КТП. 7 клас. Історія України

Про матеріал
Календарно тематичне планування з історії України. 7 клас. За підручником Дрібниця, Щупак, Бурлака, Піскарьова.
Перегляд файлу

Історія України (35 годин)

7 клас

Курс історії для 7 класу передбачає вивчення періоду Середньовіччя (V–XV ст.) і складається з двох окремих предметів: історії України та всесвітньої історії. Зважаючи на завдання формування в семикласників цілісних уявлень про події, явища, процеси періоду Середніх віків, взаємовплив народів і цивілізацій цієї доби, розуміння значущості внеску Середньовіччя, зокрема українського, у світову політичну й культурну спадщину, програма пропонує такий порядок синхронізації названих курсів: Всесвітня історія. Повторення. Вступ. — Всесвітня історія. Розділ 1. Перші середньовічні держави. — Історія України. Розділ 1. Виникнення та становлення Русі-України. — Всесвітня історія. Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи. — Всесвітня історія. Розділ 3. Європейське суспільство і держави в Х–ХV ст. — Історія України. Розділ 2. Київська держава (Русь-Україна) наприкінці X – у першій половині XI ст. — Історія України. Розділ 3. Київська держава у другій половині XI – першій половині XIII ст. — Історія України. Розділ 4. Королівство Руське (Галицько-Волинська держава). — Всесвітня історія. Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст. — Історія України. Розділ 5. Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство. — Всесвітня історія. Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя. — Всесвітня історія. Розділ 6. Середньовічний Схід. — Історія України. Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи Середніх віків. До семикласників висуваються складніші, порівняно з 6 класом, вимоги щодо навчальних досягнень. Особливого значення набуває робота з історичними картами, укладання історичних портретів, засвоєння і використання понять і термінів, усвідомлення відмінності між такими елементами змісту, як подія, явище, процес; актуалізуються логічна та аксіологічна компетентності.

 

Структура курсу:

 

Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ

Розділ 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст.

Розділ 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у другій половині XI – першій половині XIII ст.

Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)

Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО

Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ

 

 

 

 

 

 

 

І-ІІ СЕМЕСТРИ

Тема і зміст уроку

Дата

Примітка

 

Домашнє завдання

1.

Вступ до середньовічної історії України.

 

§ 1-2.

 

 

 

Розділ 1. Виникнення та становлення Київської Русі (Русі-України)

 

2.

Східнослов’янські племена – предки українців – напередодні утворення держави.

§ 3.

 

 

 

3.

Утворення Київської Русі.

§ 4.

 

 

4.

Київська Русь за перших Рюриковичів.

§ 5.

 

 

5.

Практичне заняття № 1. Князь Святослав та його походи за історичними джерелами.

§ 6. Підготуватися до контрольної роботи.

 

 

6.

Урок контролю та узагальнення.

§ 1-7. Повторити й узагальнити вивчене.

 

 

 

Розділ 2. Русь-Україна наприкінці 10 – у першій половині 11 століття

 

7.

Русь-Україна за Володимира Святославича (Великого, 980-1015 рр.).

§ 8-9.

 

 

 

8.

Русь-Україна за Ярослава Володимировича (Мудрого, 1019-1054 рр.).

§ 10.

 

 

 

9.

Політичний устрій, суспільне та господарське життя Русі-України за доби розквіту (кінець 10 – перші половина 11 ст.).

§ 11..

 

 

 

10.

Культура Русі-України наприкінці 10 – у першій половині 11 століття.

§ 12.

 

 

 

11.

Практичне заняття № 2. Розквіт Русі-України.

§ 13. Підготуватися до контрольної роботи.

 

 

12.

Урок контролю та узагальнення.

 

§ 8-14. Повторити й узагальнити вивчене.

 

 

Розділ 3. Русь-Україна у другій половині 11 – першій половині 13 століття

 

13.

Передумови та причини політичного роздроблення Русі-України. Русь-Україна за правління Ярославичів (друга половина 11 – початок 12 ст.).

§ 15.

 

 

 

14.

Русь-Україна за Володимира Мономаха та Мстислава Великого.

§ 16.

 

 

 

15.

Роздробленість Русі-України (середина 12 – середина 13 століття). Київське, Чернігівське та Переяславське князівства.

§ 17.

 

 

 

16.

Галицьке і Волинське князівства в середині 12 – середині 13 століття.

§ 18.

 

 

 

17.

Кочові народи та Крим у 10-13 столітті.

§ 18.

 

 

18.

Культура Русі-України в другій половині 11 – першій половині 13 століття.

§ 19.

 

 

 

19.

Практичне заняття 3. Русь-Україна від Ярославичів до політичного роздроблення.

§ 20. Підготуватися до контрольної роботи.

 

 

20.

Урок контролю та узагальнення.

 

§ 15-21. Повторити й узагальнити вивчене.

 

 

 

Розділ 4. Королівство Руське
(Галицько-Волинська держава)

21.

Утворення Галицько-Волинської держави. Правління Романа Мстиславича.

§ 22.

 

 

 

22.

Монгольська навала на українські землі. Утворення Золотої Орди.

§ 23.

 

 

 

23.

Королівство Руське за Данила Романовича (Галицького).

§ 24.

 

 

 

24.

Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) у періоди стабільності та поступового занепаду.

§ 25.

 

 

 

25.

Культура Галицько-Волинської держави.

§ 26.

 

 

 

26.

Практичне заняття № 4. Королівство Руське та монгольська навала.

§ 27. Підготуватися до контрольної роботи.

 

 

27.

Урок контролю та узагальнення.

 

§ 22-28. Повторити й узагальнити вивчене.

 

 

Розділ 5. Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство

28.

Українські землі у складі Великого князівства Литовського.

§ 29.

 

 

 

29.

Українські землі у складі Угорщини, Молдавії, Московії, Османської імперії.

§ 30.

 

 

30.

Князівство Феодоро. Кримське Ханство.

§ 30.

 

 

31.

Господарство Українських земель у 14 – 15 столітті. Українське суспільство. Магдебурзьке право.

§ 31.

 

 

 

32.

Культура українських земель 14 – 15 століття.

§ 32.

 

 

 

33.

Практичне заняття № 5. Українські землі в середині 14 – 15 століття. Кримське ханство.

§ 33.

 

 

 

34.

Історія України в контексті епохи середніх віків.

§ 34. Підготуватися до контрольної роботи.

 

 

35.

Урок контролю та узагальнення.

 

§ 29-35. Повторити й узагальнити вивчене.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Історія України, Планування
Додано
18 вересня 2021
Переглядів
869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку