26 січня о 18:00Вебінар: Співпраця вчителя з батьками дитини з особливими освітніми потребами

Кроссенси до уроків зарубіжної літератури

Про матеріал
Кроссенс , як відомо, – головоломка нового покоління, яка побудована на асоціаціях. Використовуючи на уроці такий вид роботи, учитель мотивує учнів до вивчення предмету, підвищує учнівську допитливість. Під час розгадування кроссенсу формуються навички роботи з інформацією, розвивається логічне і творче мислення. У 5-6 класах пропоную учням до кожної картинки крос сенсу підібрати цитату з твору, який вивчається на уроці. У 7-8 класах учні розгадують зашифровані вчителем асоціативні зв’язки з певної теми, а дев’ятикласникам пропоную самостійно скласти крос сенси. Така форма роботи визиває зацікавленість учнів, розвиває їх креативність і, що важливо, вдумливе читання літературного твору.
Перегляд файлу

Заклад загальної середньої освіти  І- ІІ ступенів № 5

військово-цивільної адміністрації міста Торецьк  Донецької області

 

 

 

                                      Учитель зарубіжної літератури

                                              Глущенко Людмила Володимирівна

 

 

 

м. Торецьк - 2020

 

 

 

Зміст:

Кроссенси до уроків зарубіжної літератури:

  • індійська народна казка «Фарбований шакал» ( 5 клас);
  • Крістіан Андерсен. Життєвий та творчий шлях казкаря ( 5 клас);
  • Льюїс  Керролл,  повість - казка «Аліса в Країні Див»  (5 клас);
  • М. В. Гоголь «Ніч перед Різдвом»  ( 6 клас);
  • Чарлз Діккенс  «Різдвяна пісня в прозі» (6 клас);
  • Джек Лондон «Жага до життя»  ( 6 клас);
  • Рюноске Акутагава «Павутинка» ( 7 клас);
  • Мігель де Сервантес  «Дон Кіхот» ( 8 клас);
  • Омар Хайям. Рубаї  (8 клас);
  • М. Ю. Лермонтов «Герой нашого часу»  ( 9 клас);
  • О. С. Пушкін «Євгеній Онєгін» (сон Тетяни) 9 клас.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Клас: 5

Розділ: Народні казки                                                                                                                  Тема: «Фарбований шакал»

 

По периметру 

1-2- Індія - «Панчатантра» .  «Панчатантра» - індійська пам’ятка («панча»- п’ять», «тантра»- книга), створена в Індії  в ІУ ст. до н.е.;                                                                            2-3 – «Панчатантра» - шакал. Шакал - герой  казки «Фарбований шакал», яка ввійшла до збірника «Панчатантра»;                                                                                                                          3 – 6 – шакал – синя фарба. Шакал, рятуючи життя, потрапив у бочку з синьою фарбою;           6 - 9 – синя фарба – корона. Побачивши синього звіра,  лісові мешканці обрали шакала царем;                                                                                                                                                          9 – 8 - корона – звірі. Коронований шакал усім звірям подарував високі посади;                   8  -7 – звірі – шакали. За наказом « царя»  звірі виганяють  геть усіх шакалів з лісу;                                   7 – 3 – шакали – терези. Шакали не робили опір, підкорилися самозванцю, тобто, зробили свій вибір. Переважив страх;                                                                                                                                                   3 – 1 – терези – Індія. За часи давньої Індії існувала така традиція: у день свого народження імператор сідав на одну з позолочених чаш великих ваг, встановлених в палаці. На іншу чашу поміщали відповідне його вазі кількість мішечків із золотом і сріблом. Все це потім роздавали людям на знак милосердя імператора.

По хресту:

5- 2 – «Фарбований шакал» - «Панчатантра» . Як і всі казки, які увійшли до збірки «Панчатантра», казка «Фарбований шакал» ілюструє заповіді житейської мудрості;                                                                                                                                 5 – 4 - «Фарбований шакал» -  терези. Казка  показує, що у кожної людини  є вибір;   що  вона вибере, залежить від неї самої;                                                                                                     5- 4 - «Фарбований шакал» - фарба. Основна мета казки – навчити читачів довіряти не зовнішньому вигляду, а його сутності, а також бути собою, учитися розрізняти тих, хто своїми хитрощами вводить в оману інших;                                                                                                 5 – 8 - «Фарбований шакал» - звірі. В алегоричній формі казки  розкриваються особливості реального світу, у якому люди інколи діють нерозумно, допускають помилки.

 

 

Клас: 5.

Розділ: Літературні казки

Тема:  Ганс Крістіан Андерсен. Життєвий та творчий шлях казкаря.

 

По периметру:                                                                                                                                  1-2 – Г.К. Андерсен – театр. У майбутнього казкаря Г.К.Андерсена в  дитинстві ляльковий театр був улюбленою грою, а сам він мріяв стати актором;                                                     2-3- театр – солдат. Актора з Андерсена не вийшло. Одного разу у хвилини відчаю на папері зявились рядки: «Йшов солдат дорогою…» Це був початок казки «Кресало»               3- 6 – солдат – слава. Казка про солдата «Кресало» принесла авторові довгоочікувану славу і змінила його життя;                                                                                                                    6 – 9 – слава – самотність. У Андерсена була слава, але він був самотнім, бо  не мав найголовнішого – домівки, коханої, сімї;                                                                                                    9- 8 – самотність – гидке каченя. Чи не про  себе  розповів нам письменник у казці «Гидке каченя»?                                                                                                                                                 8-7 – казка «Гидке каченя » - пам’ятник казкової героїні Русалонці. Казка «Гидке каченя», «Снігова королева»,  «Дюймовочка»… всього 158 казок написав Г.К.Андерсен, а героїні казки «Русалонька»  в Копенгагені поставлений  пам’ятник;                                                    7 – 4- пам’ятник Русалоньці – золота медаль Міжнародної Літературної премії  ім. Г.К. Андерсена. Пам’ятник  літературному герою та золота медаль Міжнародної Літературної премії ім. Г.К. Андерсена –  це висока оцінка діяльності письменника.                                             4 – 1 - золота медаль – Г.К.Андерсен. Народна слава і всесвітнє шанування великого казкаря.                                                                                                                                                        По хресту:                                                                                                                                                    5 – 2 – дзеркало –  театр. Саме в театрі актори приміряють різні образи, грають свою роль;                                                                                                                                                              5 – 4 - дзеркало – золота медаль. Як у дзеркалі відображаються характери казкових героїв Андерсена. Письменник нікого не повчає, нічого не проголошує, читач сам робить висновки, вчиться відрізняти добро від зла. За цей талант і почесна нагорода;                       5 – 6 -  дзеркало – слава. Автор надає нам можливість побачити у казці, як у дзеркалі, себе, свої  недоліки. Змушує нас задуматися, спонукає думати й співпереживати. І ми, читачі, це цінуємо і славимо автора.                                                                                                              5 – 8 – дзеркало – гидке каченя. Мабуть, через «сатанинське дзеркало» дивилися мешканці двору на маленьке каченя, якому судилося  стати чудовим лебедем.

Клас: 5                                                                                                                                          Розділ: Сила творчої уяви                                                                                                                                    Тема:  Льюїс Керролл, повість - казка «Аліса в Країні Див»

По периметру:

1-2 - «вікторіанська» доба – Льюїс Керролл. У «вікторіанську» добу жив англійський письменник Льюїс Керролл;

1-3 - Льюїс Керролл – людина - загадка.  Льюїса Керролла називають найзагадковішим письменником. Ніхто не міг зрозуміти, чому цей дорослий чоловік у рясі носив з собою фотокамеру, багато часу проводив із дітьми;                                                                                    1- 6 – людина - загадка  – математик.  Льюїс Керролл був магістром математики;                 6  - 9 - математик – герб Оксфордського університету. Письменник – математик         навчався в Оксфордському університеті, а потім став викладачем коледжу цього  університету;                                                                                                                                   9 – 8 - Оксфордський університет – сестрички  Лідделл. Сестри Лідделл - доньки ректора коледжу  при   університеті;                                                                                                                             8 - 7 – сестри  Лідделл – «Аліса в Країні Див» . Саме для Аліси Лідделл та її сестер           Л. Керролл  створив повість – казку «Аліса в Країні Див»;                                                                  7– 4  – повість – казка «Аліса в Країні Див» - « Аліса в Задзеркаллі». Коли Аліса виросла,  Льюїс Керролл створив продовження повісті «Аліса в Задзеркаллі»;

4 -1 « Аліса в Задзеркаллі» -  «вікторіанська»   доба. Головна героїня казки – повісті  Аліса є втіленням усіх дитячих вікторіанських чеснот: чемності, привітності, стриманості, відчуття власної гідності.                                                                                                                По хресту:                                                                                                                                                    5 - 2- Аліса – Л. Керролл – Аліса. Головна героїня повісті - казки Л. Керролла;                     5 - 6 – Аліса – математик . Аліса любила навчатися і знала математику, хоча автор у повісті критикує тогочасну систему освіти, у якій  було чимало предметів, відірваних від реального життя. Математика називається - «матимайчуха»;                                                              5 – 8 – Аліса – сестри Лідделл. Прообразом головної героїні Аліси  стала одна із сестер Лідделл;                                                                                                                                                      5 - 4 – Аліса - « Аліса в Задзеркаллі. Далека родичка письменника  Аліса Рейкс стала прототипом головної героїні повісті «Аліса в Задзеркаллі».  

 

Клас : 6 

Розділ: Пригоди і фантастика                                                                                                                                                 Тема: М. Гоголь «Ніч перед Різдвом»

Скласти ланчужок подій із цитат

  1. «Останній день перед Різдвом минув.
    Місяць величаво піднявся в небо посвітити добрим людям і всьому світу»
  2. «І чого це люди надумали розхвалювати, ніби я гарненька?...Брешуть люди , я зовсім не гарна…Ні, гарна я! Ой, дуже вродлива!»
  3. «Солоха вміла так причаровувати найповажніших козаків, що жодному з них навіть на думку не спало, що він має суперника.»
  4. «Не журися, моя ненаглядна Оксано! – підхопив коваль. - Я тобі дістану такі черевички, що мало яка панночка носить.»
  5. «Часто між колядками чути було яку-небудь веселу пісню… А то раптом один із юрби, замість колядки, пускав щедрівку й ревів на все горло:

Щедрик, ведрик!

Дайте вареник,

Грудочку кашки,

Кільце ковбаски!

  1. «Тому не треба далеко ходити, у кого чорт за плечима, - мовив байдуже Пацюк, не змінюючи свого положення.»
  2. «Спочатку Вакулі страшно зробилося, коли піднявся на таку висоту… Проте трохи згодом він збадьорився й уже почав кепкувати з чорта… і раптом перед ним засяяв вогнями Петербург.»
  3. «Встань! - сказала ласкаво цариця. - Якщо так тобі хочеться мати такі черевики, то це неважко зробити. Принесіть йому цю ж мить черевики найдорожчі, з золотом!»
  4. « Воістину весела книга!...Ось справжні веселощі, щирі, невимушені, без манірності, без бундючності. А подекуди яка поезія!»   О.С. Пушкін

 

Клас : 6                                                                                                                                                 Розділ: Пригоди і фантастика                                                                                             Тема: Чарлз Діккенс  «Різдвяна пісня в прозі»

Скласти ланчужок подій із цитат

1. - О Скрудже! - сказав привід.- У людини душа не повина бути замкнена, - треба, щоб вона завжди зустрічалася зі своїми близькими, щоб могла співчувати до інших;

2. Цей гість був чудна істота. Волосся спадало йому на плечі й було зовсім біле, як у діда, але на його свіжому обличчі не було жодної зморшки. Дух мінився та світився.

3. Коло блідого вогню сиділа самотня дитина й читала. Скрудж сів на лавку й заплакав, побачивши свою власну бліду тінь, себе самого, забутого, як бувало завжди на Різдво.

4. - Нічого, - говорила дівчина тихим голосом, - вам все одно: другий божок став вам за мене.                                                                                                                                                       - Який божок став мені за вас?- спитав Скрудж.                                                                          - Золотий.

5. Дух був убраний у просту зелену кирею, облямовану білим хутром. Кирея була накинута вільно, і було видно широкі Духові груди.                                                                            6. Подумайте собі тільки! Боб брав усього п’ятнадцять шилінгів на тиждень, і, незважаючи на це,  Дух Різдва поблагословив його маленьку домівку.                                               7.- Ні, ні! - скрикнув Скрудж. – О ні, добрий Духу, скажи, що він буде помилуваний!                                 -  Нехай собі вмирає! Поменше трохи людей, а то дуже багато їх намножилося!                       Скрудж нахилив голову, почувши свої слова.                                                                                       8. - Невже?! – скрикнув Скрудж, упавши на коліна. - Невже  той чоловік, що лежав на ліжку, - це я?.. Дух показав пальцем на нього, а тоді на могилу.                                                                                                               - Ні, Духу! О ні, ні!                                                                                                                                9. - Я шануватиму в своєму серці Різдво і думатиму про нього цілий рік! Я спокутую минуле теперішнім і майбутнім. Усі три Духи будуть завжди зі мною. Я не забуду їхньої науки.

 

 Клас: 6                                                                                                                                         Розділ: Людські стосунки                                                                                                              Тема:  Дж. Лондон  «Жага до життя»

Картинки по запросу мешок с золотом картинка

По периметру:                                                                                                                                  1-2-  Джек Лондон – Аляска. 1897 р. Америкою поширилися чутки, що на Алясці знайдено великі запаси золота І Джек Лондон разом із тисячами інших людей вирушив на далеку Північ.                                                                                                                                                      2-3 – Аляска – золото. На Аляску прибуло 25 тисяч золотошукачів                                                   3-6 – Золото – зрада. Золотошукачі - герої «північних» оповідань Дж. Лондона пройшли випробування золотом.  В екстремальних  умовах виявляється сутність людини й справжні цінності.                                                                                                                                     6-9- Герой твору – вовк. Білл, герой твору «Жага життя» зрадив свого  товариша. Природа ( вовк) покарала його за підлість і жорстокість.                                                                                9-8-  Вовк – герой твору. Протистояння природи і людини, трагедія боротьби за існування – таку роль  відіграє епізод із вовком.                                                                                                              8-7- герой – квітка (жага життя).  І у героя, і у квітки є гаряче бажання вижити.                      7 -4- квітка (жага життя)  – допомога. Дорогу здолає той, хто йде.                                                         4 -1 – допомога - Дж. Лондон. Вершиною людської гідності є здатність захистити слабшого, вірність дружбі, гуманізм у стосунках між людей. Такими були улюблені герої Джека Лондона. Таким був і він сам.

По хресту:                                                                                                                                                    5-2-  «Жага до життя» - Аляска. Твори Дж. Лондона відкрили американцям Північ. Письменник не тільки дав точні, яскраві і поетичні картини краю Білої Тиші, але й показав людей, які його населяли.                                                                                                                                                     3-6 - «Жага до життя»  - зрада.  Світ звичайних людей, їхні душі розкриває  письменник у своїх творах. Він пише про страждання людини, її боротьбу, про добро і зло, про дружбу та зрадництво.                                                                                                                                                  5 – 8 -  «Жага до життя» -  герой – борець. Письменник доводить, що найцінніший скарб, важливіший за все золото світу  - це життя людини.                                                                                       5-4 - «Жага до життя» - допомога. Твір навчає нас цінувати своє життя, слідувати законам товариськості, людяності.

 

Клас: 7                                                                                                                                         Розділ: Світова новела                                                                                                          Тема: Рюноске Акутагава «Павутинка»

По периметру:                                                                                                                                  1 – 2 Рюноске Акутагава -  ієрогліф «дракон».  Имя  Рюноске від РЮ, що означає дракон, оскільки письменник народився в рік Дракона, місяць Дракона, день Дракона.

2 - 3 Дракон – Будда. Дракон і Будда — священні  істоти Японії.

3 – 6  Будда – лотос. Лотос уважається в Японії священною квіткою, пов’язаною з буддизмом.

6 - 9 Лотос – озеро.  У буддизмі лотос символізує чистоту, адже квітка народжується у брудній болотяній воді, однак з’являється на світ чистою і незабрудненою.

9 - 8 Озеро – пекло. На дні озеро знаходилось пекло

8 - 7 Пекло – павутинка. У пеклі, з далекого неба з’явилась блискуча сріблиста павутинка.

7 – 4  Павутинка –  Ф.М. Достоєвський.  У російського письменника Ф.М.Достоєвського є притча  зі схожим сюжетом, де роль  павутинки виконує цибулинка

4 - 1  Ф.М.Достоєвський – Акутагава Обидва письменника не залежно від національності та часу написання творів звертаються до вічних тем людства.

По хресту:

5 – 2 «Павутинка»- ієрогліф «дракон». Рюноске Акутагава ( «дракон») – автор новели «Павутинка» , яка написана японською мовою, ієрогліфами.

5 – 6 «Павутинка» - лотос. У новелі «Павутинка» лотос  - символізує чистоту

5 – 8  «Павутинка»- пекло. Пекло – це місце, де розгортаються дії новели «Павутинка»

5 - 4 «Павутинка» - Достоєвський. Сюжет новели «Павутинка» був запозичений у російського письменника Ф.М.Достоєвського та творчо перероблений  автором.

