Хімія 7 клас росток
№ з/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Практичні та лабораторні роботи, навчальні проєкти |
Примітка |
Вступ |
||||
1 |
|
Первинний інструктаж з безпеки життєдіяльності під час роботи в кабінеті хімії. Цікавий світ хімії |
|
|
2 |
|
Явища природи і хімічні перетворення. Місце хімії у системі природничих наук. |
|
|
3 |
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. |
|
|
4 |
|
Практична робота № 1. Прийоми поводження з лабораторним обладнанням і посудом. |
Практична робота № 1. Прийоми поводження з лабораторним обладнанням і посудом. |
|
Початкові хімічні поняття |
||||
5 |
|
Чисті речовини (прості і складні). Прості речовини: метали і неметали. Речовини молекулярної і немолекулярної будови. Лабораторний дослід №. 1 Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин, вивчення їх властивостей. |
Лабораторні досліди: 1 Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин, вивчення їх властивостей. |
|
6 |
|
Суміші та методи їх розділення. Лабораторний дослід № 2. |
Лабораторні досліди: 2 Вивчення методів розділення неоднорідних сумішей. |
|
7 |
|
Практична робота № 2. Розділення сумішей на прикладі очищення води від забруднень. |
Практична робота № 2. Розділення сумішей на прикладі очищення води від забруднень. |
|
8 |
|
Хімічні елементи: сучасні символи. Відносна атомна маса. |
|
|
9 |
|
Хімічні формули. |
|
|
10 |
|
Валентність атомів хімічних елементів. Визначення валентності за формулами. |
|
|
11 |
|
Складання формул за валентністю. |
|
|
12 |
|
Семінар: “Тренування складання хімічних формул та визначення валентностей елементів”. |
|
|
13 |
|
Підготовка до тематичної атестації. |
|
|
14 |
|
Тематична атестація. Самостійна робота. |
|
|
15 |
|
Відносна молекулярна маса. Розрахункові задачі: обчислення відносної молекулярної маси речовин за формулою. |
|
|
16 |
|
Масова частка елемента у складній речовині. Розрахункові задачі: обчислення масової частки елемента за хімічною формулою речовини. |
|
|
17 |
|
Розрахункові задачі: встановлення хімічної формули речовини за масовою часткою елементів у ньому. |
|
|
18 |
|
Хімічна реакція. Ознаки і умови протікання хімічних реакцій. Лабораторний дослід № 3. Хімічні реакції та їх ознаки. |
Лабораторні досліди: 3 Хімічні реакції та їх ознаки. |
|
19 |
|
Хімічні рівняння. Закон збереження маси речовин. |
|
|
20 |
|
Класифікація хімічних реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. Лабораторний дослід № 4, 5. Взаємодія розчину купрум (ІІ) хлориду із залізом. Взаємодія купрум (ІІ) оксиду з розчином сульфатної кислоти. |
Лабораторні досліди: 4, 5. Взаємодія розчину купрум (ІІ) хлориду із залізом. Взаємодія купрум (ІІ) оксиду з розчином сульфатної кислоти. |
|
21 |
|
Класифікація хімічних реакцій: реакції екзотермічні і ендотермічні. |
|
|
22 |
|
Семінар: “Тренування написання та урівнювання хімічних рівнянь” |
|
|
23 |
|
Тематична атестація. Самостійна робота. |
|
|
Кількісні відношення в хімії. |
||||
24 |
|
Кількість речовини. Моль - одиниця кількості речовини. Число Авогадро. |
|
|
25 |
|
Молярна маса. Розрахункові задачі: визначення маси за відомою кількістю речовини. |
|
|
26 |
|
Розрахункові задачі: обчислення за хімічними рівняннями. |
|
|
27 |
|
Розрахункові задачі: обчислення за термохімічними рівняннями. |
|
|
28 |
|
Закон Авогадро. Молярний об'єм газу. Розрахункові задачі: визначення об'єму за відомою кількістю речовини. |
|
|
29 |
|
Семінар: “Розв'язування задач”. |
|
|
30 |
|
Тематична атестація. Контрольна робота №1. |
|
|
31 |
|
Корекція знань. |
|
|
32 |
|
Корекція знань. |
|
|
Кисень, водень. |
||||
33 |
|
Оксиген, його характеристика, поширеність у природі. Кисень. Фізичні властивості і добування кисню. Поняття про каталізатор. |
|
|
34 |
|
Практична робота № 3. Добування кисню розкладом гідроген пероксиду у присутності каталізатора; виявлення кисню жевріючою скіпкою. |
Практична робота № 3. Добування кисню розкладом гідроген пероксиду у присутності каталізатора; виявлення кисню жевріючою скіпкою. |
|
35 |
|
Хімічні властивості кисню. Горіння. Поняття про оксиди. |
|
|
36 |
|
Повітря, його склад. Колообіг та застосування кисню. Озон в атмосфері. Фізіологічне значення кисню. Охорона повітря від забруднень. |
|
|
37 |
|
Розв'язування задач за рівняннями реакцій горіння (на визначення об'єму кисню і повітря). |
|
|
38 |
|
Гідроген, його характеристика, поширеність у природі. Водень. Фізичні властивості і добування водню. |
|
|
39 |
|
Хімічні властивості водню. Заходи безпеки під час роботи з воднем. Застосування. |
|
|
40 |
|
Об'ємні відношення газів при хімічних реакціях. Розрахункові задачі. |
|
|
41 |
|
Відносна густина газів. Розрахункові задачі. |
|
|
42 |
|
Семінар: “Порівняння хімічних властивостей кисню та водню”. |
|
|
43 |
|
Тематична атестація. Самостійна робота.
|
|
|
Вода. Поняття про розчини та кількісні характеристики розчинів. |
||||
44 |
|
Вода: поширеність у природі, фізичні властивості води. Поняття про розчини та їх компоненти. |
|
|
45 |
|
Розчинність речовин у воді. Масова частка розчиненої речовини. Характеристики розчинів: концентрація насиченість. Лабораторний дослід № 6. Виявлення обмеженої, розчинності речовин у воді. |
Лабораторні досліди: 6. Виявлення обмеженої, розчинності речовин у воді. масової |
|
46 |
|
Розрахункові задачі: знаходження масової частки речовини в розчині; концентрації і полярності. |
|
|
47 |
|
Розрахункові задачі: розрахунки кількостей компонентів для приготування розчину з певною масовою часткою. |
|
|
48 |
|
Практична робота №4. Приготування розчину з певною масовою часткою. |
Практична робота №4. Приготування розчину з певною масовою часткою. |
|
49 |
|
Семінар: “Значення води і розчинів у народному господарстві. Питна вода. Охорона водойм від забруднень”. |
|
|
50 |
|
Підготовка до тематичної атестації. |
|
|
51 |
|
Тематична атестація. Самостійна робота. |
|
|
52 |
|
Класифікація, склад та номенклатура основних класів неорганічних речовин. |
|
|
53 |
|
Оксиди в природі. Класифікація оксидів: основні, кислотні, амфотерні оксиди. |
|
|
54 |
|
Кислоти в природі. Класифікація кислот за складом, основністю. Номенклатура кислот. |
|
|
55 |
|
Основи, їх класифікація за розчинністю у воді та кислотністю. Фізичні властивості основ. |
|
|
56 |
|
Солі у природі. Класифікація і номенклатура солей. Фізичні властивості солей. |
|
|
57 |
|
Тематична атестація. Самостійна робота. |
|
|
58 |
|
Добування і властивості оксидів. |
|
|
59 |
|
Властивості води. |
|
|
60 |
|
Фізичні та хімічні властивості кислот. Поняття про ряд активності металів. Взаємодія з металами різної активності. Лабораторний дослід № 7. Дії індикаторів у кислому середовищі. |
Лабораторні досліди: 7. Дії індикаторів у кислому середовищі. |
|
61 |
|
Хлоридна кислота, її властивості, особливості добування та застосування. |
|
|
62 |
|
Семінар: “Кислоти у побуті. Запобіжні заходи під час роботи з кислотами”. “Кислотні дощі”. Лабораторний дослід № 8. Доведення за допомогою індикаторів наявності кислот у овочах і фруктах. |
Лабораторні досліди: 8. Доведення за допомогою індикаторів наявності кислот у овочах і фруктах. |
|
63 |
|
Хімічні властивості основ. Хімічні властивості нерозчинних основ. Використання лугів. Запобіжні заходи під час роботи з лугами. Лабораторний дослід № 9. Дії індикаторів у лужному середовищі. |
Лабораторні досліди: 9. Дії індикаторів у лужному середовищі. |
|
64 |
|
Хімічні властивості амфотерних оксидів і гідроксидів. Реакція нейтралізації та її значення. Лабораторний дослід № 10. Реакція цинк гідроксиду із сульфатною кислотою, натрій гідроксидом. Реакція нейтралізації. |
Лабораторні досліди: 10. Реакція цинк гідроксиду із сульфатною кислотою, натрій гідроксидом. Реакція нейтралізації. |
|
65 |
|
Практична робота № 5. Добування цинк гідроксиду, виявлення його амфотерних властивостей. |
Практична робота № 5. Добування цинк гідроксиду, виявлення його амфотерних властивостей. |
|
66 |
|
Хімічні властивості солей. Практичне значення та застосування солей. Лабораторний дослід № 11. Взаємодія розчинів солей з розчинами кислот, лугів, солей. |
Лабораторні досліди: 11. Взаємодія розчинів солей з розчинами кислот, лугів, солей. |
|
67 |
|
Семінар: “Добування солей” |
|
|
68 |
|
Семінар: “Генетичний зв'язок неорганічних сполук” |
|
|
69 |
|
Тематична атестація. Контрольна робота №2 |
|
|
70 |
|
Підсумковий урок. |
|
|