Конспект уроку з літературного читання

Про матеріал

Мета:

- формування предметних компетентностей: глибше познайомити учнів з життям і творчістю великого українського поета Т.Г. Шевченка, вчити сприймати зміст поезії на слух, відображати його в малюнках, викликати бажання розповідати вивчені вірші й слухати нові, показати барвистість, красу рідної мови, її мелодійність; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, поповнювати словниковий запас учнів; виховувати милосердя, доброту, любов до рідного краю, до української мови, до творчості великого Кобзаря.

Перегляд файлу

Тема: Пам’ятаймо про Шевченка. «Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі» ( за матеріалами музею). Проект «Мандрівка шляхами Тараса Шевченка».

Мета:

- формування предметних компетентностей: глибше познайомити учнів з життям і творчістю великого українського поета Т.Г. Шевченка, вчити сприймати зміст поезії на слух, відображати його в малюнках, викликати бажання розповідати вивчені вірші й слухати нові, показати барвистість, красу рідної мови, її мелодійність; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, поповнювати словниковий запас учнів; виховувати милосердя, доброту, любов до рідного краю, до української мови, до творчості великого Кобзаря.

- формування ключових компетентностей :

         уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;

         комунікативної: навчати співпрацювати в парі, групі, колективі;

         громадянської: формувати здатність екологічно мислити; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

2. Артикуляційні вправи.

1) Гімнастика для ротика.

- Висуньте язика і активно рухайте ним ліворуч, праворуч, угору, униз.

- Зробіть по кілька колових рухів висунутим язиком почергово в різних напрямках.

- Злегка піднятим напруженим кінчиком язика «почистіть» верхні зуби ззовні та зсередини.

- Тепер пружним язиком робіть уколи почергово в праву – в ліву щоку.

2) Робота над чистомовкою.

МА-ма-ма – холодна зима.

Му-му-му – молока кому?

Мо-мо-мо – до школи йдемо.

Ми-ми-ми – нові килими.

Мі-мі-мі – веселій кумі.

Ме-ме-ме – хто книжку візьме?

3. Перевірка домашнього завдання.

ІІ. Основна частина.

1. Етап до текстової діяльності.

1). Гра «Співвіднесіть рядки з назвами твору».

1. «Тече вода із-за гаю»                       «… Вийшла з хати веселая, сміючись,     

                                                                        мати …»

2. «І досі сниться …»                            «… Співають ідучи дівчата, а матері 

                                                                        вечерять ждуть …»

3. «Світає …»                                        «… Хлюпочуться качаточка помеж

                                                                       осокою …»

4. «Садок вишневий коло хати …»      «… Меж ярами над ставами верби

                                                                        зеленіють …»

2). Повідомлення теми уроку.

2. Етап підготовки учнів до сприймання змісту тексту.

Щовесни, коли тануть сніги

І на рясті просяє веселка,

Повні сил і живої снаги

Ми вшановуєм пам’ять Шевченка.

      Щороку все людство відзначає день народження Т.Г.Шевченка. в цьому році ми відзначили 198 річницю з дня народження. Протягом кількох уроків ми знайомилися з творчістю великого українського поета Т.Г.Шевченка. І сьогодні, діти, ми присвячуємо наш  урок – презентація проекту великому Кобзареві, щоб ще глибше познайомитися з життям і творчістю великого українського поета, з творами, які він написав. Кожна група продемонструє результати своєї пошукової діяльності. А результатом нашого уроку буде колективний проект «Мандрівка шляхами Тараса Шевченка».

     3. Робота над темою уроку

*  Вступна бесіда

       - На дошці ви бачите портрет великого Кобзаря. Завжди ми пам’ятаємо його обличчя. А ось він у молоді роки, це автопортрет, його намалював сам Т.Г.Шевченко. завжди уважно, лагідно і сумно дивиться він на нас.

       Діти, з якими творами Т.Г.Шевченка ми знайомилися на уроках українського читання? Так, це він написав «Реве та стогне …», «Зоре моя вечірняя», «Вітер віє-повіває», багато віршів та поем.

* Виставка книжок

       Вчитель. Діти, подивіться на дошку. Як багато книжок можна там побачити! І всі вони з творами Т.Г.Шевченка. в них є вірші про красу природи, про тяжке життя людей, про щасливе майбутнє України і людей. Також є збірник пісень, в якому вірші Шевченка покладені на музику.

        Цікаво знати!

Український майстер Микола Сядристий створив книгу поезій Т. Шевченка неймовірно малих розмірів. У ній 12 сторінок, кожна з яких менша від вушка голки. Вона зшита павутинкою, обкладинка – з пелюстки безсмертника. Прочитати текст можна лише під мікроскопом.

* Біографічний довідник

       - Діти, що ви знаєте про Т.Г.Шевченка?  Більш детальніше розкажуть вам представники групи «Знавці».

       - Група «Читайлики», а які вірші про природу ви вивчили? Розкажіть їх нам.

     Декламування віршів учнями.

 А були ще у Т.Г.Шевченка такі вірші, в яких він закликав народ до боротьби з панами.

      - В Україні є чимало музеїв пов’язаних із життям і творчістю Т.Г.Шевченком.

      - Опрацювання твору  « Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі». (підручник «Літературне читання:підруч.для 4 кл./О.Я.Савченко. – К: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 192с.: іл.» , с. 86- 87).

1) Самостійне читання твору мовчки.

- Чому тут створили музей саме цього твору?

2) Вибіркове читання.

- Коли був написаний цей твір?

- Які події у житті поета відбулися у переяславську осінь?

3) Слухання аудіо запису із віршем «Заповіт».

- Представники групи «Художники» відобразили в своїх малюнках те, що вони уявляли, коли читали вірші Т.Г.Шевченка.

ІІІ. Заключна частина.

       - Пам'ятаймо ж Шевченків заповіт: любити і берегти рідну мову і рідну неньку Україну.

        Минають віки, стираються написи на камені, тліють книги, руйнуються будівлі, але слово Шевченка – живе і вічне. Вивчаймо його, думаймо над його істиною, виконуймо його заповіт.

 

docx
Додано
12 січня 2018
Переглядів
2934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку