КАЛЕДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 3 КЛАСІ – ІІ семестр 4 години на тиждень
за підручником Л.Варзацька, Т.Трохименко «Українська мова та читання. 1 частина»
№ з/п |
Тема уроку |
Примітки |
Дата |
Тема 3. Частини мови |
|||
|
Повторення вивченого про іменник. Розбір іменників, як частини мови. |
|
30. 01 |
|
Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні. |
§ 25. Ст. 86-88. Вправи 204-208 |
лютий
|
|
Зв’язок прикметників з іменниками. |
§ 25. Ст. 89-90. Вправи 209-213 |
|
|
Зв’язок прикметників з іменниками. Вправляння у постановці запитань до слів. |
|
|
|
Змінювання прикметників за числами та питаннями. |
§ 26. Ст. 91-93. Вправи 214-218 |
|
Уживання прикметників у прямому і переносному значенні. Усний навчальний твір. |
|
|
|
|
Уживання прикметників в описах. Тренувальні вправи. Вправляння у складанні речень та текстів. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Редагування тексту, що містить прикметники різних родів. |
|
|
|
Змінювання прикметників за родами. |
§27. Ст. 93-96. Вправи 219-224 |
|
|
Прикметники-антоніми. Прикметники-синоніми. Уживання прикметників у загадках. |
|
|
|
Зв'язок прикметників з іменниками. |
§ 27. Ст. 96-98. Вправи 225-229 |
|
|
Змінювання прикметників за родами. |
§ 27. Ст. 98-99. Вправи 230-234 |
|
|
Родові закінчення прикметників. |
§27. Ст. 100-101. Вправи 235-239 |
|
|
Спостереження за закінченнями прикметників. Усний навчальний твір. |
|
|
|
Діагностувальна робота. Усний твір: «Улюблена пора року». |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання і записування запитань за змістом прочитаного та відповідей на запитання. |
|
|
|
Змінювання прикметників за числами в сполученні з іменниками. |
§27. Ст. 100-103. Вправи 240-244 |
|
|
Повторення і узагальнення вивченого про прикметник, як частину мови. |
|
|
|
Числівник як частина мови. |
§ 28. Ст. 104-105. Вправи 245-250 |
березень
|
|
Роль числівників у мовленні. |
§ 28. Ст. 105-107. Вправи 251-256 |
|
|
Вимова і правопис числівників. |
|
|
|
Вправляння у написанні числівників. |
§ 29. Ст. 108-109. Вправи 257-262 |
|
|
Спостереження за правильним записом числівників. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Редагування тексту, добір заголовка. |
|
|
|
Повторення та закріплення знань про числівник. |
|
|
|
Діагностувальна робота. Диктант: «Барвінок». |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Дієслово. Роль дієслова у мовленні. |
§ 30. Ст. 110-111. Вправи 263-267 |
|
|
Дієслова-синоніми. |
|
|
|
Зв'язок дієслів з іншими частинами мови. |
§ 30. Ст. 112-114 Вправи 268-272 |
|
|
Змінювання дієслів за числами. |
§ 31. Ст. 115-116 Вправи 273-277 |
|
|
Змінювання дієслів за часами. Робота з реченнями. |
§ 31. Ст. 116-118 Вправи 272-283 |
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Удосконалення тексту. Обговорення письмових робіт у парах, невеликих групах. |
|
|
|
|
|
|
|
Теперішній, майбутній та минулий час дієслів. |
|
квітень
|
|
Вправляння у визначенні часу дієслів. |
§ 31. Ст. 121-123. Вправи 288-292. |
|
|
Утворення дієслів теперішнього, майбутнього та минулого часу. |
§ 31. Ст. 123-124. Вправи 293-297. |
|
|
Вправляння у визначенні часу та числа дієслів. |
§ 31. Ст. 125-126. Вправи 298-301 |
|
|
Написання не з дієсловами. |
§ 33. Ст. 126-128. Вправи 302-306 |
|
|
Повторення і узагальнення вивченого про вивчені частини мови. |
|
|
|
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями. «Частини мови». |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Урок розвитку зв’язного мовлення. Письмове висловлювання про прочитаний текст. |
|
|
|
Закріплення й узагальнення вивченого. |
|
|
|
Тема 4. Речення |
|
------- |
|
Види речень. Звертання. |
§ 34. Ст. 129-131. Вправи 307-311 |
|
|
Написання речень зі звертанням. Розділові знаки при звертанні. |
|
|
|
Члени речення. Головні та другорядні члени речення. |
§ 35. Ст. 132-134. Вправи 312-317 |
|
|
Члени речення. Головні члени речення. |
|
|
|
Члени речення. Другорядні члени речення. |
|
|
|
Зв'язок слів у реченні. |
§ 36. Ст. 135-137. Вправи 318-322 |
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ тексту-опису. |
|
|
|
Тренувальні вправи. Визначення головних і другорядних членів речення. |
§ 36. Ст. 135-139. Вправи 323-327 |
травень
|
|
Повторення та закріплення знань з теми «Речення». |
|
|
|
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями. «Речення. Члени речення». |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
|
|
Тема 5. Текст |
|
------ |
|
Текст і його ознаки. Заголовок тексту. |
§ 37. Ст. 140-141. Вправи 328-332 |
|
|
Абзац. Роль абзаців у тексті. Найважливіші слова у тексті. |
§ 38. Ст. 142-144. Вправи 333-337 |
|
|
Тема, мета та план тексту. |
§ 39. Ст. 144-149. Вправи 338-343 |
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Удосконалення змісту та форми поданого вчителем тексту. |
|
|
|
Текст-розповідь та його ознаки. Тема і мета висловлювання. |
§ 40. Ст. 147-149 Вправи 344-346 |
|
|
Досліджуємо будову тексту-розповіді. |
§ 40. Ст. 143-144 Вправи 346-347 |
|
|
Текст-опис. Тема і мета висловлювання. Досліджуємо ознаки та будову. |
§ 41. Ст. 149-151. Вправи 348-352. |
|
|
Діагностувальна робота. Списування: «Весна». |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Текст-міркування. Тема і мета висловлювання. |
§ 42. Ст. 151 Вправи 353-354 |
|
|
Текст-міркування. Досліджуємо ознаки та будову. |
§ 42. Ст. 152-153 Вправи 355-357. |
|
|
Ознайомлення з жанром есе. |
§ 43. Ст. 153-155. Вправи 358-362. |
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Вчимося писати есе «Яким повинен бути справжній друг?» |
|
|
|
Творча робота над есе. |
§ 44. Ст. 155-157. Вправи 363-367. |
|
|
Повторення та узагальнення вивченого про види текстів. |
|
|
|
Діагностувальна робота. Диктант: «Хліб – наше багатство». |
|
червень
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
|
|
Тема 6. Повторення вивченого за рік |
|
|
|
Повторення вивченого з теми «Будова слова». |
|
|
|
Добір спільнокореневих слів. |
|
|
|
Розбір слів за будовою. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання розповіді «Мої літні канікули» |
|
|
|
Розбір слова за будовою. Тренувальні вправи. |
|
|
|
Повторення вивченого з теми «Частини мови». |
|
|
|
Повторення вивченого з теми «Речення». |
|
|
|
Підсумковий урок за рік. |
|
|