Складено за оновленою навчальною програмою:
Історія України. Всесвітня історія. 5-9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.
Підручник : Історія України 7 клас . О.В.Гісем – Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2015. – 272с.: іл.
Рекомендований МОН України (наказ від 20.07.2015 № 777)
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор школи
_________
«____»_________2018 р.
Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу з історії України
в 7 класі на І і II семестри 2018/2019 н. р.
Учитель
Розглянуто на засіданні МО
вчителів суспільно-гуманітаного циклу
Протокол №___від ____.08.2018 р.
Керівник МО
____________
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з навчально-виховної роботи
_____________
«____»_________2018 р.
Зведена таблиця розподілу навчального часу в класі
Семестр
|
Загальна кількість навчальних годин |
Кількість годин на тиждень |
Тест -контроль |
Кількість практичних робіт |
Кількість практичних занять |
Кількість тематичних |
І |
16 |
1 |
2 |
12 |
1 |
2 |
II |
19 |
1 |
3 |
12 |
1 |
3 |
Усього |
35 |
1 |
5 |
24 |
2 |
5 |
З ущільненням: |
|
|||||
І |
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
Усього |
|
|
|
|
|
|
Складено за оновленою навчальною програмою:
Історія України. Всесвітня історія. 5-9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.
Підручник : Історія України 7 клас . О.В.Гісем – Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2015. – 272с.: іл.
Рекомендований МОН України (наказ від 20.07.2015 № 777)
(35 годин / 1 година на тиждень)
№ уроку |
№ уро Ку з ущ. |
Дата |
Дата з ущ. |
К - ть год . |
К-ть год. з ущ |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Результати навчально-пізнавальноїх діяльності |
Домашнє завдання |
Повторення |
Тематичні |
|||
|
|
|
|
|
|
ВСТУП |
|
|
|
||||
1 |
|
06.09 |
|
1 |
|
Вступ. Історія України в Середні віки. Періодизація. Джерела з історії України. |
|
§1 с.8-13 |
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
Розділ 1. Виникнення та становлення Русі–України |
|
|
|
||||
2 |
|
13.09 |
|
5 |
|
Розселення слов’янських племен на території України. Практична робота: позначити на контурній карті територію розселення слов’янських племен на теренах України |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
§2
с.14; 17-18
|
|
|
|||
3 |
|
20.09 |
|
Господарство та суспільство слов’ян. Практична робота: визначити (за доступними текстовими джерелами) особливості повсякденного життя та світобачення слов’ян на теренах України в ІХ–Х ст.
|
§2 с.19-21 |
||||||||
4 |
|
27.09 |
|
Сусіди східних слов’ян. Утворення Русі-України. Практична робота: позначити на контурній карті територію розселення сусідів східних слов’ян та напрямки походів київських князів ІХ–Х ст. |
§3 с.15-16 |
||||||||
5 |
|
04.10 |
|
Київські князі. Аскольд, Олег. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Київської держави (Русі-України), правління перших князів (Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава), їхні походи/реформи |
§3 с.22-27
|
|
|
||||||
6 |
|
11.10 |
|
Київські князі Ігор, Ольга, Святослав. Практична робота: на підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава. |
§4 с.28-33 §5 с.34-41
|
|
|
||||||
7 |
|
18.10 |
|
1 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
с.42-46 |
§1-§5 |
Т№ 1 |
||||
|
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) НАПРИКІНЦІ X – У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XI СТ. |
|
|
|
||||
8 |
|
25.10 |
|
6 |
|
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про правління Володимира Великого ; позначити на контурній карті територію Київської держави (Русі-України) за правління князя Володимира Святославовича |
Знаю:
Розумію:
Умію:
охарактеризувати соціальне становище і роль кожного з основних станів середньовічного суспільства. |
§6 с.48-54 |
|
|
|||
9 |
|
08.11 |
|
Впровадження християнства. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про хрещення Русі, утворення Київської митрополії; визначити (за доступними джерелами) роль і вплив християнської релігії й церкви в житті руського (давньоукраїнського) суспільства |
§6 с.50-53 |
|
|
||||||
10 |
|
15.11 |
|
Київська держава (Русь-Україна) за Ярослава Мудрого. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про правління Ярослава Мудрого , розгром Ярославом Мудрим печенігів під Києвом, кодифікацію руського звичаєвого права); позначити на контурній карті територію Київської держави (Русі-України) за правління князя Ярослава Мудрого. |
§7 с.55-62 |
|
|
||||||
11 |
|
22.11 |
|
«Руська правда». Суспільний устрій. Влада князя. Практична робота: охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби («Руська правда» Ярослава Мудрого, «Правда Ярославичів», «Статут» Володимира Мономаха) – правове становище різних верств населення Русі-України. |
§8 с.63-68 |
|
|
||||||
12
|
|
29.11 |
|
|
|
Повсякденне життя. Господарство. Практична робота: зіставити (за доступними текстовими джерелами) світосприйняття, господарство (економіку), структуру та політичний устрій руського суспільства в період становлення (ІХ – перша половина Х ст.) і розквіту (кінець Х – перша половина ХІ ст.) Київської держави |
§8 с.68-73 |
|
|
||||
13 |
|
06.12 |
|
Міста. Ремесла. Торгівля. Культура. Практична робота: здійснити уявну подорож Києвом часів Ярослава Мудрого. |
§8 с.73-76 §9 с.77-84 |
|
|
||||||
14 |
|
13.12 |
|
|
|
Практичне заняття. «Уявна подорож Києвом часів Ярослава Мудрого» |
|
с.85-86 |
|
|
|||
15 |
|
20.12 |
|
1 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
с.86-90 |
§6-§9 |
Т№2 |
||||
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XI – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XIII СТ. |
|
|
|
|||||
16 |
|
27.12 |
|
4 |
|
Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів. Правління Володимира Мономаха. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Любецький з’їзд князів, правління спадкоємців Ярослава Мудрого (Володимира Мономаха та ін.), першу писемну згадку назви «Україна», зведення Успенського собору Києво-Печерської лаври, інші . |
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти історичний портрет руського князя. |
§10 с.92-97 §11 с.97-104
|
|
|
|||
|
|
|
|
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя (оглядово). Практична робота: позначити на контурній карті й надписати території князівств часів роздробленості Київської держави (Русі-України) та половецькі землі |
§§12-13 с.107-116
|
|
|
||||||
17 |
|
|
|
Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл (оглядово). |
§§12-13 с. 116-120
|
|
|
||||||
18 |
|
|
|
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово). Практична робота: визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя |
§§14-15 с. 121-135
|
|
|
||||||
19 |
|
|
|
1 |
1 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
с. 136-138
|
§§10-15
|
Т№3 |
||||
|
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)
|
|
|
|
||||
20 |
|
|
|
|
|
Утворення Галицько-Волинської держави. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівства в єдину державу, битву на р. Калці, вторгнення монголів на Русь, оборону Києва від монголів, коронування Данила Романовича, інші. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти і представити історичний портрет одного з правителів Галицько-Волинської держави.
|
§16 с. 140-147
|
|
|
|||
21 |
|
|
|
Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді). Практична робота: позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь у 1239–1242 рр. |
§§17-18 с. 148-158
|
|
|
||||||
22 |
|
|
|
Король Данило – будівничий Галицько-Волинської держави. Практична робота: підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів (на вибір учня) |
§§17-18 с. 158-164
|
|
|
||||||
23 |
|
|
|
Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад. |
§19 с. 164-173
|
|
|
||||||
24 |
|
|
|
Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини XІV ст. Практична робота: виявити (за доступними візуальними і текстовими джерелами) свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському |
§20 с. 174-182
|
|
|
||||||
25 |
|
|
|
1 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. за темою № 4 |
с. 183-186
|
§§16-20
|
Т№ 4
|
||||
|
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО |
|
|
|
||||
26 |
|
|
|
6 |
|
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав; позначити на контурній карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти історичний портрет русько-українського діяча XIV–XV ст. |
§§21-22 с. 188-191
|
|
|
|||
27 |
|
|
|
Кревська унія 1385 р. і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Кревську унію. |
§§21-22 с. 192- 205 |
|
|
||||||
28 |
|
|
|
Держава Феодоро в Криму. Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура ханства. (оглядово). Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про існування князівства Феодоро; утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії;позначити на контурній карті територію Кримського ханства , місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав |
§23 с. 206- 216
|
|
|
||||||
29 |
|
Практичне заняття: зіставити організацію суспільства (соціальну стратифікацію) і влади (державний устрій) у руських удільних князівствах, Кримському ханстві, Великому князівстві Литовському та Королівстві Польському в XV ст. |
§24 с. 217- 221 с. 245- 246
|
|
|||||||||
30 |
|
|
|
Суспільне і церковне життя на теренах України в XІV–XV ст. Сільське господарство. Ремесла і торгівля. Міста, магдебурзьке право. Практична робота: порівняти (за відомостями з наданих учителем джерел) правовий статус і повсякденне життя на теренах України в XІV–XV ст. представників різних станів, верств і етносів. |
§24 с. 222- 224 §25 с. 225- 236
|
|
|
||||||
31 |
|
|
|
Пам’ятки середньовічної культури XІV–XV ст. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич. Практична робота: скласти історичний портрет Костянтина Острозького |
§26 с. 225- 244; с.221-222
|
|
|
||||||
32 |
|
|
|
1 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. за темою № 5 |
С.247-251 |
§§21-26
|
Т№ 5
|
||||
|
|
|
|
|
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ
|
|
|
|
||||
33 |
|
|
|
2 |
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. |
Розумію:
Умію:
|
|
|
|
|||
34 |
|
|
|
Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації. Практична робота: на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
с.252 |
|
|
||||||
35 |
|
|
|
|
|
Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації (продовження) |
|
|
|
||||