«ПОГОДЖЕНО» заступник директора з нвр _________ ___________________ «____»__________ 2021 р.
|
«ЗАТВЕРДЖЕНО» Директор____________________ _________ __________________ «_____»___________ 2021 р.
|
Календарно-тематичне планування
з алгебри та геометрії
для учнів 7 класу
на 2021 – 2022 н.р.
вчителя математики
______________________________________
Обговорено на засіданні МО
_____________________________________________________________
Протокол № _______ від _________________________
Голова МО _______________________________________
Перелік програм відповідно до яких складено
календарно-тематичне планування
Предмет |
Клас |
Назва навчальної програми, автори |
Видавництво, рік видання |
Документ, яким затверджено програму |
Математика, Алгебра, Геометрія |
5-9 |
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика. 5–9 класи» (колектив авторів) |
Сайт МОН, 2017 |
Наказ МОН від 07 червня 2017 року № 804
|
7 КЛАС
Алгебра
Усього 70 год
2 год на тиждень, у І семестрі – 32 год, у ІІ семестрі – 38 год
№ п/п |
Назва теми |
К-ть годин за програмою |
К-ть годин фактично |
К-ть контрольних робіт |
І. |
Повтореня за 6 клас Вхідне діагностичне оцінювання |
----- |
4 (4 з резерву) |
1 |
ІІ. |
Цілі вирази |
30 |
28 |
3 |
ІІІ. |
Функції |
10 |
12 (2 год з теми ІІ) |
1 |
ІV. |
Лінійні рівняння та їх системи |
18 |
18
|
1 |
VI. |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
---- |
8 з резерву |
7 |
VІ |
Резерв |
12 |
|
|
Усього |
70 |
70 |
8 |
№ у/п |
Дата проведення |
Очікувані результи навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти |
Зміст навчального матеріалу |
Завдання під час дистанційного навчання |
Дата виконання |
І. Повторення за 6 клас. Вхідне діагностування (4 год. з резерву) |
|||||
1 |
05/09 |
Учень/учениця: Вміє застосовувати набуті знання у 6 класі для розв’язування вправ і задач: на подільність чисел, відношення і пропорції, дії з раціональними числами |
Повторення за 6 клас. Подільність чисел. Звичайні дроби. |
|
|
2 |
07/09 |
Відношення і пропорції. Раціональні числа |
|
|
|
3 |
12/09 |
Розв’язування вправ |
|
|
|
4 |
14/09 |
Вхідне діагностичне оцінювання |
|
|
|
ІІ. Цілі вирази (28 год) |
|||||
Тема 1. Вирази. Одночлени (8 год) |
|||||
5 |
19/09 |
Учень/учениця: наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів пояснює: як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює: означення: одночлена, степеня з натуральним показником; властивості степеня з натуральним показником; розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; |
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. |
|
|
6 |
21/09 |
Розв’язування задач за допомогою рівнянь |
|
|
|
7 |
26/09 |
Тотожно рівні вирази. Тотожності |
|
|
|
8 |
28/09 |
Степінь з натуральним показником. Властивості степеня з натуральним показником |
|
|
|
9 |
03/10 |
Одночлен та його стандартний вигляд. Піднесення одночлена до степеня. Множення одночленів |
|
|
|
10 |
05/10 |
Розв’язування вправ |
|
|
|
11 |
10/10 |
Контрольна робота № 1 |
|
|
|
12 |
12/10 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки |
|
|
|
Тема 2. Дії з многочленами (11 год) |
|||||
13 |
17/10 |
Учень/учениця: наводить приклади: многочленів формулює: означення: многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів; розв’язує вправи, що передбачають: перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування,
|
Многочлен |
|
|
14 |
19/10 |
Додавання і віднімання многочленів |
|
|
|
15 |
31/10 |
Множення одночлена на многочлен |
|
|
|
16 |
02/11 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
|
17 |
07/11 |
Множення многочлена на многочлен |
|
|
|
18 |
09/11 |
Множення многочлена на многочлен |
|
|
|
19 |
14/11 |
Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
|
|
|
20 |
16/11 |
Розкладання многочлена на множники способом групування |
|
|
|
21 |
21/11 |
Розв’язування вправ |
|
|
|
22 |
23/11 |
Контрольна робота № 2 |
|
|
|
23 |
28/11 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки |
|
|
|
Тема 3. Формули скороченого множення. Розкладання многочленів на множники (9 год) |
|||||
24 |
30/11 |
Учень/учениця: розв’язує вправи, що передбачають: за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень
|
Квадрат суми та квадрат різниці. |
|
|
25 |
05/12 |
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми і квадрата різниці. |
|
|
|
26 |
07/12 |
Різниця квадратів двох виразів |
|
|
|
27 |
12/12 |
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів. |
|
|
|
28 |
14/12 |
Сума і різниця кубів |
|
|
|
29 |
19/12 |
Застосування різних способів розкладання многочленів на множники |
|
|
|
30 |
21/12 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
|
31 |
26/12 |
Контрольна робота № 3 |
|
|
|
32 |
28/12 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки |
|
|
ІІ семестр |
|||||
ІІІ. Функції ( 12 год. 2 год. з теми ІІ) |
|||||
Тема 4. Функції (12 год) |
|||||
33 |
|
Учень/учениця: наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке:аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо |
Зв’язки між величинами. Функція. |
|
|
34 |
|
Способи задання функцій |
|
|
|
35 |
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
36 |
|
Графік функції. |
|
|
|
37 |
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
38 |
|
Лінійна функція, її графік і властивості |
|
|
|
39 |
|
Лінійна функція, її графік і властивості |
|
|
|
40 |
|
Лінійна функція, її графік і властивості |
|
|
|
41 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
|
42 |
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
43 |
|
Контрольна робота № 4 |
|
|
|
44 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки |
|
|
|
ІV. Лінійні рівняння та їх системи (18 год) |
|||||
Тема 5. Лінійні рівняння та їх системи (18 год) |
|||||
45 |
|
Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: · що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; · скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки,коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
Загальні відомості про рівняння. |
|
|
46 |
|
Лінійне рівняння з однією змінною. Розв’язування вправ |
|
|
|
47 |
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі. |
|
|
|
48 |
|
Лінійне рівняння з двома змінними. |
|
|
|
49 |
|
Графік лінійного рівняння з двома змінними |
|
|
|
50 |
|
Система двох лінійних рівнянь з двома змінними та її розв’язок. Розв’язування системи лінійних рівнянь із двома змінними графічно. |
|
|
|
51 |
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки |
|
|
|
52 |
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки |
|
|
|
53 |
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
|
|
|
54 |
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
|
|
|
55 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
|
56 |
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь із двома змінними |
|
|
|
57 |
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь із двома змінними |
|
|
|
58 |
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь із двома змінними |
|
|
|
59 |
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
60 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
|
61 |
|
Контрольна робота № 5 |
|
|
|
62 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки |
|
|
|
V. Повторення і систематизація навчального матеріалу (8 год. з резерву) |
|||||
63 |
|
|
Дії з одночленами та многочленами |
|
|
64 |
|
Функції |
|
|
|
65 |
|
Лінійні рівняння та їх системи |
|
|
|
66 |
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
67 |
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
68 |
|
Підсумкова контрольна робота |
|
|
|
69 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ які містять типові помилки |
|
|
|
70 |
|
Підсумкове повторення та оцінювання за рік |
|
|
7 КЛАС
Геометрія
Усього 70 год
2 год на тиждень, у І семестрі – 32 год, у ІІ семестрі – 38 год
№ п/п |
Назва теми |
К-ть годин за програмою |
К-ть годин фактично |
К-ть контрольних робіт |
І. |
Елементарні геометричні фігури та їх властивості |
8 |
8 |
1 |
ІІ. |
Взаємне розміщення двох прямих на площині |
12 |
14 ( 2 год з резерву) |
1 |
ІІІ. |
Трикутники. Ознаки рівності трикутників |
22 |
24 (2 год з резерву) |
2 |
ІV. |
Коло і круг |
8 |
16( 8 год. з резерву)
|
1 |
VI. |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
---- |
8 з резерву |
1 |
VІ |
Резерв |
20 |
|
|
Усього |
70 |
70 |
6 |
№ у/п |
Дата проведення |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти |
Зміст навчального матеріалу |
Завдання під час дистанційного навчання |
Дата виконання |
І семестр |
|||||
І. Елементарні геометричні фігури та їх властивості (8 год.) |
|||||
Тема 1. Початкові поняття геометрії (8 год) |
|||||
1 |
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками; формулює: властивості: розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів; класифікує кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті); вимірює та обчислює: довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання; зображає і знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
Геометричні фігури. Точка і пряма. Властивості точок і прямих |
|
|
2 |
06/09 |
Розв’язування вправ |
|
|
|
3 |
08/09 |
Відрізок. Вимірювання відрізків. Відстань між двома точками |
|
|
|
4 |
13/09 |
Розв’язування вправ |
|
|
|
5 |
15/09 |
Промінь. Кут. Вимірювання кутів. Бісектриса кута |
|
|
|
6 |
20/09 |
Розв’язування вправ |
|
|
|
7 |
22/09 |
Контрольна робота № 1 |
|
|
|
8 |
27/09 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки |
|
|
|
ІІ. Взаємне розміщення прямих на площині (12 год. + 2 год. з резерву) |
|||||
Тема 2. Взаємне розміщення прямих на площині ( 14 год) |
|||||
9 |
29/09 |
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі; пояснює: що таке теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми; суть доведення від супротивного; формулює: означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої; властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною; ознаки паралельності прямих вимірює та обчислює відстань від точки до прямої; зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною; обґрунтовує паралельність і перпендикулярність прямих; доводить: властивості суміжних і вертикальних кутів; паралельних прямих; перпендикулярних прямих; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
Суміжні кути та їх властивості |
|
|
10 |
04/10 |
Вертикальні кути та їх властивості. Кут між двома прямими, що перетинаються |
|
|
|
11 |
06/10 |
Розв’язування вправ |
|
|
|
12 |
11/10 |
Паралельні прямі та їх властивості |
|
|
|
13 |
13/10 |
Перпендикулярні прямі та їх властивості |
|
|
|
14 |
18/10 |
Розв’язування вправ |
|
|
|
15 |
20/10 |
Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої |
|
|
|
16 |
01/11 |
Розв’язування вправ |
|
|
|
17 |
03/11 |
Кути утворені при перетині двох паралельних прямих січною |
|
|
|
18 |
08/11 |
Властивості кутів утворених при перетині двох паралельних прямих січною. Самостійна робота |
|
|
|
19 |
|
Властивості кутів утворених при перетині двох паралельних прямих січною |
|
|
|
20 |
15/11 |
Розв’язування вправ |
|
|
|
21 |
17/11 |
Контрольна робота № 2 |
|
|
|
22 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки |
|
|
|
ІІІ. Трикутники. Ознаки рівності трикутників (22 год + 2 год з резерву) |
|||||
Тема 3. Трикутники. Ознаки рівності трикутників (10 год) |
|||||
23 |
24/11 |
Учень/учениця: наводить приклади: геометричних фігур, указаних у змісті; рівних фігур; пояснює, що таке рівні фігури; формулює: ··означення: різних видів трикутників; бісектриси, висоти, медіани трикутника; ··властивості: рівнобедреного трикутника; · ознаки: рівності трикутників, рівнобедреного трикутника; класифікує трикутники за сторонами і за кутами; зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені трикутники та їх елементи; доводить: властивості й ознаки рівнобедреного трикутника; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту |
Трикутник і його елементи. |
|
|
24 |
29/11 |
Рівність геометричних фігур. |
|
|
|
25 |
01/12 |
Перша ознака рівності трикутників |
|
|
|
26 |
06/12 |
Друга ознака рівності трикутників. Розв’язування вправ |
|
|
|
27 |
08/12 |
Рівнобедрений трикутник його ознаки і властивості |
|
|
|
28 |
13/12 |
Бісектриса, медіана і висота трикутника. Властивість бісектриси рівнобедреного трикутника. |
|
|
|
29 |
15/12 |
Розв’язування вправ |
|
|
|
30 |
20/12 |
Третя ознака рівності трикутників |
|
|
|
31 |
22/12 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|
|
32 |
27/12 |
Контрольна робота № 3 (І семестр) |
|
|
|
33 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ семестр |
|||||
Тема 4. Сума кутів трикутника. Прямокутний трикутник 14 год) |
|||||
34 |
|
Учень/учениця: формулює: теорему: про суму кутів трикутника означення: зовнішнього кута трикутника; властивості: прямокутного трикутника; зображує та знаходить на малюнках: прямокутні трикутники та їх елементи; зовнішній кут трикутника; доводить: властивість зовнішнього кута трикутника; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту
|
Сума кутів трикутника |
|
|
35 |
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
36 |
|
Зовнішній кут трикутника та його властивості. |
|
|
|
37 |
|
Співвідношення між сторонами і кутами трикутника. |
|
|
|
38 |
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
39 |
|
Прямокутні трикутники. Властивості та ознаки рівності прямокутних трикутників. |
|
|
|
40 |
|
Прямокутні трикутники. Властивості та ознаки рівності прямокутних трикутників. |
|
|
|
41 |
|
Прямокутні трикутники. Властивості та ознаки рівності прямокутних трикутників. |
|
|
|
42 |
|
Нерівність трикутника |
|
|
|
43 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
|
44 |
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
45 |
|
Контрольна робота № 4 |
|
|
|
46 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки |
|
|
|
ІV. Коло і круг (8 год. + 8 год. з резерву) |
|||||
Тема 5. Коло і круг (16 год) |
|||||
47 |
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; формулює: ·означення: кола, круга, їх елементів; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник; ·властивості: серединного перпендикуляра до відрізка; бісектриси кута; дотичної до кола; діаметра і хорди кола; серединних перпендикулярів до сторін трикутника; бісектрис кутів трикутника; зображуєта знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника; виконує циркулем і лінійкою задачі на побудову вказані у змісті; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
Коло. Круг |
|
|
48 |
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
49 |
|
Дотична до кола, її властивості |
|
|
|
50 |
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
51 |
|
Коло вписане в трикутник |
|
|
|
52 |
|
Коло описане навколо трикутника |
|
|
|
53 |
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
54 |
|
Взаємне розміщення двох кіл. |
|
|
|
55 |
|
Геометричне місце точок. |
|
|
|
56 |
|
Основні задачі на побудову: 1) побудова трикутника за трьома сторонами; 2) побудова відрізка, що дорівнює даному. |
|
|
|
57 |
|
Основні задачі на побудову: 1) побудова кута, що дорівнює даному; 2) побудова бісектриси заданого кута. |
|
|
|
58 |
|
Основні задачі на побудову: поділ даного відрізка навпіл |
|
|
|
59 |
|
Основні задачі на побудову: побудова прямої, перпендикулярної до даної |
|
|
|
60 |
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
61 |
|
Контрольна робота № 5 |
|
|
|
62 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки |
|
|
|
V. Повторення і систематизація навчального матеріалу ( 8 год з резерву) |
|||||
Тема 6. Повторення і систематизація навчального матеріалу (8 год) |
|||||
63 |
|
|
Елементарні геометричні фігури та їх властивості |
|
|
64 |
|
Взаємне розміщення прямих на площині |
|
|
|
65 |
|
Трикутники. Ознаки рівності трикутників |
|
|
|
66 |
|
Коло і круг |
|
|
|
67 |
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
68 |
|
Підсумкова контрольна робота |
|
|
|
69 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки |
|
|
|
70 |
|
Підсумкове повторення та оцінювання за рік |
|
|