Календарно-тематичне планування 5 клас НУШ
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Методичне забезпечення |
Я в суспільстві, часі і просторі. |
|||
1 |
|
Вступ. людина, суспільство, історія. Громадянська освіта та історія як навчальний предмет. |
Тема 1 |
2 |
|
Я – людина. Ідентичність і самоідентичність. Мої потреби і бажання. |
Тема 2 |
3 |
|
Самореалізація людини. Розвиток особистості. Життєві цінності та пріорітети. |
Тема 3 |
4 |
|
Я в родині. Поняття сімї та родини. Взаємовідносини в сімї. Сімейні правила. |
Тема 4 |
5 |
|
Практичне заняття: Людина і людство в часі. Календарний та історичний час. Робота зі шкалою часу. |
Тема 5 Стрічка часу |
6 |
|
Практичне заняття: робота з картою. Людина і людство в просторі. Географічний та історичний простір. |
Тема 6 Карти |
7 |
|
Україна на картах упродовж історії. Держава Україна і її сусіди. |
Тема 7 Карти |
8 |
|
Урок узагальнення і систематизації |
Тема 1- 8 |
Джерела пізнання суспільства |
|||
9 |
|
Комунікація, інформація, медіа. Поняття «джерела інформації» та їх види. Вплив масмедіа на формування світогляду. |
Тема 9 |
10 |
|
Аналіз джерел інформації. Факт, судження. Автрство публікації. Критичне ставлення до джерельних відомостей. Фейк. |
Тема 12 |
11 |
|
Медіа і демократія. Свобода слова. Свобода вираження і відповідальність. |
Тема 10 |
12 |
|
Я та інтернет. Цифрова ідентичність та приватність у віртуальному світі. Онлайн-спілкування. |
Тема 11 |
13 |
|
Практичне заняття: робота з джерелами. Види джерел. Інструменти перевірки достовірності інформації. |
Тема 13-14 Аналіз джерел |
14 |
|
Історичні памятки як джерело історико-культурної інформації. Архіви. Музеї. Галереї |
Тема 15 |
15 |
|
Урок узагальнення і систематизації |
Тема 9-16 |
Моя громада та її історія |
|||
16 |
|
Я і ми. Соціокультурна багатоманітність. Поняття соціуму. Соціальна структура. Соціальна згуртованість. |
Тема 17 |
17 |
|
Соціальні цінності. Гендерна, етнічна, конфесійна різноманість. Рівність |
Тема 18 |
18 |
|
Професії навколо тебе. Праця і гсподарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців. Від натурального до ринкового господарства. |
Тема 19 |
19 |
|
Професія і професійне самовизначення. Винаходи людства та їх наслідки. Наука і освіта. Навчальні заклади в громаді. |
Тема 20 |
20 |
|
Я і громада. Топоніміка рідного краю. Місто і село. Роль громади в житті людини, суспільства, держави. |
Тема 21 |
21 |
|
Практичне заняття: як можна впливати на вирішення проблем громади. Громадянське суспільство. Турбота про здоровя і безпеку. |
Тема 22
|
22 |
|
Практичне заняття: дозвілля. Як колись проводили вільний час. Інтервю в рідних про їхнє дозвілля. |
Тема 23 Інтервю |
23 |
|
Я і довкілля. Вплив діяльності людини на довкілля. Енерго- та ресурсозбереження. Переробка відходів. Охорона довкілля. |
Тема 24 |
24 |
|
Урок узагальнення і систематизації |
Тема 17 - 25 |
Моя країна та її історія |
|||
25 |
|
Як пізнається минуле. Історик як вчений, що пізнає минуле. Головні цілі пізнання минулого. |
Тема 26 |
26 |
|
Видатні історики та їх праці. Мистецьке осмислення минулого. |
Тема 27 |
27 |
|
Давня історія України. Топоніміка України. |
Тема 28 |
28 |
|
Середньовічна Україна. Русь. Галицько-Волинська держава. |
Тема 29 |
29 |
|
Україна в Новий час. Гетьманщина. Україна у складі Російської та Австро-Угорської імперій |
Тема 30 |
30 |
|
Боротьба за Українську державу у ХХ столітті |
Тема 31 |
31 |
|
Відновлення незалежності України. Державні свята. |
Тема 32 |
32 |
|
Практичне заняття: робота з Конституцією України, Конвенцією прав людини і громадянина. Становлення України як демократичної європейської держави. |
Тема 33 |
33 |
|
Моя країна та її історія |
Тема 34 |
34 |
|
Урок узагальнення і систематизації |
Тема 26-34 |
35 |
|
Підсумкове заняття |
|