КТП з інформатики для 4 класу НУШ (за підручником О. Андрусич, І. Стеценко)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків інформатики для 4 класу НУШ до підручника О. Андрусич, І. Стеценко. Враховано проблемні питання, сторінки підручника, очікувані результати, навчальний зміст, робота з комп’ютером. План має 4 розділи: 1. Інформація навколо мене 2. Алгоритми та програми 3. Моделі та моделювання 4. Проєкти та презентації
Перегляд файлу

 

КТП з інформатики для 4 класу НУШ

(автори підручника: Олексій Андрусич, Ірина Стеценко)

Дата

уроку

Рубрики та сторінки

підручника

Очікувані результати

Навчальний зміст

Робота з комп’ютером

РОЗДІЛ 1. Інформація навколо мене

 

Урок 1.

Інструктаж з БЖД.

Джерела інформації

Дослідження 1.

Як ми отримуємо

інформацію?

Джерела, цінність інформації (с. 4–6)

-  складає прості схеми та дає відповіді на запитання, користуючись такими схемами [4 ІФО 1-1.2-12];

-  переводить  задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо) [4 ІФО 1-1.3-8]

Повторення: що таке інформація, як людина отримує інформацію. Обговорення цінності інформації

Створюємо пам’ятку (с. 6).

Повторення правил поведінки

в комп’ютерному класі. Робота

у текстовому редакторі: форматування

тексту, вставлення зображень

 

Урок 2.

Інформаційні

процеси

Дослідження 1.

Як ми отримуємо інформацію?

Інформаційні процеси;

Що вивчає інформатика (с. 7)

-  наводить приклади інформаційних процесів у близькому для себе середовищі та описує їх сутність [4 ІФО 1-1.1-1];

-  визначає учасників інформаційних процесів та описує їхню інформаційну взаємодію [4 ІФО 1-1.1-2];

-шукає інформацію за ключовими словами та  зберігає результати пошуку [4 ІФО  1-1.2-2];

Обговорення та узагальнення: як люди

можуть використовувати інформацію;

що таке інформаційні процеси.

Інформаційні процеси у довкіллі. Підбиття підсумків: що вивчає інформатика?

Створюємо пам’ятку (с. 6): продовження роботи. Закріплення основних прийомів форматування тексту в текстовому редакторі; вставлення зображень.

Додаткова робота: створення презентації Інформація навколо

 

Урок 3.

Способи подання

інформації

Дослідження 2.

Як відбуваються

перетворення інформації?

(с. 8–10)

- робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо)  [4 ІФО 1-1.2-1];

-  заповнює, доповнює таблицю інформацією на основі спостережень чи вимірювань [4 ІФО 2-2.4-4];

- представляє якісні дані графічно [4 ІФО  1- 1.2-13];

- вирізняє способи графічного представлення кількісних і якісних характеристик (організаційні діаграми – діаграми і графіки) [4 ІФО 1-1.2-14];

Повторення: які існують способи подання інформації? Обговорення: як і навіщо люди перетворюють інформацію; як зробити її зрозумілою для адресатів. Знайомство з сучасним комбінованим способом подання інформації інфографікою.

Дослідження зразків інфографіки

Опитування: заповнюємо таблицю

(с. 10). Здійснення опитування; фіксування результатів та подання їх у формі таблиці. Повторення основних прийомів редагування

таблиць у текстових редакторах.

Ускладнення: здійснювання е-опитування за допомогою Google Forms;

перетворення таблиці у графік/діаграму

 

Урок 4.

Процесор та пам’ять

Дослідження 3.

Як побудовано комп’ютер?

Процесор та пам’ять

(с. 11–12)

-  обирає спосіб збереження інформації та відповідний носій даних [4 ІФО 1-1.2-5];

-  добирає пристрої та інструменти для отримання даних необхідного типу [4 ІФО 1-1.2-4];

-  розпізнає, де зберігається програма та її дані (на пристрої чи онлайн) [4 ІФО 4-3.2-5];

-  виконує простий пошук за ключовими словами, використ. пошукові системи у безпечному режимі [4 ІФО 4-3.3-4];

Повторення матеріалу про основні складові комп’ютера. Системний блок

та його складові. Носії інформації та їх використання. Обмін інформацією між складовими комп’ютера

Ділимося новими знаннями (с. 14): створення презентації власного дослідження. Пошук інформації

в мережі Інтернет. Робота з редактором презентацій PowerPoint або з онлайн-редактором презентацій

Google Slides

 

Урок 5.

Пристрої введення та виведення

Дослідження 3.

Як побудовано комп’ютер?

Пристрої введ. та вивед., Від кімнати до кишені (с. 12–14)

-  пояснює роботу комп’ютерної системи, що складається із сукупності взаємопов’язаних пристроїв [4 ІФО  4-3.1-1];

-  обирає зручні для себе способи роботи з пристроями введення та виведення даних, упевнено користується цими способами роботи [4 ІФО 4-3.1-4];

Ознайомлення із зовнішніми пристроями комп’ютера. Пристрої введення та виведення інформації, їх використання. Історія розвитку комп’ютерів. Взаємодія комп’ютерних пристроїв

Ділимося новими знаннями (с. 14): створення презентації власного дослідження. Пошук інформації в мережі Інтернет. Робота з редактором презентацій PowerPoint або з онлайн-редактором презентацій Google Slides

 

Урок 6.

Комп’ютерна мережа та її використання

Дослідження 4.

Як об’єднати ресурси всіх комп’ютерів? (с. 15–18)

-  описує взаємодію пристроїв комп’ютерної системи, їх можливості та обмеження [4 ІФО 4-3.1-3];

- створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її [4 ІФО 2-2.2-1];

Повторення: що таке комп’ютерна мережа? Як мережі розширюють можливості комп’ютерів? Комп’ютерні мережі навколо; бездротові мережі. Комп. система на прикладі розумного будинку.Цифрові пристрої, їхпризначення

Складаємо програму для виконавця

(с. 18). Складання програми для виконавця Навантажувач (програмне забезпечення

Сходинки до інформатики Плюс; програмування)

 

Урок 7. Електронне листування

Дослідження 5. Навіщо

потрібна електронна пошта?

(с. 19‒22)

-  використовує онлайнові ресурси (електронну пошту, форуми, середовища спільної роботи) для спільної діяльності та обміну думками [4 ІФО  4-3.3-2];

-  добирає оптимальні форми подання інформації під час спілкування з людьми з особливими потребами та іншої культури безпосередньо і в мережі [4 ІФО  5-4.2-2];

-  ідентифікує прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому середовищі [4 ІФО  5-4.2-3];

-  порівнює сильні і слабкі паролі [4 ІФО 5-4.1-7]

 

Що таке електронна пошта. Електронна скринька та її адреса. Пароль. Правила написання електронного листа. Правила

безпечного листування

Спілкуємося на відстані (с. 22): написання електронного листа

 

Урок 8. Спілкування  на відстані

Дослідження 6. Як разом робити одну справу

на відстані? (с. 23‒25)

-  визначає  позитивну  і  негативну  соціальну  та  етичну поведінку щодо використання технологій [4 ІФО  5-4.2-1];

-  використовує онлайнові ресурси (електронну пошту, форуми, середовища спільної роботи) для спільної діяльності та обміну думками [4 ІФО  4-3.3-2];

Онлайн-спілкування: переваги й недоліки. Інтернет-спільноти. Правила нетикету.

Правила безпеки мережевого спілкування

Створюємо онлайн-дошку (с. 25): подання інформації на онлайн-дошці та робота з нею. Створення онлайн- дошки Українські народні музичні інструменти у сервісі Google Jamboard

 

Урок 9.

Інформаційний шум та фейки

Дослідження 7.

Як розпізнавати фейки?

(с. 26‒28)

-  відстежує здійснення інформаційного процесу та  виявляє порушення (наприклад, момент виникнення шуму) [4 ІФО 1-1.1-4]

-  порівнює тексти з хибною та правдивою інформацію [4 ІФО 1-1.4-2];

- зважає на те, що в Інтернеті розміщують повідомлення люди з різними намірами, зокрема і з комерційною метою  [4 ІФО 1-1.4-3];

- визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації [4 ІФО 1-1.4-5];

 

Повторення: поняття інформаційного шуму 

та фейків. Мінімалізм у вебдизайні.

Критичне ставлення до інформації.

Розпізнавання фейків: основні прийоми перевірки інформації

Створюємо онлайн-дошку (с. 25): продовження роботи над онлайн- дошкою Українські народні музичні інструменти у сервісі Google Jamboard.

Мешканці лісу (с. 28). Робота  з комп’ютерною програмою на закріплення знань курсу

Я досліджую світ (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс: Мешканці лісу)

 

Урок 10.

Планування

групової діяльності

Дослідження 8.

Як ефективно організувати

співпрацю? (с. 29‒30)

- складає план виконання роботи з допомогою вчит. [4 ІФО 3-2.5-1];

-  розподіляє ролі в групі з переліку ролей, які надає вчит. [4 ІФО 3-2.5-3];

-  виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення [4

ІФО 3-2.5-4];

-  отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту [4 ІФО  3-2.5-5];

-  надає конструктивний зворотний зв’язок, пояснює, чому важливо працювати разом [4 ІФО 3-2.5-6]

 

Розподіл роботи між учасниками групи.

Подання плану роботи у вигляді

організаційної діаграми

Плануємо та виконуємо мініпроєкт

(с. 30): групова робота над мініпроєктом

 

Урок 11.

Пригадай

і йди вперед

Пригадай і йди вперед

(с. 31 ‒32)

-  дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі [4 ІФО 5-4.1-3];

-  використовує відомі йому / їй технології і пристрої для оптимального спілкування з іншими людьми [4 ІФО  5-4.2-6]

-  уникає небезпечних та некорисних сайтів [4 ІФО  5-4.3-6]

 

 

Підсумок теми Інформація навколо мене.

Розв’язування практико-орієнтованих завдань за темою

Планування та виконання мініпроєкту   

за темою Інформація навколо мене

РОЗДІЛ 2. Алгоритми та програми

 

Урок 12.

Як слова І, НЕ, АБО впливають на зміст висловлювань

Дослідження 9. Як службові слова змінюють зміст?

(с. 33‒35)

- формулює логічні висловлювання з конструкціями «якщо –

то...», «що буде, якщо змінити порядок інструкцій?»  [4 ІФО 2-2.1-4];

- формулює логічні висловлювання з конструкціями «не»,  «і», «або» [4 ІФО 2-2.1-5];

-  розпізнає, де зберігається програма та її дані (на пристрої чи онлайн) [4 ІФО 4-3.2-5];

-  розрізняє істинні та хибні висловлювання [4 ІФО  1-1.4-1];

Формулювання висловлювань зі словами НЕ, І та АБО. Висловлювання з конструкцією  якщо…, то….  Хибність та істинність висловлювань

Знайомся виконавець “Кенгуру”

(с. 35): ознайомлення з системою команд виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс; інтерактивний режим та створення програм за лінійними алгоритмами)

 

Урок 13.

Алгоритми з розгалуженнями

Дослідження 10. Як одна команда може замінити кілька?

Гра “Так — ні”

і розгалуження (с. 36)

-  ідентифікує об’єкти на основі схем за допомогою запитань із відповідями «Так / Ні» (наприклад, класифікація тварин: має

шерсть, має крила, має зуби – кажан) [4 ІФО 2-2.1-2];

- визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати задачу [4 ІФО 2-2.3-1];

Повторення: що таке розгалуження, коли вони потрібні. Алгоритми

з розгалуженнями.

Гра Так ні та блок-схема запитань

Знайомся — виконавець “Кенгуру” (с. 35): ознайомлення з системою команд виконавця Кенгуру

(програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс; інтерактивний 

режим та створення програм

за лінійними алгоритмами)

 

Урок 14.

Алгоритми з повтореннями

Дослідження 10. Як одна команда може замінити кілька?

Алгоритми

з повтореннями: цикли;  Цикли навколо (с. 36‒38)

-  розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу [4 ІФО  2-2.1-6];

-  розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови [4 ІФО 2-2.1-7];

- створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її [4 ІФО 2-2.2-1];

Алгоритми з повтореннями. Цикли: коли і навіщо вони потрібні? Використання циклів у повсякденному житті. Цикли у довкіллі

“Кенгуру” й цикли (с. 39). Команди виконавця Кенгуру: Повтори … N разів. Створення програм із циклами

 

Урок 15.

Повторення 

за умовою

Дослідження 11.

 Як умова може зупинити алгоритм? (с. 40‒42)

- визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати задачу [4 ІФО 2-2.3-1];

-  укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі [4 ІФО 2-2.3-2] ;

 

Цикли: повторення за умовою. Чому у кожному циклі має бути умова його  завершення? Принцип конвеєра та його використання

Дослідження програми з циклами

(с. 41‒42). Команди виконавця

Кенгуру: Повтори; Поки не край поля.

Створення програм із циклами

 

Урок 16.

Виявлення

та виправлення помилок

у програмах

Дослідження 12.

Як знайти спільну мову з виконавцем? (с. 43‒45)

- формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми [4 ІФО 2-2.2-2];

-  визначає логічні помилки у розбитті алгоритму на блоки чи при компонуванні алгоритму з блоків [4 ІФО  2-2.3-3]

 

Передбачення результату виконання алгоритму. Як заздалегідь перевірити алгоритм, щоб під час його виконання було менше помилок? Робота в парах: перевірка алгоритмів

Виправляємо помилки (с. 45). Робота 

у середовищі виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс). Створення програм із циклами. Тестування програм

 

Урок 17.

Способи подання алгоритмів

Дослідження 13.

Які алгоритми може зрозуміти комп’ютер? (с. 46‒48)

-  складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності  [4 ІФО 2-2.1-9]

-  порівнює отриманий результат програми з очікуваним [4 ІФО 2-2.2-3];

-  висловлює припущення щодо причини отримання неочікуваного результату [4 ІФО 2-2.2-4]

 

Переваги різних способів подання алгоритму. Основні алгоритмічні

конструкції: слідування, розгалуження, цикл. Повторення та узагальнення знань  про систему команд виконавця

Малюємо сходи (с. 48). Робота

у середовищі виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс). Створення програм із циклами. Тестування програм

 

Урок 18.

Пригадай

і йди вперед

Пригадай і йди вперед

(с. 49‒50)

-  розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності [4 ІФО  2-2.1-8];

 

 

 

Підсумок теми Алгоритми та програми.

Розв’язування практико-орієнтованих завдань за темою

Складаємо програми (с. 50). Робота  у середовищі виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс). Створення та тестування програм

РОЗДІЛ 3. Моделі та моделювання

 

Урок 19.

Моделі в повсякденному житті

Дослідження 14. Навіщо потрібні моделі? (с. 51‒53)

- визначає об'єкти, їх властивості та значення [4 ІФО 1-1.3-1] ;

-  називає оригінальні відповідники інформаційних та реальних моделей (глобус як модель Землі, автомобільні моделі, план приміщення тощо) [4 ІФО 1-1.3-6] ;

-  експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються, прогнозує результат експ-ту [4 ІФО 1-1.3-7];

Повторення: що таке моделі і навіщо вони потрібні. Моделі та реальні об’єкти.

Експеримент із моделями. Порівняння різних моделей одного об’єкта.

Обговорення: 3D-моделі; 3D-принтер.

Знайомимося зі світом 3D (с. 53). Дослідження тривимірних об’єктів за допомогою програми 3D-моделі

 

Урок 20. Моделі для досліджень,

навчання, роботи

Дослідження 15.

Як використовують моделі?

(с. 54‒57)

-  створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчит., членів сім’ї або інших учнів [4 ІФО 2-2.4-5];

-  вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм [4 ІФО 2-2.4-2];

Використання моделей у різних сферах життєдіяльності. Обговорення: навіщо потрібні роботи? Андроїд модель

людини

Графічний редактор Paint 3D” (с. 57). Робота у графічному редакторі.

Найпростіші дії з 3D-моделями

у програмі Paint 3D

 

Урок 21.

Кодування інформації

Дослідження 16.

Коли люди кодують інформацію?

Шифри і коди;

Як цифрові пристрої працюють з інформацією? (с. 58‒59)

-  наводить приклади того, що одні і ті ж дані можна представляти більш ніж одним способом чи кодуванням [4 ІФО 1-1.2-7];

-  виконує кодування / розкодування повідомлень за запропонованим правилом [4 ІФО 1-1.2-9]

Обговорення: коли і навіщо люди кодують інформацію? Опрацювання інформації

цифровими пристроями: двійкові коди

Створюємо QR-коди (с. 60): робота в онлайн-сервісі для створення QR-кодів. Шифрування

та розшифровування повідомлення.

Ускладнення: створення карток для навчальної гри з використанням QR-кодів

 

Урок 22.

3D-модель як код

Дослідження 16. Коли люди кодують інформацію?

3D-сканер (с. 60)

-  створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм [4 ІФО 2-2.4-1];

-  упорядковує об’єкти за заданими та самостійно визначеними ознаками [4 ІФО 1-1.2-15];

-  пропонує різні способи впорядкування об’єктів (за різними властивостями) [4 ІФО 1-1.2-16]

Коди і моделі. Оцифрування інформації. 3D-сканер

Форматуємо текст (с. 61): робота в текстовому редакторі. Повторення та узагальнення знань про основні елементи форматування тексту; зберігання інформації у файлах.  Створення списків у текстовому редакторі

 

Урок 23.

Один об’єкт — моделі різні

Дослідження 17.

Як порівняти різні моделі?

(с. 62‒64)

-  висловлює  припущення щодо події, яка змінила значення властивості об’єкта, прогнозує зміни значень властивостей залежно від настання події [4 ІФО 1-1.3-5]  ;

Порівняння різних моделей одного об’єкта. Властивості моделей як відображення властивостей об’єкта. Особливості подання

інформації в таблиці

Вставляємо зображення в таблицю (с. 64). Робота в текстовому редакторі: вставлення зображення у клітинку таблиці, форматування таблиці

 

Урок 24.

Віртуальна

та доповнена реальності

Дослідження 18.

Які “нереальні реальності”  існують?

(с. 65‒68)

-  досліджує комп’ютерні програми для того, щоб дізнатися про їх можливості [4 ІФО 4-3.2-4];

-  узгоджує з дорослими завантаження файлів та програм [4 ІФО 5-4.1-5];

-  налаштовує відповідне програмне середовище для зручної роботи [4 ІФО 4-3.2-6]

-  розрізняє веб-ресурси навчального та іншого призначення [4 ІФО 4-3.3-6];

Віртуальна та доповнена реальності. Приклади використання віртуальної та доповненої реальності

Створюємо віртуальний світ (с. 68): робота з графічним редактором Paint 3D. Композиція тривимірних об’єктів; дослідження властивостей  тривимірного середовища

 

Урок 25.

Google-мапа

Дослідження 19. Як подорожувати,

не виходячи з дому?

Знаходимо найкращий шлях (с. 69‒70)

-  збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв (фотографує, записує, диктує тощо) [4 ІФО 4-3.1-2];

-  використовує цифрові пристрої для орієнтування в просторі і часі [4 ІФО 4-3.1-5];

- порівнює подібні функції у різних цифрових пристроях [4 ІФО 4-3.1-7];

Сервіс Google Maps: призначення, можливості, використання в повсякденному житті. Дослідження маршрутів. Навігатор

Маршрути буденні та фантастичні

(с. 72). Сервіс Google Maps на комп’ютері та мобільний застосунок: пошук та порівняння маршрутів; навігатор

 

Урок 26.

Віртуальні

подорожі світом

Дослідження 19. Як подорожувати,

не виходячи з дому?

Бачимо здалеку; Космічна місія; Мистецька мандрівка

(с. 71‒72)

-  використовує цифрові пристрої для орієнтування в просторі і часі [4 ІФО 4-3.1-5];

-  досліджує різні джерела цифрових даних, напр. онлайнові енциклопедії [4 ІФО 4-3.3-8]

 

Реальні та віртуальні подорожі;

їх порівняння. Додаткові можливості сервісу Google Maps. Сервіси Google Earth (Google Earth Voyager), Google Sky, Google Arts

& Culture

Маршрути буденні та фантастичні

(с. 72): віртуальні подорожі на Землі та в космосі. Дослідження сервісів Google Earth (Google Earth Voyager), Google Sky, Google Arts & Culture

 

Урок 27.

Пригадай

і йди вперед

 

Пригадай і йди вперед

(с. 73‒74)

 

Підсумок теми Моделі та моделювання.

Розв’язування практико-орієнтованих завдань за темою

Планування та виконання мініпроєкту  за темою Моделі та моделювання

РОЗДІЛ 4. Проєкти та презентації

 

Урок 28.

Програми- редактори

та їх використання

Дослідження 20.

Які функції мають програми-редактори? (с. 75‒77)

-  описує основні функції доступних комп’ютерних пристроїв [4 ІФО 4-3.1-6];

- порівнює подібні функції у різних цифрових пристроях [4 ІФО 4-3.1-7];

-  оцінює  переваги і обмеження цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних за наданими критеріями [4 ІФО 4-3.1-8]

-  налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень [4 ІФО 2-2.4-3];

Повторення знань про використання редакторів: текстових, графічних,

презентацій. Порівняння різних програм- редакторів: на комп’ютері та гаджетах, офлайн і онлайн. Хмарні сховища. Обмін інформацією між пристроями за допомогою хмарних технологій

Презентація-комікс (с. 77): робота  у редакторі презентацій. Створення презентації-коміксу: форматування зображень, вставлення та трансформація фігур, оформлення  слайдів

 

Урок 29.

Мультимедіа

та цифрові пристрої

Дослідження 21.

Як покращити презентацію?

(с. 78‒80)

-  збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв (фотографує, записує, диктує тощо) [4 ІФО 4-3.1-2];

-  обирає спосіб представлення даних для різних життєвих ситуацій [4 ІФО 1-1.2-8];

-  створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчит., членів сім’ї або інших учнів [4 ІФО 2-2.4-5];

-  вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм [4 ІФО 2-2.4-2];

Поєднання різних способів подання інформації в одному продукті.

Мультимедійні презентації. Які цифрові

пристрої потрібні для створення мультимедійної презентації?

Презентація — репортаж з уроку

(с. 80). Робота у редакторі презентацій: вставлення зображення, відео-

чи аудіоматеріалу

 

Урок 30.

Робота

з цифровими пристроями

Дослідження 22.

Чи можна  полагодити пристрій самотужки? (с. 81‒83)

-  визначає прості апаратні та програмні збої, які можуть траплятись під час користування технікою [4 ІФО  4-3.2-1];

-  усуває прості несправності (перезавантажити пристрій, перевірити живлення, перевірити наявність мережі, закрити і знову відкрити програму) [4 ІФО 4-3.2-2];

-  переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань [4 ІФО 4-3.3-3];

-  виконує простий пошук за ключовими словами, використ. пошукові системи у безпечному режимі [4 ІФО 4-3.3-4];

-  структурує і впорядковує обрані веб-ресурси [4 ІФО  4-3.3-5];

Поради щодо усунення простих

несправностей у роботі цифрових пристроїв

Організуємо співпрацю (с. 82‒83):

пошук інформації в мережі Інтернеті; робота з редактором презентацій.

Особливості впорядковування інформації під час роботи в групі. Прийоми, які дають змогу удосконалити пошук у Google

 

Урок 31.

Як уникнути помилок

у презентаціях

Дослідження 23.

Як зробити презентації достовірними? (с. 84‒86)

- знаходить інформацію про нові ідеї і поняття, у разі  сумніву шукає підтвердження з різних джерел [4 ІФО 1-1.4-4];

- визначає, чи вказаний автор статті [4 ІФО 1-1.4-6];

-  ідентифікує час розміщення відомостей [4 ІФО  1-1.4-7];

-  розпізнає надійні і ненадійні джерела інформації за URL-адресою (розпізнає основні доменні імена) [4 ІФО  1-1.4-8];

-  розпізнає факти та судження у жит. ситуаціях [4 ІФО 1-1.4-9]

Обговорення: помилки і фейки.

Як визначити, чи вартий сайт довіри? Аналіз адреси сайту

Організуємо співпрацю (с. 82‒83): завершення групової роботи над презентаціями.

Пошук схожих зображень (с. 86):

пошук у Google за зображенням

 

Урок 32. Шануємо права творців

Дослідження 24.

Як правильно вказувати джерела інформації?

(с. 87‒88)

- шанує права творців інформаційних продуктів [4ІФО 5-4.3-1];

-  цитує та вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів [4 ІФО 5-4.3-2];

-  поважає приватність інформації інших [4 ІФО  5-4.3-5];

-  розрізняє приватну та публічну інформацію, зокрема ту, якою можна ділитися онлайн [4 ІФО  5-4.1-6];

Авторське право. Обговорення: чому варто вказувати авторів та джерела інформації?

Як оформлювати посилання на джерело

інформації?

Удосконалюємо свої презентації (с. 88): редагування презентацій. Пам’ятка з оформлення слайдів

 

Урок 33.

Підсумковий

проєкт (частина1)

Дослідження 25.

Як ефективно працювати в команді? (с. 89‒91)

- складає план виконання роботи з допомогою вчит. [4 ІФО 3-2.5-1];

- визначає відмінності ролей у групі [4 ІФО 3-2.5-2];

-  розподіляє ролі в групі з переліку ролей, які надає вчит. [4 ІФО 3-2.5-3];

-  виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення [4 ІФО 3-2.5-4];

Повторення та узагальнення: як зробити презентацію цікавою та зрозумілою для адресата. Організація роботи над проєктом

Спільний проєкт: від задуму до мети (с. 91): групова робота над проєктом

 

Урок 34.

Підсумковий

проєкт

(частина 2)

Дослідження 25.

Як ефективно працювати в команді? (с. 89‒91)

-  обирає спосіб та представляє результати індивідуальної або групової роботи [4 ІФО 2-2.4-6]

-  отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту [4 ІФО  3-2.5-5];

-  надає конструктивний зворотний зв’язок, пояснює, чому важливо працювати разом [4 ІФО 3-2.5-6]

Завершення роботи над спільним проєктом. Презентування результатів

Спільний проєкт: від задуму до мети (с. 91): групова робота над проєктом

 

Урок 35.

Пригадай

і йди вперед

 

Пригадай і йди вперед

(с. 92‒93)

 

Підсумок теми Проєкти та презентації.

Розв’язування практико-орієнтованих завдань за темою

Планування та виконання мініпроєкту

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Берчук Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
19 серпня 2021
Переглядів
4527
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку