Урок. У природі все пов`язане.

Про матеріал

Тема: У природі все пов`язане.

Мета: розкрити значення природи в житті людей, тварин; розширити світогляд, збагачувати словниковий запас учнів; формувати дбайливе ставлення до навколишнього ставлення світу; уміння бачити красу природи; виховувати спостережливість.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Учитель

посміхається,

Урок наш

починається.

Голівки всі схиляються,

Школярики стараються.

2. Вправа « Я – синоптик»

- Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Тепло чи холодно на дворі?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

- Чи користувалися ви сьогодні парасолькою?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми та мети уроку

Вивчення вірша, виконуючи рухи

  • -
  • -Повітря, земля і вода — це Природа.
  • -Природа — це Я. І ти — це Природа.
  • -Пустелі і гори, поля і ліси.
  • -І ми — тільки частка цієї краси.
  • -Сьогодні ми будемо подорожувати красою і багатством нашої природи. У пригоді нам стануть спостережливість, увага.

А для початку відгадайте загадки.

Всі мене чекають,

а приходжу – ховаються

( Дощ)

Червоне коромисло

через річку повисло

( Веселка)

Мар'янка зелена

не сіяна, не саджена,

хто до неї доторкнеться,

дуже сильно обпечеться

( Кропива)

На горішок схожий, а на дубочку росте

( Жолудь)

Влітку жупани вдягають,

взимку їх знімають

( Дерева)

Як можна назвати одним словом слова – відгадки? Так. Природа.

ІІІ. Сприймання і усвідомлення нових знань, умінь і навичок

Усе, що є навколо нас, ми бачимо, чуємо, відчуваємо – це природа, наш рідний дім. Сонце, небо, вітер, земля, рослини, тварини – все це природа. Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, будівельні матеріали. Вона є джерелом натхнення для письменників, композиторів, художників, які присвятили їй чимало чудових творів. Недарма природу називають ненькою. Всі ми – діти природи, та не всі однаково добрі до неї. Дехто знищує тварин, рослини, забруднює водойми, повітря. Природа ж потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства.

Чи можемо ми назвати природою будинок, телефон , книгу? (Ні)

- Чому? (Бо це створено руками людини.)

- Отже, все, що зроблено і побудовано руками людини - це рукотворний світ навколо нас.

Природа поділяється на живу і неживу природу.

  • 1.Гра «Живе –неживе»
  • Клас поділяється на дві команди. Одна команда відбирає картинки живої природи, інша – неживої.
  • -Чим відрізняється жива природа від неживої.
  • 2.Фізкультхвилинка
  • IV.Вивчення нового матеріалу.
  • -Сьогодні до нас завітали лісові мешканці. Вони принесли нам нові знання , які ви повинні засвоїти. Відгадайте, хто це?
  • -Як у ялинки голки має,
  • ягідки, гриби шукає
  • ( Їжачок)

Ще не впав на землю сніг,

Він ховається в барліг.

І до теплої весни

Поринає він у сни. (Ведмідь)

Рудий м'ячик вправно скаче з гілочки на гілку. — То не м'ячик, — кажуть діти, — ми впізнали … (білку).

Хвіст куценький, довгі вуха, має в шафі два кожухи. Влітку одягає сірий, ну а взимку — теплий білий. (Зайчик)

Вдалині посеред ночі засвітились хижі очі. Від його пісень у звірів морозець біжить по шкірі. (Вовк)

Жовтогруді щебетушки мають чорні капелюшки, сірі лапки, білі щічки, називаються … (синички).

У природі все пов'язане. Жива природа не може існувати без неживої.

Живим істотам необхідні сонячне світло, тепло, повітря, вода.

Рослини і тварини також пов'язані між собою. Насінням рослин живляться птахи, рослинами живляться такі тварини, як миші, зайці, бобри, лосі. Є тварини, що полюють на інших тварин. Наприклад, вовки, лисиці.

  • V.Осмислення учнями знань, умінь і навичок
  • 1.«Працюємо в парах» Робота з предметними малюнками.
  • Подивіться і скажіть.
  • -Як пов`язана жива і нежива природа?
  • -2. Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»
  • -- А зараз в нас таке завдання – назвати що зайве? Чому? Слухайте уважно!
  • -
  • - Небо, місяць, вода, карта.
  • -
  • - Дуб, камінь, сонце, повітря.
  • -
  • - Річка, білка, веселка, дощ.
  • -
  • - Вовк, лисиця, чашка, комар.
  • -
  • - Нога, книга, ложка, вікно.

3.Фізкуьлтхвилинка

VI. Узагальнення і систематизація знань.

  • 1.Робота з картками
  • А зараз пропоную закріпити ваші знання. Працювати ви будете в командах . 1 команда –підніміть жовті трикутники , 2 команда – підніміть блакитні квадрати . Зараз я вам роздам аркуші . 1команда – малює, що відносяться до живої природи, а 2– до неживої. На виконання цього завдання у вас є 2 хвилини. Час пішов.

Підсумок уроку

- Що належить до живої природи?

- Що належить до неживої природи?

- Чи може людина жити без повітря, води, їжі?

До якої природи належить людина?

— Як взаємопов'язані жива і нежива природа?

docx
Додано
10 листопада 2018
Переглядів
10042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку