Даний матеріал вміщує 3 кросворди з історії для 5 класу, які можна використовувати на різних етапах уроку , а саме:
- Кросворд на тему : «Звідки і як історики дізнаються про минуле».
- Кросворд на тему : «Допоміжні історичні науки».
- Кросворд на тему: « Що історичні пам'ятки розповідають про минуле» .
Крім того , даний матеріал можна використовувати на виховних заходах, історичних тижнях тощо.
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
3 |
|
|
|
|
|
||||||||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
5 |
|
|
|
|
|
||||||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
7 |
|
|
||||||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
||||||||||||||
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
13 |
|
|
|
|||||||||||||
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
16 |
|
|
|
|
|
|||||||||||
Кросворд на тему : «Звідки і як історики дізнаються про минуле»
Запитання:
1.Матеріал для письма в Стародавньому Єгипті.
2.Працівник музею, який проводить екскурсії.
3.Збірка карт
4.Наука про викопні рештки ,«озброєна лопатою».
5.Зменшене зображення Землі чи її частини.
6.Наука , що досліджує монети.
7. Хронологія – це наука про…
8.Предмет, річ, витвір мистецтва, що демонструється в музеї.
9.Наука про минуле людства.
10. «Батько» історії.
11. Портрети, картини, реклама, кінофільми . Яка це група історичних джерел?
12. Монах, перший літописець в давньому Києві, автор літопису «Повість минулих літ».
13. Лічба років від певної події .
14. «Батько» української історії.
15. Історичний документ, де запис подій ведеться за роками «з літа в літо».
16. Місце , де зберігають, упорядковують і вивчають писемні джерела.
Ключове слово (по вертикалі):
Пам’ятки минулого, за допомогою яких можна дослідити і вивчити історичні події ( документи, будівлі, прикраси тощо).
Відповіді:
1. Папірус
2. Екскурсовод
3. Атлас
4. Археологія
5. Карта
6. Нумізматика
7. Час
8. Експонат
9. Історія
10. Геродот
11. Зображувальні
12. Нестор
13. Ера
14.Грушевський
15. Літопис
16. Архів
Ключове слово:історичні джерела
Кросворд на тему : «Допоміжні історичні науки»
|
3 |
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
2 |
|
|
|||||||||||||||||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Завдання до кросворду
По горизонталі:
1.Наука, що вивчає паперові гроші.
2.Наука про минуле людства.
3.Наука про час, способи вимірювання часу в історії.
4. Наука, що досліджує монети.
5.Наука, що вивчає давні написи.
6. Наука про печатки.
По вертикалі:
1.Наука про походження та взаємний зв'язок родин.
2.Наука, що вивчає географічні назви.
3.Наука, що досліджує герби.
4. Наука, про викопні рештки.
Відповіді:
По горизонталі:
1.Боністика
2.Історія
3.Хронологія
4.Нумізматика
5. Палеографія
По вертикалі:
1.Генеологія
2.Топоніміка
3.Геральдика
4.Археологія
6.Сфрагістика
Кросворд на тему: « Що історичні пам’ятки розповідають про минуле»
|
4 |
|
|
|
1 |
|
10 |
|
|
|
|||||||||||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|||||||||||||||
|
|
4 |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
5 |
3 |
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
1 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
7 |
|
|
5 |
|
|
|
|
||||||||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|||||||||||
2 |
|
|
|
|
11 |
||||||||||||||||||
|
|
|
|
6 |
|
|
|
||||||||||||||||
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Завдання:
По горизонталі:
1.Природний або штучно створений горизонтальний уступ на схилі в парках (Тераса).
2.Перша друкована книга на українських землях (Апостол).
3.Багатолюдний монастир (Лавра).
4.Територія з рослинністю, алеями, водоймами, скульптурами, призначена для прогулянок (Парк).
5. Мальоване або різьблене зображення Ісуса Христа ,святих, янголів, Богородиці (Ікона).
6.Місто на Черкащині, де знаходиться шедевр паркового мистецтва (Умань).
7. Ім’я жінки князя Потоцького, який створив унікальний парк (Софія)
8. Храм, місце для молитов мусульман (Мечеть).
9.Палац, перлина архітектури, що знаходиться у м. Києві, де відбувалися урочистості на високому рівні (Маріїнський).
10. Яскраво оздоблена велика літера, з якої починається кожен розділ в рукописних книгах(Ініціал).
11.Споруда, що має військово- оборонне значення(Фортеця).
12.Велика рукописна книга, справжній шедевр культури Русі-України, створена в 1056 - 1057 рр.( Остромирове Євангеліє).
13.Укріпленабудівля, яка поєднує житлові та оборонні споруди(Замок).
По вертикалі:
Відповіді:
По горизонталі:
1.Тераса
2. Апостол
3. Лавра
4. Парк
5. Ікона
6. Умань
7. Софія
8. Мечеть
9. Маріїнський
10. Ініціал
11. Фортеця
12. Остромирове Євангеліє
По вертикалі:
1. Фреска
2. Грот
3.Костел
4.Мозаїка
5.Іван Федоров
6.Франко
7.Палац
8.Качанівка
9.Хрещатик
10.Ринок
11.Вулиця
13. Замок