Історія України
11 клас
Навчання історії у старшій школі спрямоване на реалізацію мети повної загальної середньої освіти, яка полягає в розвитку та соціалізації особистості учнів/учениць, формуванні в них національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.
Випускник/випускниця старшої школи – це патріот/патріотка України, який/яка: знає історію своєї держави; є носієм української мови, культури, національних традицій і духовних цінностей; виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті; має бажання і здатність реалізовувати свій потенціал в умовах сучасного суспільства; бережно ставиться до природи; дотримується здорового способу життя.
Мета історичної освіти в старшій школі – сприяти формуванню в учнів/учениць національно-культурної ідентичності, патріотичного світогляду, активної соціальної та громадянської позиції, почуття власної гідності у результаті осмислення соціального та морального досвіду минулих поколінь, розуміння історії і культури України в контексті історичного процесу.
Структура курсу:
Повторення. Вступ
Розділ 1. Україна в перші повоєнні роки
Розділ 2. Україна в умовах десталінізації
Розділ 3. Україна в період загострення кризи радянської системи
Розділ 4. Відновлення незалежності України
Розділ 5. Становлення України як незалежної держави
Розділ 6. Творення нової України
І-ІІ СЕМЕСТРИ
№ |
Тема і зміст уроку
|
Дата |
Примітка |
||
|
Домашнє завдання |
||||
Розділ 1. Україна в повоєнний період (1945-1955 рр)
|
|||||
1. |
Вихід УРСР на міжнародну арену.
|
§ 1.
|
|
|
|
2. |
Вихід УРСР на міжнародну арену.
|
§ 1.
|
|
|
|
3. |
Депортації українців. Національно-визвольний рух. |
§ 2.
|
|
|
|
4. |
Депортації українців. Національно-визвольний рух. |
§ 2.
|
|
|
|
5. |
Завершення радянізації західних областей УРСР.
|
§ 3.
|
|
|
|
6. |
Економічне та суспільно-політичне життя.
|
§ 4.
|
|
|
|
7. |
Економічне та суспільно-політичне життя.
|
§ 4.
|
|
|
|
8. |
Культура повоєнних років.
|
§ 5.
|
|
|
|
9. |
Культура повоєнних років.
|
§ 5.
|
|
|
|
10. |
Повсякденне життя в післявоєнні роки. |
§ 6. |
|
|
|
11. |
Практичне заняття № 1.
|
§ 6. Підготуватися до контрольної роботи. |
|
|
|
12. |
Урок контролю й узагальнення.
|
§ 1-6. Повторити й узагальнити вивчене. |
|
|
|
Розділ 2. Україна в умовах десталінізації (1956-1964)
|
|||||
13. |
Суспільно-політичне становище республіки.
|
§ 7.
|
|
|
|
14. |
Суспільно-політичне становище республіки.
|
§ 7. |
|
|
|
15. |
Стан промисловості та сільського господарства.
|
§ 8.
|
|
|
|
16. |
Соціальна політика за доби «відлиги».
|
§ 8.
|
|
|
|
17. |
Народження опозиційного руху.
|
§ 9. |
|
|
|
18. |
Народження опозиційного руху.
|
§ 9.
|
|
|
|
19. |
Практичне заняття № 2. Шістдесятники.
|
§ 10.
|
|
|
|
20. |
Феномен українського шістдесятництва.
|
§ 10.
|
|
|
|
21. |
Наука та освіта. |
§ 11.
|
|
|
|
22. |
Література та мистецтво. |
§ 11. Підготуватися до контрольної роботи. |
|
|
|
23. |
Урок контролю й узагальнення.
|
§ 7-11. Повторити й узагальнити вивчене. |
|
|
|
Розділ 3. Україна в період системної кризи радянського ладу (1965-1984)
|
|||||
24. |
Суспільно-політичне життя.
|
§ 12. |
|
|
|
25. |
Міжнародне становище.
|
§ 12. |
|
|
|
26. |
Опозиційний рух.
|
§ 13. |
|
|
|
27. |
Опозиційний рух.
|
§ 13. |
|
|
|
28. |
Практичне заняття № 3. Дисиденти.
|
§ 14. |
|
|
|
29. |
Українські дисиденти – виклик системі.
|
§ 14. |
|
|
|
30. |
Наростання економічної кризи.
|
§ 15. |
|
|
|
31. |
Наростання економічної кризи.
|
§ 15. |
|
|
|
32. |
Освіта та наука.
|
§ 16. |
|
|
|
33. |
Література та мистецтво.
|
§ 16. Підготуватися до контрольної роботи. |
|
|
|
34. |
Урок контролю й узагальнення.
|
§ 12-16. Повторити й узагальнити вивчене. |
|
|
|
Розділ 4. Відновлення незалежності України (1985-1991)
|
|||||
35. |
Початок «перебудови». |
§ 17. |
|
|
|
36. |
Початок «перебудови». |
§ 17. |
|
|
|
37. |
Соціально-економічне становище. |
§ 18.
|
|
|
|
38. |
Соціально-економічне становище. |
§ 18.
|
|
|
|
39. |
Зростання суспільно-політичної активності громадян. |
§ 19.
|
|
|
|
40. |
Зростання суспільно-політичної активності громадян. |
§ 19.
|
|
|
|
41. |
Суверенізація УРСР. |
§ 20.
|
|
|
|
42. |
Суверенізація УРСР. |
§ 20.
|
|
|
|
43. |
Утвердження незалежності України. |
§ 21.
|
|
|
|
44. |
Утвердження незалежності України. |
§ 21. |
|
|
|
45. |
Практичне заняття № 4. |
Підготуватися до контрольної роботи. |
|
|
|
46. |
Урок контролю й узагальнення. |
§ 17-21. Повторити й узагальнити вивчене. |
|
|
|
Розділ 5. Становлення України як незалежної держави (1992-2013)
|
|||||
47. |
Державотворчі процеси та стан економіки. |
§ 22. |
|
|
|
48. |
Державотворчі процеси та стан економіки. |
§ 23. |
|
|
|
49. |
Державотворчі процеси та стан економіки. |
§ 23. |
|
|
|
50. |
Міжнародні відносини України. |
§ 24. |
|
|
|
51-52. |
Помаранчева революція. |
§ 24. |
|
|
|
53. |
Суспільно-політичне життя України у 2005-2013 роках. |
§ 25. |
|
|
|
54. |
Суспільно-політичне життя України у 2005-2013 роках. |
§ 25. |
|
|
|
55. |
Практичне заняття № 5. |
Підготуватися до контрольної роботи. |
|
|
|
56. |
Урок контролю й узагальнення. |
§ 22-25. Повторити й узагальнити вивчене. |
|
|
|
Розділ 6. Творення нової України (з 2014 року)
|
|||||
57. |
Революція Гідності 2013-2014 рр. |
§ 26. |
|
|
|
58. |
Революція Гідності 2013-2014 рр. |
§ 26. |
|
|
|
59. |
Збройна агресія Російської Федерації проти України. |
§ 27. |
|
|
|
60. |
Збройна агресія Російської Федерації проти України. |
§ 27. |
|
|
|
61-62. |
Суспільно-політичне та соціально-економічне становище України в умовах «гібридної» війни. |
§ 28. |
|
|
|
63. |
Релігійне життя. |
§ 28. |
|
|
|
64. |
Отримання Україною томосу про автокефалію українського православ’я. |
§ 28. |
|
|
|
65. |
Культура, освіта і наука. |
§ 29. |
|
|
|
66. |
Культура, освіта і наука. |
§ 29. |
|
|
|
67. |
Практичне заняття № 6. |
Підготуватися до контрольної роботи. |
|
|
|
68. |
Урок контролю й узагальнення. |
§ 26-29. Повторити й узагальнити вивчене. |
|
|
|
69. |
Резервна година. |
|
|
|
|
70. |
Резервна година. |
|
|
|
|