.                                                           

                                                       

Клас: 8

Розділ: Відродження

Тема: Книга – ювіляр (415 років)  «Дон Кіхот» Мігеля де Сервантеса

 

 

   Визначаємо такі асоціації по периметру:

1-2 - Іспанія – Мігель де Сервантес. Мігель де Сервантес народився в Іспанії;

2-3- Сервантес – Всесвітній День книги. Щорічно, 23 квітня в Іспанії відзначають День книжки, що припадає на день смерті великого письменника. Іспанці протягом  двох - трьох днів в людних місцях читають «Дон Кіхота»;

3-6 «Дон Кіхот» - Біблія. «Нашою Біблією» називають іспанці твір Сервантеса;

6-9 Біблія – сонце.  Біблія показує, що Бог є джерелом енергії, з якої постав Усесвіт.

До речі, Сонце у Біблії згадується 95 разів;

9-8  Сонце – в’язниця.  Знаходячись на кораблі «Сонце», майбутній письменник  потрапив в полон і опинився в Алжирі;

8-7 В’язниця – Дон Кіхот – можливо, тодішня Іспанія видавалася письменнику духовною «вязницею»  і через образ Дон Кіхота автор утверджував ідею внутрішньої свободи;

 7- 4  Дон Кіхот - епоха Відродження, В образі Дон Кіхота автором закладено високі гуманістичні ідеї  доби Відродження;

4-1  епоха Відродження – Іспанія. Епоха Відродження охоплює  Іспанію у другій половині ХУ-ХУІ ст.

По хресту:  

5- 2  «Дон Кіхот» -  Мігель де Сервантес.  Сервантес – автор роману;

5- 6 «Дон Кіхот» – Біблія. Після Біблії «Дон Кіхот» - друга книга, перекладена найбільшою кількістю мов світу;

  5-8  «Дон Кіхот» -  в’язниця    -  за словами самого автора, Сервантес почав писати твір у в’язниці, куди потрапив 1597 р.;

  5-3 «Дон Кіхот» - епоха Відродження – час написання роману.

 

 

 

 

Клас: 8

Розділ: Середньовіччя в Китаї

Тема: Омар Хайям. Рубаї.

 

 

По периметру:

1 - 2 – епоха Середньовіччя - Омар Хайям. Серед східних письменників Середньовіччя Омар Хайям посідає чільне місце.

2- 3-    Омар Хайям – математика. У науці письменник відомий як автор «Алгебри» та коментатор античного математика Евкліда.

3- 6 -   О.Хайям – математик - календар. О.Хайям став одним із розробників календаря.

     До речі, на межі І-ІІ тис. це був найкращий календар, що давав можливість визначати час точніше за римський юліанський і пізніший європейський григоріанський календарі.

6 - 9 – календар – Ісфахан. О.Хайям, як і час,  не стоїть на місці. Залишив рідне місто, митець опинився в Ісфахані.

     До речі, Ісфахан – іранське місто з дуже сприятливим для життя кліматом і надзвичайно цікавою історією. Це місто називають Половиною світу.

9 – 8 – Ісфахан – книга. Саме в цьому місті О. Хайям  стає духовним наставником султана Мелік – шаха.

8 – 7 – книга( рубаят) – вільна людина (свобода). Рубаят поета – це гімн свободі й праву кожного на щастя.

7 - 4 – свобода та природа. У творчості письменника утверджується віра в силу природи, право окремої особистості на життя, свободу.

4- 1   - природа – Середньовіччя. У епоху Середньовіччя природа й людина сприймається як єдине ціле ( людина – органічна частка Всесвіту), тому пізнати природу означає пізнати й людину.

 

По хресту:

5 – 2-   музика – О. Хайям.  О. Хайям - автор чотиривіршів, що мають назву рубаї. Рубаї – філософсько - ліричні вірші, які  виконувались у супроводі музичного акомпанементу. 

5 – 6 – музика – час.  Мистецтво непідвладне часові.

5 – 8  – музика – книга (рубаят). Від самого початку жанр рубаї тісно пов'язаний із музикою – у давнину це була форма пісні.

             5 - 4 – музика – природа. Оспівуючи повноту реалізації людини, митець вбачає щастя в   

                        тому, що є у світі: це  прекрасна природа, кохана, мистецтво

 

 

Клас: 9                                                                                                                                                  Розділ: Взаємодія романтизму і реалізму                                                                                  Тема: М.Ю Лермонтов «Герой нашого часу»

1 -2- М.Ю. Лермонтов – мапа. Дослідники неодноразово звертали увагу на те, що імена двох головних героїв творів О.С.Пушкіна («Євгеній Онегін» )  і .Ю. Лермонтова («Герой нашого часу») пов’язані: Онега й Печора – дві російські річкі, розташовані неподалік одна від одної.                                                                                                                                                  2-3- мапа – Печорін. Прізвище головного героя походить від назви річки Печора.

3 -6 - Печорін – бокал напою ( Бела). Кохання до Бели Печоріну набридло. Дівчина гине.                   «Любовь  Бэли для Печорина была полным бокалом сладкого напитка, который он и выпил за раз, не оставив в нём ни капли..»,- писав В. Бєлінський.

3-6-  бокал напою (Бела) - Максим Максимович . Максим Максимович дуже прив’язався до Бели, поважав її за гордість та витримку.

6-9 - Максим Максимович – щоденник. У штабс - капітана Максима Максимовича залишилися щоденники  Печоріна.

  До речі,  у «Передмові» Лермонтов висловлює своє особливе ставлення до щоденника, називаючи його автора «героєм нашого часу». Він хоче показати, що люди, подібні Печоріну, дедалі частіше зустрічаються в суспільству і що вони - зовсім не гірша його частина, а чуйний натягнутий нерв. Поява таких людей свідчить про хворобу суспільства.

9-8-  щоденники – Тамань. У своїх щоденниках Печорін розповідає про пригоди, які сталися в маленькому провінційному  місті Тамань. «І навіщо було долі кинути мене в мирне коло чесних контрабандистів? Як камінь, кинутий  в гладке джерело, я стривожив їх спокій

8-7- Тамань – квітка (княжна Мері).  Дві  глави одного роману.                                                                       Автору важливо було показати Печоріна за різних обставин у стосунках з різними людьми. У повісті «Тамань»  Печорін має потребу в яскравих враженнях, він прагне пригод. У повісті «Княжна Мері»  Печорін проходить  випробування коханням. Закохує в себе княжну Мері, а потім, як надламану квітку, кидає з розбитим серцем, зневірою у коханні.

7-4- княжна Мері – Фаталіст.  Напевно,  і княжна Мері вірила в долю, думаючи, що Печорін їй посланий Богом.

4-1- фаталіст – М.Ю. Лермонтов.  Саме в повісті «Фаталіст» Лермонтов стверджує необхідність боротьби, активного відношення до життя за будь-яких умов. Слова одного офіцера в повісті – « … якщо справді є приречення, то нащо ж нам дано волю, розум?» - підтверджують, що автор не розділяє суджень про те, що людина залежить від долі. На думку Лермонтова, люди можуть змінити існуючі умови життя, якщо у них є сила волі, сміливість, бажання діяти. 

По хресту:

5-2- Печорін – мапа, Печора.  Лермонтов  свідомо підкреслював, що його герой – певною мірою «спадкоємець» героя роману у віршах О.Пушкіна.

До речі, О. І. Герцен назвав Печоріна молодшим братом Онєгіна.

5-6 – Печорін – Максим Максимович. Штабс – капітан близько знав  Печоріна, але так і не зміг зазирнути в його душу, збагнути її.

5 -8- Печорін – Тамань. Глава «Тамань» відкриває журнал Печоріна

5 -4- Печорін – фаталіст. Своїм вчинком Печорін доводить, є доля чи ні, людина повинна діяти сміливо, йти їй назустріч, не перестаючи піддавати все сумніву і самостійного критичного перегляду. У фінальній частині він говорить: «Я люблю сумніватися у всьому: це розташування розуму не заважає рішучості характеру, навпаки, що до мене стосується, то я завжди сміливіше йду вперед, коли не знаю, що мене чекає. Адже гірше смерті нічого не трапиться, а смерті не оминути! ».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Клас: 9                                                                                                                                    Розділ: Взаємодія романтизму і реалізму                                                                                      Тема О.С. Пушкін «Євгеній Онєгін» (сон Тетяни)

Завдання: До якої глави роману «Євгеній Онєгін» можна віднести ці ілюстрації?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 листопада 2020
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку