає й реалізовує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми, припускаючись помилок [6 ІФО 2.4.1-1]. описує власну діяльність й набутий досвід під час створення інформаційного продукту з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 2.4.3-8]. наводить приклади різних програмних засобів для опрацювання даних, але не може порівнювати їх за наданими критеріями [6 ІФО 2.4.2-1]. використовує дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 2.4.2-2]. створює, редагує й форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 2.4.3-1]. обирає засоби для побудови малюнка в одному з графічних редакторів, але має труднощі із їх застосуванням [6 ІФО 2.4.3-2]. має труднощі із використанням програмного забезпечення для простих розрахунків і візуалізації результатів [6 ІФО 2.4.3-3]. створює мультимедійні презентації припускаючись помилок [6 ІФО 2.4.3-4]. частково дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів. [6 ІФО 2.4.3-7]. |
складно розпізнає й не реалізовує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 2.4.1-1]. має значні труднощі в описі власної діяльності під час створення інформаційного продукту [6 ІФО 2.4.3-8]. наводить приклади різних програмних засобів для опрацювання даних з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 2.4.2-1]. не здатен використовувати дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів [6 ІФО 2.4.2-2]. не вміє створювати, редагувати й форматувати об’єкти текстового документа [6 ІФО 2.4.3-1]. обирає засоби для побудови малюнка в одному з графічних редакторів, але має значні труднощі із їх застосуванням [6 ІФО 2.4.3-2]. не вміє використовувати програмне забезпечення для простих розрахунків і візуалізації результатів [6 ІФО 2.4.3-3]. створює мультимедійні презентації припускаючись значних помилок [6 ІФО 2.4.3-4]. не дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів. [6 ІФО 2.4.3-7]. |
|
Співпрацює в команді для створення інформаційного продукту [ІФО 2.5] |
бере участь у спільному проєкті (онлайновому та офлайновому) зі створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів [6 ІФО 2.5.1-1]. планує роботу перед виконанням завдання і за потреби вносить корективи в план під час виконання завдання [6 ІФО 2.5.1-2]. пояснює, розподіляє й відповідально виконує ролі групової взаємодії під час розробки проєкту [6 ІФО 2.5.2-1]. пропонує й дотримується правил взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проєкту [6 ІФО 2.5.2-2]. самостійно наводить переваги конструктивної співпраці [6 ІФО 2.5.2-3]. пропонує допомогу іншим, коли бачить у ній потребу [6 ІФО 2.5.3-1]. бере участь у представленні результатів групової роботи [6 ІФО 2.5.3-2]. описує вплив власних думок, емоцій і настрою на власну діяльність і результат роботи (власний і групи) [6 ІФО 2.5.3-3]. надає доброзичливі й конструктивні поради щодо вдосконалення процесу та/чи результату спільної роботи [6 ІФО 2.5.4-2]. описує власну діяльність як члена групи й набутий досвід [6 ІФО 2.5.4-3] |
переважно бере участь у спільному проєкті (онлайновому та офлайновому) зі створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів [6 ІФО 2.5.1-1]. планує роботу перед виконанням завдання і за потреби вносить корективи в план під час виконання завдання припускаючись незначних помилок [6 ІФО 2.5.1-2]. пояснює, частково розподіляє й відповідально виконує ролі групової взаємодії під час розробки проєкту [6 ІФО 2.5.2-1]. пропонує й частково дотримується правил взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проєкту [6 ІФО 2.5.2-2]. наводить переваги конструктивної співпраці [6 ІФО 2.5.2-3]. іноді пропонує допомогу іншим, коли бачить у ній потребу [6 ІФО 2.5.3-1]. бере участь у представленні результатів групової роботи [6 ІФО 2.5.3-2]. описує вплив власних думок, емоцій і настрою на власну діяльність і результат роботи (власний і групи) припускаючись незначних помилок [6 ІФО 2.5.3-3]. частково надає доброзичливі й конструктивні поради щодо вдосконалення процесу та/чи результату спільної роботи [6 ІФО 2.5.4-2]. подекуди описує власну діяльність як члена групи й набутий досвід [6 ІФО 2.5.4-3] |
має проблеми з участю у спільному проєкті (онлайновому та офлайновому) зі створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів [6 ІФО 2.5.1-1]. має труднощі у плануванні роботи перед виконанням завдання і за потреби вносить корективи в план під час виконання завдання [6 ІФО 2.5.1-2]. має труднощі у поясненні, розподіленні й виконанні ролі групової взаємодії під час розробки проєкту [6 ІФО 2.5.2-1]. пропонує, але не дотримується правил взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проєкту [6 ІФО 2.5.2-2]. наводить переваги конструктивної співпраці припускаючись помилок [6 ІФО 2.5.2-3]. бере участь у представленні результатів групової роботи [6 ІФО 2.5.3-2]. описує вплив власних думок, емоцій і настрою на власну діяльність і результат роботи (власний і групи) з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 2.5.3-3]. надає поради щодо вдосконалення процесу та/чи результату спільної роботи з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 2.5.4-2]. описує власну діяльність як члена групи й набутий досвід припускаючись помилок [6 ІФО 2.5.4-3] |
не бере участі у спільному проєкті (онлайновому та офлайновому) зі створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів [6 ІФО 2.5.1-1]. не вміє планувати роботу перед виконанням завдання і за потреби вносить корективи в план під час виконання завдання [6 ІФО 2.5.1-2]. не може пояснювати, розподіляти й виконувати ролі групової взаємодії під час розробки проєкту [6 ІФО 2.5.2-1]. не пропонує й не дотримується правил взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проєкту [6 ІФО 2.5.2-2]. потребує допомоги в наведенні переваг конструктивної співпраці [6 ІФО 2.5.2-3]. бере участь у представленні результатів групової роботи [6 ІФО 2.5.3-2]. має значні труднощі в описі власних думок, емоцій і настрою на власну діяльність і результат роботи (власний і групи) [6 ІФО 2.5.3-3]. не може надати поради щодо вдосконалення процесу та/чи результату спільної роботи [6 ІФО 2.5.4-2]. має значні труднощі в описі власної діяльність як члена групи й набутий досвід [6 ІФО 2.5.4-3] |
|
3. Використовує інформаційні технології та мережі для інформації, спілкування й співпраці. |
|||||
Використовує широкий спектр цифрових пристроїв [ІФО 3.1] |
свідомо виділяє групи цифрових пристроїв за їхніми функціями й призначенням [6 ІФО 3.1.1-1]. називає складові комп’ютера і розповідає про їхнє призначення, описуючи їхні взаємодію, основні характеристики, можливості та обмеження [6 ІФО 3.1.1-2]. демонструє належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і виведення даних [6 ІФО 3.1.1-3]. критично описує взаємозв’язок програмного забезпечення комп’ютера з апаратною складовою [6 ІФО 3.1.2-1]. пояснює призначення операційної системи і прикладного програмного забезпечення [6 ІФО 3.1.2-2]. моделює роботу простої інформаційної системи [6 ІФО 3.1.2-3] |
виділяє групи цифрових пристроїв за їхніми функціями й призначенням [6 ІФО 3.1.1-1]. називає складові комп’ютера і розповідає про їхнє призначення, описуючи їхні взаємодію, основні характеристики, можливості та обмеження припускаючись незначних помилок [6 ІФО 3.1.1-2]. переважно демонструє належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і виведення даних [6 ІФО 3.1.1-3]. описує взаємозв’язок програмного забезпечення комп’ютера з апаратною складовою [6 ІФО 3.1.2-1]. не завжди коректно пояснює призначення операційної системи і прикладного програмного забезпечення [6 ІФО 3.1.2-2]. моделює роботу простої інформаційної системи [6 ІФО 3.1.2-3] |
виділяє групи цифрових пристроїв за їхніми функціями й призначенням з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 3.1.1-1]. називає складові комп’ютера і розповідає про їхнє призначення, описуючи їхні взаємодію, основні характеристики, можливості та обмеження з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 3.1.1-2]. подекуди демонструє належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і виведення даних [6 ІФО 3.1.1-3]. має труднощі в поясненні про взаємозв’язок програмного забезпечення комп’ютера з апаратною складовою [6 ІФО 3.1.2-1]. частково пояснює призначення операційної системи і прикладного програмного забезпечення [6 ІФО 3.1.2-2].
|
не виділяє групи цифрових пристроїв за їхніми функціями й призначенням [6 ІФО 3.1.1-1].
не може назвати складові комп’ютера і розповісти про їхнє призначення, взаємодію, основні характеристики, можливості та обмеження [6 ІФО 3.1.1-2]. не може продемонструвати належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і виведення даних [6 ІФО 3.1.1-3]. не може описати взаємозв’язок програмного забезпечення комп’ютера з апаратною складовою маючи труднощі [6 ІФО 3.1.2-1]. пояснює призначення операційної системи і прикладного програмного забезпечення з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 3.1.2-2].
|
|
Організовує власне інформаційне середовище [ІФО 3.2] |
формулює власні потреби й вимоги до цифрових інструментів і можливих технологічних рішень [6 ІФО 3.2.1-1]. обирає, налаштовує залежно від особистих потреб і використовує програмне забезпечення з доступного переліку [6 ІФО 3.2.1-2]. свідомо розпізнає зміни інтерфейсу програмного середовища, оновлення цифрових пристроїв й адаптується до них [6 ІФО 3.2.1-3]. наводить приклади наслідків/ризиків встановлення і використання програмного забезпечення [6 ІФО 3.2.1-4]. розрізняє й формулює прості апаратні й програмні проблеми у власному інформаційному середовищі, пропонує способи їх розв’язання [6 ІФО 3.2.2-1] |
переважно правильно формулює власні потреби й вимоги до цифрових інструментів і можливих технологічних рішень [6 ІФО 3.2.1-1]. здебільшого правильно обирає, налаштовує залежно від особистих потреб і використовує програмне забезпечення з доступного переліку [6 ІФО 3.2.1-2]. розпізнає зміни інтерфейсу програмного середовища, оновлення цифрових пристроїв й адаптується до них [6 ІФО 3.2.1-3]. наводить приклади наслідків/ризиків встановлення і використання програмного забезпечення припускаючись незначних помилок [6 ІФО 3.2.1-4]. розрізняє й формулює прості апаратні й програмні проблеми у власному інформаційному середовищі, пропонує способи їх розв’язання, звертаючись за потреби по допомогу до інших осіб [6 ІФО 3.2.2-1] |
не завжди коректно формулює власні потреби й вимоги до цифрових інструментів і можливих технологічних рішень [6 ІФО 3.2.1-1]. має труднощі з обранням, налаштуванням і використанням програмного забезпечення з доступного переліку [6 ІФО 3.2.1-2]. частково розпізнає зміни інтерфейсу програмного середовища, оновлення цифрових пристроїв й адаптується до них [6 ІФО 3.2.1-3]. має значні труднощі в наведенні прикладів наслідків/ризиків встановлення і використання програмного забезпечення [6 ІФО 3.2.1-4]. розрізняє й формулює прості апаратні й програмні проблеми у власному інформаційному середовищі, але не пропонує способи їх розв’язання [6 ІФО 3.2.2-1] |
потребує допомоги в формулюванні власних потреб й вимог до цифрових інструментів і можливих технологічних рішень [6 ІФО 3.2.1-1]. обирає і використовує програмне забезпечення з доступного переліку з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 3.2.1-2]. не розпізнає зміни інтерфейсу програмного середовища, оновлення цифрових пристроїв й адаптується до них [6 ІФО 3.2.1-3]. не може навести приклади наслідків/ризиків встановлення і використання програмного забезпечення [6 ІФО 3.2.1-4]. не вміє розрізняти й формулювати прості апаратні й програмні проблеми у власному інформаційному середовищі [6 ІФО 3.2.2-1] |
|
Використовує комунікаційні технології та мережі для власного розвитку, спілкування і співпраці [ІФО 3.3] |
наводить приклади застосування й побудови локальних мереж та організації доступу до інтернету [6 ІФО 3.3.1-1]. свідомо наводить приклади сервісів інтернету та їхніх можливостей [6 ІФО 3.3.1-2]. обирає актуальні й безпечні засоби і способи комунікації для себе й пропонує їх іншим особам [6 ІФО 3.3.1-3]. використовує мережні ресурси для доступу до інформації, спілкування, навчання, задоволення власних інтересів чи участі в суспільній діяльності [6 ІФО 3.3.1-4]. свідомо пояснює переваги й недоліки цифрової комунікації [6 ІФО 3.3.1-5] |
здебільшого наводить приклади застосування й побудови локальних мереж та організації доступу до інтернету [6 ІФО 3.3.1-1]. наводить приклади сервісів інтернету та їхніх можливостей [6 ІФО 3.3.1-2]. здебільшого обирає актуальні й безпечні засоби і способи комунікації для себе й пропонує їх іншим особам [6 ІФО 3.3.1-3]. частково використовує мережні ресурси для доступу до інформації, спілкування, навчання, задоволення власних інтересів чи участі в суспільній діяльності [6 ІФО 3.3.1-4]. пояснює переваги й недоліки цифрової комунікації [6 ІФО 3.3.1-5] |
не завжди коректно наводить приклади застосування й побудови локальних мереж та організації доступу до інтернету [6 ІФО 3.3.1-1]. здебільшого наводить приклади сервісів інтернету та їхніх можливостей [6 ІФО 3.3.1-2]. частково обирає актуальні й безпечні засоби і способи комунікації для себе й пропонує їх іншим особам [6 ІФО 3.3.1-3]. має труднощі у використанні мережних ресурсів для доступу до інформації, спілкування, навчання, задоволення власних інтересів чи участі в суспільній діяльності [6 ІФО 3.3.1-4]. пояснює переваги й недоліки цифрової комунікації з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 3.3.1-5] |
має значні труднощі в наведенні прикладів застосування й побудови локальних мереж та організації доступу до інтернету [6 ІФО 3.3.1-1]. наводить приклади сервісів інтернету та їхніх можливостей з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 3.3.1-2]. обирає актуальні й безпечні засоби і способи комунікації для себе з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 3.3.1-3]. Не вміє використовувати мережні ресурси для доступу до інформації, спілкування, навчання, задоволення власних інтересів чи участі в суспільній діяльності [6 ІФО 3.3.1-4]. не може пояснити переваги й недоліки цифрової комунікації [6 ІФО 3.3.1-5] |
|
4. Усвідомлює результати використання інформаційних технологій, дотримується етичних і правових норм інформаційної взаємодії. |
|||||
Обґрунтовує вплив технологій на навколишнє середовище і власний добробут, захищає себе і свій інформаційний простір [ІФО 4.1] |
наводить приклади переваг і небезпек використання цифрових технологій для довкілля й добробуту у знайомих ситуаціях [6 ІФО 4.1.1-1]. завжди розуміє важливість балансу між екранним часом і власним добробутом [6 ІФО 4.1.1-2]. розрізняє інформаційне сміття цифрового й нецифрового формату [6 ІФО 4.1.1-3]. наводить приклади і застосовує заходи безпеки й захисту особистого інформаційного простору, пристроїв і даних [6 ІФО 4.1.2-1]. створює й використовує надійні паролі [6 ІФО 4.1.2-2]. ніколи не розголошує конфіденційні дані про себе та інших осіб [6 ІФО 4.1.2-3]. пояснює, що таке цифровий слід та онлайнова репутація, відповідально формує їх у себе [6 ІФО 4.1.3-1] |
здебільшого правильно наводить приклади переваг і небезпек використання цифрових технологій для довкілля й добробуту у знайомих ситуаціях [6 ІФО 4.1.1-1]. розуміє важливість балансу між екранним часом і власним добробутом [6 ІФО 4.1.1-2]. переважно розрізняє інформаційне сміття цифрового й нецифрового формату [6 ІФО 4.1.1-3]. здебільшого правильно наводить приклади і застосовує заходи безпеки й захисту особистого інформаційного простору, пристроїв і даних [6 ІФО 4.1.2-1]. створює й використовує надійні паролі [6 ІФО 4.1.2-2]. не розголошує конфіденційні дані про себе та інших осіб [6 ІФО 4.1.2-3]. частково пояснює, що таке цифровий слід та онлайнова репутація, відповідально формує їх у себе [6 ІФО 4.1.3-1] |
не завжди правильно наводить приклади переваг і небезпек використання цифрових технологій для довкілля й добробуту у знайомих ситуаціях [6 ІФО 4.1.1-1]. не зовсім розуміє важливість балансу між екранним часом і власним добробутом [6 ІФО 4.1.1-2]. має труднощі в розрізнянні інформаційного сміття цифрового й нецифрового формату [6 ІФО 4.1.1-3]. частково наводить приклади, але не застосовує заходи безпеки й захисту особистого інформаційного простору, пристроїв і даних [6 ІФО 4.1.2-1]. має труднощі в створенні й використанні надійних паролів [6 ІФО 4.1.2-2]. має труднощі з не розголошенням конфіденційних даних про себе та інших осіб [6 ІФО 4.1.2-3]. має труднощі у поясненні, що таке цифровий слід та онлайнова репутація, не формує їх у себе [6 ІФО 4.1.3-1] |
має значні труднощі в наведенні прикладів переваг і небезпек використання цифрових технологій для довкілля й добробуту у знайомих ситуаціях [6 ІФО 4.1.1-1]. не розуміє важливість балансу між екранним часом і власним добробутом [6 ІФО 4.1.1-2]. не розрізняє інформаційне сміття цифрового й нецифрового формату [6 ІФО 4.1.1-3]. не наводить приклади і має значні труднощі при застосовуванні заходів безпеки й захисту особистого інформаційного простору, пристроїв і даних [6 ІФО 4.1.2-1]. створює й використовує надійні паролі з допомогою вчителя або сторонніх осіб [6 ІФО 4.1.2-2]. має значні труднощі з не розголошенням конфіденційних даних про себе та інших осіб [6 ІФО 4.1.2-3]. не може пояснити, що таке цифровий слід та онлайнова репутація [6 ІФО 4.1.3-1] |
|
Усвідомлено дотримується норм соціальної, міжкультурної і міжособистісної взаємодії [ІФО 4.2] |
завжди пояснює правила мережного етикету і дотримується їх [6 ІФО 4.2.1-1]. свідомо розпізнає небезпечні віртуальні спільноти і не бере участі в них [6 ІФО 4.2.1-2]. розпізнає небезпечні/ конфліктні ситуації під час онлайнового спілкування (зокрема внаслідок негативних чи зневажливих дописів), знає, до кого звернутися по допомогу у разі їх виникнення 6 ІФО 4.2.1-3]. створює повідомлення на доступних ресурсах, додержуючи правил і враховуючи соціальні, культурні та інші особливості учасників онлайнової комунікації [6 ІФО 4.2.2-1]. завжди наводить приклади підвищення доступності цифрових пристроїв для різних категорій користувачів і пропонує ці рішення за потреби [6 ІФО 4.2.2-2]. завжди свідомо цікавиться новинками засобів і способів комунікації, розповідає про них [6 ІФО 4.2.2-3] |
пояснює правила мережного етикету і дотримується їх [6 ІФО 4.2.1-1]. розпізнає небезпечні віртуальні спільноти і не бере участі в них [6 ІФО 4.2.1-2]. частково розпізнає небезпечні/ конфліктні ситуації під час онлайнового спілкування (зокрема внаслідок негативних чи зневажливих дописів), знає, до кого звернутися по допомогу у разі їх виникнення 6 ІФО 4.2.1-3]. створює повідомлення на доступних ресурсах, переважно додержуючи правил і враховуючи соціальні, культурні та інші особливості учасників онлайнової комунікації [6 ІФО 4.2.2-1]. здебільшого правильно наводить приклади підвищення доступності цифрових пристроїв для різних категорій користувачів і пропонує ці рішення за потреби [6 ІФО 4.2.2-2]. цікавиться новинками засобів і способів комунікації, розповідає про них [6 ІФО 4.2.2-3] |
частково пояснює правила мережного етикету і частково дотримується їх [6 ІФО 4.2.1-1]. розпізнає небезпечні віртуальні спільноти з допомогою вчителя або сторонніх осіб [6 ІФО 4.2.1-2]. має труднощі з розпізнаванням небезпечних/ конфліктних ситуацій під час онлайнового спілкування (зокрема внаслідок негативних чи зневажливих дописів) 6 ІФО 4.2.1-3]. створює повідомлення на доступних ресурсах, додержуючи правил і враховуючи соціальні, культурні та інші особливості учасників онлайнової комунікації з допомогою вчителя чи сторонніх осіб [6 ІФО 4.2.2-1]. частково наводить приклади підвищення доступності цифрових пристроїв для різних категорій користувачів і пропонує ці рішення за потреби [6 ІФО 4.2.2-2]. не завжди цікавиться новинками засобів і способів комунікації [6 ІФО 4.2.2-3] |
не може пояснити правила мережного етикету [6 ІФО 4.2.1-1]. не може розпізнати небезпечні віртуальні спільноти [6 ІФО 4.2.1-2]. не розпізнає небезпечні/ конфліктні ситуації під час онлайнового спілкування (зокрема внаслідок негативних чи зневажливих дописів), знає, до кого звернутися по допомогу у разі їх виникнення 6 ІФО 4.2.1-3]. частково створює повідомлення на доступних ресурсах, не додержуючи правил і не враховуючи соціальні, культурні та інші особливості учасників онлайнової комунікації [6 ІФО 4.2.2-1]. Має значні труднощі у наведенні прикладів підвищення доступності цифрових пристроїв для різних категорій користувачів [6 ІФО 4.2.2-2]. не цікавиться новинками засобів і способів комунікації [6 ІФО 4.2.2-3] |
|
Усвідомлено дотримується норм правової взаємодії [ІФО 4.3] |
свідомо пояснює важливість дотримання доброчесності й авторського права в інформаційній діяльності [6 ІФО 4.3.1-1]. завжди розрізняє різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і дотримується їх у власній чи груповій роботі [6 ІФО 4.3.1-2]. вказує покликання на використані джерела у своїх роботах [6 ІФО 4.3.1-3] |
пояснює важливість дотримання доброчесності й авторського права в інформаційній діяльності [6 ІФО 4.3.1-1]. розрізняє різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і частково дотримується їх у власній чи груповій роботі [6 ІФО 4.3.1-2]. здебільшого вказує покликання на використані джерела у своїх роботах [6 ІФО 4.3.1-3] |
має труднощі в поясненні важливості дотримання доброчесності й авторського права в інформаційній діяльності [6 ІФО 4.3.1-1]. з допомогою вчителя розрізняє різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів, але не дотримується їх у власній чи груповій роботі [6 ІФО 4.3.1-2]. вказує покликання на використані джерела у своїх роботах припускаючись помилок [6 ІФО 4.3.1-3] |
не може пояснити важливість дотримання доброчесності й авторського права в інформаційній діяльності [6 ІФО 4.3.1-1]. не розрізняє типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і не дотримується їх у власній чи груповій роботі [6 ІФО 4.3.1-2]. не вказує покликання на використані джерела у своїх роботах [6 ІФО 4.3.1-3] |
|