№ п/ п Дата |
Примітка
|
Тема уроку |
Практичні завдання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній
|
||
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент |
Ціннісний компонент |
|||||
Розділ 1. Безпека і здоров’я людини |
|||||||
1 |
|
Принципи безпечної життєдіяльності Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику. |
Оцінювання ризиків щоденного життя у мирний і воєнний час** Розпізнавання виправданих і невиправданих ризиків Відпрацювання навичок психологічної самодопомоги Відпрацювання умінь надавати першу домедичну допомогу при травмах, опіках, кровотечах Моделювання взаємодії з рятувальними службами при виявленні незнайомих предметів/вибухонебезпечних предметів Моделювання поведінки пасажира при ДТП. Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні. Відповідальність за розповсюдження у соціальних мережах роликів/повідомлень ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці. Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя
|
Учні: називають: - чинники впливу на здоров’я; - правила здорового способу життя; - причини хвороб; - шляхи проникнення інфекції; - принципи безпечної життєдіяльності; - види і рівні ризику; - вимоги до перевезення пасажирів у вантажному автомобілі; - дії свідків ДТП; - причини виникнення пожеж; - види паливних газів; - правила користування пічним опаленням; наводять приклади: - інфекційних і неінфекційних захворювань; - заходів профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань; - горючих речовин; - ситуацій, в яких можна отруїтися чадним газом; - засобів пожежогасіння |
Учні: уміють: - налаштовуватись на зміни у способі життя; наводити аргументи на користь здорового способу життя; - оцінювати рівень ризику в щоденних ситуаціях; - користуватися підголівниками і пасами безпеки; - приймати захисні положення тіла при ДТП; - користуватися побутовими газовими приладами; - евакуюватися з громадського приміщення; - користуватися засобами пожежогасіння |
Учні: розпізнають: - ознаки здоров’я і хвороби; - природні, техногенні і соціальні небезпеки; - знаки, якими позначають небезпечні вантажі; - знаки пожежної безпеки; - оповіщення про пожежу; пояснюють: - вплив способу життя на здоров’я; - чому складно змінити звички; - значення життєвих принципів для здоров’я; - важливість взаємодії лікаря і пацієнта; - необхідність використання засобів безпеки в автомобілі |
Т-2, Т-4 |
2 |
|
Ризики воєнного часу Ризики в зоні бойових дій, на окупованих і звільнених територіях. Екологічні проблеми й техногенні аварії, які виникли внаслідок воєнних дій. Контакти з озброєними людьми. |
|
||||
3 |
|
Захист під час обстрілів, бомбардувань. Як діяти під завалами. |
|
||||
4 |
|
Повітряна тривога Сигнали оповіщення населення: «Увага всім!», «Повітряна тривога», «Хімічна небезпека». Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. Ознаки надійного і ненадійного укриття. Найбезпечніші місця в оселі. «Правило двох стін». |
Т-1, Т2, Т-4 |
||||
5 |
|
Самодопомога і невідкладна допомога Як запобігти виникненню паніки. Керування стресом у воєнний час. |
Т-2 |
||||
6 |
|
Перша домедична допомога при падіннях, травмах, опіках. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. |
|
||||
7 |
|
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. |
Т-1, Т-2 |
||||
8 |
|
Ознаки небезпечних територій Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього. Взаємодія з рятувальними службами.
|
Т-2 |
||||
9 |
|
Безпека на дорозі Правила безпечної поведінки під час подорожей. Безпека пішохода, велосипедиста в місті та за містом, пасажира легкового і вантажного автомобіля, автобуса, поїзда тощо |
|
|
|||
10 |
|
Заходи безпеки під час подорожі на велосипеді. Заходи безпеки під час поїздки на легковому та вантажному автомобілі, автобусі. Заходи безпеки на залізниці. Рух через залізничні переїзди. Небезпечні вантажі. |
|
|
|||
11 |
|
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. Відповідальність пішохода, велосипедиста за порушення ПДР. Перша допомога у разі падіння з велосипеда та інші пов’язані травми. |
|
Т-1, Т2, Т-4 |
|||
12 |
|
Побутова безпека Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням |
|
|
|
Т-1, Т-4 |
|
13 |
|
Пожежна безпека у громадських приміщеннях Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні. |
|
||||
14 |
|
Здоров’я і спосіб життя Цілісність здоров’я. Переваги здорового способу життя. Навички, сприятливі для здоров’я. Користь їзди на велосипеді для здоров’я. Значення життєвих принципів для здоров’я. |
|
|
|||
15 |
|
ТО Узагальнення знань з теми |
|
|
|||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я |
|||||||
16 |
|
Індивідуальний розвиток підлітків Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання. Показники фізичного розвитку підлітків. |
Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я. Визначення типу шкіри і волосся. Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри (проект) |
Учні: називають: - ознаки підліткового віку; - чинники впливу на фізичний розвиток і здоров’я підлітка; - основні функції шкіри; - поширені косметичні проблеми підлітків; наводять приклади: - фізичних вправ для прискорення росту; - косметичних засобів для підлітків; пояснюють: - виникнення косметичних проблем у підлітків; - негативний вплив куріння й алкоголю на здоров’я шкіри |
Учні: уміють: - визначати тип шкіри і волосся; - визначати індекс маси тіла, оцінювати рівень власного фізичного розвитку; - складати доцільне меню для контролю за масою тіла; - захищати шкіру від несприятливих погодних умов; - користуватися косметичними засобами; - звертатися по допомогу в разі виникнення косметичних проблем; демонструють позитивне ставлення до змін, що відбуваються у підлітковому віці |
Учні: розпізнають основні ознаки біологічного, психічного, соціального і духовного дозрівання |
Т-4 |
17 |
|
Способи покращення фізичної форми |
|
||||
18 |
|
Косметичні проблеми підлітків Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції. |
Т-4 |
||||
19 |
|
Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. |
|
||||
20 |
|
Догляд за шкірою і волоссям. |
|
|
|
|
|
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я |
|||||||
21 |
|
Психічний і духовний розвиток Особливості психічного розвитку підлітків. |
Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви Відпрацювання навичок самоконтролю.. Відпрацювання навичок планування часу Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів. Самодопомога та допомога при стресі. Формування позитивної адекватної самооцінки |
Учні: називають: - ознаки інтелектуального та емоційного розвитку підлітків; - ознаки психологічної рівноваги; - чинники виживання в екстремальних ситуаціях; - способи керування стресами; - стадії розвитку конфліктів; - способи розв’язання конфліктів; - етапи конструктивного розв’язання конфліктів; розпізнають: - відчуття, емоції, почуття; - конструктивну і неконструктивну критику; - конфлікти поглядів і конфлікти інтересів |
Учні: наводять приклади: - прийомів для кращого запам’ятовування; - чинників виникнення стресів в екстремальних ситуаціях; пояснюють: - роль цінностей у житті людини; - вплив самооцінки на поведінку людини; - ефект самопідтримки стресу; - вплив стресу на здоров’я; уміють: - аналізувати свою систему цінностей; - активізувати свої інтелектуальні здібності; - адекватно реагувати на критику; - приймати зважені рішення; - застосовувати техніки самоконтролю; - розпізнавати ознаки стресу; - знижувати загальне стресове навантаження; - запобігати розпалюванню конфліктів; - конструктивно розв’язувати конфлікти |
Учні: аналізують: - вплив мислення на поведінку в екстремальних ситуаціях; - наслідки вживання стимуляторів для подолання стресу. |
|
22 |
|
Розвиток потреб. Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я. |
Т-4 |
||||
23 |
|
Уміння вчитися Умови успішного навчання. |
|
||||
24 |
|
Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей |
|
||||
25 |
|
Емоційне благополуччя Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю. Ознаки психологічної рівноваги. |
Т-4 Т-2 |
||||
26 |
|
Методи самоконтролю. Ознаки психологічної рівноваги |
|
||||
27 |
|
Стрес і здоров’я. Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуація |
|
||||
28 |
|
Конфлікти і здоров’я Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів |
Т-2 |
||||
29 |
|
ТО Узагальнення знань з теми |
|
|
|
|
|
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я |
|||||||
30 |
|
Соціальні чинники здоров’я Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді. Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів масової інформації на здоров’я. |
Складання списку телефонів медичних закладів психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри Створення реклами здорового способу життя) Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями Способи протидії негативному соціальному впливу |
Учні:називають: - ознаки безпечного і небезпечного соціального середовища; - статті Кримінального кодексу України про відповідальність за злочини, пов’язані зі зберіганням та розповсюдженням наркотиків; - шляхи зараження туберкульозом; - ознаки активної форми туберкульозу; |
Учні: аналізують: - чинники соціальної безпеки свого населеного пункту; - можливості реалізації своїх прав; уміють: - обирати для перегляду фільми і телепередачі, які пропагують ціннісне ставлення до життя і здоров’я; - налагоджувати партнерські стосунки з родиною і друзями; - нейтралізувати можливий негативний вплив реклами; - відмовлятися від пропозиції вжити наркотики; - оцінювати ризики ВІЛ-інфікування у різних ситуаціях; - зменшувати ризик зараження туберкульозом; демонструють: - негативне ставлення до вживання психоактивних речовин; - негативне ставлення до виявів стигми і дискримінації людей, які живуть з ВІЛ |
Учні: наводять приклади: - позитивного і негативного впливу засобів масової інформації; - наслідків вживання наркотиків; положень законодавства України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції; - протитуберкульозних заходів на державному і особистому рівнях; розпізнають: - позитивні і негативні впливи соціального оточення; - стратегії комерційної реклами; - міфи і факти про наркотики; - ознаки наркотичної залежності; - психологічні прийоми залучення до вживання наркотиків; пояснюють: - зв’язок куріння з небезпекою виникнення раку; вплив комерційної реклами; - небезпеку стигми і дискримінації; - зв’язок епідемії туберкульозу з епідемією ВІЛ-інфекції/СНІДу |
Т-2, Т-4 |
31 |
|
Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. |
Т-2 |
||||
32 |
|
Хвороби цивілізації Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернетзалежність |
Т-2 |
||||
33 |
|
Профілактика захворювань, що набули соціального значення Наслідки вживання наркотиків. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. |
Т-2 |
||||
34 |
|
Протидія залученню до вживання наркотиків. Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції Причини і наслідки стигматизації і дискримінації |
|
|
|
|
Т-2, Т-4 |
35 |
|
ТО Узагальнення знань з теми |
|