Урок 32 (4 клас)
Тема: Урок-подорож «Мандри Рудого Кота»
Мета: узагальнити вивчене з теми «Алгоритми і виконавці»; практично застосувати знання, набуті при вивченні розділу; розвивати логічне мислення, вміння працювати в групах; виховувати товариськість, доброзичливість, дисциплінованість; розвивати зацікавлення предметом
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок
Обладнання і матеріали: проектор, комп’ютери, картки з завданнями, презентація Мандри Рудого Кота, тест, сертифікати про успішне засвоєння курсу «Програмування у Скретч за 2-4 класи».
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Застосування знань, умінь, навичок (матеріали до завдань у папці Додатки)
1) Місто «Безпечне». Повторення правил поведінки і ТБ у комп’ютерному класі – дописати пропущені слова (2 бали).
2) Місто «Алгоритмічне». Скласти означення алгоритму зі слів на картках (3 бали).
3) Місто «Блок-схем». Перед вами кілька блок-схем. Для кожної потрібно визначити, який це алгоритм, і поставити відповідну цифру в квадратик (5 балів).
4) Місто «Лінійне». Найпростіші – це лінійні алгоритми. Які це алгоритми, як їх упізнати? Жителі міста вимагають скласти програму, за якою Рудий Кіт намалює букву Б, не піднімаючи олівця і не проходячи двічі по одній і тій же лінії (5 балів).
5) Місто «Спортивне» – фізкульт-хвилинка.
6) Місто «Логічне» – доповнити проект «Кіт у лабіринті» командами, які забезпечують: 1) анімаційний рух Кота; 2) після зіткнення зі стіною, Кіт говорить «Ой!»; 3) торкнувшись до виходу, Кіт говорить «Ура! Вихід є!», повністю виходить з лабіринту, і проект зупиняється (3 бали).
7) Місто-столиця «Цикло-Галуженськ». Як ви думаєте, звідки така назва?.. Це місто є столицею Скретч-ляндії, бо без розгалуження і циклу немає жодного цікавого алгоритму. А тому жителі столиці дуже вимогливі і накладають на мандрівників аж 2 завдання: 1) тест (набрана кількість балів) та 2) створення мультика за зразком (10 балів).
8) Місто «Дружба». Але найдовше наш Кіт відпочиватиме у місті Дружба, бо з друзями завжди найкраще. І зараз наші команди дружно розгадають кросворд з ключовим словом.
ІІІ. Підсумок:
IV. Домашнє завдання взяти у 5 клас все вивчене з програмування у Скретч.
УМОВИ ЗАВДАНЬ (для журі)
1) Місто «Безпечне». Повторення правил поведінки і ТБ у комп’ютерному класі – дописати пропущені слова (5 балів).
2) Місто «Алгоритмічне». Скласти означення алгоритму зі слів на картках (3 бали).
Відповідь: Алгоритм – це послідовність команд для розв’язання деякої задачі.
3) Місто «Блок-схем». Перед вами кілька блок-схем. Для кожної потрібно визначити, який це алгоритм, і поставити відповідну цифру в квадратик (3 бали).
4) Місто «Лінійне». Скласти програму, за якою Рудий Кіт намалює букву Б, не піднімаючи олівця і не проходячи двічі по одній і тій же лінії. Зберегти у папці свого класу під іменем Буква Б (5 балів).
5) Місто «Спортивне» – фізкульт-хвилинка.
6) Місто «Логічне» – доповнити проект «Лабіринт-заготовка» командами, які забезпечують (разом 5 балів):
1) анімаційний рух Кота (1 бал);
2) відстрибнувши після зіткнення зі стіною, Кіт говорить «Ой!» впродовж 0,3 с (1 бал);
3) торкнувшись виходу, Кіт впродовж 2 с. говорить «Ура! Вихід є!», повністю виходить з лабіринту, і проект припиняється (3 бали).
7) Місто-столиця «Цикло-Галуженськ».
1) тест (набрана кількість балів)
2) створення мультика за зразком (10 балів).
8) Місто «Дружба». Розгадати кросворд (5 балів).
«Кіт у лабіринті» ( – команди, які слід додати)
Містo |
Мишки |
Байтики |
Смайлики |
Безпечне (5) |
|
|
|
Алгоритмічне (3) |
|
|
|
Блок-схем (3) |
|
|
|
Лінійне (5) |
|
|
|
Логічне (5) |
|
|
|
Цикло-Галуженськ (?+10) |
|
|
|
Дружба (5) |
|
|
|
Загальна кількість |
|
|
|
Урок-подорож «Мандри Рудого Кота»
Таблиця результатів
--------------------------------------------------------------------------------
АЛГОРИТМ |
КОМАНД |
ПОСЛІДОВНІСТЬ |
|
ДЛЯ |
ДЕЯКОЇ |
ЗАДАЧІ |
ЦЕ |
РОЗВ’ЯЗАННЯ |
Місто Блок-схем
(поставити у квадратику цифру, яка відповідає виду алгоритму)
1. Лінійний алгоритм
2. Алгоритм з розгалуженням
3. Циклічний алгоритм
Місто Лінійне
1. Cкласти програму, за якою Рудий Кіт намалює букву Б, не піднімаючи олівця і не проходячи двічі по одній і тій же лінії.
2. Зберегти проект під назвою Буква Б у папці свого класу.
---------------------------------------------
Місто Лінійне
1. Cкласти програму, за якою Рудий Кіт намалює букву Б, не піднімаючи олівця і не проходячи двічі по одній і тій же лінії.
2. Зберегти проект під назвою Буква Б у папці свого класу.
-----------------------------------------------------
Місто Лінійне
1. Cкласти програму, за якою Рудий Кіт намалює букву Б, не піднімаючи олівця і не проходячи двічі по одній і тій же лінії.
2. Зберегти проект під назвою Буква Б у папці свого класу.
Місто «Логічне»
1. Відкрийте у Скретч проект «Лабіринт-заготовка» з папки 4
2. Подумавши логічно, внесіть зміни у відповідні місця cкрипта:
(1 бал)
3. Продемонструйте (у повноекранному режимі) роботу проекту журі.
--------------------------------------------
Місто «Логічне»
1. Відкрийте у Скретч проект «Лабіринт-заготовка» з папки 4
2. Подумавши логічно, внесіть зміни у відповідні місця cкрипта:
(1 бал)
3. Продемонструйте (у повноекранному режимі) роботу проекту журі.
--------------------------------------------
Місто «Логічне»
1. Відкрийте у Скретч проект «Лабіринт-заготовка» з папки 4
2. Подумавши логічно, внесіть зміни у відповідні місця cкрипта:
(1 бал)
3. Продемонструйте (у повноекранному режимі) роботу проекту журі.
Завдання тесту
Мультик «Чотириногий друг» (сценарій)
------------------------------------------------------
Мультик «Чотириногий друг» (сценарій)
------------------------------------------------------
Мультик «Чотириногий друг» (сценарій)
Кросворд
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
2 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
3 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
4 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
1. Тут відбуваються всі події проекту (сцена).
2. Багаторазове повторення деяких дій (цикл).
3. Для анімації об’єкта потрібно постійно змінювати його … (образ).
4. Графічне подання алгоритму – це блок-… (схема).
5. Виконавець у Скретч – це … (об’єкт).
6. Перший блок у блок-схемі (початок).
Ключове слово – «Скретч».
’’ ’’’
------------------------------------------------------------------
’ И
Н = Й Р = К
--------------------------------------------------------------------------------------------
’’’ ’’