КТП з інформатики для 4 класу НУШ
(автори підручника: Олексій Андрусич, Ірина Стеценко)
Дата |
№ уроку |
Рубрики та сторінки підручника |
Очікувані результати |
Навчальний зміст |
Робота з комп’ютером |
РОЗДІЛ 1. Інформація навколо мене |
|||||
|
Урок 1. Інструктаж з БЖД. Джерела інформації |
Дослідження 1. Як ми отримуємо інформацію? Джерела, цінність інформації (с. 4–6) |
- складає прості схеми та дає відповіді на запитання, користуючись такими схемами [4 ІФО 1-1.2-12]; - переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо) [4 ІФО 1-1.3-8] |
Повторення: що таке інформація, як людина отримує інформацію. Обговорення цінності інформації |
Створюємо пам’ятку (с. 6). Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. Робота у текстовому редакторі: форматування тексту, вставлення зображень |
|
Урок 2. Інформаційні процеси |
Дослідження 1. Як ми отримуємо інформацію? Інформаційні процеси; Що вивчає інформатика (с. 7) |
- наводить приклади інформаційних процесів у близькому для себе середовищі та описує їх сутність [4 ІФО 1-1.1-1]; - визначає учасників інформаційних процесів та описує їхню інформаційну взаємодію [4 ІФО 1-1.1-2]; -шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку [4 ІФО 1-1.2-2]; |
Обговорення та узагальнення: як люди можуть використовувати інформацію; що таке інформаційні процеси. Інформаційні процеси у довкіллі. Підбиття підсумків: що вивчає інформатика? |
Створюємо пам’ятку (с. 6): продовження роботи. Закріплення основних прийомів форматування тексту в текстовому редакторі; вставлення зображень. Додаткова робота: створення презентації Інформація навколо |
|
Урок 3. Способи подання інформації |
Дослідження 2. Як відбуваються перетворення інформації? (с. 8–10) |
- робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо) [4 ІФО 1-1.2-1]; - заповнює, доповнює таблицю інформацією на основі спостережень чи вимірювань [4 ІФО 2-2.4-4]; - представляє якісні дані графічно [4 ІФО 1- 1.2-13]; - вирізняє способи графічного представлення кількісних і якісних характеристик (організаційні діаграми – діаграми і графіки) [4 ІФО 1-1.2-14]; |
Повторення: які існують способи подання інформації? Обговорення: як і навіщо люди перетворюють інформацію; як зробити її зрозумілою для адресатів. Знайомство з сучасним комбінованим способом подання інформації — інфографікою. Дослідження зразків інфографіки |
Опитування: заповнюємо таблицю (с. 10). Здійснення опитування; фіксування результатів та подання їх у формі таблиці. Повторення основних прийомів редагування таблиць у текстових редакторах. Ускладнення: здійснювання е-опитування за допомогою Google Forms; перетворення таблиці у графік/діаграму |
|
Урок 4. Процесор та пам’ять |
Дослідження 3. Як побудовано комп’ютер? Процесор та пам’ять (с. 11–12) |
- обирає спосіб збереження інформації та відповідний носій даних [4 ІФО 1-1.2-5]; - добирає пристрої та інструменти для отримання даних необхідного типу [4 ІФО 1-1.2-4]; - розпізнає, де зберігається програма та її дані (на пристрої чи онлайн) [4 ІФО 4-3.2-5]; - виконує простий пошук за ключовими словами, використ. пошукові системи у безпечному режимі [4 ІФО 4-3.3-4]; |
Повторення матеріалу про основні складові комп’ютера. Системний блок та його складові. Носії інформації та їх використання. Обмін інформацією між складовими комп’ютера |
Ділимося новими знаннями (с. 14): створення презентації власного дослідження. Пошук інформації в мережі Інтернет. Робота з редактором презентацій PowerPoint або з онлайн-редактором презентацій Google Slides |
|
Урок 5. Пристрої введення та виведення |
Дослідження 3. Як побудовано комп’ютер? Пристрої введ. та вивед., Від кімнати до кишені (с. 12–14) |
- пояснює роботу комп’ютерної системи, що складається із сукупності взаємопов’язаних пристроїв [4 ІФО 4-3.1-1]; - обирає зручні для себе способи роботи з пристроями введення та виведення даних, упевнено користується цими способами роботи [4 ІФО 4-3.1-4]; |
Ознайомлення із зовнішніми пристроями комп’ютера. Пристрої введення та виведення інформації, їх використання. Історія розвитку комп’ютерів. Взаємодія комп’ютерних пристроїв |
Ділимося новими знаннями (с. 14): створення презентації власного дослідження. Пошук інформації в мережі Інтернет. Робота з редактором презентацій PowerPoint або з онлайн-редактором презентацій Google Slides |
|
Урок 6. Комп’ютерна мережа та її використання |
Дослідження 4. Як об’єднати ресурси всіх комп’ютерів? (с. 15–18) |
- описує взаємодію пристроїв комп’ютерної системи, їх можливості та обмеження [4 ІФО 4-3.1-3]; - створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її [4 ІФО 2-2.2-1]; |
Повторення: що таке комп’ютерна мережа? Як мережі розширюють можливості комп’ютерів? Комп’ютерні мережі навколо; бездротові мережі. Комп. система на прикладі розумного будинку.Цифрові пристрої, їхпризначення |
Складаємо програму для виконавця (с. 18). Складання програми для виконавця Навантажувач (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс; програмування) |
|
Урок 7. Електронне листування |
Дослідження 5. Навіщо потрібна електронна пошта? (с. 19‒22) |
- використовує онлайнові ресурси (електронну пошту, форуми, середовища спільної роботи) для спільної діяльності та обміну думками [4 ІФО 4-3.3-2]; - добирає оптимальні форми подання інформації під час спілкування з людьми з особливими потребами та іншої культури безпосередньо і в мережі [4 ІФО 5-4.2-2]; - ідентифікує прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому середовищі [4 ІФО 5-4.2-3]; - порівнює сильні і слабкі паролі [4 ІФО 5-4.1-7]
|
Що таке електронна пошта. Електронна скринька та її адреса. Пароль. Правила написання електронного листа. Правила безпечного листування |
Спілкуємося на відстані (с. 22): написання електронного листа |
|
Урок 8. Спілкування на відстані |
Дослідження 6. Як разом робити одну справу на відстані? (с. 23‒25) |
- визначає позитивну і негативну соціальну та етичну поведінку щодо використання технологій [4 ІФО 5-4.2-1]; - використовує онлайнові ресурси (електронну пошту, форуми, середовища спільної роботи) для спільної діяльності та обміну думками [4 ІФО 4-3.3-2]; |
Онлайн-спілкування: переваги й недоліки. Інтернет-спільноти. Правила нетикету. Правила безпеки мережевого спілкування |
Створюємо онлайн-дошку (с. 25): подання інформації на онлайн-дошці та робота з нею. Створення онлайн- дошки Українські народні музичні інструменти у сервісі Google Jamboard |
|
Урок 9. Інформаційний шум та фейки |
Дослідження 7. Як розпізнавати фейки? (с. 26‒28) |
- відстежує здійснення інформаційного процесу та виявляє порушення (наприклад, момент виникнення шуму) [4 ІФО 1-1.1-4] - порівнює тексти з хибною та правдивою інформацію [4 ІФО 1-1.4-2]; - зважає на те, що в Інтернеті розміщують повідомлення люди з різними намірами, зокрема і з комерційною метою [4 ІФО 1-1.4-3]; - визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації [4 ІФО 1-1.4-5];
|
Повторення: поняття інформаційного шуму та фейків. Мінімалізм у вебдизайні. Критичне ставлення до інформації. Розпізнавання фейків: основні прийоми перевірки інформації |
Створюємо онлайн-дошку (с. 25): продовження роботи над онлайн- дошкою Українські народні музичні інструменти у сервісі Google Jamboard. Мешканці лісу (с. 28). Робота з комп’ютерною програмою на закріплення знань курсу Я досліджую світ (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс: Мешканці лісу) |
|
Урок 10. Планування групової діяльності |
Дослідження 8. Як ефективно організувати співпрацю? (с. 29‒30) |
- складає план виконання роботи з допомогою вчит. [4 ІФО 3-2.5-1]; - розподіляє ролі в групі з переліку ролей, які надає вчит. [4 ІФО 3-2.5-3]; - виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення [4 ІФО 3-2.5-4]; - отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту [4 ІФО 3-2.5-5]; - надає конструктивний зворотний зв’язок, пояснює, чому важливо працювати разом [4 ІФО 3-2.5-6]
|
Розподіл роботи між учасниками групи. Подання плану роботи у вигляді організаційної діаграми |
Плануємо та виконуємо мініпроєкт (с. 30): групова робота над мініпроєктом |
|
Урок 11. Пригадай і йди вперед |
Пригадай і йди вперед (с. 31 ‒32) |
- дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі [4 ІФО 5-4.1-3]; - використовує відомі йому / їй технології і пристрої для оптимального спілкування з іншими людьми [4 ІФО 5-4.2-6] - уникає небезпечних та некорисних сайтів [4 ІФО 5-4.3-6]
|
Підсумок теми Інформація навколо мене. Розв’язування практико-орієнтованих завдань за темою |
Планування та виконання мініпроєкту за темою Інформація навколо мене |
РОЗДІЛ 2. Алгоритми та програми |
|||||
|
Урок 12. Як слова І, НЕ, АБО впливають на зміст висловлювань |
Дослідження 9. Як службові слова змінюють зміст? (с. 33‒35) |
- формулює логічні висловлювання з конструкціями «якщо – то...», «що буде, якщо змінити порядок інструкцій?» [4 ІФО 2-2.1-4]; - формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або» [4 ІФО 2-2.1-5]; - розпізнає, де зберігається програма та її дані (на пристрої чи онлайн) [4 ІФО 4-3.2-5]; - розрізняє істинні та хибні висловлювання [4 ІФО 1-1.4-1]; |
Формулювання висловлювань зі словами НЕ, І та АБО. Висловлювання з конструкцією якщо…, то…. Хибність та істинність висловлювань |
Знайомся — виконавець “Кенгуру” (с. 35): ознайомлення з системою команд виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс; інтерактивний режим та створення програм за лінійними алгоритмами) |
|
Урок 13. Алгоритми з розгалуженнями |
Дослідження 10. Як одна команда може замінити кілька? Гра “Так — ні” і розгалуження (с. 36) |
- ідентифікує об’єкти на основі схем за допомогою запитань із відповідями «Так / Ні» (наприклад, класифікація тварин: має шерсть, має крила, має зуби – кажан) [4 ІФО 2-2.1-2]; - визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати задачу [4 ІФО 2-2.3-1]; |
Повторення: що таке розгалуження, коли вони потрібні. Алгоритми з розгалуженнями. Гра Так — ні та блок-схема запитань |
Знайомся — виконавець “Кенгуру” (с. 35): ознайомлення з системою команд виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс; інтерактивний режим та створення програм за лінійними алгоритмами) |
|
Урок 14. Алгоритми з повтореннями |
Дослідження 10. Як одна команда може замінити кілька? Алгоритми з повтореннями: цикли; Цикли навколо (с. 36‒38) |
- розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу [4 ІФО 2-2.1-6]; - розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови [4 ІФО 2-2.1-7]; - створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її [4 ІФО 2-2.2-1]; |
Алгоритми з повтореннями. Цикли: коли і навіщо вони потрібні? Використання циклів у повсякденному житті. Цикли у довкіллі |
“Кенгуру” й цикли (с. 39). Команди виконавця Кенгуру: Повтори … N разів. Створення програм із циклами |
|
Урок 15. Повторення за умовою |
Дослідження 11. Як умова може зупинити алгоритм? (с. 40‒42) |
- визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати задачу [4 ІФО 2-2.3-1]; - укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі [4 ІФО 2-2.3-2] ;
|
Цикли: повторення за умовою. Чому у кожному циклі має бути умова його завершення? Принцип конвеєра та його використання |
Дослідження програми з циклами (с. 41‒42). Команди виконавця Кенгуру: Повтори; Поки не край поля. Створення програм із циклами |
|
Урок 16. Виявлення та виправлення помилок у програмах |
Дослідження 12. Як знайти спільну мову з виконавцем? (с. 43‒45) |
- формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми [4 ІФО 2-2.2-2]; - визначає логічні помилки у розбитті алгоритму на блоки чи при компонуванні алгоритму з блоків [4 ІФО 2-2.3-3]
|
Передбачення результату виконання алгоритму. Як заздалегідь перевірити алгоритм, щоб під час його виконання було менше помилок? Робота в парах: перевірка алгоритмів |
Виправляємо помилки (с. 45). Робота у середовищі виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс). Створення програм із циклами. Тестування програм |
|
Урок 17. Способи подання алгоритмів |
Дослідження 13. Які алгоритми може зрозуміти комп’ютер? (с. 46‒48) |
- складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності [4 ІФО 2-2.1-9] - порівнює отриманий результат програми з очікуваним [4 ІФО 2-2.2-3]; - висловлює припущення щодо причини отримання неочікуваного результату [4 ІФО 2-2.2-4]
|
Переваги різних способів подання алгоритму. Основні алгоритмічні конструкції: слідування, розгалуження, цикл. Повторення та узагальнення знань про систему команд виконавця |
Малюємо сходи (с. 48). Робота у середовищі виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс). Створення програм із циклами. Тестування програм |
|
Урок 18. Пригадай і йди вперед |
Пригадай і йди вперед (с. 49‒50) |
- розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності [4 ІФО 2-2.1-8];
|
Підсумок теми Алгоритми та програми. Розв’язування практико-орієнтованих завдань за темою |
Складаємо програми (с. 50). Робота у середовищі виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс). Створення та тестування програм |
РОЗДІЛ 3. Моделі та моделювання |
|||||
|
Урок 19. Моделі в повсякденному житті |
Дослідження 14. Навіщо потрібні моделі? (с. 51‒53) |
- визначає об'єкти, їх властивості та значення [4 ІФО 1-1.3-1] ; - називає оригінальні відповідники інформаційних та реальних моделей (глобус як модель Землі, автомобільні моделі, план приміщення тощо) [4 ІФО 1-1.3-6] ; - експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються, прогнозує результат експ-ту [4 ІФО 1-1.3-7]; |
Повторення: що таке моделі і навіщо вони потрібні. Моделі та реальні об’єкти. Експеримент із моделями. Порівняння різних моделей одного об’єкта. Обговорення: 3D-моделі; 3D-принтер. |
Знайомимося зі світом 3D (с. 53). Дослідження тривимірних об’єктів за допомогою програми 3D-моделі |
|
Урок 20. Моделі для досліджень, навчання, роботи |
Дослідження 15. Як використовують моделі? (с. 54‒57) |
- створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчит., членів сім’ї або інших учнів [4 ІФО 2-2.4-5]; - вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм [4 ІФО 2-2.4-2]; |
Використання моделей у різних сферах життєдіяльності. Обговорення: навіщо потрібні роботи? Андроїд — модель людини |
Графічний редактор “Paint 3D” (с. 57). Робота у графічному редакторі. Найпростіші дії з 3D-моделями у програмі Paint 3D |
|
Урок 21. Кодування інформації |
Дослідження 16. Коли люди кодують інформацію? Шифри і коди; Як цифрові пристрої працюють з інформацією? (с. 58‒59) |
- наводить приклади того, що одні і ті ж дані можна представляти більш ніж одним способом чи кодуванням [4 ІФО 1-1.2-7]; - виконує кодування / розкодування повідомлень за запропонованим правилом [4 ІФО 1-1.2-9] |
Обговорення: коли і навіщо люди кодують інформацію? Опрацювання інформації цифровими пристроями: двійкові коди |
Створюємо QR-коди (с. 60): робота в онлайн-сервісі для створення QR-кодів. Шифрування та розшифровування повідомлення. Ускладнення: створення карток для навчальної гри з використанням QR-кодів |
|
Урок 22. 3D-модель як код |
Дослідження 16. Коли люди кодують інформацію? 3D-сканер (с. 60) |
- створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм [4 ІФО 2-2.4-1]; - упорядковує об’єкти за заданими та самостійно визначеними ознаками [4 ІФО 1-1.2-15]; - пропонує різні способи впорядкування об’єктів (за різними властивостями) [4 ІФО 1-1.2-16] |
Коди і моделі. Оцифрування інформації. 3D-сканер |
Форматуємо текст (с. 61): робота в текстовому редакторі. Повторення та узагальнення знань про основні елементи форматування тексту; зберігання інформації у файлах. Створення списків у текстовому редакторі |
|
Урок 23. Один об’єкт — моделі різні |
Дослідження 17. Як порівняти різні моделі? (с. 62‒64) |
- висловлює припущення щодо події, яка змінила значення властивості об’єкта, прогнозує зміни значень властивостей залежно від настання події [4 ІФО 1-1.3-5] ; |
Порівняння різних моделей одного об’єкта. Властивості моделей як відображення властивостей об’єкта. Особливості подання інформації в таблиці |
Вставляємо зображення в таблицю (с. 64). Робота в текстовому редакторі: вставлення зображення у клітинку таблиці, форматування таблиці |
|
Урок 24. Віртуальна та доповнена реальності |
Дослідження 18. Які “нереальні реальності” існують? (с. 65‒68) |
- досліджує комп’ютерні програми для того, щоб дізнатися про їх можливості [4 ІФО 4-3.2-4]; - узгоджує з дорослими завантаження файлів та програм [4 ІФО 5-4.1-5]; - налаштовує відповідне програмне середовище для зручної роботи [4 ІФО 4-3.2-6] - розрізняє веб-ресурси навчального та іншого призначення [4 ІФО 4-3.3-6]; |
Віртуальна та доповнена реальності. Приклади використання віртуальної та доповненої реальності |
Створюємо віртуальний світ (с. 68): робота з графічним редактором Paint 3D. Композиція тривимірних об’єктів; дослідження властивостей тривимірного середовища |
|
Урок 25. Google-мапа |
Дослідження 19. Як подорожувати, не виходячи з дому? Знаходимо найкращий шлях (с. 69‒70) |
- збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв (фотографує, записує, диктує тощо) [4 ІФО 4-3.1-2]; - використовує цифрові пристрої для орієнтування в просторі і часі [4 ІФО 4-3.1-5]; - порівнює подібні функції у різних цифрових пристроях [4 ІФО 4-3.1-7]; |
Сервіс Google Maps: призначення, можливості, використання в повсякденному житті. Дослідження маршрутів. Навігатор |
Маршрути буденні та фантастичні (с. 72). Сервіс Google Maps на комп’ютері та мобільний застосунок: пошук та порівняння маршрутів; навігатор |
|
Урок 26. Віртуальні подорожі світом |
Дослідження 19. Як подорожувати, не виходячи з дому? Бачимо здалеку; Космічна місія; Мистецька мандрівка (с. 71‒72) |
- використовує цифрові пристрої для орієнтування в просторі і часі [4 ІФО 4-3.1-5]; - досліджує різні джерела цифрових даних, напр. онлайнові енциклопедії [4 ІФО 4-3.3-8]
|
Реальні та віртуальні подорожі; їх порівняння. Додаткові можливості сервісу Google Maps. Сервіси Google Earth (Google Earth Voyager), Google Sky, Google Arts & Culture |
Маршрути буденні та фантастичні (с. 72): віртуальні подорожі на Землі та в космосі. Дослідження сервісів Google Earth (Google Earth Voyager), Google Sky, Google Arts & Culture |
|
Урок 27. Пригадай і йди вперед
|
Пригадай і йди вперед (с. 73‒74) |
|
Підсумок теми Моделі та моделювання. Розв’язування практико-орієнтованих завдань за темою |
Планування та виконання мініпроєкту за темою Моделі та моделювання |
РОЗДІЛ 4. Проєкти та презентації |
|||||
|
Урок 28. Програми- редактори та їх використання |
Дослідження 20. Які функції мають програми-редактори? (с. 75‒77) |
- описує основні функції доступних комп’ютерних пристроїв [4 ІФО 4-3.1-6]; - порівнює подібні функції у різних цифрових пристроях [4 ІФО 4-3.1-7]; - оцінює переваги і обмеження цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних за наданими критеріями [4 ІФО 4-3.1-8] - налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень [4 ІФО 2-2.4-3]; |
Повторення знань про використання редакторів: текстових, графічних, презентацій. Порівняння різних програм- редакторів: на комп’ютері та гаджетах, офлайн і онлайн. Хмарні сховища. Обмін інформацією між пристроями за допомогою хмарних технологій |
Презентація-комікс (с. 77): робота у редакторі презентацій. Створення презентації-коміксу: форматування зображень, вставлення та трансформація фігур, оформлення слайдів |
|
Урок 29. Мультимедіа та цифрові пристрої |
Дослідження 21. Як покращити презентацію? (с. 78‒80) |
- збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв (фотографує, записує, диктує тощо) [4 ІФО 4-3.1-2]; - обирає спосіб представлення даних для різних життєвих ситуацій [4 ІФО 1-1.2-8]; - створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчит., членів сім’ї або інших учнів [4 ІФО 2-2.4-5]; - вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм [4 ІФО 2-2.4-2]; |
Поєднання різних способів подання інформації в одному продукті. Мультимедійні презентації. Які цифрові пристрої потрібні для створення мультимедійної презентації? |
Презентація — репортаж з уроку (с. 80). Робота у редакторі презентацій: вставлення зображення, відео- чи аудіоматеріалу |
|
Урок 30. Робота з цифровими пристроями |
Дослідження 22. Чи можна полагодити пристрій самотужки? (с. 81‒83) |
- визначає прості апаратні та програмні збої, які можуть траплятись під час користування технікою [4 ІФО 4-3.2-1]; - усуває прості несправності (перезавантажити пристрій, перевірити живлення, перевірити наявність мережі, закрити і знову відкрити програму) [4 ІФО 4-3.2-2]; - переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань [4 ІФО 4-3.3-3]; - виконує простий пошук за ключовими словами, використ. пошукові системи у безпечному режимі [4 ІФО 4-3.3-4]; - структурує і впорядковує обрані веб-ресурси [4 ІФО 4-3.3-5]; |
Поради щодо усунення простих несправностей у роботі цифрових пристроїв |
Організуємо співпрацю (с. 82‒83): пошук інформації в мережі Інтернеті; робота з редактором презентацій. Особливості впорядковування інформації під час роботи в групі. Прийоми, які дають змогу удосконалити пошук у Google |
|
Урок 31. Як уникнути помилок у презентаціях |
Дослідження 23. Як зробити презентації достовірними? (с. 84‒86) |
- знаходить інформацію про нові ідеї і поняття, у разі сумніву шукає підтвердження з різних джерел [4 ІФО 1-1.4-4]; - визначає, чи вказаний автор статті [4 ІФО 1-1.4-6]; - ідентифікує час розміщення відомостей [4 ІФО 1-1.4-7]; - розпізнає надійні і ненадійні джерела інформації за URL-адресою (розпізнає основні доменні імена) [4 ІФО 1-1.4-8]; - розпізнає факти та судження у жит. ситуаціях [4 ІФО 1-1.4-9] |
Обговорення: помилки і фейки. Як визначити, чи вартий сайт довіри? Аналіз адреси сайту |
Організуємо співпрацю (с. 82‒83): завершення групової роботи над презентаціями. Пошук схожих зображень (с. 86): пошук у Google за зображенням |
|
Урок 32. Шануємо права творців |
Дослідження 24. Як правильно вказувати джерела інформації? (с. 87‒88) |
- шанує права творців інформаційних продуктів [4ІФО 5-4.3-1]; - цитує та вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів [4 ІФО 5-4.3-2]; - поважає приватність інформації інших [4 ІФО 5-4.3-5]; - розрізняє приватну та публічну інформацію, зокрема ту, якою можна ділитися онлайн [4 ІФО 5-4.1-6]; |
Авторське право. Обговорення: чому варто вказувати авторів та джерела інформації? Як оформлювати посилання на джерело інформації? |
Удосконалюємо свої презентації (с. 88): редагування презентацій. Пам’ятка з оформлення слайдів |
|
Урок 33. Підсумковий проєкт (частина1) |
Дослідження 25. Як ефективно працювати в команді? (с. 89‒91) |
- складає план виконання роботи з допомогою вчит. [4 ІФО 3-2.5-1]; - визначає відмінності ролей у групі [4 ІФО 3-2.5-2]; - розподіляє ролі в групі з переліку ролей, які надає вчит. [4 ІФО 3-2.5-3]; - виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення [4 ІФО 3-2.5-4]; |
Повторення та узагальнення: як зробити презентацію цікавою та зрозумілою для адресата. Організація роботи над проєктом |
Спільний проєкт: від задуму до мети (с. 91): групова робота над проєктом |
|
Урок 34. Підсумковий проєкт (частина 2) |
Дослідження 25. Як ефективно працювати в команді? (с. 89‒91) |
- обирає спосіб та представляє результати індивідуальної або групової роботи [4 ІФО 2-2.4-6] - отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту [4 ІФО 3-2.5-5]; - надає конструктивний зворотний зв’язок, пояснює, чому важливо працювати разом [4 ІФО 3-2.5-6] |
Завершення роботи над спільним проєктом. Презентування результатів |
Спільний проєкт: від задуму до мети (с. 91): групова робота над проєктом |
|
Урок 35. Пригадай і йди вперед
|
Пригадай і йди вперед (с. 92‒93) |
|
Підсумок теми Проєкти та презентації. Розв’язування практико-орієнтованих завдань за темою |
Планування та виконання мініпроєкту |