КТП Біологія, 9 клас профільний рівень, 140 год ,4 год на тиждень

Про матеріал
Календарно-тематичне планування для 9 класу з біології (профільний рівень, 140 год/4 год на тиждень) на рік. В цьому плануванні враховані всі необхідні практичні роботи та проєкти, збережена кількість годин по темах згідно з чинною програмою.
Перегляд файлу

9 клас Біологія, профільний рівень

(140 год – 4 год на тиждень, із них 4 год – резервні)

І семестр

№ п/п

Дата

Тема

Примітки

 

Вступ (1 год)

1.

 

Біологія як наука. Предмет біології, її основні галузі та місце серед інших наук. Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень.

 

Тема 1. Хімічний склад клітини та біологічні молекули (8 год)

2.

 

Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки.

 

3.

 

Органічні молекули. Біологічні макромолекули – біополімери.

 

4.

 

Білки, їхня структурна організація та основні функції.

 

5.

 

Білки, їхня структурна організація та основні функції.

 

6.

 

Ферменти, їхня роль в клітині.

Лабораторне дослідження властивостей ферментів.

7.

 

Вуглеводи та ліпіди.

 

8.

 

Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації. Макроергічні сполуки, АТФ. Поняття про перетворення енергії та реакції синтезу в біологічних системах. Молекулярні мотори.

 

9.

 

Практична робота №1 Розв'язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот.

ПР №1

Тематична 1

Тема 2. Структура клітини (6 год)

10.

 

Методи дослідження клітин, типи мікроскопії.

 

11.

 

Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана, цитоплазма та основні клітинні органели.

 

 

12.

 

Лабораторна робота 1. Вивчення будови клітин.

Лабораторні дослідження 1, 2  руху цитоплазми в клітинах рослин; явища плазмолізу та деплазмолізу у рослинній клітині

 

13.

 

Ядро, його структурна організація та функції.

 

14.

 

Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина.

Демонстрування моделей –аплікацій, що ілюструють будову клітини, мікропрепаратів клітин рослин і тварин.

 

15.

 

Лабораторна робота 2. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин.

 

Тема 3. Принципи функціонування клітини (6 год)

17.

 

Обмін речовин та енергії.

 

18.

 

Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах.

 

19.

 

Біохімічні механізми дихання.

 

20.

 

Фотосинтез: світлова та темнова фаза. Хемосинтез.

Лабораторне дослідження 3 виділення кисню зеленою рослиною в процесі фотосинтезу

 

21

 

Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах.

 

 

22.

 

Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах.

 

Тематична 2

Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації (15 год)

23.

 

Гени та геноми. Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів.

 

24.

 

Транскрипція та основи її регуляції. Основні типи РНК.

 

25.

 

Транскрипція та основи її регуляції. Основні типи РНК.

 

26.

 

Генетичний код. Біосинтез білка.

 

27.

 

Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК.

 

28.

 

Практична робота 2.Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції

ПР №2

29.

 

Ділення клітин: клітинний цикл, мітоз та мейоз.

 

30.

 

Ділення клітин: клітинний цикл, мітоз та мейоз.

Лабораторне дослідження 4: фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі)

31.

 

Ділення клітин: мейоз.

 

32.

 

Рекомбінація ДНК.

 

 

33.

 

Генетичне та епігенетичне спадкування.

 

 

34.

 

Розмноження живих організмів

Класифікація способів розмноження.

 

35.

 

Статеві клітини та запліднення.

 

36.

 

Закономірності індивідуального розвитку

 

37.

 

Лабораторне дослідження 5: стадій перебігу ембріогенезу (на прикладі амфібій).

Уявлення про життєві цикли.

 

Тематична 3

Тема 5. Закономірності успадкування ознак (9 год)

38.

 

Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип.

Демонстрування схем схрещування, що ілюструють основні генетичні закономірності.

39.

 

Алелі. Закони Менделя.

 

40.

 

Ознака як результат взаємодії генів.

Зчеплення генів. Кросинговер.

 

41.

 

Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю.

 

42.

 

Практична робота 3. Складання схем схрещування.

ПР №3

43.

 

Форми мінливості.

Лабораторне дослідження 6 прояву мінливості у рослин і тварин.

44.

 

Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій.

 

45.

 

Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування

 

46.

 

Сучасні методи молекулярної генетики.

 

Тематична 4

Тема 6. Еволюція органічного світу (7 год)

47.

 

Популяції живих організмів та їх основні характеристики. Популяційна генетика.

 

48.

 

Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін. Механізми видоутворення.

 

49.

 

Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна.

 

50.

 

Докази еволюції живої природи. Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції.

 

51.

 

Еволюція людини. Механізми антропогенезу.

 

52.

 

Етапи еволюції людини.

 

53.

 

Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя.

 

Тематична 5

Тема 7. Біорізноманіття (13 год)

54.

 

Основи еволюційної філогенії та систематики.

 

55.

 

Основні групи організмів: віруси, бактерії, археї, еукаріоти.

 

56.

 

Практична робота 4.Порівняння будови та процесу розмноження клітинних та неклітинних форм життя.

ПР №4

57.

 

Огляд основних еукаріотичних таксонів.

 

58.

 

Поняття про вид як основну класифікаційну одиницю різноманітності живого. Проблеми концепцій виду та його визначень.

 

59.

 

Практична робота 5. Методи фенотипної ідентифікації видів за допомогою діагностичних ключів та таблиць.

ПР №5

60.

 

Уявлення про класифікацію та номенклатуру.

 

61.

 

Міжнародні Кодекси номенклатур. Міжнародні банки генетичної інформації, пошукові системи.

 

62.

 

Практична робота 6. * Молекулярно-генетична ідентифікація видів за допомогою маркерних послідовностей ДНК (BLAST-ідентифікація).

ПР №6

63.

 

Макросистема органічного світу.

 

64.

 

Різноманітність органічного світу.

 

65.

 

Конвенція про біорізноманітність.

 

66.

 

Генетична, видова та екосистемна різноманітність.

 

Тематична 6

І семестр

Скоригована

 


9 клас Біологія, профільний рівень

(140 год – 4 год на тиждень, із них 4 год – резервні)

ІІ семестр

 

№ п/п

Дата

Тема

Примітки

9-В

Тема 8. Надорганізмові біологічні системи (7 год)

67.

 

Поняття про екосистему. Різноманітність екосистем.

 

68.

 

Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин у екосистемах.

 

69.

 

Практична робота 7. Розв’язування задач з екології.

ПР 7

70.

 

Біотичні, абіотичні та антропогенні фактори.

 

71.

 

Стабільність екосистем та причини її порушення.

 

72.

 

Біосфера як цілісна система.

 

73.

 

Захист та збереження біосфери, основні заходи щодо охорони оточуючого середовища.

Проєкт Виявлення рівня антропогенного впливу в екосистемах своєї місцевості.

Тема 9. Різноманітність біоти України та принципи і підходи до її збереження (15 год)

74.

 

Природні зони України.

 

75.

 

Червона Книга України.

 

76.

 

Зелена Книга України.

 

77.

 

Природно-заповідний фонд України – основа збереження біорізноманітності держави.

 

78.

 

Основи заповідної справи.

 

79.

 

Біосферні та природні заповідники.

 

80.

 

Біосферні та природні заповідники

 

81.

 

Національні парки.

 

82.

 

Заказники та пам’ятки природи.

 

83.

 

Заказники та пам’ятки природи

 

84.

 

Збереження біорізноманітності в ботанічних садах, зоопарках, колекціях культур, банках гермплазми.

 

85.

 

Збереження біорізноманітності в ботанічних садах, зоопарках, колекціях культур, банках гермплазми

 

86.

 

Проблеми біологічних інвазій.

 

87.

 

Екосистеми та ландшафти України особливого наукового та природоохоронного значення.

 

88.

 

Узагальнення знань з теми.

КР

Тематична 7

Тема 10. Біорізноманітність Українського Полісся (6 год)

89.

 

Основні природні комплекси Українського Полісся.

 

90.

 

Раритетні ландшафти та екосистеми.

 

91.

 

Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення.

 

92.

 

Природні заповідники Українського Полісся.

 

93.

 

Національні природні парки.

 

94.

 

Особливості підходів до збереження біорізноманітності Українського Полісся.

 

Тема 11. Біорізноманітність лісостепу (6 год)

95.

 

Основні природні комплекси лісостепової зони.

 

96.

 

Раритетні ландшафти та екосистеми.

 

97.

 

Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення.

 

98.

 

Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення. Національні природні парки Лівобережного лісостепу.

 

99.

 

Національні природні парки Правобережного лісостепу. Особливості підходів до збереження іорізноманітності лісостепу.

 

100.

 

Узагальнення знань з теми.

КР

Тематична 8

Тема 12. Біорізноманітність українських степів (6 год)

101.

 

Основні природні комплекси степової зони . Раритетні ландшафти та екосистеми.

 

102.

 

Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення. Принципи збереження різноманітності степової біоти.

 

103.

 

Біосферні заповідники, природні заповідники степів України.

 

104.

 

Національні природні парки степової зони без морських охоронних акваторій.

 

105.

 

Степові комплекси природних заповідників та національних парків Криму.

 

106.

 

Особливості підходів до збереження біорізноманітності українських степів.

 

Тема 13. Біорізноманітність Українських Карпат (6 год)

107.

 

Природні комплекси Українських Карпат. Основні висотні пояси та їх біота.

 

108.

 

Раритетні гірські екосистеми. Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення.

 

109.

 

Принципи збереження різноманітності біоти Українських Карпат.

Біосферні заповідники: Карпатський біосферний заповідник.

 

110.

 

Природні заповідники, Національні парки Українських Карпат.

 

111.

 

Особливості підходів до збереження біорізноманітності Українських Карпат.

 

112.

 

Узагальнення знань з теми.

КР

Тематична 9

Тема 14. Біорізноманітність Гірського Криму (3 год)

113.

 

Основні природні комплекси Гірського Криму.

 

114.

 

Природні заповідники Гірського Криму.

 

115.

 

Особливості підходів до збереження біорізноманітності Гірського Криму.

 

Тема 15. Біорізноманітність Чорного та Азовського морів (10 год)

116.

 

Біота Азовського моря та проблеми її збереження.

 

117.

 

Основні причини збіднення морської біоти.

 

118.

 

Проблеми інтродукованих видів.

 

119.

 

Біота Чорного моря та основні загрози для її різноманітності. Морські інвазійні види.

 

120.

 

Об’єкти природно-заповідного фонду України, що мають охоронні морські акваторії.

 

121.

 

Національні природні парки.

 

122.

 

Навчальний проект (на вибір) Збереження раритетних видів біоти та природних комплексів (на прикладі певної природної зони або гірської країни).

 

123.

 

Навчальний проект (на вибір) Природа місцевості, де я живу. Чим пишаюсь я та мої земляки.

 

124.

 

Навчальний проект (на вибір) Заповідний куточок, який я мрію відвідати.

 

125.

 

Узагальнення знань з теми.

КР

Тематична 10

Тема 16. Біологія як основа біотехнології та медицини (14 год)

126.

 

Одомашнення рослин та тварин. Поняття про селекцію.

 

127.

 

Огляд традиційних біотехнологій.

 

128.

 

Основи генетичної та клітинної інженерії.

 

129.

 

Основи генетичної та клітинної інженерії

 

130.

 

Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині.

 

131.

 

Генетично-модифіковані організми.

 

132.

 

Генетично-модифіковані організми

 

133.

 

Практична робота 8.Порівняння природного, штучного добору та генетичної модифікації.

ПР 8

134.

 

Узагальнення знань з теми.

КР

135.

 

Екскурсія Історія розвитку життя на Землі (до краєзнавчого музею).

 

137.

 

Екскурсія Вивчення біорізноманіття (на прикладі своєї місцевості).

 

138.

 

Узагальнення Основні загальні властивості живих систем.

 

139.

 

Узагальнення знань за семестр.

 

140.

 

Узагальнення знань за рік.

 

Тематична 11

ІІ семестр

Скоригована

Річна

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 9 клас, Планування
Додано
17 січня 2023
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку