ктична робота "Повсякденне життя населення Західної Європи "

Про матеріал
Всесвітня історія 8 клас. Практична робота№1 Повсякденне життя населення Західної Європи Мета: ознайомитися із умовами життя населення в період раннього Нового часу. розвивативміння працювати з додатковими джерелами.
Перегляд файлу

__________________

Практична робота№1 Повсякденне життя населення Західної Європи

Мета: ознайомитися із умовами життя населення в період раннього Нового часу.

Хід роботи

  1. Умови  життя людей в даний період швидко змінювалися. З чим це було пов’язано?_________________________________________________________
  2. Ознайомтеся з інформацією про житло людей в ранній Новий час. Дайте відповіді на питання.

 На півночі Європи селяни мешкали у дерев’яних будинках, а на півдні, де ліси масово було знищено, житло споруджували з каменю. На півночі дах будинку був гостроверхим, а на півдніплоским. Покривали його соломою, а інколи очеретом. Зазвичай уся сім`я мешкала в одній кімнаті. Меблів було небагато, частіше стіл, лави, скрині, де зберігали одяг. Часті пожежі змушували людей все більше будувати кам’яні житла. З ХVІІ ст. дахи почали вкривати черепицею. Підлоги були земляними, глиняними або дерев’яними. Проте, в заможних вони могли бути покриті керамічною або кам’яною плиткою. Будинок обігрівали кухонне вогнище, каміни та печі. Для освітлення використовували смолоскипи і свічки.

Чому відрізнявся матеріал з якого будували будинки на півночі і півдні?

_________________________________________________________________

Що змушувало людей будувати будинки з каменю?________________________

Чи відрізнявся будинок багатих і бідних? Якщо так, то чим?____________________________________________________________

  1. Ознайомтеся з інформацією про житло людей в ранній Новий час. Дайте відповіді на питання.

Їжа простих людей складалася в основному із зернових – пшениці, жита, ячменю. Масовими було також вживання бобів та гороху. Ще одним продуктами харчування простого люду було сир і риба. Багаті й знатні люди у їжі обмежень не знали. Вони широко споживали м`ясо – яловичину, баранину, свинину, курятину. Цукор залишався предметом розкоші, оскільки його виробництво було досить трудомістким.
            Пили зазвичай виноградне вино, пиво, сидр. Через брак водопроводів, люди використовували талий сніг, річкову та дощову воду. Завдяки географічним відкриттям, у Європі почали пити шоколад, чай і каву. Шоколад прийшов з Америки. Чай на початку ХVІІ ст. з Китаю привезли голландці. Каву європейці запозичили у мусульманських країнах.

Чим харчувалися люди в той період?____________________________________

Чи відрізнялася їжа багатих і бідних?__________________________________

Які нові напої з’явилися в Європі після великих географічних відкриттів?________________________________________________________

  1. Іспанський костюмРозгляньте малюнок, прочитайте текст. 

Європейську моду зазвичай диктували найвпливовіші в політичному сенсі держави. На межі ХV–ХVІ ст. такою була Італія. У ХVІ ст. провідна роль перейшла до Іспанії.

З ХVІІ ст. центр моди перемістився у Францію. Італійці на спідню сорочку вдягали вузький костюм, а на нього більш просторий верхній одяг. Венеціанки, аби виглядати вищими на зріст та стрункішими, взували цоколі – туфлі на високій платформі.
Іспанські чоловіки носили строгий костюм темних тонів із застебнутим наглухо комірцем. Взувались іспанці у м`які вузькі туфлі. Іспанська мода подарувала світові спідницю на металевому каркасі.
          Бідні люди носили одежу з грубого полотна, вигляд якої Іспанський костюм ХVІ ст.        майже не   змінювався протягом багатьох років.

Хто диктував моду в Європі?___________________________________________

Який одяг носили бідні люди?________________________________________

  1.  Прочитайте текс про виховання і життя дітей.

https://disted.edu.vn.ua/media/images/alex_s61/history/kost16W.jpgУ Новий час, порівняно із Середньовіччям, змінилося ставлення до дитини. Піклування про її здоров'я, виховання, освіту й майбутнє перетворилось на одну з найважливіших турбот сім'ї. У людей посилилось відчуття рідного дому й родинних зв'язків. У XVI ст. виникли школи для дівчаток, а вже в наступному столітті їхнє навчання поза межами рідної оселі стало звичайним. Чимало знатних жінок вражали сучасників своєю освіченістю, знанням мов і письменницьким талантом, не кажучи вже про вишуканість манер. При королівських дворах існував дамський двір. До нього входили жінки з найближчого оточення королеви, зазвичай дружини та родички вельмож. Нерідко дамський двір помітно впливав на державні справи.
        Бути дитиною у XVIІ столітті нелегко. У них немає права голосу. Навіть маленьких дворян ніби не існує, аж доки вони не будуть представлені вищому товариству. Це стосується й короля. Людовіка XІV, як і інших дітей дворян, після народження віддавали годувальниці. Немовля кутають так, наче свіже повітря може їх убити. Мабуть тому відсоток смертності високий. Лише 1 дитина з 10 доживає до 10-літнього віку. Пізніше і дівчаток і хлопчиків одягають в однаковий одяг. А невдовзі до них нікому немає діла. Навіть король, після церемоній, позбувається розкішного одягу і йде гратися з маленькими обірванцями у рові Лувру.

Життя людини проходило у неспокійному світі. Йому загрожували голод, епідемії, воєнні спустошення. Високою залишалась дитяча смертність: третина малят помирала, не досягши однорічного віку. Але порівняно із Середньовіччям відчувались позитивні зрушення. Покращилось лікування хворих і догляд за ними, повноціннішим стало харчування, поступово, хоча й дуже повільно, посилювалась увага до гігієни і  це допомагало перебороти ранню смертність і зробити життя людини тривалішим.

Як змінилося життя жінок у даний період?________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

Чи змінилося життя дитини в період Нового часу? Як?______________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Які позитивні зміни відбулися в житті людини в період Нового часу?_________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Прочитайте витяг із тексту і визначте основні причини смертності та руйнування міст у даний період.

На Лондон у XVIІ навалюється 2 страхіття: чума 1665 – 1666 і Велика Пожежа. Ще ніхто не знав, що чума передається через бліх. Люди намагаються врятуватися, влаштовуючи молебні і паломництва. Якщо чума знищує лише людей, то пожежа знищила бліх і чуму. Пожежа зруйнувала місто за 4 доби. Для того, щоб відбудувати місто потрібно було 6 років.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Зробіть висновок: __________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

docx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
5669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку