Календарно-тематичне планування з біології, 9 клас. Автор підручника Соболь В.І.
Біологія 9 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, з них 2 години – резервні)
Складено до підручника Соболь В.І.: підруч. для 9 кл. загальноосвітн. навч. закл./ В.Соболь – Кам’янець-Подільський:
Абетка, 2017, Програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Конт. роботи -2
Проекти – 2
Практичні роботи – 3
Лабораторних досліджень – 3
Лабораторних робіт – 1
Тематичні - 7
№ п/п |
Тема уроку |
Дата
|
Приміт-ка |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Домашнє завдання |
|||||||||||||||||
1 |
Первинний інструктаж з БЖД Повторення |
|
|
|
|
|||||||||||||||||
Вступ (2 години) |
||||||||||||||||||||||
2 |
Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології та її місце серед інших наук |
|
|
оперує термінами:- описовий метод, експериментальний метод, моделювання називає:- основні галузі біології; рівні організації життя; наводить приклади: біологічних систем, що перебувають на різних рівнях організації; пояснює: значення методів біологічних досліджень у пізнанні живої природи; - зв’язок біології з іншими природничими й гуманітарними науками; характеризує: методи біологічних досліджень (описовий, експериментальний, моделювання) усвідомлює: відмінність системи від її дискретних елементів та залежність функціонування системи від взаємозв’язків між елементами різних рівнів |
Опрацювати § 1, «Завдання на зіставлення» ст.7, *Творче завдання |
|||||||||||||||||
3 |
Корекція знань. Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень |
|
|
Опрацювати § 2, «Діяльність», *Самостійна робота «Графічне моделювання» ст. 11 |
||||||||||||||||||
Тема 1. Хімічний склад клітини ( 8 годин) |
||||||||||||||||||||||
4 |
Вміст хімічних елементів в клітині. Вода та її властивості. Інші неорганічні молекули |
|
|
оперує термінами: полімер, білки, нуклеїнові кислоти, фермент називає: органічні та неорганічні речовини, що входять до складу організмів; - складові атома (міжпредметні); типи хімічних зв’язків (ковалентні, йонні, водневі), гідрофобна взаємодія (міжпредметні); описує: - властивості та біологічну роль води, ліпідів, вуглеводів; будову, властивості та функції білків, структурні рівні організації білків; будову й функції нуклеїнових кислот; наводить приклади: продуктів, що містять білки, ліпіди та вуглеводи; пояснює:- необхідність зовнішніх джерел енергії для існування біологічних систем;- роль АТФ у життєдіяльності організмів; роль білків у життєдіяльності організмів; роль нуклеїнових кислот у спадковості організмів |
Опрацювати § 3, 4, «Завдання на застосування знань», «Ставлення» ст. 19 |
|||||||||||||||||
5 |
Органічні молекули. Поняття про біологічні макромолекули – біополімери |
|
|
Опрацювати § 5, Самостійна робота з таблицею, * Біологія+Геометрія або Біологія+ Хімія |
||||||||||||||||||
6 |
Вуглеводи, їх роль. |
|
|
Опрацювати § 6, «Діяльність», * «Ставлення» або Біо+Математика |
||||||||||||||||||
7 |
Ліпіди, їх роль. |
|
|
Опрацювати § 7, «Завдання на зіставлення», «Ставлення» (письм) |
||||||||||||||||||
8 |
Білки, їхня структурна організація та основні функції. Практична робота №1. Розв`язування елементарних вправ зі структури білків ( поч.) |
|
|
розпізнає: приклади органічних речовин за назвами; досліджує / спостерігає: приклади дії ферментів; розв’язує: елементарні вправи з молекулярної біології зі структури білків та нуклеїнових кислот; аналізує та порівнює: структурні рівні організації білків; властивості органічних молекул висловлює та обґрунтовує судження: про спільність складу та різницю вмісту хімічних елементів у живій та неживій природі; - щодо необхідності різних продуктів харчування в раціоні людини; робить висновок: про необхідність вживання людиною різноманітних продуктів харчування; про значення моделювання в розумінні хімічної будови живих організмів; усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток біохімії (І. Ф. Мішер, Ф. Крік, Дж. Уотсон, Р. Франклін та ін.), у тому числі й українських (О. В. Палладін, О. В. Данилевський, Я. О. Парнас) |
Опрацювати § 8, «Ставлення» (письм) |
|||||||||||||||||
9 |
Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації. Практична робота №1. Розв`язування елементарних вправ зі структури нуклеїнових кислот. ( закінч.) |
|
|
Опрацювати § 9, «Ставлення» (письм) |
||||||||||||||||||
10 |
АТФ. Ферменти, їх роль у клітині. Лабораторне дослідження 1 Властивості ферментів Інструктаж з БЖД 10.1 |
|
|
Опрацювати § 10, «Ставлення», *Розв’язування вправ, «Самоконтроль знань» ст.45
|
||||||||||||||||||
11 |
Узагальнення вивченого з теми Тематична |
|
|
Повт. §1- 10 |
||||||||||||||||||
Тема 2. Структура клітини ( 6 годин) |
||||||||||||||||||||||
12 |
Методи дослідження клітини. Типи мікроскопії |
|
|
оперує термінами: еукаріоти, прокаріоти, віруси, клітинна мембрана, цитоплазма, ендоплазматичний ретикулум, апарат Гольджі, лізосоми, вакуолі, цитоскелет називає: методи дослідження клітин; складові цитоплазми; основні клітинні органели та їхні функції; основні компоненти та функції ядра; наводить приклади: про- та еукаріотичних організмів; рухів клітин і внутрішньоклітинних рухів; розпізнає: компоненти клітин на схемах та електронних мікрофотографіях; пояснює: роль мембран у життєдіяльності клітин; взаємозв’язок клітини із зовнішнім середовищем; характеризує: хімічний склад клітинної мембрани порівнює: будову клітини прокаріотів й еукаріотів; будову клітин рослин, тварин, грибів; дотримується правил: виготовлення мікропрепаратів та розгляду їх за допомогою мікроскопа; виконання малюнків біологічних об’єктів; спостерігає: елементи будови клітини на постійних і тимчасових мікропрепаратах; аналізує: взаємозв’язок між будовою та функціями органел; взаємозв’язок між будовою та функціями ядра застосовує знання: - для доказу єдності органічного світу; висловлює судження: - щодо ролі клітини як елементарної структурної одиниці живих систем; усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток знань про клітину (Т. Шванн, М. Шлейден, К. Гольджі та ін.) |
Опрацювати §11, Самостійна робота з ілюстрацією |
|||||||||||||||||
13 |
Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина. Демонстрування моделей-аплікацій, що ілюструють будову клітини, мікропрепаратів клітин рослин і тварин |
|
|
Опрацювати § 12, «Завдання на порівняння» *Біологія+Географія
|
||||||||||||||||||
14 |
Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана. |
|
|
Опрацювати § 13, «Домашні досліди», *Біологія+Фізика |
||||||||||||||||||
15 |
Структура еукаріотичної клітини: цитоплазма та основні клітинні органели. |
|
|
Опрацювати §14, Самостійна робота з ілюстрацією, *Ставлення |
||||||||||||||||||
16 |
Ядро, його структурна організація та функції. |
|
|
Опрацювати § 15, Самостійна робота з таблицею, * Біолог+Архітектура або Ставлення Повторити §11-14 |
||||||||||||||||||
17 |
Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: рослинна та тваринна клітина. Лабораторна робота № 1. Вивчення структурно - функціональної різноманітності клітин Інструктаж з БЖД 10.1 Тематична |
|
|
Опрацювати § 16, ст.70, Ставлення, «Самоконтроль знань» ст.71 Повторити §11-15
|
||||||||||||||||||
Тема 3. Принципи функціонування клітини ( 6 годин) |
||||||||||||||||||||||
18 |
Обмін речовин та енергії в клітині |
|
|
оперує термінами: метаболізм, клітинне дихання, мітохондрії, фотосинтез, пластиди, хемосинтез називає: процеси обміну речовин та енергії, які відбуваються в цитоплазмі клітини; органели клітини, у яких відбувається дихання та фотосинтез; наводить приклади: процесів розщеплення органічних речовин, що відбуваються в клітині характеризує: процеси фотосинтезу, клітинного дихання як джерел енергії для клітин; аналізує: вплив зовнішніх факторів на протікання клітинних процесів (зокрема, чим зумовлений зелений колір рослин); порівнює: процеси фотосинтезу та хемосинтезу висловлює судження: щодо значення процесів фотосинтезу, хемосинтезу, клітинного дихання для забезпечення енергетичних потреб організмів; щодо планетарної ролі фотосинтезу; застосовує знання про: процеси життєдіяльності клітини для мотивації здорового способу життя; робить висновок: про схожість процесів обміну речовин, що відбуваються в клітинах організмів різних груп організмів; про значення методу моделювання у вивченні клітинних процесів |
Опрацювати § 17, Ставлення, * Самостійна робота з ілюстрацією |
|||||||||||||||||
19 |
Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах |
|
|
Опрацювати § 18, «Завдання на застосування знань» |
||||||||||||||||||
20 |
Клітинне дихання. .Біохімічні механізми дихання. |
|
|
Опрацювати § 19, *«Завдання на формування практичних умінь» |
||||||||||||||||||
Опрацювати § 20 «Завдання на порівняння», Ставлення |
||||||||||||||||||||||
21
|
Фотосинтез: світлова та темнова фаза. |
|
|
|||||||||||||||||||
Опрацювати § 21 «Завдання на порівняння», Ставлення, Узагальнення. «Самоконтроль знань» ст.93 |
||||||||||||||||||||||
22 |
Хемосинтез. Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах |
|
|
|||||||||||||||||||
23 |
Контрольна робота 1 з теми Тематична |
|
|
Повторити §15 |
||||||||||||||||||
Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації ( 11 годин) |
||||||||||||||||||||||
24 |
Гени та геноми. Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів |
|
|
оперує термінами: - ген, генетичний код, ядро, хромосоми, рибосоми, транскрипція, трансляція, мітоз, мейоз називає: - типи генів; - етапи реалізації спадкової інформації; - фази мітозу та мейозу; - періоди онтогенезу в багатоклітинних організмів; наводить приклади: - застосування принципу комплементарності нуклеотидів характеризує: - процес транскрипції; - процес біосинтезу білка; - процес реплікації ДНК; - генетичний код та його значення в біосинтезі білків; - взаємозв’язок між будовою та функціями хромосом; - процеси мітозу та мейозу в еукаріотів; - етапи клітинного циклу; - етапи онтогенезу в рослин і тварин; порівнює: - процеси транскрипції та реплікації; - процеси мітозу та мейозу робить висновок: - про визначну роль спадкового апарату клітини
|
Опрацювати § 22, 23, |
|||||||||||||||||
25 |
Хромосоми |
|
|
Опрацювати § 24, Діяльність, «Завдання на застосування знань» |
||||||||||||||||||
26 |
Транскрипція. Основні типи РНК. |
|
|
Опрацювати § 25, «Самостійна робота з таблицею» |
||||||||||||||||||
27 |
Генетичний код. Біосинтез білка. |
|
|
Опрацювати § 26, ст.112
|
||||||||||||||||||
28 |
Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК. |
|
|
Опрацювати § 27, вправа 1 |
||||||||||||||||||
29 |
Практична робота №2. Розв`язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції, трансляції |
|
|
Повторити § 26, *Біологія+Англ.мова, Біологія + Наука, Біологія + Здоров’я |
||||||||||||||||||
30 |
Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз. Лабораторне дослідження 2. Фази мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі) Інструктаж з БЖД 10.1 |
|
|
Опрацювати § 28, «Завдання на застосування знань» |
||||||||||||||||||
31 |
Мейоз. Рекомбінація ДНК. |
|
|
Опрацювати § 29 завдання на порівняння |
||||||||||||||||||
32 |
Статеві клітини та запліднення |
|
|
Опрацювати § 30, завдання на порівнян |
||||||||||||||||||
33 |
Етапи індивідуального розвитку. |
|
|
Опрацювати § 31, 32, завдання на порівняння |
||||||||||||||||||
34 |
Узагальнення вивченого з теми. Рівневе тестування Тематична |
|
|
Узагальнення знань. Самоконтроль знань |
||||||||||||||||||
Тема 5. Закономірності успадкування ознак ( 12 годин) |
||||||||||||||||||||||
35. |
Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі |
|
|
оперує термінами: - алель, генотип, фенотип, мутація (точкова, хромосомна, геномна), мутаген називає: - методи генетичних досліджень; - закони Менделя; - форми мінливості; - мутагенні фактори; - види мутацій; - зчеплення генів у хромосомах; наводить приклади: - спадкової мінливості; - неспадкової мінливості; - спадкових захворювань людини; пояснює: - поняття: домінантний та рецесивний алелі, гомозигота, гетерозигота; - значення генотипу й умов середовища для формування фенотипу застосовує знання: - для складання схем схрещування; - для оцінки спадкових ознак у родині та планування родини; - для обґрунтування заходів захисту від впливу мутагенних факторів; характеризує: - успадкування, зчеплене зі статтю; - мінливість: комбінативну, мутаційну, модифікаційну; - можливості діагностики спадкових хвороб людини; порівнює: - модифікаційну та мутаційну мінливість; - успадкування домінантних і рецесивних ознак; дотримується правил: - складання схем родоводів; застосовує знання: - для оцінки спадкових ознак у родині та планування родини висловлює судження: - про важливість генетичного консультування та молекулярних методів діагностики в сучасній генетиці; - щодо впливу на потомство шкідливих звичок батьків (тютюнокуріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин); усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток генетичних знань (Г. Мендель, Т. Х. Морган та ін.), у тому числі й українських (С.М. Гершензон) |
Опрацювати § 33, вивчити терміни, ст 143 «Ставлення» |
|||||||||||||||||
36. |
Закони Менделя. (І та ІІ закони) |
|
|
Опрацювати § 34, ст.146, вправа 1 *(І, ІІ варіант) |
||||||||||||||||||
37. |
Закони Менделя. (ІІІ закон) |
|
|
Опрацювати § 35, «Ставлення» ст.151 |
||||||||||||||||||
38. |
Практична робота № 3. Складання схем схрещування |
|
|
Повторити § 33-35 |
||||||||||||||||||
39. |
Ознака як результат взаємодії генів |
|
|
Опрацювати § 36, «Діяльність»,*Вправа 2 |
||||||||||||||||||
40. |
Поняття про зчеплення генів і кросинговер. Хромосомна теорія спадковості. |
|
|
Опрацювати § 37, * «Діяльність «Практична вправа» |
||||||||||||||||||
41. |
Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю. |
|
|
Опрацювати § 38, «Завдання на застосування знань»,*«Практична вправа» |
||||||||||||||||||
42. |
Форми мінливості. Лабораторне дослідження 3 мінливості в рослин і тварин |
|
|
Опрацювати § 39, 40 * «Ставлення», проект |
||||||||||||||||||
43. |
Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій. |
|
|
Опрацювати § 41, «Діяльність «Практична вправа» ст.174
|
||||||||||||||||||
44. |
Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування. Сучасні методи молекулярної генетики |
|
|
Опрацювати § 42, «Діяльність», «Ставлення». |
||||||||||||||||||
45. |
Представлення проектів 1 Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей |
|
|
Узагальнення знань. Самоконтроль знань з теми ст.181 |
||||||||||||||||||
46. |
Узагальнення вивченого з теми Тематична
|
|
|
|
||||||||||||||||||
Тема 6. Еволюція органічного світу ( 7 годин) |
||||||||||||||||||||||
47. |
Розвиток еволюційних поглядів. Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції. Еволюційне вчення. Теорія Ч. Дарвіна. |
|
|
оперує термінами:- вид, популяція, еволюція, природний добір, антропогенез дає визначення понять:- конвергенція, дивергенція, паралелізм; пояснює:- основні положення сучасної теорії еволюції;- популяцію як елементарну одиницю еволюції;- основні характеристики популяції; - елементарні фактори еволюції;- критерії виду; - способи видоутворення;- докази еволюції; - види природного добору;- різні погляди на виникнення життя на Землі (креаціонізм, спонтанне зародження, біохімічна еволюція, панспермія); - етапи еволюції людини;- різноманіття організмів як результат еволюції; наводить приклади:- адаптації організмів до умов середовища;- викопних організмів різних геологічних епох характеризує:- розвиток поглядів на походження різноманіття живих істот; порівнює: - географічне й екологічне видоутворення; дотримується правил: - складання елементарних таблиць, схем, що демонструють еволюційний розвиток рослинного й тваринного світу Землі висловлює судження:- щодо співвідношення біологічних та соціокультурних факторів у розвитку людини; робить висновок: - про єдність органічного світу, що проявляється через його розмаїття; - про значення моделювання в дослідженні еволюційних процесів різних рівнів; усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток еволюційного учення (Е. Геккель, Ч. Дарвін, Ж.- Б. Ламарк та ін.), у тому числі й українських (О. О. Ковалевський) |
Опрацювати § 43, Діяльність «Застосування знань» § 44, «Завдання на зіставлення» |
|||||||||||||||||
48. |
Еволюційні чинники. Механізми первинних еволюційних змін. |
|
|
Опрацювати § 45, «Завдання на застосування знань» |
||||||||||||||||||
49. |
Популяції живих організмів та їх основні характеристики. Механізми видоутворення. Мікроеволюція. |
|
|
Опрацювати § 46, «Завдання на порівняння» |
||||||||||||||||||
50. |
Механізми видоутворення. Макроеволюція |
|
|
Опрацювати § 47, «Завдання на порівняння» |
||||||||||||||||||
51. |
Еволюція людини. Етапи еволюції людини |
|
|
Опрацювати § 48, «Діяльність» |
||||||||||||||||||
52. |
Світоглядні та наукові погляди на походження та розвиток життя
|
|
|
Опрацювати § 49, «Завдання на зіставлення», ст.210 Самоконтроль знань з теми ст. 211 Робота над проектом “Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості”ст.257 |
||||||||||||||||||
Тема 7. Біорізноманіття (розглядається опційно, 3 год) |
||||||||||||||||||||||
53 |
Основи еволюційної філогенії та систематики. Неклітинні форми життя: віруси. |
|
|
називає: таксономічні одиниці; основні групи організмів характеризує: основні принципи біологічної систематики; аналізує та порівнює: засоби боротьби із хворобами різної природи (вірусні, бактеріальні, протозойні тощо) робить висновок: про єдність органічного світу, що проявляється через його розмаїття; усвідомлює: значення різних форм життя для збереження здоров’я людини |
Опрацювати § 50, 51, «Завдання на застосування знань»
|
|||||||||||||||||
54 |
Основні групи організмів: бактерії, археї Еукаріоти. Огляд основних еукаріотичних таксонів |
|
|
Опрацювати § 52, 53, робота з ілюстрацією «Завдання на порівняння».
|
||||||||||||||||||
55. |
Узагальнення вивченого з тем Тематична |
|
|
Самоконтроль знань з теми ст. 229 |
||||||||||||||||||
Тема 8. Надорганізмові біологічні системи ( 9 год) |
||||||||||||||||||||||
56. |
Екосистема. Різноманітність екосистем |
|
|
оперує термінами:- екологічний фактор, продуценти, консументи, редуценти, екосистема, трофічний ланцюг (мережа), біосфера називає:- методи дослідження процесів в екосистемах;- екологічні фактори; наводить приклади:- угруповань, екосистем; - пристосованості організмів до умов середовища; - ланцюгів живлення; пояснює:- структуру екосистем; - взаємодію організмів в екосистемах;- структуру ланцюгів живлення;- правило екологічної піраміди; - значення колообігу речовин у збереженні екосистем;- функціональні компоненти біосфери; - роль заповідних територій у збереженні біологічного різноманіття, рівноваги в біосфері; порівнює:- природні та штучні екосистеми; - роль продуцентів, консументів, редуцентів у штучних і природних екосистемах застосовує знання:- про особливості функціонування популяцій, екосистем, біосфери для обґрунтування заходів їх збереження, прогнозування наслідків впливу людини на екосистеми, визначення правил своєї поведінки в сучасних екосистемах; розпізнає: - основні групи організмів за екологічною роллю в мережах живлення екосистем; застосовує знання: - для складання ланцюгів (мереж) живлення в екосистемах; дотримується правил: - побудови екологічних пірамід різних типів; спостерігає: - дію екологічних факторів на різні групи організмів; аналізує та порівнює: - різні середовища життя; - природні та штучні екосистеми; описує: - антропічний вплив на природні екосистеми; бере участь у природоохоронній |
Опрацювати § 54, робота зі схемою |
|||||||||||||||||
57. |
Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах. |
|
|
Опрацювати § 55, «Завдання на застосування знань» |
||||||||||||||||||
58. |
Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори. |
|
|
Опрацювати § 56, «Завдання на застосування знань» |
||||||||||||||||||
59. |
Середовища існування |
|
|
Опрацювати § 57, «Завдання на порівняння», * Біологія + Символіка |
||||||||||||||||||
60. |
Стабільність екосистем та причини її порушення. |
|
|
Опрацювати § 58, «Завдання на порівняння», * Біо + Еко |
||||||||||||||||||
61. |
Біосфера як цілісна система |
|
|
Опрацювати § 59, «Завдання на застосування знань», * Біо + Хімія, Біо+Наука |
||||||||||||||||||
62. |
Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища. |
|
|
Опрацювати § 60, «Завдання на застосування знань», * Біо + Практика |
||||||||||||||||||
63. |
Представлення проекту 2 “Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості” |
|
|
Узагальнення знань ст. 258. Самоконтроль знань з теми ст. 259 |
||||||||||||||||||
64. |
Контрольна робота 2 з теми
|
|
|
Підготувати інформацію до семінару «Генетично модифіковані організми» |
||||||||||||||||||
Тема 8. Біологія як основа біотехнології та медицини ( 4 години) |
||||||||||||||||||||||
65. |
Поняття про селекцію. Введення в культуру рослин. Методи селекції рослин. Одомашнення тварин. Методи селекції тварин |
|
|
оперує термінами: біотехнологія, селекція, генетична інженерія, генетично-модифіковані організми називає: методи селекції; завдання та основні напрями сучасної біотехнології; методи сучасної біотехнології; можливості діагностики спадкових хвороб людини; пояснює: - переваги та можливі ризики використання генетично модифікованих організмів; наводить приклади: - речовин (продукції), які одержують методами традиційних біотехнологій; - речовин (продукції), які одержують методами генної інженерії порівнює: - класичні методи селекції із сучасними біотехнологічними підходами |
Опрацювати § 61, 62, «Діяльність» ст. 267 |
|||||||||||||||||
66. |
Огляд традиційних біотехнологій. Основи генетичної інженерії. |
|
|
Опрацювати § 63, 64, «Завдання на застосування знань» ст. 271, 275 |
||||||||||||||||||
67. |
Семінар. Генетично модифіковані організми – прихована загроза чи користь для людства |
|
|
Опрацювати § 65, «Завдання на застосування знань» ст. 279 |
||||||||||||||||||
68. |
Основи клітинної інженерії Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині. Тематична |
|
|
Опрацювати § 66, «Завдання на застосування знань» ст. 283 |
||||||||||||||||||
Узагальнення |
||||||||||||||||||||||
69.
70 |
Основні загальні властивості живих систем
Повторення |
|
|
оперує термінами: - система характеризує: - основні загальні властивості живих систем робить висновок: - про єдність живих систем різних рівнів |
|
|||||||||||||||||
1