Круглий стіл "Впровадження сучасних застосунків та соціальних мереж у виховній роботі педагога"

Про матеріал
Методичне засідання у формі круглого столу "Впровадження сучасних застосунків та соціальних мереж у виховній роботі педагога"
Перегляд файлу

Впровадження сучасних застосунків та соціальних мереж у виховній роботі педагога

04017qvr-c4ff.jpg Сьогодні, зі стрімким розвитком мережі Інтернет, вже не можливо уявити сучасну людину, яка б не користувалась онлайн комунікаціями. Одним із пріоритетних напрямів розвитку освіти України є впровадження сучасних технологій, які забезпечують удосконалення освітнього процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві. Це і є один із підпунктів формування компетентностей, що є інноваційним засобом модернізації освітнього простору. Компетентнісний підхід зорієнтований насамперед на розвиток та вихід за рамки традиційного. Технології змінюються, що в свою чергу потребує від здобувачів освіти та педагогів вдосконалення своїх вмінь, постійного зростання, впровадження сучасних застосунків та соціальних мереж в освітній процес. Останнім часом соціальні мережі YouTube, TikTok, Facebook, Instagram, Viber, Telegram і ін., стали основним інструментом соціальної взаємодії, спілкування та обміну інформацією.

Viber став найпоширенішим месенджером під час дистанційного навчання. Про це свідчать результати опитування батьків здобувачів освіти, що проведено Офісом освітнього омбудсмена. Майже 94% респондентів вказали, що застосовують Viber як інструмент для організації дистанційної освіти. 12,4% застосовують Facebook, Telegram – 10%. Найменш популярний Facebook Messenger – 7,1%. Популярні серед молоді месенджери та платформи практично не використовуються: Instagram – 6%, Tik Tok – 0,3%.

Ми провели опитування серед ліцеїстів нашого навчального закладу, які застосунки та соціальні мережі вони використовують найчастіше. Маємо наступну статистику серед 146 опитаних:

-         застосунки: TikTik –37%, Instagram –44%, YouTube –19%, Facebook–0%;

-         соціальні мережі: Viber- 17%, Telegram – 63%, інші – 20%.

=====

Месенджери Telegram та Viber, розроблені для спілкування і неабияк допомагають вихователям, класним керівникам у щоденній роботі. Перше – індивідуальна та групова робота з ліцеїстами, батьками, колегами-освітянами. Створені окремі чати для кожної групи і для батьків, де зручно швидко донести чи дізнатись якусь інформацію, а також можна зробити аудіо- та відеодзвінки (особливо якщо є технічні проблеми мобільної мережі). Саме у такому режимі і завдяки цим застосункам проводяться батьківські збори, онлайн-анкетування, проєкти.  Друге  – це робота з дітьми, які знаходяться за кордоном. Третє: обмін медіаконтентом (надсилання заяв і документів, фото й відеофайлів). Звичайно Telegram ми використовуємо значно менше, але цей месенджер має власну хмару, тому файли довго зберігаються у застосунку, а ще можна легко та зручно передавати великі аудіо- чи відеофайли, документи в найрізноманітніших форматах і в більшій якості.

===

YouTube – безперечно зручний інструмент для освітнього процесу. Ми вже активно використовуємо цю програму у роботі вихователів, класних керівників. Насамперед, це величезна база яскравого та корисного навчально-розвивального контенту, який підійде для усіх видів роботи з ліцеїстами. Відео слугують доповненням до тренінгового заняття чи основним інформативним коротким роликом на виховній годині. Також це джерело для самоосвіти педагогів й підвищення їх кваліфікації, адже онлайн-вебінари та навчальні лекції проходять на платформі YouTube.

На YouTube міститься велика кількість цікавих навчальних відео, але через нестабільний інтернет їх інколи не можна показати під час заходу. Плюсом використання цього застосунку є можливість завчасно зберегти відео на комп'ютер чи інший електронний носій інформації.

Існує думка, що усі ці відеоматеріали негативно впливають на формування особистості ліцеїста і сповільнюють вміння аналізувати та оцінювати. Насправді це не так, але варто зазначити, що YouTube – платформа з вільним доступом, тож інформації там багато, не вся вона доцільна та достовірно. Тож, наше завдання навчити вихованців відфільтровувати і з користю застосовувати в цю інформацію як в освітньому середовищі, так і в повсякденному житті.

=====

Особливо популярна серед підлітків мережа Instagram забирає більше 50% їхнього денного часу. Цю соціальну мережу можна застосовувати не лише для налагодження комунікації з учнями, але й з освітньою метою.  Як ми використовуємо цю платформу у виховній роботі: для експрес-виховання, тематичних дописів, ефірів, тренувальних тестів, анкетувань. 

 

Зокрема, був проведений національно-патріотичний флешмоб у рамках тижня творчої групи вихователів, класних керівників «Від родинного джерела до громадянського становлення», волонтерський проєкт «У єдності наша сила», прямий ефір «Шевченківськими стежками» та ін.

======

 

Варто пам’ятати, що з цією соціальною мережею треба бути обережним, адже її наповненість націлена на ідеалізацію буденного життя, що може призвести до розчарувань від невідповідності реаліям та інстаграмної картинки. До того ж в Instagram відсутня цензура на ненормативну лексику,  а також є можливість стати жертвою кібербулінгу й кібершахрайства.

======

 

TikTok – це молодіжна платформа, яка з'явилася у 2016 році, а вже у 2020 році стала найбільш популярним застосунком, який завантажують у світі. Переважна більшість її аудиторії – користувачі віком від 10 до 29 років. На відміну від інших соціальних мереж основний контент ТікТок – короткі тематичні відеоролики. ТікТок вважають соціальною мережею деградації сучасної молоді, через переважну більшість негативного розважального контенту. Але і цей застосунок можна впровадити у свою педагогічну діяльність.

Великою перевагою ТікТоку є популярні флешмоби на широкий загал, а також челенджі, в яких користувачі публікують відео зі схожою тематикою. Проте контент може бути не лише розважальним, а й інформативним та соціально корисним, де діти демонструють власні вміння, розповідають про книги, які читають, та діляться лайфхаками. До цього ми залучаємо і наших вихованців. Враховуючи високу популярність цього застосунку серед підлітків, вони із задоволенням беруть участь у таких виховних проєктах.

=====

Зокрема мережа ТікТок містить добірку цікавих українськомовних каналів, створених педагогами. Тому на засіданнях методичної комісії вихователів і класних керівників ми ділимося досвідом та порадами з ефективного використання популярних соціальних мереж з метою виховання молодого покоління. На методичному диспуті «Instagram, YouTube, TikTok. Що дивляться підлітки та як використовувати це на користь освітнього процесу» для вихователів та класних керівників ми зробили добірку TikTok сторінок, де міститься корисна пізнавальна інформація про сучасну українську мову й гарне усне мовлення без російської кальки і типових мовленнєвих помилок (Shumanovskyy) та про найяскравіші історичні події України, які мають відображення у сьогоденні (Otamandiduh). Тож тепер на виховних годинах класні керівники використовують сучасні форми роботи, які мають велику популярність серед підлітків.

=====

За допомогою, наприклад молотка, можна забити цвях та повісити картину, а можна – розбити лоба. На прикладі цієї аналогії, ті ж думки маємо щодо використання ліцеїстами усіх вищезгаданих соціальних мереж. Тож може краще не просто забороняти, а навчити вихованців користуватися ними в освітніх цілях, щоб це розвивало та мотивувало!

Використання соціальних мереж допомагає створити позитивну освітню спільноту та здорове навколишнє середовище, тому що педагог знаходиться в «світі ліцеїстів».

Безперечно соціальні мережі є відносно новим методом інтерактивної освіти, який наразі активно, але з недовірою запроваджується в освітній процес. Але також він є обов’язковим елементом компетентнісного підходу. Під час виховання доречно використовувати вищевказані програми, тому що вони осучаснюють освіту, допомагають організувати роботу з батьками, ліцеїстами й тренерами, активізують пізнавальну діяльність та покращують уважність вихованців, підвищують зацікавленість та знімають психологічні бар’єри у спілкуванні.

Методичні рекомендації:

  1. Впроваджувати у роботу вихователів та класних керівників застосунки Instagram, TikTok, YouTube.
  2. Залучати ліцеїстів до творчих проєктів із застосуванням соціальних мереж і відеохостингів.
  3. Використовувати вищезгадані сучасні програми, як додатковий інструмент соціальної взаємодії, спілкування та обміну інформацією.

 

 

docx
Додано
8 травня
Переглядів
322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку