Сила дружби і кохання – 3 год, РМ (п) – 1 год
|
|
№
|
|
Тема
|
Ключові компетентності
|
|
18
|
|
О. Генрі (1862–1910) – майстер
|
|
|
|
новели. Моральні цінності в новелі
|
|
|
«Дари волхвів». Біблійні мотиви у
|
|
|
творі. Роль художньої деталі.
|
|
19
|
|
О. Генрі «Останній листок» – гімн
|
|
|
людині, що здатна на самопожертву
|
|
|
заради ближнього. Образи дівчат,
|
|
|
їхня динаміка (Сью, Джонсі).
|
|
|
Специфіка розкриття образу Бермана.
|
|
|
|
Особливості художньої мови новели;
|
|
|
розповідач.
|
|
20
|
|
Р. Бернс (1759–1796). «Моя
любов…». Г. Гейне (1797–1856).
«Коли настав чудовий май…»
|
|
|
Поетизація високого почуття
|
|
|
кохання, розкриття у поезії, його
|
|
|
впливу на людину.
|
|
Розслідуємо детективні історії – 2 год, КПР – ГР1,ГР2
|
|
21
|
|
Детективна література. Її характерні особливості. Різновиди детективів. Едгар Аллан По (1809–1849). Цікава сторінка з життя письменника. Захопливий сюжет оповідання
«Золотий жук». Особливості композиційної будови твору –
«розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних поглядів, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.
|
Ключові компетентності
Учень (учениця):
розуміє невідворотність покарання злочину (НЛ-2); висловлює судження щодо переваг фізичної витривалості, здорового способу життя (НЛ-3);
усвідомлює необхідність набуття знань для успішної професійної діяльності (НЛ-4).
Предметні компетентності
Учень (учениця):
-
дає визначення жанру «детектив», виявляє його характерні ознаки на прикладі прочитаних творів;
-
знає про історію виникнення і формування жанру у світовій літературі, видатних представників детективної літератури;
-
розповідає про ключові віхи життя і творчості Е. А. По і А. Конана Дойла, називає їхні найвідоміші твори, причини популярності серед різних поколінь;
-
знає і виявляє характерні ознаки циклу (на прикладі творів про Шерлока Холмса);
-
висловлює враження від прочитаних творів письменників, розповідає про своїх улюблених героїв;
-
виявляє особливості сюжету і композиції творів Е. А. По та А. Конана Дойла;
-
встановлює значення прийому «розповідь у розповіді» в текстах письменників;
-
характеризує образи персонажів (Легран, Джупітер, Шерлок Холмс, Ватсон, учасники злочинів та ін.);
-
змальовує образи оповідачів, називає їхні провідні риси, роль у розгортанні сюжету (спостерігач, безпосередній учасник сюжету (персонаж) тощо);
-
розуміє поняття «точка зору», виявляє у творах різні точки зору (персонажів, оповідача) на події, зіставляє їх;
-
розповідає про відомі екранізації за творами Е. А. По і А. Конана Дойла (1-2 за вибором), висловлює власне судження про втілення героїв детективів засобами кіномистецтва;
порівнює оригінали й художні переклади творів письменників (за умови володіння іноземною мовою).
|
|
|
22
|
|
Артур Конан Дойл (1859–1930) Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
«Пістрява стрічка». Сутність
«дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.
|
|
|
23
|
|
КПР ГР3,ГР4
|
|
Особиста відповідальність – 3 год, РМ (у) – 1 год
|
|
24
|
|
Антуан де Сент-Екзюпері (1900–
|
Ключові компетентності Учень (учениця):
висловлює судження щодо моральної відповідальність за свої вчинки та утвердження справедливості; цінує щирість людських стосунків (НЛ-2); усвідомлює цінність життя (НЛ-3);
шанобливо ставиться до мистецького хисту (НЛ-4).
Предметні компетентності Учень (учениця):
-
дає визначення жанру новели, виявляє її характерні ознаки у прочитаних творах; розрізняє за змістом різновиди новел (психологічну, філософську, фантастичну та ін.);
-
виразно читає і переказує (близько до тексту) новели письменників;
-
виявляє у новелах зарубіжних митців основні проблеми (моральні, філософські та ін.), їхнє художнє втілення в подіях, образах, символах, назвах та інших компонентах твору;
-
визначає особливості розвитку сюжету новел, напружені (кульмінаційні) моменти творів; характеризує образи персонажів новел у їхніх стосунках, динаміці, виявляє ключові риси персонажів, їхні моральні якості; розмірковує над фіналами творів, дає їм (фіналам) власне тлумачення;
-
виявляє зв’язок із японськими традиціями в новелі «Павутинка» Р. Акутаґави);
-
розкриває підтекст окремих епізодів творів;
-
порівнює оригінали і художні переклади новел (за умови володіння іноземною мовою);
-
порівнює образи героїв новел О. Генрі;
знає про втілення сюжетів новел у різних видах мистецтва, висловлює ставлення до них (1-2 твори за вибором).
|
|
|
1944). Цікава історія з життя
|
|
письменника. «Маленький принц».
|
|
Маленький принц у ставленні до своєї
|
|
планети, троянди, лиса та ін.
|
25
|
|
Риси людей у казкових персонажах
|
твору«Маленький принц». Алегоричні образи , ситуації, людські взаємини у творі
|
|
26
|
|
РМ (у). Філософський зміст твору
|
|
«Маленький принц».
|
27
|
|
Майстер японської новели Рюноске
|
|
Акутаґава (1892–1927). Утілення ідеї
|
|
моральної відповідальності в новелі
|
|
«Павутинка». Філософський зміст
|
|
твору. Підтекст. Художні образи
|
|
новели (Будда, Кандата). Символічні
|
|
образи природи.
|
Сутність людини – 4 год, РМ (п) – 1 год,
КПР – 2 год, ГР1 і ГР2 , ГР3 і ГР4
|
|
29
|
|
РМ (п). Розуміння сутності культури й
освіти, призначення людини в сучасному світі.
|
Ключові компетентності Учень (учениця):
прогнозує загрози для розвитку інтелекту людини, пов’язані з науково-технічним прогресом (НЛ-1);
розуміє важливість самостійного мислення, цінує свободу (НЛ-2); аналізує ступінь ризику під час прийняття життєво важливого рішення, усвідомлює цінність життя (НЛ-3); виявлє здатність оперативно та адекватно реагувати на технологічні зміни у житті суспільства (НЛ-4).
Предметні компетентності Учень (учениця):
-
знає основні відомості про життя та творчість сучасних письменників; розповідає про ключові події сюжету творів; розкриває актуальні теми і проблеми у прочитаних текстах; характеризує образи головних героїв, їхнє сприйняття світу, стосунки з батьками, друзями та ін.; визначає особливості художньої оповіді у творах (від 1-ої чи 3-ої особи), роль оповідної форми у розкритті образів героїв; порівнює оригінал і переклад в окремих фрагментах (за умови володіння іноземною мовою); порівнює образи підлітків у прочитаних творах;
-
оцінює (із допомогою вчителя) художню вартість прочитаних творів; володіє інформацією про бібліотеки України (центральні, а також у рідному місті, селі), їхню структуру, організацію роботи (зокрема з використанням Інтернету); розповідає про твори сучасних авторів, які привернули його увагу,
|
|
30
|
|
Корнелія Функе (нар. 1958) Цікава сторінка з життя письменниці. Тема
«оживлення» книжки в романі
«Чорнильне серце».
|
31
|
|
Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовні
випробування.
|
32
|
|
Поєднання уявного і реального світів. Зіткнення сил добра і зла у творі«Чорнильне серце».
|
33
|
|
КПР . Діагностування прогресу набуття учнями літературних
знань і компетентностей ГР 1,ГР2
|
|
34
|
|
КПР ГР3,ГР4
|
|
35
|
|
Підсумковий урок
Актуальні теми і проблеми у творах класичної і сучасної літератури, прочитаних протягом навчального року. Літературні жанри та міжжанрові утворення.
|
ПІДСУМКИ
Ключові компетентності
Учень (учениця):
розкриває взаємозв’язки людини і навколишнього середовища (НЛ-1);
цінує здатність до ненасильницького розв’язання конфліктів (НЛ-2);
усвідомлює переваги здорового способу життя та безпечної поведінки (НЛ-3);
розуміє роль ініціативності та підприємливості в суспільстві (НЛ-4).
Предметні компетентності
Учень (учениця):
-
знає авторів і відомих українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року;
-
аналізує й інтерпретує художні твори (окремі компоненти й цілісно);
-
знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 5–7 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації тексту;
-
визначає жанрові ознаки, форми оповіді (від 1-ої чи 3-ої особи) у творах, що вивчалися протягом року;
демонструє вміння порівнювати твори різних видів мистецтва, твори українських і зарубіжних авторів (в окремих аспектах – теми, ідеї, образи, жанри та ін.).
|
|
|
|
|
|
|
|