Тематичний контроль знань з тем: «Біорізноманіття», «Надорганізмові біологічні системи»

Про матеріал
Контрольна робота містить завдання для перевірки знань учнів 9 класу (рівень стандарту) з тем: «Біорізноманіття», «Надорганізмові біологічні системи»
Перегляд файлу

Тематичний контроль знань з тем:

«Біорізноманіття», «Надорганізмові біологічні системи»              9 кл.

І варіант

ІІ варіант

  1. Сукупність живих організмів, що мешкають у певному середовищі існування й утворюють з ним єдине ціле, — це:                                          а) вид б) популяція в) екосистема г) біоценоз
  2. Наземною екосистемою є:                                  а) риф б) естуарій в) болото г) тундра
  3. Прісноводною екосистемою є:                           а) тайга б) естуарій в) болото г) риф
  4. Опеньок осінній, який паразитує на деревах сосни, є:                                                                      а) продуцентом б) консументом І порядку  в) редуцентом г) консументом ІІ порядку
  5. Глива звичайна, що руйнує деревину мертвих дерев тополі, є:                                                       а) продуцентом б) консументом І порядку  в) редуцентом г) консументом ІІ порядку
  6. Прикладом конкуренції є взаємодія між:        а) мишею і кліщем б) двома мишами одного виду в) мишею і совою г) мурахами і попелицями
  1. Морською екосистемою є:                                  а) тайга б) естуарій в) болото г) тундра
  2. В екосистемі лісу продуцентом є:                      а) мухомор б) миша в) липа г) лисиця
  3. Ярус широколистяного лісу, до якого належать старі дерева дуба:                               а) перший б) другий в) третій г) четвертий
  4. Абіотичним фактором для миші, що живе в широколистяному лісі, є:                                        а) лисиця б) інша миша того ж виду               в) температура повітря г) кліщ
  5. Прикладом хижацтва є взаємодія між:            а) мишею і кліщем б) мишею і совою                  в) мурахами і попелицями г) двома мишами одного виду
  6. Прикладом мутуалізму є взаємодія між:         а) мишею і кліщем б) двома мишами одного виду в) мишею і совою г) мурахами і попелицями
  1. Що таке біорізноманіття?
  2. Які компоненти входять до складу біосфери?
  3. Які особливості притаманні тваринам?
  1. Що таке біосфера?
  2. Навіщо охороняти біорізноманіття?
  3. Які бувають ланцюги живлення?
  1. Порівняйте між собою агроценоз і природний біоценоз на конкретних прикладах.
  2. В океанських западинах на глибині кількох кілометрів також існують екосистеми. Звідки вони можуть отримувати органічні речовини для своїх харчових ланцюгів?
  1. Порівняйте між собою абіотичні й біотичні фактори?
  2. Чому сосновий ліс, який росте на піщаних ґрунтах, має меншу кількість ярусів, ніж діброва?

 

  1. Спроби створити абсолютно ізольовану від біосфери штучну екосистему поки що закінчувалися невдачею. Такі екосистеми могли функціонувати лише досить короткий час. Які фактори могли призвести до таких невдач?

12. Поясніть, чому охорона природних угруповань є важливою для збереження біосфери.

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Задорожний К. М.)
Додано
20 січня 2023
Переглядів
901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку