Круглий стіл "Батьки - найяскравіший приклад життя"

Про матеріал
Мета: ознайомити батьків з різними видами авторитету, вирішити педагогічні задачі і з'ясувати роль авторитету у кожній сім'ї. Наочне оформлення: виставка книг на дану тему, висловлювання видатних людей. Обладнання: мультимедійний пристрій, ноутбук. Хід круглого столу Вихователь: Людина народжується не для того, щоб безслідно зникнути нікому не відомою пилиною. Людина народжується для того, щоб залишити по собі слід – вічний. Людина залишає себе перш за все в людині. У цьому наше безсмертя. Ви, шановні батьки, живете для того, щоб відобразити себе у сині чи доньці, щоб жити в їх прагненнях і праці. У цьому високе щастя і зміст життя. Якщо ви хочете залишитись у серці людському, виховайте своїх дітей. Виховання людини – важливий обов’язок кожного. Наші батько і мати уповноважені суспільством виховати майбутнього громадянина України, вони несуть відповідальність перед суспільством. І на цьому заснований їх батьківський авторитет, влада в очах своїх дітей. Звідки ж береться батьківський авторитет. Як він організовується? Ті батьки, у яких діти «не слухаються», є прикладом того, що в очах дитини вони не мають авторитету. Бо іноді батьки думають, що авторитет дається від природи, що це особливий талант. Якщо таланту немає, то й зробити нічого не можна, залишається лише позаздрити тому, у кого такий талант є. Ці батьки помиляються. Авторитет може бути організований в кожній сім’ї, і це навіть не дуже важка справа. Адже все, що роблять дорослі, дитина наслідує: нерідко можна побачити, почути в змісті розмов, інтонаціях голосу дитини судження батьків, вчителів, а в манерах поведінки побачити звичні рухи мами або тата.
Перегляд файлу

Ганна ЛІЧЕНКО,

вихователь-методист,

Комунального закладу київської обласної ради

«Київський обласний ліцей-інтернат фізичної культури і спорту»

 

КРУГЛИЙ СТІЛ

«БАТЬКИ – НАЙЯСКРАВІШИЙ ПРИКЛАД ЖИТТЯ»

 

Мета: ознайомити батьків з різними видами авторитету, вирішити педагогічні  задачі і з'ясувати роль авторитету у кожній сім'ї.

Наочне оформлення: виставка книг на дану тему, висловлювання видатних людей.

Обладнання: мультимедійний пристрій, ноутбук.

 

Хід круглого столу

 

Вихователь: Людина народжується не для того, щоб безслідно зникнути нікому не відомою пилиною. Людина народжується для того, щоб залишити по собі слід – вічний.

     Людина залишає себе перш за все в людині. У цьому наше безсмертя. Ви, шановні батьки, живете для того, щоб відобразити себе у сині чи доньці, щоб жити в їх прагненнях і праці. У цьому високе щастя і зміст життя. Якщо ви хочете залишитись у серці людському, виховайте своїх дітей. Виховання людини – важливий обов’язок кожного. Наші батько і мати уповноважені суспільством виховати майбутнього громадянина України, вони несуть відповідальність перед суспільством. І на цьому заснований їх батьківський авторитет, влада в очах своїх дітей.

     Звідки ж береться батьківський авторитет. Як він організовується?

Ті батьки, у яких діти «не слухаються», є прикладом того, що в очах дитини вони не мають авторитету. Бо іноді батьки думають, що авторитет дається від природи, що це особливий талант. Якщо таланту немає, то й зробити нічого не можна, залишається лише позаздрити тому, у кого такий талант є.

     Ці батьки помиляються. Авторитет може бути організований в кожній сім’ї, і це навіть не дуже важка справа. Адже все, що роблять дорослі, дитина наслідує: нерідко можна побачити, почути в змісті розмов, інтонаціях голосу дитини судження батьків, вчителів, а в манерах поведінки побачити звичні рухи мами або тата.

     Діти звертають увагу на все красиве, бездоганне так само, як і на різко негативне. Отже, поведінка дорослих сама повинна приваблювати дітей своєю чіткістю, організованістю. Дітям подобається сумлінне ставлення батьків до своїх обов’язків, їхня чесність і справедливість, гуманне, доброзичливе ставлення до інших.

     Не можна матері або батьку раз і назавжди завоювати авторитет у своїх дітей. Цей авторитет буде стійким, якщо батьки прагнутимуть множити його з року в рік.

     У дітей, починаючи з підліткового віку, спостерігається тенденція відходити від дорослих. Цьому сприяє і зростання в них критичного ставлення до інших. Тому вплив батьків на дітей багато в чому залежить від того, наскільки діти «приймають» вас, дорослу людину, як досконалу особу.  Але більш за все, шановні батьки, дітям старшого шкільного віку подобається, коли їх розуміють, чуйно до них ставляться.

Обговорення педагогічних ситуацій.

Ситуація 1.

- Можна? – зазирає до кімнати Катя. Вона чимось схвильована.

- Звичайно, заходь. Сідай ближче. Чому в тебе такі очі? Чому синець?

- Тато мене побив… Не люблю більше тата. Не хочу його бачити.

 - У тебе такий чудовий тато, як же він міг тебе побити?

- Колись був хороший, тепер поганий. Лається.

- Постривай, давай витремо сльози. А тепер розповідай як усе було. Тато прийшов з роботи, почав кричати на маму, а я за неї заступилася, тоді він мене вдарив по щоці. Ти, каже, така ж як і твоя мама. Я відповіла, що мама дуже хороша. Він мене вигнав з кімнати… Я злякалася, що мама лишилася з ним сам на сам і почала кричати. Тоді батько мене побив…

- А якщо він вибачиться перед тобою і перед мамою, зможеш його пробачити?

- Не знаю. Не люблю більше його.

Питання для обговорення:

  •             Які грубі помилки ви помітили у поведінці батька Каті?
  •             До яких небажаних наслідків можуть привести дії батька?
  •             Що б ви порекомендували батькові в такій ситуації? Як ви розумієте батьківський авторитет?

Ситуація 2.

     Мати запитує у вихователя: - чому дитина стала примхливою, неслухняною? Був маленьким, горя не знала з ним. А тепер став іншим: наші вимоги критикує, грубить, на все має свою думку. Адже ми завжди дуже строгі з сином. Ніколи не відступаємо від свого слова: якщо сказали – значить він повинен виконати, жодних поступок! 

  •        Проаналізуйте характер вимог дорослих, на чому вони засновані. Чому, на вашу думку, в наведеному випадку дитина стала неслухняною, примхливою? Як розуміти строгість у вихованні дітей?

Вихователь: Стосунки побудовані на беззастережному підпорядкуванні дитини волі дорослих. Поки син був маленьким він сліпо слідував вказівкам старших. Разом зі свідомістю, що розвивається, дитина намагається протиставити свою волю,  «свою думку» владолюбству батьків.

     В.О. Сухомлинський зазначав, що строгість у вихованні передбачає поєднання високої батьківської вимогливості з повагою до дитини як до особи, що розвивається.

     Щоб сформувати у дитини правильне уявлення про батьківську владу, потрібно її тісно пов’язувати із, звичкою до послуху, каяття.

     Батьківська влада може правильно реалізуватися лише тоді, коли вимоги батька й матері будуть спрямовані на виховання майбутнього громадянина України. Вимоги батьків повинні бути розумними і єдиними. Підростаючи, дитина зрозуміє розумність цих вимог і буде дякувати за те, що її привчили до виконання. На жаль, «нормальні стосунки» не всі батьки розуміють однаково. А.С. Макаренко виокремлював такі види несправжнього авторитету:

 1. Авторитет пригнічування. Це найстрашніший вид авторитету, хоча і не дуже шкідливий. Частіше за все такий авторитет мають чоловіки. Наприклад, батько вдома завжди кричить, завжди сердитий, на кожне запитання відповідає грубістю.

2. Авторитет відстані. Є такі батьки, та і матері, які серйозно переконані в наступному: щоб діти слухались, потрібно менше з ними розмовляти, подалі від них триматися. Але іноді виступати в ролі начальника. Особливо цей вид авторитету люблять в інтелігентних сім’ях.             

3. Авторитет чванливості. Це особливий вид авторитету, але, мабуть, і  найбільш шкідливий. У кожного є свої заслуги. Але деякі вважають, що вони найзаслуженіші, найважливіші діячі. Показуючи це своїм дітям, погано ставляться до оточуючих. І діти перед своїми товаришами виступають з чванливими словами, на кожному кроці повторюючи: мій тато — начальник і т. п..

4. Авторитет любові. Це в нас найпоширеніший вид брехливого авторитету. Багато батьків переконані, щоб діти слухались, потрібно на кожному кроці показувати їм свою любов. Ніжні слова; нескінченні ласки. В сім’ї, де існує такий вид авторитету, дитина все повинна робити з любові до своїх батьків.

     Ось такі види брехливого авторитету виокремлював А. С. Макаренко. Але що ж необхідно батькам для справжнього авторитету?

  • По-перше, любити працю, віддавати їй усі сили і знання.
  • По-друге, розширяти свій кругозір — читати газети, журнали.
  • По-третє, створювати нормальну атмосферу в сім’ї, коли всі члени її із задоволенням і радістю збираються після трудового дня разом.
  • По-четверте, проявляти високу вимогливість до себе і до оточуючих.     

     Вимогливість до дітей повинна сполучатися з повагою до них.

  • По-п’яте, мати єдність вимог до дітей з боку всіх старших членів колективу, не пробачати поганих вчинків дітей.
  •   Шановні батьки, а якими засобами ви завойовуєте авторитет у сім’ї?

Виступи батьків

     Дійсно, постійно піклуючись про підвищення свого професійного рівня, дотримуючись педагогічного такту в стосунках один з одним, з дітьми, сусідами, враховуючи вікові та індивідуальні особливості своїх дітей, не допускаючи в сім’ї, на роботі, у спілкуванні з оточуючими розходжень слів з ділом — лише дотримуючись усіх цих вимог можна завоювати авторитет в очах дитини.

      А закінчити нашу розмову хочу такими словами: «Стежки й дороги нашого чудового саду, який зветься оточуючим світом, такі легкі, такі зручні, зустрічі на них такі цікаві, якщо тільки вихідні дані вибрані нами безпомилково».

     Отже, самі знаходьте для себе правильні рішення, прагніть, аби всі вони йшли прямо від серця.

 

 

docx
Додано
21 жовтня 2022
Переглядів
959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку