КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
інтегрованого курсу «Я досліджую світ. 4 клас»
до підручника «Я досліджую світ. 4 клас»
(автори Грущинська І.В., Хитра З.М, Дробязко І.І.)
І семестр
№ |
№ тижня |
Тема уроку, номер параграфу |
Дата |
Прим. |
||||
Розділ І ЯК БУТИ ЛЮДИНОЮ |
||||||||
|
Тиждень 1 Життя — найбільша цінність |
1. Чому життя людини — це найбільша цінність? |
|
|
||||
|
2. Як потрібно піклуватися про своє здоров’я? |
|
|
|||||
|
3. Як ти дотримуєшся безпечного способу життя? |
|
|
|||||
|
Тиждень 2 Моральні чесноти |
4. Які моральні цінності в житті — найважливіші? |
|
|
||||
|
5. Чому життєлюби почуваються щасливішими? |
|
|
|||||
|
6. Як самооцінка впливає на якість життя? |
|
|
|||||
|
Тиждень 3 Цілі особистісного зростання |
7. Як правильно організовувати свій розпорядок дня? |
|
|
||||
|
8. Що означає вислів «мати силу волі»? |
|
|
|||||
|
9.Для чого потрібне вміння критично мислити? |
|
|
|||||
|
Тиждень 4 Культура взаємин |
10. Коли спілкування приносить радість? |
|
|
||||
|
11. Чому кажуть: «Вік живи — вік учись»? |
|
|
|||||
|
12. Застосовуємо знання щодня |
|
|
|||||
Розділ ІІ. ЛЮДИНА І ВСЕСВІТ |
||||||||
|
Тиждень 5 Планета Земля — наш дім у Всесвіті |
13. Яка космічна адреса нашої планети? |
|
|
||||
|
14. Чому нашу систему називають Сонячною? |
|
|
|||||
|
15. Які планети Сонячної системи називають великими? |
|
|
|||||
|
Тиждень 6 Космічні тіла |
16. Які тіла Сонячної системи називають малими? |
|
|
||||
|
17. Якими бувають зорі? |
|
|
|||||
|
18. Які сузір’я можна побачити на нічному небі? |
|
|
|||||
|
Тиждень 7 Форма й обертальні рухи Землі |
19. Чому на Землі відбувається зміна дня і ночі? |
|
|
||||
|
20. Чому на Землі відбувається зміна пір року? |
|
|
|||||
|
21. У чому неповторність Землі та Місяця? |
|
|
|||||
|
Тиждень 8 Дослідження Всесвіту |
22. Як людство змінювало свої уявлення про Землю й Всесвіт? |
|
|
||||
|
23. Як досліджують Всесвіт у наш час? |
|
|
|||||
|
24. Застосовуємо знання щодня. |
|
|
|||||
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ НА КАРТІ |
||||||||
|
Тиждень 9 Зображення поверхні Землі |
25. Чому не можна зайти за обрій? |
|
|
||||
|
26. Як орієнтуватися на місцевості? |
|
|
|||||
|
27. Для чого потрібні плани місцевості?
|
|
|
|||||
|
Тиждень 10 Карта розкриває світ |
28. Про що «розповідають» карти? |
|
|
||||
|
29. Для чого потрібно вміти «читати» плани й карти? |
|
|
|||||
|
30. Які океани та материки є на Землі? |
|
|
|||||
|
Тиждень 11 На вітрильнику знань з Тихого океану в Атлантичний |
31. Який океан — найбільший |
|
|
||||
|
32. Який океан — найбільший |
|
|
|||||
|
33. Який океан — найдовший? |
|
|
|||||
|
Тиждень 12 З Індійського до Північного Льодовитого океану |
34. Які неповторні риси має Індійський океан? |
|
|
||||
|
35. Який океан — найменший? |
|
|
|||||
|
36. Застосовуємо знання щодня. |
|
|
|||||
|
Тиждень 13 Подорож найбільшими материками планети — Євразією та Африкою |
37. Який материк на Землі — найбільший? |
|
|
||||
|
38. У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Європи й Азії? |
|
|
|||||
|
39. Який материк — найспекотливіший на планеті? |
|
|
|||||
|
Тиждень 14 З Африки — до Північної Америки |
40. У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Африки? |
|
|
||||
|
41. У чому неповторність континенту Північна Америка? |
|
|
|||||
|
42. У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Північної Америки? |
|
|
|||||
|
Тиждень 15 З Південної Америки — до Австралії |
43. Чим Південна Америка відрізняється від інших материків? |
|
|
||||
|
44. У чому полягають неповторні риси рослинного й тваринного світу Південної Америки? |
|
|
|||||
|
45. Які риси має Австралія — найсухіший материк Землі? |
|
|
|||||
|
Тиждень 16 З усамітненої Австралії — до безлюдної Антарктиди |
46. Які рослини і яких тварин можна побачити лише в Австралії? |
|
|
||||
|
47. Чим Антарктида відрізняється від інших материків? |
|
|
|||||
|
48. Застосовуємо знання щодня. |
|
|
|||||
ІІ семестр
№ |
№ тижня |
Тема уроку, номер параграфу |
Дата |
Прим. |
||||
РОЗДІЛ 4. ЛЮДИНА Й ІСТОРІЯ |
||||||||
|
Тиждень 17 Стародавні цивілізації Азії і Африки |
49. Чому Єгипет називають «дарунком Нілу»? |
|
|
||||
|
50. Як Єрусалим став колискою трьох релігій? |
|
|
|||||
|
51. Чим славився Давній Китай? |
|
|
|||||
|
Тиждень 18 Стародавня Європа |
52. Як жили у Стародавній Греції? |
|
|
||||
|
53. Якою була культура Давнього Риму? |
|
|
|||||
|
54. Хто були видатними мандрівниками й першовідкривачами на Землі? |
|
|
|||||
|
Тиждень 19 Символи народів і країн світу |
55. Які є символи в різних країн? |
|
|
||||
|
56. Які існують міжнародні союзи? |
|
|
|||||
|
57. Застосовуємо знання щодня |
|
|
|||||
|
Тиждень 20 Давня Україна |
58. Які народи жили на території давньої України? |
|
|
||||
|
59. Чим славилась княжа Київська Русь? |
|
|
|||||
|
60. Якою була Галицько-Волинська держава? |
|
|
|||||
|
Тиждень 21 Козацька доба |
61. Чому козаків називали запорожцями? |
|
|
||||
|
62. Хто прославив Запорозьку Січ? |
|
|
|||||
|
63. Якими були ремесла та народні промисли українців? |
|
|
|||||
|
Тиждень 22 Сучасна Україна |
64. Як гривня стала національною грошовою одиницею? |
|
|
||||
|
65. Хто прославив Україну у світі? |
|
|
|||||
|
66. Застосовуємо знання щодня |
|
|
|||||
РОЗДІЛ 5. ЛЮДИНА І ПРИРОДА УКРАЇНИ |
||||||||
|
Тиждень 23 Україна на карті світу |
67.Як знайти Україну на карті світу? |
|
|
||||
|
68. Які форми земної поверхні переважають в Україні? |
|
|
|||||
|
69. На які корисні копалини багата українська земля? |
|
|
|||||
|
Тиждень 24 Водойми України |
70. Які водні багатства є в Україні? |
|
|
||||
|
71. Чим схожі всі річки? |
|
|
|||||
|
72. Як відрізнити рівнинну річку від гірської? |
|
|
|||||
|
Тиждень 25 Природа твого рідного краю |
73. Чому Чорне й Азовське моря неповторні? |
|
|
||||
|
74. Чи достатньо прісної води у твоєму краї? |
|
|
|||||
|
75. Чи родючі ґрунти у твоєму краї? |
|
|
|||||
|
Тиждень 26 Природні зони України |
76. Який клімат в Україні? |
|
|
||||
|
77. Про що розповідає карта природних зон України? |
|
|
|||||
|
78. Застосовуємо знання щодня |
|
|
|||||
|
Тиждень 27 Полісся – зона мішаних лісів |
79. Яка природа в Поліссі – зоні мішаних лісів? |
|
|
||||
|
80. Які особливості рослинного і тваринного світу Полісся? |
|
|
|||||
|
81. Чому господарська діяльність людей залежить від природи в Поліссі? |
|
|
|||||
|
Тиждень 28 Лісостеп |
82-83. Чому природну зону назвали лісостеповою? |
|
|
||||
|
|
|
||||||
|
84. Як природа лісостепу впливає на господарську діяльність людини? |
|
|
|||||
|
Тиждень 29 Степ |
85. Яка природа у степу? |
|
|
||||
|
86. Які рослини і тварини населяють степову зону? |
|
|
|||||
|
87. Які галузі господарства розвинуті у степовій зоні? |
|
|
|||||
|
Тиждень 30 Карпатські та Кримські гори |
88. Яка природа в Карпатських горах? |
|
|
||||
|
89. Яка природа у Кримських горах і на Південному березі Криму? |
|
|
|||||
|
90. Яка природа у Кримських горах і на Південному березі Криму? |
|
|
|||||
|
Тиждень 31 Природні ресурси України |
91.Які природні ресурси є в Україні? |
|
|
||||
|
92. Які несприятливі природні явища відбуваються в Україні? |
|
|
|||||
|
93. Застосовуємо знання щодня |
|
|
|||||
РОЗДІЛ 6. ЛЮДИНА І МАЙБУТНЄ |
||||||||
|
Тиждень 32 Історія взаємодії людини і природи |
94. Чи давні люди впливали на природу? |
|
|
||||
|
95. Як сільське господарство впливало на природу? |
|
|
|||||
|
96. Як розвиток промисловості впливав на природу? |
|
|
|||||
|
Тиждень 33 Катастрофи: природні й рукотворні |
97. Які екологічні катастрофи природні, а які —рукотворні? |
|
|
||||
|
98. Що таке глобальне потепління? |
|
|
|||||
|
99. Чому наступають пустелі? |
|
|
|||||
|
Тиждень 34 Ліси – обереги Землі |
100. Чому ліси вважають оберегами природи? |
|
|
||||
|
101. Чому зникають ліси? |
|
|
|||||
|
102. Де будемо брати питну воду? |
|
|
|||||
|
Тиждень 35 Загроза багатствам природи |
103. Які загрози рослинам і тваринам несе діяльність людини? |
|
|
||||
|
104. Як стати природі «другом»? |
|
|
|||||
|
105. Застосовуємо знання щодня. Підсумковий урок |
|
|
|||||