Календарно-тематичне планування
«Історія: Україна і світ. (інтегрований курс)»
7 - клас (87 годин)
№ |
Тема уроку
|
Дата |
Примітки |
|||
|
|
|||||
Вступ. Середньовіччя як історична епоха |
||||||
1. |
Періодизація всесвітньої історії |
|
|
|
|
|
2. |
Джерела вивчення історії середніх віків |
|
|
|
|
|
Тема 1.Народження середньовічної Європи |
||||||
3. |
Занепад античного світу. |
|
|
|
|
|
4. |
Західна Римська імперія напередодні падіння |
|
|
|
|
|
5. |
Світ варварів |
|
|
|
|
|
6. |
Слов'яни: етногенез та розселення. |
|
|
|
|
|
7. |
Слов'янські племена і племінні союзи на теренах України. |
|
|
|
|
|
8. |
Варварські королівства в Європі. |
|
|
|
|
|
9. |
Карта Європи у ранньому Середньовіччі. |
|
|
|
|
|
10. |
Візантійська імперія —наступниця Риму. |
|
|
|
|
|
11. |
Імперія Карла Великого та її розпад |
|
|
|
|
|
12. |
Завершення Великого переселення народів. |
|
|
|
|
|
13. |
Перші держави слов'ян. |
|
|
|
|
|
14. |
Створення Русі-України. |
|
|
|
|
|
15. |
Християнська церква в IV—XI століттях. |
|
|
|
|
|
16. |
Київська держава - раньофеодальна імперія |
|
|
|
|
|
17. |
Володимир Великий та його реформи. Прийняття християнства. |
|
|
|
|
|
18. |
Ярослав Мудрий. «Руська правда». |
|
|
|
|
|
19. |
Володимир Мономах. Причини та початок роздробленості |
|
|
|
|
|
20. |
Практичне заняття1 |
|
|
|
ПР |
|
21. |
Узагальнення і тематичний контроль1 |
|
|
|
ТО |
|
Тема 2. Середньовіччя за межами Європи |
||||||
22. |
Араби та народження ісламського світу. |
|
|
|
|
|
23. |
Арабські завоювання та утворення Халіфату. |
|
|
|
|
|
24. |
Культура країн ісламу. |
|
|
|
|
|
25. |
Середньовічні держави кочовиків. |
|
|
|
|
|
26. |
Створення держави у монголів. Завоювання монголів в Азії. |
|
|
|
|
|
27. |
Китай в Середньовіччі |
|
|
|
|
|
28. |
Японія в Середньовіччі |
|
|
|
|
|
29 |
Середньовічна Індія |
|
|
|
|
|
30. |
Держави доколумбової Америки |
|
|
|
|
|
31. |
Практичне заняття2 |
|
|
|
ПР |
|
32. |
Узагальнення і тематичний контроль2 |
|
|
|
ТО |
|
Тема 3.Середньовічні суспільства |
||||||
33. |
Світогляд середньовічної людини |
|
|
|
|
|
34. |
Індивід та суспільство. Родина і кохання. Діти в Середньовіччі. |
|
|
|
|
|
35. |
Власність, право і влада в уяві середньовічної людини |
|
|
|
|
|
36. |
Людина і природа в Середньовіччі |
|
|
|
|
|
37. |
Стани середньовічного суспільства |
|
|
|
|
|
38. |
Форми землеволодіння у середні віки |
|
|
|
|
|
39. |
Духівництво: ті, хто молиться. |
|
|
|
|
|
40. |
Монастирі та ченці. Чернецькі ордени. |
|
|
|
|
|
41. |
Лицарство: ті, хто воює. |
|
|
|
|
|
42. |
Селяни: ті, хто працює. |
|
|
|
|
|
43. |
Середньовічне місто та його мешканці. |
|
|
|
|
|
44. |
Суспільство Русі-України |
|
|
|
|
|
45. |
Основні заняття та повсякденне життя населення Давньої Русі. |
|
|
|
|
|
46. |
Суспільство кочовиків. |
|
|
|
|
|
47. |
Соціальні конфлікти в середні віки |
|
|
|
|
|
48. |
Практичне заняття3 |
|
|
|
ПР |
|
49. |
Узагальнення і тематичний контроль3 |
|
|
|
ТО |
|
Тема 4. Середньовічні держави |
||||||
50. |
Етапи державотворення в середні віки |
|
|
|
|
|
51. |
Київська держава (Русь- Україна). |
|
|
|
|
|
52. |
Зовнішня колонізація та циві- лізаційні конфлікти. |
|
|
|
|
|
53. |
Держави Піренейського півострову |
|
|
|
|
|
54. |
Особливості розвитку Англії в середні віки. |
|
|
|
|
|
55. |
Особливості розвитку Франції в середні віки. |
|
|
|
|
|
56. |
Поступова централізація держави та її особливості, Генеральні Штати, «Авіньйонський полон» Папства. |
|
|
|
|
|
57. |
Столітня війна 1337-1453 рр. |
|
|
|
|
|
58. |
Італійські міста-республіки та їх особливості |
|
|
|
|
|
59. |
Завершення Реконкісти та утворення централізованої держави в Іспанії. Наслідки Реконкісти. Політика Ізабели І і Фернандо ІІ. |
|
|
|
|
|
60. |
Священна Римська імперія. |
|
|
|
|
|
61. |
Чехія в XIV-XV століттях |
|
|
|
|
|
62. |
Угорщина в XIV-XV століттях. |
|
|
|
|
|
63. |
Польське королівство в XIVXV століттях. |
|
|
|
|
|
64. |
Утворення Великого князівства Литовського |
|
|
|
|
|
65. |
Процес християнізації. Кревська унія. Грюнвальдська битва |
|
|
|
|
|
66. |
Практичне заняття4 |
|
|
|
ПР |
|
67. |
Удільні князівства на теренах Давньої Русі. Королівство Руське. |
|
|
|
|
|
68. |
Утворення Галицько- Волинського князівства |
|
|
|
|
|
69. |
Данило Романович та Королівство Руське |
|
|
|
|
|
70. |
Українські землі у складі Польського королівства. Магдебурзьке право. |
|
|
|
|
|
71. |
Українські землі в складі ВКЛ. |
|
|
|
|
|
72. |
Держави східноєвропейського типу. |
|
|
|
|
|
73. |
Крим в середні віки. |
|
|
|
|
|
74. |
Практичне заняття5 |
|
|
|
ПР |
|
75. |
Узагальнення і тематичний контроль4 |
|
|
|
ТО |
|
Тема 5. Духовний світ Середньовіччя |
||||||
76. |
Католицька та православна церкви в середні віки |
|
|
|
|
|
77. |
Середньовічні єресі. Інквізиція. Жебрущі ордени. «Нові єресі»: |
|
|
|
|
|
78. |
Середньовічна філософія. |
|
|
|
|
|
79. |
Середньовічні школи та університети |
|
|
|
|
|
80. |
Освіта і наука поза європейським світом. |
|
|
|
|
|
81. |
Архітектура і мистецтво у Середньовіччі. |
|
|
|
|
|
82. |
Раннє Відродження. |
|
|
|
|
|
83. |
Протиріччя нової культури. Вплив Відродження на українські землі Ю.Дрогобич. |
|
|
|
|
|
84. |
Практичне заняття6 |
|
|
|
ПР |
|
85. |
Узагальнення і тематичний контроль5 |
|
|
|
ТО |
|
Тема 6. Узагальнення до курсу |
||||||
86. |
Здобутки середньовічної Європи. |
|
|
|
|
|
87. |
Особливості суспільного та культурного життя Русі- України та українських земель у середні віки |
|
|
|
|