Практична робота №2 "Ідеї Гуманізму в шедеврах Високого Відродження"

Про матеріал
Практична робота №2 Ідеї Гуманізму в шедеврах Високого Відродження Мета: ознайомитися із головними принципами гуманізму та діячами епохи Відродження. Розвивати вміння працювати з додатковими історичними джерелами.
Перегляд файлу

______________________

Практична робота №2 Ідеї Гуманізму в шедеврах Високого Відродження

Мета: ознайомитися із головними принципами гуманізму та діячами епохи Відродження.

Leon Battista Alberti2.jpgХід роботи

  1. Ознайомтеся із роздумами італійського архітектора, вченого, письменника і музиканта епохи Відродження Лео́на-Батті́ста Альбе́рті. 

 «Природа, тобто Бог, вклала в людину елемент небесний та божественний, незрівнянно прекрасний та благородний, ніж будь-що смертне. Вона дала їй талант, здатність до навчання, розум — властивості божественні, завдяки яким людина може досліджувати, розрізняти та пізнавати, чого треба уникати та чому слідувати для того, щоб зберегти саму себе. До цих великих та безцінних дарів Бог вклав ще в душу людини поміркованість, стриманість проти пристрастей та надмірних бажань, а також сором, скромність та прагнення заслужити похвалу. Крім того, Бог запровадив в людей потребу в твердому взаємному зв'язку, яка підтримує співжиття, правосуддя, справедливість, щедрість та любов, а всім цим людина може заслужити у людей подяку та похвалу, а у свого Творця — благовоління та милосердя. Бог вклав ще в груди людини здатність витримувати будь-яку працю, кожне нещастя, кожен удар долі, долати всілякі труднощі, перемагати скорботу, не боятися смерті. Він дав людині міць, стійкість, твердість, силу, презирство до нікчемних дрібниць… Тому будь переконаний, що людина народжується не для того, щоб скніти в сумному існуванні в бездіяльності, але щоб працювати над великою та грандіозною справою. Цим вона може, по-перше, догодити Богові та вшанувати його і, по-друге, набути для самої себе найдосконаліших чеснот та повного щастя».

Що дано природою людині і як вона повинна використовувати цей дар?

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Для чого народжується людина на думку Леона-Баттіста Альберті___________

___________________________________________________________________

  1. Ідейною основою ренесансної культури був гуманізм, світсько- раціоналістичний по своїй головній спрямованості, світогляд. Він лише частково відбивав інтереси і настрої соціальної верхівки, будучи по змісту світоглядом демократичним, антифеодальним, тому що звільнював свідомість людини від класових, корпоративних, церковно-схоластичних кайданів, сприяв активному життю.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/25/Vincenzo_Catena_Portrait_of_Gian_Giorgio_Trissino.jpg/220px-Vincenzo_Catena_Portrait_of_Gian_Giorgio_Trissino.jpgЧому саме в період Нового часу з’являються ідеї Гуманізму? Які можливості відкривалися для людей? ____________________________________________

________________________________________________

Перед вами портрет італійського  гуманіста Джанджорджо Триссіно. Чому  вчений, поет зображений з книгою?____________________________

_______________________________________________________________________________________________

  1. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/30/Holbein-erasmus.jpg/220px-Holbein-erasmus.jpgВідомий мислитель, гуманіст – Еразм Ротердамський написав твір «Похвала глупоті».

Ознайомтеся із витягами з твору та дайте відповіді на питання.

Про дуже вчених ораторів.

Нині всюди наслідують риторів, які уявляють себе майже богами лише на тій підставі, що вони двороті, немов п'явки, тобто можуть говорити одночасно двома мовами. Верхом витонченості,  на їхню думку, є уміння густо мережати латинські промови грецькими дотепами чи висловами, навіть якщо й недоречно. Коли ж не вистачає і чужомовних, вишукують десь у напівзотлілих од часу рукописах кілька застарілих слів і цим ще більше напускають читачеві туману. Все робиться для того, щоб розумники дужче пишалися, а недосвідчені тим більше дивувалися зі свого невігластва. Є-таки в наших землячків нездоланний потяг схилятися перед усім іноземним, і то тим нижче, чим воно чужіше.

За що висміює ораторів Глупота? ___________________________________

_________________________________________________________________

Навіщо оратори використовують різні мови в своїх проповідях?____________

__________________________________________________________________

Без Глупоти нема спілкування.

Що не говоріть, а без мене в житті було б мало приємного і тривкого: народ царя не зміг би довго зносити, хазяїн — наймита, служниця — панію, вчитель — учня, домовласник — орендаря, сусіда — сусіду, а товариш — товариша. На щастя, люди навчились обманювати один одного, взаємно лестити, дивитись на все крізь пальці й солодити життя медом глупоти. 

Завдяки чому люди навчилися, на думку Глупоти, приємно спілкуватися? Чи так це насправді?_____________________________________________________

Чи були у вас такі випадки, коли ви змушені були спілкуватися з неприємними людьми не показуючи цього?_________________________________________

_________________________________________________________________

Війни породжує Глупота.

Війна — основа й джерело усіх славетних подвигів. А тим часом, що може бути безглуздіше за неї (якщо немає для того поважних причин)? Адже війна приносить обом супротивникам більше шкоди, ніж зиску. Я вже не кажу про полеглих, бо про них, як говорили колись мегарійці, нема чого розпатякувати.

Чому Глупота вважає війну безглуздою?_________________________________

__________________________________________________________________

Чи згодні ви з її думкою? Які можуть бути поважні причини для початку війни?

__________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________

Мудреці ні на що не здатні.

Якби мудреці були нездатними (як осли до музики!) лише в громадських справах, а до всього іншого були вдатні, я б і говорити не стала. Та запроси мудрого на бенкет, і він або збентежить усіх своєю мовчазністю, або надокучить осоружними запитаннями. Підеш з ним у танок — танцює, як верблюд. Поведи в театр чи на гуляння — одним своїм виглядом зіпсує глядачам святковий настрій. Отож навіть мудрий Катон, коли хоче, щоб не прогнали його з велелюдного місця, мусить бодай на часинку перестати супитися.

Встряне мудрець до розмови — всі негайно змовкають, немов побачили вовка. Треба щось купити або з кимось про щось домовитися, тобто зробити щось таке, без чого не можна обійтися в щоденному житті, — мудрець виявляє дивовижну безпорадність: тюхтій тюхтієм.

Чому Глупота вважає мудреця нездатним до нормально спілкування в суспільстві? _______________________________________________________

__________________________________________________________________

Чи згодні ви з її думкою?______________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Глупота про царя

Взяти хоча б царя. Хто багатший і могутніший за нього? Але, якщо він не навчений доброчесності, якщо ненаситець, то такий цар найбідніший! А коли ще й душа в нього з багатьма вадами, тоді він навіть ганебний раб. 

Яка риса повинна бути в царя, щоб вважати його гарним правителем?________

__________________________________________________________________

Глупота — єдина втіха в нещасті, а мудрість людину губить.

Якщо поглянути на людське життя з висоти, як це, на думку поетів, робить часом Юпітер, то ми побачимо лише злигодні та поневіряння: нещасне, жалюгідне народження, клопітке навчання, сповнене образ дитинство, тяжкою працею обтяжену юність, нестерпно важку старість, сувору і невблаганну смерть. На людей чатує так багато різних хвороб, така кількість нещасть та всіляких незручностей! До того ж усе приправлене такою кількістю гіркоти, що годі й казати! А тому згадаю нині лише ті прикрощі, яких люди завдають одне одному. Ось вони: спустошення, в'язниці, тортури, ганьба, наклепи, зрада, підступи, обман, лихослів'я, хитрощі... 

На які групи поділила Глупота людські нещастя?________________________

__________________________________________________________________

Які з нещасть гірші? Чому?_____________________________________________

___________________________________________________________________

Чи можна якось покращити життя людей? ________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чому твір Еразма Ротердамського мав великий успіх у тогочасному суспільстві?__________________________________________________________

___________________________________________________________________

Чому він вирішив назвати свій твір «Похвала Глупоті»?_____________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________

Зробіть висновок стосовно поширення ідей гуманізму в Європі, чи змінили ідеї гуманізму тогочасне суспільство?  Яким чином?___________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кирюша Олексій Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
22576
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку