Тема: У природі все пов`язане.
Мета: розкрити значення природи в житті людей, тварин; розширити світогляд, збагачувати словниковий запас учнів; формувати дбайливе ставлення до навколишнього ставлення світу; уміння бачити красу природи; виховувати спостережливість.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Учитель
посміхається,
Урок наш
починається.
Голівки всі схиляються,
Школярики стараються.
2. Вправа « Я – синоптик»
- Яка зараз пора року?
- Який місяць?
- Тепло чи холодно на дворі?
- Який стан неба?
- Яка температура повітря?
- Чи користувалися ви сьогодні парасолькою?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення теми та мети уроку
Вивчення вірша, виконуючи рухи
А для початку відгадайте загадки.
Всі мене чекають,
а приходжу – ховаються
( Дощ)
Червоне коромисло
через річку повисло
( Веселка)
Мар'янка зелена
не сіяна, не саджена,
хто до неї доторкнеться,
дуже сильно обпечеться
( Кропива)
На горішок схожий, а на дубочку росте
( Жолудь)
Влітку жупани вдягають,
взимку їх знімають
( Дерева)
Як можна назвати одним словом слова – відгадки? Так. Природа.
ІІІ. Сприймання і усвідомлення нових знань, умінь і навичок
Усе, що є навколо нас, ми бачимо, чуємо, відчуваємо – це природа, наш рідний дім. Сонце, небо, вітер, земля, рослини, тварини – все це природа. Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, будівельні матеріали. Вона є джерелом натхнення для письменників, композиторів, художників, які присвятили їй чимало чудових творів. Недарма природу називають ненькою. Всі ми – діти природи, та не всі однаково добрі до неї. Дехто знищує тварин, рослини, забруднює водойми, повітря. Природа ж потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства.
Чи можемо ми назвати природою будинок, телефон , книгу? (Ні)
- Чому? (Бо це створено руками людини.)
- Отже, все, що зроблено і побудовано руками людини - це рукотворний світ навколо нас.
Природа поділяється на живу і неживу природу.
Ще не впав на землю сніг,
Він ховається в барліг.
І до теплої весни
Поринає він у сни. (Ведмідь)
Рудий м'ячик вправно скаче з гілочки на гілку. — То не м'ячик, — кажуть діти, — ми впізнали … (білку).
Хвіст куценький, довгі вуха, має в шафі два кожухи. Влітку одягає сірий, ну а взимку — теплий білий. (Зайчик)
Вдалині посеред ночі засвітились хижі очі. Від його пісень у звірів морозець біжить по шкірі. (Вовк)
Жовтогруді щебетушки мають чорні капелюшки, сірі лапки, білі щічки, називаються … (синички).
У природі все пов'язане. Жива природа не може існувати без неживої.
Живим істотам необхідні сонячне світло, тепло, повітря, вода.
Рослини і тварини також пов'язані між собою. Насінням рослин живляться птахи, рослинами живляться такі тварини, як миші, зайці, бобри, лосі. Є тварини, що полюють на інших тварин. Наприклад, вовки, лисиці.
3.Фізкуьлтхвилинка
VI. Узагальнення і систематизація знань.
Підсумок уроку
- Що належить до живої природи?
- Що належить до неживої природи?
- Чи може людина жити без повітря, води, їжі?
До якої природи належить людина?
— Як взаємопов'язані жива і нежива природа?