Середні віки на теренах України

Про матеріал
Матеріал використала під час проведення першого уроку з історії України Після цього уроку учні зможуть: перелічити цивілізаційні здобутки населення України стародавніх часів; назвати хронологічні межі та періодизацію історії України в епоху Середньовіччя; назвати джерела з історії України доби Середньовіччя.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

11.08.2024 СьогодніУрок№1 Середні віки на теренах УкраїниІсторія України

Номер слайду 2

11.08.2024 СьогодніОрганізація класу. Вправа «Криголам» УРОКЯким ви уявляєте наш урок?Успіх, усмішка, уважність. Без чого не можна обійтися на уроці?Розуміння, руху, роботи. Що вона нам несе?Ознайомлення, організованість. Які наші очікування від уроку?Користь.

Номер слайду 3

11.08.2024 СьогодніРозповідь вчителя. Шановні семикласники і семикласниці!Ми продовжуємо мандрівку історією України. Пропонуємо вам поринути у світ історії України. Це не тільки важливо для розуміння сьогодення, а й неймовірно цікаво.

Номер слайду 4

11.08.2024 СьогодніРобота з підручником. Опрацюйте «Зміст» підручника (с. 3–4), ознайомтеся із його розділами й оберіть з них параграфи, які, ви вважаєте, будуть найцікавішими для вас.

Номер слайду 5

11.08.2024 СьогодніРобота з підручником. Підручник. Сторінка5-6 Прочитайте звернення авторів на с.5-6. Перегляньте підручник. Назвіть які рубрики він містить. Як ви думаєте, чи сподобається вам новий предмет?

Номер слайду 6

11.08.2024 СьогодніФронтальна бесіда. Підручник. Сторінка71. Які факти з давньої історії України вам найбільше запам’яталися з вивченого в 6 класі? 2. Який найцікавіший факт з історії вам вдалося з’ясувати протягом літніх канікул?

Номер слайду 7

Online завдання11.08.2024 СьогодніВідскануй QR-код або натисни жовтий круг!

Номер слайду 8

11.08.2024 СьогодніРозповідь вчителя. Продовжуємо мандрівку сторінками історії України. Наша подорож розпочалася минулого року, коли ви вивчали історію України від найдавніших часів до V ст. н. е. Пригадайте засвідчені знахідками неподалік селища Королево на Закарпатті перші кроки залюднення України, пам’ятки унікальних землеробських і скотарських спільнот. Підручник. Сторінка7

Номер слайду 9

11.08.2024 СьогодніБесіда. Підручник. Сторінка7 ФАКТ ЧИ ФЕЙК?Розгляньте згенеровані штучним інтелектом малюнки на с.7 про минуле України. Кого він зобразив? Чому ви так вважаєте? Чи достовірними, на вашу думку, є малюнки? Обґрунтуйте свою відповідь.

Номер слайду 10

11.08.2024 СьогодніРобота з ілюстраціями. Практичне завдання. Розгляньте колаж «Україна за давньої доби» на с. 8 та виконайте завдання.1. Назвіть історичні факти, які ілюструє кожне зображення.2. Назвіть історичний час, що відповідає кожному із зображень.3. Уявно розташуйте ілюстрації на запропонованій лінії часу.4. Покажіть на карті України місця стоянок, регіони розселення народів, розташування міст, зображених у колажі. Підручник. Сторінка8

Номер слайду 11

11.08.2024 СьогодніРобота з ілюстраціями. Практичне завдання. Підручник. Сторінка8

Номер слайду 12

11.08.2024 СьогодніГра «Спадок історії стародавнього світу». Варіант 1 Старт. Стоп•Оберіть фішки та визначте право першого ходу за допомогою кубика.•Кидком кубика визначайте кількість ходів уперед.•Потрапивши на поле, поясніть значення написаного на ньому поняття (правильна відповідь — 1 бал; далі це поле не розігрується).•Перемагає гравець/гравчиня з найбільшою кількістю балів. Підручник. Сторінка9 Об’єднайтеся в групи та зіграйте у гру за правилами на с. 9.

Номер слайду 13

11.08.2024 СьогодніГра «Спадок історії стародавнього світу». Варіант 2 Старт. Стоп. Зіграйте всім класом.• По черзі кидком кубика визначайте кількість ходів уперед.•Потрапивши на поле, поясніть значення написаного на ньому поняття (правильна відповідь — 1 бал; далі це поле не розігрується).•Граєте, доки не відкриєте все поле. Перемагає гравець/гравчиня з найбільшою кількістю балів. Підручник. Сторінка9

Номер слайду 14

11.08.2024 СьогодніГра «Спадок історії стародавнього світу». Варіант 2 Старт. Стоп. Підручник. Сторінка9

Номер слайду 15

11.08.2024 СьогодніГімнастика для очей

Номер слайду 16

11.08.2024 СьогодніБесіда. Робота в групах. Підручник. Сторінка10 ФАКТ ЧИ ФЕЙК?Ви знаєте, що таке анекдоти. Інколи анекдотичні ситуації трапляються на уроках історії. Розгляньте у підручнику с. 10 зображення, прочитайте про такі випадки й проаналізуйте їх: визначте, де в діалогах правда, а де — вигадка, де факти, а де — судження. Свою думку обґрунтуйте. Придумайте продовження позначених «?» діалогів самостійно.

Номер слайду 17

11.08.2024 СьогодніРозповідь вчителя. У 7 класі перед вами пролягатиме шлях до середньовічної історії України, що тривала від кінця V до кінця ХV ст. Перед вашим зором постане велична держава — Русь-Україна (ІХ — середина ХІІІ ст.), а також її нащадок — Волинсько-Галицька держава («держава Романовичів»), або Королівство Руське (ХII–XIV ст.). Ви побачите, як переплелася історія українських земель у XIV–XV ст. з історією сусідніх держав: Великого князівства Литовського та Королівства Польського, князівства Феодоро та Кримського ханства, Угорського королівства та Молдовського князівства, Великого князівства Московського й Османської імперії. Підручник. Сторінка10

Номер слайду 18

11.08.2024 СьогодніРобота з ілюстраціями. Практичне завдання. Підручник. Сторінка11 Розгляньте у підручнику на с. 11 колаж «Історичні джерела» та назвіть, до яких видів історичних джерел належать зображені в колажі пам’ятки.

Номер слайду 19

11.08.2024 СьогодніРобота з історичним джерелом. Прочитайте цитату з книги «Брама Європи» Сергія Плохія — відомого українського й американського історика, лауреата Шевченківської премії. Протягом вивчення курсу історії України в цьому році добирайте аргументи «за» висловлену думку і «проти» неї. Підручник. Сторінка11

Номер слайду 20

11.08.2024 СьогодніРобота з історичним джерелом. Сергій Плохій про місце українських земель в історії Середньовіччя Європа є важливою частиною української історії, так само як і Україна — європейської. Розташована на західному краю Євразійського степу, Україна протягом багатьох століть була брамою Європи. Інколи, коли «брама» зачинялася внаслідок війн чи конфліктів, Україна допомагала зупинити іноземні навали зі сходу та заходу; коли ж вона була відчинена, як це найчастіше траплялося в українській історії, вона правила за міст між Європою і Азією, сприяючи обміну людьми, товарами й ідеями. Підручник. Сторінка11

Номер слайду 21

Online завдання11.08.2024 СьогодніВідскануй QR-код або натисни жовтий круг!

Номер слайду 22

Online завдання11.08.2024 СьогодніВідскануй QR-код або натисни жовтий круг!

Номер слайду 23

11.08.2024 СьогодніПрактичне завдання. Робота з лінією часу. Намалюйте в зошитах лінію часу і позначте на ній період історії Стародавнього світу, який ми вивчили в 6 класі. Розгляньте у підручнику на с. 12 схему «Періодизація Середніх віків на теренах Західної Європи та України» та доповніть лінію відповідними датами. Підручник. Сторінка11

Номер слайду 24

11.08.2024 СьогодніФронтальне опитування 1. Який період історії ми будемо вивчати в 7 класі?2. Назвіть хронологічні рамки цього періоду.3. З яких частин складається українське Середньовіччя?

Номер слайду 25

11.08.2024 СьогодніПояснення домашнього завдання. Прочитати §1 с. 7-12. Вивчити періодизацію на с. 12

Номер слайду 26

11.08.2024 СьогодніМалюнкова рефлексія Намалюйте смайликові ротика, що символізує ваш настрій наприкінці уроку..

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Земляна Оксана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кольчіба Галина Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
1 вересня
Переглядів
2472
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку