КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «ПРИРОДНИЧІ НАУКИ» |
|||
І семестр |
|||
|
дата |
тема |
вид діяльності |
|
|
1. Вступ (8 год) |
|
1 |
|
Що вивчає курс «Природничі науки». |
|
|
|
Взаємовідносини людини і природи. |
|
2 |
|
Методи наукового пізнання природи. |
|
|
|
Захист проектів |
|
3 |
|
Найважливіші природознавчі ідеї та |
|
|
|
Джерела інформації |
|
4 |
|
Захист проектів |
|
|
|
Узагальнення та корекція знань (тематичне |
|
|
|
Тема 2. Всесвіт (48 год) |
|
5 |
|
Походження Всесвіту. |
|
|
|
Фундаментальні взаємодії в природі. |
|
6 |
|
Речовина та поле, їх фізичні властивості. |
|
|
|
Корпускулярно-хвильовий дуалізм. |
|
7 |
|
Хімічні елементи. Атоми. Періодична |
|
|
|
Основні положення молекулярно- |
|
8 |
|
Кристали |
|
|
|
Прості речовини. |
|
9 |
|
Метали і неметали. |
|
|
|
Інертні гази. |
|
10 |
|
Захист проектів. |
|
|
|
Узагальнення та корекція знань |
|
11 |
|
Світло. Збуджений стан атома. Атом та |
|
|
|
Електромагнітна і квантова природа |
|
12 |
|
Інтерференція й дифракція світлових |
|
|
|
Практична робота. Спостереження |
|
13 |
|
Поляризація й дисперсія світла. |
|
|
|
Поглинання і випромінювання. Спектри |
|
14 |
|
Поняття «абсолютно чорного тіла». |
|
|
|
Сучасні наземні й космічні телескопи. |
|
15 |
|
Практична робота. Cкладання і |
|
|
|
Взаємозв`язок енергії та речовини. Закони |
|
16 |
|
Контрольна робота №1 |
|
|
|
Небесна сфера. Сузір’я. Практичне |
|
17 |
|
Визначення відстаней до небесних світил. |
|
|
|
Практична робота Визначення |
|
18 |
|
Розширення Всесвіту. Розвиток уявлень |
|
|
|
Закон Габбла. |
|
19 |
|
Визначення відстаней до тіл Сонячної |
|
|
|
Вплив руху і матерії на властивості |
|
20 |
|
Зорі, їх види. Зоряні скупчення. |
|
|
|
Життєвий цикл зорі. Вибухи наднових. |
|
21 |
|
Планетні системи зір. Еволюція зір. |
|
|
|
Галактики. Загальні відомості про |
|
22 |
|
Сонце. Сонце, його характеристики, |
|
|
|
Прояви сонячної активності та її вплив на |
|
23 |
|
Сонячна система. Земля і Місяць. |
|
|
|
Планети земної групи й планети-гіганти. |
|
24 |
|
Природа тіл Сонячної системи та їх |
|
|
|
Закони Кеплера. Закон всесвітнього |
|
25 |
|
Дослідження Всесвіту. Антропний |
|
|
|
Захист проектів. |
|
26 |
|
Проблема вивчення темної матерії та |
|
|
|
Загальна теорія відносності як основна |
|
27 |
|
Імовірність життя на інших планетах. |
|
|
|
Захист проекту. |
|
28 |
|
Узагальнення і корекція знань (тематичне |
|
|
|
Тема 3. Земля |
|
|
|
Історія формування Землі. |
|
29 |
|
Внутрішня будова Землі |
|
|
|
Поява Місяця і його вплив на процеси на Землю |
|
30 |
|
Форма і рухи Землі, їх наслідки. Сила |
|
|
|
Електромагнітне та гравітаційне поле |
|
ІІ семестр |
|||
31 |
|
Місцевий, поясний та літній час. Часові |
|
|
|
Загальні закономірності формування |
|
32 |
|
Літосферні плити та їх рухи. |
|
|
|
Стійкі та рухомі ділянки земної кори. |
|
33 |
|
Сейсмічні пояси Землі. Землетруси. |
|
|
|
Макросейсмічні шкали. Вулканізм. |
|
34 |
|
Формування материків і океанів. |
|
|
|
Будова літосфери. Хімічний склад |
|
35 |
|
Складні речовини. Оксиди. Кислоти. |
|
|
|
Мінерали і гірські породи. Фізичні |
|
36 |
|
Рельєф України. |
|
|
|
Захист проектів |
|
37 |
|
Узагальнення та корекція знань (розділ |
|
|
|
Утворення, типи і властивості ґрунтів. |
|
38 |
|
Склад ґрунту. Солі у природі. Середні та |
|
|
|
Біологічне значення металічних і |
|
39 |
|
Мінеральні й органічні добрива |
|
|
|
Родючість ґрунтів, способи її збереження |
|
40 |
|
Причини зниження родючості ґрунтів |
|
|
|
Ґрунти і земельні ресурси України |
|
41 |
|
Основні джерела антропогенного |
|
|
|
Захист проектів. |
|
42 |
|
Властивості води. Хімічний склад прісної |
|
|
|
Поняття про жорсткість води та способи її |
|
43 |
|
Питна і промислова вода. Проблеми |
|
|
|
Вода – основа життя. |
|
44 |
|
Осмос. Капілярні явища. Поверхневий |
|
|
|
Гідростатичний тиск. Вплив |
|
45 |
|
Плавання тіл. Лід в океані. Утворення |
|
|
|
Склад гідросфери. Світовий океан. Рухи |
|
46 |
|
Води суходолу. Води суходолу і водні |
|
|
|
Узагальнення та корекція знань (розділ |
|
47 |
|
Вертикальна будова атмосфери: |
|
|
|
Залежність складу повітря від |
|
48 |
|
Електричні, оптичні і магнітні явища в |
|
|
|
Характеристики атмосфери. Фізичні |
|
49 |
|
Атмосферний тиск. Вплив атмосферного |
|
|
|
Вітер. Постійні та змінні вітри. Циклони та |
|
50 |
|
Вологість повітря. Точка роси. Хмарність. |
|
|
|
Типи клімату. |
|
51 |
|
Мікроклімат. Комфортні умови |
|
|
|
Клімат України. |
|
52 |
|
Захист навчальних проектів. |
|
|
|
Види природних ресурсів. |
|
53 |
|
Природно-ресурсний потенціал України. |
|
|
|
Природокористування та його наслідки. |
|
54 |
|
Захист проектів. |
|
|
|
Узагальнення та корекція знань |
|
|
|
Тема 4 Біорізноманіття |
|
55 |
|
Біосистемна (рівнева) організація життя: |
|
|
|
Біорізноманіття як наслідок еволюції. |
|
56 |
|
Практична робота: Розпізнавання різних |
|
|
|
Практична робота: Розпізнавання різних |
|
57 |
|
Таксономічне різноманіття. Практичне |
|
|
|
Захист проектів |
|
58 |
|
Принципи наукової класифікації |
|
|
|
Пристосування організмів до середовища |
|
59 |
|
Практична робота: Моделювання |
|
|
|
Адаптації організмів до впливу різних |
|
60 |
|
Контрольна робота №2 |
|
|
|
Біосфера-вищий рівень організації життя. |
|
61 |
|
Колообіг речовин і перетворення енергії у |
|
|
|
Практична робота: Складання трофічних |
|
62 |
|
Фотосинтез - процес планетарного |
|
|
|
Закономірності поширення живих |
|
63 |
|
Захист проектів |
|
|
|
Ландшафтне різноманіття. |
|
64 |
|
Флора і фауна України. Міжнародне |
|
|
|
Червоний список МСОП (Міжнародного |
|
65 |
|
Концепції ноосфери та планетарної |
|
|
|
Захист проектів |
|
66 |
|
Еволюція органічного світу, її зв'язок з |
|
|
|
Способи обміну інформацією у довкіллі. |
|
67 |
|
Узагальнення та корекція знань |
|