КТП з анг мови 3 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування Карпюк 1 семестр для 3 класу за новою програмою.
Перегляд файлу

КТП з англійської мови для 3 класу на І семестр за підручником  Карпюк О. Д. – 2020 (2 год)

2020/2021н.р.

 

Ключові компетентності:

Соціальна та громадянська компетентності

Інтегровані змістовні лінії:

Громадянська відповідальність: розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, вибудовує товариські стосунки з іншими

 

  ТЕМА 1.   ME, MY FAMILY AND FRIENDS (11 год)

 

 

 

ДАТА

 

ТЕМА

 

МОВЛЕННЄВІ

ФУНКЦІЇ

 

ЗАСОБИ

ВИРАЖЕННЯ

 

Лексика

 

Аудвювання

 

Мовлення

 

Письмо

 

Читання

Давай гратися і робити проекти!

 

Домашнє задання

1.

 

Давай вчити англійську!

Reading:

A New

Classmate

 

Listening: Identifying

details about

classmates

 

 

Speaking: Asking

and answering about

sports and hobbies

 

Writing:

Describing

family and friends

What’s your name?

How old are you?

What’s your e-mail?

What’s your telephone number?

This is…                    Her name is…           His name is…           I’m …

His e-mail is…           His telephone number is…

e-mail, English

 

Ех.1,р.12

Ех.2,р.12

Ех.3,р.12

Ех.4,р.13

Ех.6,р.13

Ех.5,р.13

 

 

2.

 

Познайомимося з новими друзями

His school bag is…

His name is ...

Her bike is…

Her name is ...

His name is ...

 

classmate, curly

Ех.1,р.14

Ех.2,р.14

 

 

Ех.3,р.15

Ех.4,р.15

 

 

3.

 

Мої однокласники

He/She lives in…

This is my…

These are my…

His hobby is ...

I’m from…

She is from…

She isn’t from…

 

always, sleepy, hobby, special, favourite, new classmate

Ех.1,р.16

Ех.3,р.16

Ех.3,р.16

Ех.2,р.16

Ех.1,р.16

 

 

4.

 

Розкажи про себе

They are…

They aren’t…

Ann is from…

Ann’s mum is…

They often play…

strict, reporter,  late, lazy

 

 

hard-working

 

 

Ех.1,р.17

Ех.2,р.18

Ех.2,р.19

Ех.1,р.19

Ех.3,р.18

 

 

5.

 

Мої найкращі друзі

Kate is good at swimming

They are …

They aren’t …

 

helpful, be good at,

Ех.1,р.20

 

Ех.2,р.20

Ех.1,р.20

Ех.3,р.21

 

 

6.

 

Що я вмію робити

Are you good at..?

Yes, I am. / No, I am not.

good, nice, a bit lazy, funny, helpful, clever, football, basketball, tennis,

table tennis, swimming, computer games, dancing

 

 

Ех.2,р.22

Ех.1,р.22

 

 

Ех.3,р.22

 

7.

 

Мій домашній улюбленець

 

Where is…?

in, on, under

 

Ех.2,р.23

 

Ех.1,р.23

 

 

8.

 

Цікаві історії

 

 

Ех.1,р.24

 

 

Ех.2,р.25

 

 

10.

 

Іграшки моїх друзів

Her ball is…

His robot can…

her, his

Ех.1,р.28

Ех.2,р.28

Ех.3,р.28

 

 

 

 

 

11.

 

Перевіримо знання

 

Діагностична робота№1

It‛s a girl.

It‛s a boy.

Her favourite…

His favourite…

 

Ех.1,р.29

Ех.2,р.29

 

 

Ех.2,р.29

Ех.3,р.30

Ех.4,р.30

 

 

Ключові компетентності:

Соціальна та громадянська компетентності

Інтегровані змістовні лінії:

Громадянська відповідальність: формування члена громади й суспільства, ефективно взаємодіяти разом у сім’ї, групі, в парі, розвивати в учнів готовність до співпраці, демонструвати себе як учасника малої громади — свого класу, проявляти толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, побудова товариських стосунків з іншими

 

  ТЕМА 2. SWEET HOME (8 год)

 

Дата

Тема

Мовленнєві функції

Засоби вираження

Лексика

Аудіювання

Мовлення

Письмо

Читання

Давай гратися і робити проекти!

Домашнє завдання

12.

 

Моя родина Моє родинне дерево

Reading: Goldilocks

and the Three Bears

Listening: Identifying

family relationships

Speaking: Asking

and answering about

family members’ jobs

Writing: Describing a

house / a fl at

How are you?

We are fine

Who is this?

Who is that...?

Who lives in this house?

Who is..?

He is…

sweethearts, cousins  grandpa, grandma, uncle, aunt, mother, father, brother, wife, aunt’s husband

Ех.1,р.32

Ех.3,р.32 Ех.1,р.33

Ех.2,р.33

Ех.3,р.33

 

Ех.2,р.32

Ех.3,р.32 Ех.2,р.33

 

 

 

13.

 

Літній табір відпочинку

 

 

Where is Bill?

He’s at Greenwoods Summer Camp.

Where are they?

They are in/at ...

at the camp, at home, in the village, London, England, Germany

 

Ех.1,р.34

Ех.3,р.35

Ех.4,р.35

 

Ех.2,р.34

Ех.3,р.35

 

 

14.

 

Мій будинок

 

 

I like…

kitchen, bathroom, living room, bedroom, new, house, screen

 

Ех.1,р.36

Ех.2,р.36

 

 

Ех.2,р.36

 

 

15.

 

Моя кімната

 

 

 

 

 

Where is the kitchen?

It is on the left.

The bathroom is on the right.

 

 

 

kitchen, bathroom, living room, bedroom, new, house, screen

 

 

Ех.1,р. 37

 

 

 

 

 

 

 

 

Ех.2,р.37

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.

 

 

Де мій домашній улюбленець?

Look under the sofa

in the living room.

Is it under the bed in the bedroom?

Where is..?

Is it on the…

Yes, it is. / No, it is not.

 

in, on, under

Ех.1,р.38

 

 

Ех.2,р.38

Ех.3,р.38

 

17.

 

Кімнати в моєму будинку

 

Меблі в кімнатах

Look at the plan. Where is/are the ...?

It’s/They are on the left/right.

 

Where is..?

It is…

 

 

 Where is the..?

It is ... the ...

What can you do there?

I can ... .

 

kitchen, bathroom, living room, bedroom, hall, on the left, on the right

 

sofa, armchair, carpet, floor, next to,  in front of, near, above

above, in front of,

next to, under, on

near

Ех.1,р.39

 

 

 

 

 

Ех.1,р.40

Ех.2,р.40

Ех.2,р.39

 

 

 

 

 

 

 

 

Ех.2,р.41

Ех.3,р.41

 

 

 

 

 

 

 

Ех.2,р.40 Ех.1,р.41

 

 

18.

 

Професії

What’s his job?

He is a…

What is her job?

She is a …

What is your mother’s / father’s / uncle’s / aunt’s job?

He/She is a …

Where does he/she work?

He/She works in/on a …

doctor, singer, secretary, driver, dancer, waiter, businessman, farmer, seller, man, men, woman, women, in an office,

in a school,

on a farm,

in a hospital,

in a shop,

in a café

Ех.1,р.42

Ех.2,р.42

Ех.5,р.43 Ех.1,р.44

Ех.4,р.43 Ех.3,р.44

 

Ех.3,р.42

Ех.5,р.43 Ех.2,р.44

 

 

19.

 

Перевіримо знання

 

Діагностична робота №2

 

 

 

 

 

 

 

Where can your doll ... ?

Where is it?

What is your father’s job?

What’s your mother’s job?

 

Ех.1,р.47

Ех.2,р.47

Ех.3,р.47

Ех.5,р.48

Ех.6,р.48

Ех.6,р.48

Ех.4,р.48

 

 

Ключові компетентності:

Соціальна та громадянська компетентності

Інтегровані змістовні лінії:

Громадянська відповідальність: формування члена громади й суспільства, ефективно взаємодіяти разом у сім’ї, групі, в парі, розвивати в учнів готовність до співпраці, демонструвати себе як учасника малої громади — свого класу, проявляти толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, побудова товариських стосунків з іншими

 

  ТЕМА 3. SCHOOL TIME (13год)

 

Дата

Тема

Мовленнєві функції

Засоби вираження

Лексика

Аудіювання

Мовлення

Письмо

Читання

Давай гратися і робити проекти!

Домашнє завдання

20.

 

Розклад уроків

Reading: A Letter to

My Penfriend

Listening:

Identifying

details about a

pupil’s day

Speaking: Describing

daily routine

Writing: Proper

nouns; Writing

information about

me

On Mondays

we have got ...

On Tuesdays…

Дні тижня

timetable, Maths, English, Sport, Reading,

Art, Music

Ех.1,р.50

Ех.3,р.50

 

 

Ех.2,р.50

Ех.3,р.50

 

 

21.

 

Розклад уроків моїх друзів

 

On Mondays

we have got ...

On Tuesdays…

Дні тижня

timetable, Maths, English, Sport, Reading,

Art, Music

 

Ех.4,р.51

Ех.5,р.51

Ех.4,р.51

 

 

 

22.

 

Мої улюблені уроки

What lesson do you like?

I like ... . / ... is my favourite lesson.

When is Sport?

It is on…

 

 

Ех.1,р.52

Ех.2,р.52

Ех.4,р.52 Ех.2,р.53

Ех.3,р.52

Ех.5,р.52 Ех.1,р.53

 

Ех.1,р.52 Ех.1,р.54

 

 

23.

 

Улюблені уроки моїх друзів

What lesson do you like?

I like ... .

What is your favourite day?

... is (are) my favourite day(s).

I have got ... on this (these) day(s).

 

 

Ех.1,р.54

Ех.4,р.55

Ех.2,р.54

Ех.3,р.54

 

 

 

 

24.

 

Які уроки мені не подобаються

 

Контроль письма

Do you like ...?

I don’t like…

He doesn’t like…

What do you do in this lesson?

 

read texts, learn poems, count, do sums, jump, run, play sport games, sing songs, play music, draw, paint, speak, read and write English

Ех.1,р.56

Ех.2,р.56

Ех.3,р.56

Ех.5,р.57

 

 

Ех.4,р.57

 

25.

 

Мій улюблений день тижня

Where is it from?

It’s from Ukraine.

Who is he?

 

Ех.1,р.58

Ех.3,р.58

 

Ех.4,р.59

Ех.5,р.59

Ех.2,р.58

Ех.3,р.58

 

 

26.

 

 

 

Годинник. Розпорядок дня

 

Контроль аудіювання

When does she wake up?

She wakes up at…

I wake up at ... o’clock. Then I ...

It’s nine o’clock

It’s half past…

It’s ten to …

It’s quarter past…

wake up, wash, dress, breakfast

 

Ех.1,р.60

Ех.2,р.60

Ех.3,р.61

Ех.4,р.61

 

Ех.2,р.60

 

 

27.

 

Мій день

What day is it today?

It is ... .

What time is it?

Sorry, I can’t.

What do you do after school?

have lunch, do one’s homework, club, evening

Ех.1,р.62

Ех.3,р.62

Ех.2,р.62

Ех.4,р.63

 

Ех.3,р.62

 

 

28.

 

Щоденні справи

 

Контроль говоріння

 

What time do you…?

This is the time…

Could you..?

May I..?

Can you..?

 

must, can, may, could

Ех.1,р.64

Ех.4,р.65

Ех.5,р.65

Ех.2,р.64

Ех.3,р.64

Ех.4,р.65

 

 

29.

 

 

 

 

Що я можу робити?

 

 

 

 

 

I am sorry. I am late. May I come in?

May I ask you?

Could you..?

Can I help you?

Yes, sure.

Yes, please.

Yes, you may. / Sorry, I need it.

Could

May

Can

may

 

Ех.1,р.66

 

 

Ех.2,р.66

 

 

30.

 

 

Час цікавих історій!

 

Контроль читання

 

 

 

Ех.1,р.68

Ех.2,р.69

 

Ех.1,р.68

 

 

31.

 

Перевіримо знання

 

Діагностична робота №3

 

 

 

May I ... ?

Can I have your ...?

Could you ... ?

I must ...No, I can’t.

 

 

Ех.2,р.70

Ех.3,р.70

Ех.4,р.71

Ех.6,р.71

Ех.9,р.72

Ех.10,р.72

Ех.1,р.70

Ех.7,р.72

Ех.8,р.72

Ех.5,р.71

 

32.

 

Урок узагальнення знань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Англійська мова, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
16 жовтня 2020
Переглядів
3104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку