КТП Пізнаємо природу 6 клас НУШ для спеціальних шкіл (за Т. Коршевнюк)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» 6 клас НУШ (70 год, 2 год/тиждень) на ІІ семестр, за модельною навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти авторки Коршевнюк Т.В. (рекомендовано наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795). З урахуванням корекційно-розвиткової роботи для спеціальних закладів освіти
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

З ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ» 6 КЛАС

за модельною навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти авторки Коршевнюк Т. В.

(програму рекомендовано наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

70 год, 2 год на тиждень

 

ІІ семестр

Дата

Тема заняття

Види навчальної діяльності

Спрямованість корекційно-розвиткової

роботи

Тема 4. Вивчаємо живу природу Землі (15 годин)

33

 

Невидимий світ живої природи.

Обговорення можливості/необхідності вивчення організмів, розмноження і розвитку рослин і тварин, з’ясування способів класифікації організмів,

дослідження умов росту рослин і зв’язків організмів із середовищем існування.

Набуття досвіду і знань у процесі досліджень:

- спостереження за організмами

неозброєним оком із використанням приладів, виявлення різниці між ними;

- розгляд представників різних груп організмів (натуральні об’єкти, фото- і відеоматеріали, віртуальні колекції), визначення основних властивостей,

виявлення пристосувань до умов середовища, групування організмів на основі виявлених ознак;

- створення моделей для дослідження зв’язків у біосфері; між органами і організмі рослини/тварини; між компонентами екосистеми;

- планування і проведення індивідуально/у групі дослідження умов, речовин, явищ, необхідних для росту і розвитку рослини, та екосистем своєї місцевості; фіксування

результатів у запропонований спосіб; формулювання висновків; презентація

результатів дослідження;

- виявлення та ідентифікація рослин і

тварин з допомогою визначників;

- опис, порівняння і класифікування організмів на основі виявлених у дослідженні ознак/властивостей.

Набуття досвіду і знань у процесі роботи з інформацією:

- опрацювання наданої/самостійно відібраної інформації про світ давніх

організмів, розмноження і розвиток організмів; кількість і різноманітність видів у біосфері; роль організмів на Землі;

узагальнення і систематизація інформації, представлення її у текстовій, графічній, табличній та інших формах, в тому числі з

використанням цифрових технологій і пристроїв. Застосування набутого досвіду і

знань про організми, екосистеми

у навчальних і життєвих ситуаціях.Обмін думками і враженнями від виконаного

дослідження/проєкту, побаченого під час екскурсії.

Розширення та уточнення понять про умови існування живої природи, живлення, розвиток та розмноження одноклітинних, бактерій, вірусів, рослин, тварин, що вивчаються. Розвиток мислення на основі формування вміння розпізнавати та називати представників різних груп та царств. Розвиток пам’яті на основі відтворення назв живих організмів, що вивчаються. Розвиток мислення шляхом встановлення причинно-наслідкових зв’язків між охороною живих організмів та їх подальшим існуванням в природі. Розвиток аналітичного сприймання шляхом дослідження різних груп живих організмів. Розвиток уваги шляхом спостережень за живими організмами в природі за домашніми тваринами, кімнатними рослинами. Збагачення активного словника новими поняттями. Розвиток мовлення в процесі обговорення екскурсій. Розвиток мисленнєвих операцій аналізу, порівняння, класифікації

34

 

Практичне дослідження. Представники одноклітинних рослин та твариноподібних організмів.

35

 

Чим особливі бактерії та віруси.

36

 

Навчальний проєкт «Невидимі друзі і вороги»

37

 

Практичне дослідження. Вплив бактерій на скисання молока.

38

 

Навіщо та як класифікують організми.

39

 

Практичне дослідження. Класифікація організмів.

40

 

Як розмножуються та розвиваються тварини і рослини.

41

 

Екскурсія до ботанічного саду чи оранжереї.

42

 

Практичне дослідження. Умови проростання насінини.

43

 

Про природні екосистеми і біосферу.

44

 

Практичне дослідження. Моделювання екосистеми

45

 

Як влаштовані штучні екосистеми поля і саду. Навчальний проєкт «Створення штучної екосистеми та

підтримання її функціонування».

46

 

 

 

 

 

 

 

47

 

Узагальнення розділу «Вивчаємо живу природу Землі»

Тема 5. Пізнаємо організм людини в середовищі його існування (10 годин)

48

 

Як влаштована і функціонує нервова система людини.

Обговорення можливості/необхідності

вивчення організму людини, дослідження природних і рукотворних об’єктів у

середовищі існування людини, власних звичок щодо здорового способу життя.

Набуття досвіду і знань у процесі досліджень:

- створення моделей для дослідження зв’язків між здоров’ям і чинниками

середовища існування;

- планування і проведення індивідуально/у групі вимірювання зросту, дослідження речовин, матеріалів і виробів у найближчому оточенні учнів, фіксування

результатів у запропонований спосіб; формулювання висновків; презентація

результатів дослідження;

- складання каталогу матеріалів, технічних засобів, які використовує людина для свого комфортного існування;

- обговорення режиму навчання і відпочинку, безпечного для здоров’я використання природних і рукотворних

об’єктів у своєму помешканні, збереження і

зміцнення здоров’я. Набуття досвіду і знань у процесі роботи з інформацією:

опрацювання наданої/самостійно здобутої інформації про склад їжі, процеси життєдіяльності людини, речовини, матеріали, вироби, технології у життєвому

середовищі людини, вплив різних чинників середовища на ріст і розвиток підлітків, представлення її у текстовій,

графічній, табличній та інших формах, в тому числі з використанням цифрових

технологій і пристроїв; Застосування набутого досвіду і знань про організм людини і середовище його існування, про

способи зміцнення здоров’я у навчальних і життєвих ситуаціях. Обмін думками і враженнями від виконаного дослідження/

проєкту, побаченого під час екскурсії.

Оцінювання результатів індивідуальної /групової роботи, підведення її підсумків

Формування уявлень про нервову систему та її значення. Розвиток мислення на основі формування умінь визначати значення розпорядку дня на здоров’я людини.

Формування уявлень про організм людини, здоровий спосіб життя та його складові. Розвиток пам’яті на основі відтворення правил здорового способу життя, розширення та збагачення уявлень про здоровий спосіб життя. Розвиток мислення на основі формування вмінь підраховувати пульс, надання невеличкої медичної допомоги. Розвиток мислення шляхом формування причинно-наслідкових зв’язків між диханням людини та дотриманням чистоти повітря. Формування мотивації щодо дотримання правил особистої гігієни. Розвиток усного мовлення в процесі відповіді на запитання та складання запитань, за незначною допомогою вчителя. Формування та розвиток основних природничих компетентностей. Збагачення активного словника новими поняттями. Розвиток самостійності при виконанні практичних завдань

49

 

Практичне дослідження. Як очі оцінюють відстань.

50

 

Навчальний проєкт «Гаджети і здоров’я».

51

 

Як змінюється організм людини, коли росте і розвивається.

52

 

 

53

 

Як знання, природа та техніка допомагають людині піклуватися про здоров’я.

54

 

Практичне дослідження. Свій режим дня

55

 

З чого складається екосистема житла та що на неї впливає.

56

 

Практичне дослідження. Екологічний стан власного житла. Навчальний проєкт «Ідеальне житло для сучасної людини»

 

 

 

 

 

 

57

 

Узагальнення розділу «Пізнаємо організм людини в середовищі його існування». 

Тема 6. Вчимося у природи і дбаємо про її збереження (13 годин)

58

 

Які ризики і наслідки споживацької діяльності людей для природи.

Обговорення можливості/необхідності

вивчення взаємозв’язків між людиною і природою в минулому й тепер, необхідності її збереження, дослідження власних звичок щодо екологічно безпечної взаємодії з природою. Набуття досвіду і знань у процесі досліджень:

- моделювання життєвих ситуацій щодо ощадливого використання й захисту від

забруднень води, збереження енергії, повторного використання вживаних речей, поводження з тваринами і рослинами;

- створення об’єкта за природним

зразком;

- планування і проведення індивідуально/у групі дослідження змін в екосистемах

внаслідок діяльності людини, власних звичок щодо збереження довкілля, фіксування результатів у запропонований

спосіб; формулювання висновків; презентація результатів дослідження.

Набуття досвіду і знань у процесі роботи з інформацією: - опрацювання наданої/ самостійно відібраної інформації про використання природних форм і конструкцій у

рукотворних об’єктах, пояснює призначення цих об’єктів і знання, використані при їх створенні; про альтернативні джерела енергії; узагальнення і систематизація інформації, представлення її текстовій, графічній, табличній та інших формах, в тому числі з використанням цифрових технологій і пристроїв. Застосування набутого досвіду і

знань про взаємозв’язки людини з

природою у навчальних і життєвих ситуаціях.

Обмін думками і враженнями від

виконаного дослідження/проєкту, побаченого під час екскурсії. Оцінювання результатів індивідуальної /групової роботи, підведення її підсумків.

Формування дбайливого відношення до природи та основ екологічної свідомості. Розширення уявлень про екологію. Формування причинно-наслідкових зв’язків та залежностей між неживою природою та здоров’ям людини. Розвиток мислення в процесі встановлення причинно-наслідкових зв’язків у існуванні людини як частини живої природи. Розвиток усного мовлення в процесі відповіді на запитання та складання запитань, за допомогою вчителя. Формування та розвиток основних природничих компетентностей. Збагачення активного словника новими поняттями. Розвиток самостійності при виконанні практичних завдань.

 

 

59

 

60

 

Чому важливо зберігати різноманіття організмів. Навчальний проєкт «Наука і мистецтво».

61

 

62

 

Як природа впливає на конструкторську і мистецьку діяльність людини. Навчальний проєкт «Як змінювалось ставлення людини до природи у різні часи»

63

 

64

 

Віртуальна екскурсія до ботанічного парку чи заповідника.

65

 

Дбаймо про збереження природи. Навчальний проєкт «Збережемо природу у місці нашого проживання - збережемо чистоту на планеті Земля».

66

 

67

 

Узагальнення розділу «Вчимося у природи і дбаємо про її збереження». Підсумок навчальних досягнень за І та ІІ семестри.

68

 

*Резервний урок

69

 

*Резервний урок

70

 

*Резервний урок

 

 

docx
Пов’язані теми
Природничі науки, 6 клас, Планування
Інкл
Додано
1 січня
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку