КТП з англійської мови для 3 класу на І семестр за підручником Карпюк О. Д. – 2020 (2 год)
2020/2021н.р.
Ключові компетентності: Соціальна та громадянська компетентності Інтегровані змістовні лінії: Громадянська відповідальність: розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, вибудовує товариські стосунки з іншими
ТЕМА 1. ME, MY FAMILY AND FRIENDS (11 год)
|
|||||||||||||||||
№ |
ДАТА |
ТЕМА |
МОВЛЕННЄВІ ФУНКЦІЇ |
ЗАСОБИ ВИРАЖЕННЯ |
Лексика |
Аудвювання |
Мовлення |
Письмо |
Читання |
Давай гратися і робити проекти! |
Домашнє задання |
||||||
1. |
|
Давай вчити англійську! |
Reading: A New Classmate
Listening: Identifying details about classmates
Speaking: Asking and answering about sports and hobbies
Writing: Describing family and friends |
What’s your name? How old are you? What’s your e-mail? What’s your telephone number? |
This is… Her name is… His name is… I’m … His e-mail is… His telephone number is… e-mail, English
|
Ех.1,р.12 Ех.2,р.12 |
Ех.3,р.12 |
Ех.4,р.13 Ех.6,р.13 |
Ех.5,р.13 |
|
|
||||||
2. |
|
Познайомимося з новими друзями |
His school bag is… His name is ... Her bike is… Her name is ... His name is ...
|
classmate, curly |
Ех.1,р.14 Ех.2,р.14 |
|
|
Ех.3,р.15 |
Ех.4,р.15
|
|
|||||||
3. |
|
Мої однокласники |
He/She lives in… This is my… These are my… His hobby is ... I’m from… She is from… She isn’t from…
|
always, sleepy, hobby, special, favourite, new classmate |
Ех.1,р.16 Ех.3,р.16 |
Ех.3,р.16 |
Ех.2,р.16 |
Ех.1,р.16 |
|
|
|||||||
4. |
|
Розкажи про себе |
They are… They aren’t… Ann is from… Ann’s mum is… They often play… |
strict, reporter, late, lazy
hard-working
|
Ех.1,р.17 Ех.2,р.18 |
Ех.2,р.19 |
Ех.1,р.19 |
Ех.3,р.18 |
|
|
|||||||
5. |
|
Мої найкращі друзі |
Kate is good at swimming They are … They aren’t …
|
helpful, be good at, |
Ех.1,р.20 |
|
Ех.2,р.20 |
Ех.1,р.20 |
Ех.3,р.21
|
|
|||||||
6. |
|
Що я вмію робити |
Are you good at..? Yes, I am. / No, I am not. |
good, nice, a bit lazy, funny, helpful, clever, football, basketball, tennis, table tennis, swimming, computer games, dancing
|
|
Ех.2,р.22 |
Ех.1,р.22
|
|
Ех.3,р.22 |
|
|||||||
7. |
|
Мій домашній улюбленець
|
Where is…? |
in, on, under |
|
Ех.2,р.23 |
|
Ех.1,р.23 |
|
|
|||||||
8. |
|
Цікаві історії |
|
|
Ех.1,р.24 |
|
|
Ех.2,р.25 |
|
|
|||||||
10. |
|
Іграшки моїх друзів |
Her ball is… His robot can… |
her, his |
Ех.1,р.28 Ех.2,р.28 Ех.3,р.28 |
|
|
|
|
|
|||||||
11. |
|
Перевіримо знання
Діагностична робота№1 |
It‛s a girl. It‛s a boy. Her favourite… His favourite… |
|
Ех.1,р.29 Ех.2,р.29 |
|
|
Ех.2,р.29 |
Ех.3,р.30 Ех.4,р.30 |
|
|||||||
Ключові компетентності: Соціальна та громадянська компетентності Інтегровані змістовні лінії: Громадянська відповідальність: формування члена громади й суспільства, ефективно взаємодіяти разом у сім’ї, групі, в парі, розвивати в учнів готовність до співпраці, демонструвати себе як учасника малої громади — свого класу, проявляти толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, побудова товариських стосунків з іншими
ТЕМА 2. SWEET HOME (8 год)
|
|||||||||||||||||
№ |
Дата |
Тема |
Мовленнєві функції |
Засоби вираження |
Лексика |
Аудіювання |
Мовлення |
Письмо |
Читання |
Давай гратися і робити проекти! |
Домашнє завдання |
||||||
12. |
|
Моя родина Моє родинне дерево |
Reading: Goldilocks and the Three Bears Listening: Identifying family relationships Speaking: Asking and answering about family members’ jobs Writing: Describing a house / a fl at |
How are you? We are fine Who is this? Who is that...? Who lives in this house? Who is..? He is… |
sweethearts, cousins grandpa, grandma, uncle, aunt, mother, father, brother, wife, aunt’s husband |
Ех.1,р.32 Ех.3,р.32 Ех.1,р.33 |
Ех.2,р.33 Ех.3,р.33 |
|
Ех.2,р.32 Ех.3,р.32 Ех.2,р.33 |
|
|
||||||
13. |
|
Літній табір відпочинку
|
Where is Bill? He’s at Greenwoods Summer Camp. Where are they? They are in/at ... |
at the camp, at home, in the village, London, England, Germany
|
Ех.1,р.34 Ех.3,р.35 |
Ех.4,р.35 |
|
Ех.2,р.34 Ех.3,р.35 |
|
|
|||||||
14. |
|
Мій будинок
|
I like… |
kitchen, bathroom, living room, bedroom, new, house, screen
|
Ех.1,р.36 Ех.2,р.36 |
|
|
Ех.2,р.36 |
|
|
|||||||
15. |
|
Моя кімната
|
Where is the kitchen? It is on the left. The bathroom is on the right.
|
kitchen, bathroom, living room, bedroom, new, house, screen
|
Ех.1,р. 37
|
|
|
Ех.2,р.37
|
|
|
|||||||
16. |
|
Де мій домашній улюбленець? |
Look under the sofa in the living room. Is it under the bed in the bedroom? Where is..? Is it on the… Yes, it is. / No, it is not.
|
in, on, under |
Ех.1,р.38 |
|
|
Ех.2,р.38 |
Ех.3,р.38 |
|
|||||||
17. |
|
Кімнати в моєму будинку
Меблі в кімнатах |
Look at the plan. Where is/are the ...? It’s/They are on the left/right.
Where is..? It is…
Where is the..? It is ... the ... What can you do there? I can ... .
|
kitchen, bathroom, living room, bedroom, hall, on the left, on the right
sofa, armchair, carpet, floor, next to, in front of, near, above above, in front of, next to, under, on near |
Ех.1,р.39
Ех.1,р.40 Ех.2,р.40 |
Ех.2,р.39
Ех.2,р.41 Ех.3,р.41 |
|
Ех.2,р.40 Ех.1,р.41 |
|
|
|||||||
18. |
|
Професії |
What’s his job? He is a… What is her job? She is a … What is your mother’s / father’s / uncle’s / aunt’s job? He/She is a … Where does he/she work? He/She works in/on a … |
doctor, singer, secretary, driver, dancer, waiter, businessman, farmer, seller, man, men, woman, women, in an office, in a school, on a farm, in a hospital, in a shop, in a café |
Ех.1,р.42 Ех.2,р.42 Ех.5,р.43 Ех.1,р.44 |
Ех.4,р.43 Ех.3,р.44 |
|
Ех.3,р.42 Ех.5,р.43 Ех.2,р.44 |
|
|
|||||||
19. |
|
Перевіримо знання
Діагностична робота №2
|
|
Where can your doll ... ? Where is it? What is your father’s job? What’s your mother’s job? |
|
Ех.1,р.47 Ех.2,р.47 |
Ех.3,р.47 Ех.5,р.48 |
Ех.6,р.48 |
Ех.6,р.48 |
Ех.4,р.48 |
|
||||||
Ключові компетентності: Соціальна та громадянська компетентності Інтегровані змістовні лінії: Громадянська відповідальність: формування члена громади й суспільства, ефективно взаємодіяти разом у сім’ї, групі, в парі, розвивати в учнів готовність до співпраці, демонструвати себе як учасника малої громади — свого класу, проявляти толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, побудова товариських стосунків з іншими
ТЕМА 3. SCHOOL TIME (13год)
|
|||||||||||||||||
№ |
Дата |
Тема |
Мовленнєві функції |
Засоби вираження |
Лексика |
Аудіювання |
Мовлення |
Письмо |
Читання |
Давай гратися і робити проекти! |
Домашнє завдання |
||||||
20. |
|
Розклад уроків |
Reading: A Letter to My Penfriend Listening: Identifying details about a pupil’s day Speaking: Describing daily routine Writing: Proper nouns; Writing information about me |
On Mondays we have got ... On Tuesdays… Дні тижня |
timetable, Maths, English, Sport, Reading, Art, Music |
Ех.1,р.50 Ех.3,р.50 |
|
|
Ех.2,р.50 Ех.3,р.50 |
|
|
||||||
21. |
|
Розклад уроків моїх друзів
|
On Mondays we have got ... On Tuesdays… Дні тижня |
timetable, Maths, English, Sport, Reading, Art, Music |
|
Ех.4,р.51 Ех.5,р.51 |
Ех.4,р.51 |
|
|
|
|||||||
22. |
|
Мої улюблені уроки |
What lesson do you like? I like ... . / ... is my favourite lesson. When is Sport? It is on…
|
|
Ех.1,р.52 Ех.2,р.52 Ех.4,р.52 Ех.2,р.53 |
Ех.3,р.52 Ех.5,р.52 Ех.1,р.53 |
|
Ех.1,р.52 Ех.1,р.54 |
|
|
|||||||
23. |
|
Улюблені уроки моїх друзів |
What lesson do you like? I like ... . What is your favourite day? ... is (are) my favourite day(s). I have got ... on this (these) day(s).
|
|
Ех.1,р.54 Ех.4,р.55 |
Ех.2,р.54 Ех.3,р.54 |
|
|
|
|
|||||||
24. |
|
Які уроки мені не подобаються
Контроль письма |
Do you like ...? I don’t like… He doesn’t like… What do you do in this lesson?
|
read texts, learn poems, count, do sums, jump, run, play sport games, sing songs, play music, draw, paint, speak, read and write English |
Ех.1,р.56 |
Ех.2,р.56 Ех.3,р.56 Ех.5,р.57 |
|
|
Ех.4,р.57 |
|
|||||||
25. |
|
Мій улюблений день тижня |
Where is it from? It’s from Ukraine. Who is he? |
|
Ех.1,р.58 Ех.3,р.58 |
|
Ех.4,р.59 Ех.5,р.59 |
Ех.2,р.58 Ех.3,р.58 |
|
|
|||||||
26.
|
|
Годинник. Розпорядок дня
Контроль аудіювання |
When does she wake up? She wakes up at… I wake up at ... o’clock. Then I ... |
It’s nine o’clock It’s half past… It’s ten to … It’s quarter past… wake up, wash, dress, breakfast
|
Ех.1,р.60 Ех.2,р.60 Ех.3,р.61 |
Ех.4,р.61 |
|
Ех.2,р.60 |
|
|
|||||||
27. |
|
Мій день |
What day is it today? It is ... . What time is it? Sorry, I can’t. What do you do after school? |
have lunch, do one’s homework, club, evening |
Ех.1,р.62 Ех.3,р.62 |
Ех.2,р.62 Ех.4,р.63 |
|
Ех.3,р.62 |
|
|
|||||||
28. |
|
Щоденні справи
Контроль говоріння
|
What time do you…? This is the time… Could you..? May I..? Can you..?
|
must, can, may, could |
Ех.1,р.64 Ех.4,р.65 Ех.5,р.65 |
Ех.2,р.64 |
Ех.3,р.64 |
Ех.4,р.65 |
|
|
|||||||
29.
|
|
Що я можу робити?
|
|
I am sorry. I am late. May I come in? May I ask you? Could you..? Can I help you? Yes, sure. Yes, please. Yes, you may. / Sorry, I need it. |
Could May Can may
|
Ех.1,р.66 |
|
|
Ех.2,р.66 |
|
|
||||||
30.
|
|
Час цікавих історій!
Контроль читання
|
|
|
Ех.1,р.68 |
Ех.2,р.69 |
|
Ех.1,р.68 |
|
|
|||||||
31. |
|
Перевіримо знання
Діагностична робота №3
|
|
May I ... ? Can I have your ...? Could you ... ? |
|
|
Ех.2,р.70 Ех.3,р.70 |
Ех.4,р.71 Ех.6,р.71 Ех.9,р.72 Ех.10,р.72 |
Ех.1,р.70 Ех.7,р.72 Ех.8,р.72 |
Ех.5,р.71 |
|
||||||
32. |
|
Урок узагальнення знань |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||