Всесвітня історія 7 клас (35 год.)
Складено згідно Навчальної програми для ЗЗСО (Наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
№ п/п |
7-А |
7-Б |
7-В |
Зміст навчального матеріалу |
Ключові компетентності |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
||
1. |
|
|
|
Повторення. Вступ: Середньовіччя як епоха розвитку людства. Періодизація. |
Компетентності в галузі природничих наукових Інформаційно-комунікативна Культурна компетентність
|
Знаю: – хронологічні межі та періодизацію Середньовіччя, час Великого переселення народів; – види джерел з історії Середньовіччя; – напрямки Великого переселення народів і розселення слов’ян. Розумію: – Середні віки (доба Середньовіччя) як період між історією Стародавнього світу та Новою історією; – Середні віки в Україні як княжу добу, періоди якої збігаються з відповідними періодами європейської історії, а саме: а) період становлення племiнних князiвств i союзiв (V–IX ст.) – з добою раннього Середньовiччя (середина V ст. – кiнець IХ ст.); б) період iснування Русi (IX–XIII ст.) – з добою зрілого Середньовiччя (Х–ХІІІ ст.); в) період удiльних князiвств (XIII–XV/XVI ст.) – з добою пiзнього Середньовiччя (XІV–XV ст.); – як користуватися підручниками з історії України та всесвітньої історії для 7 класу на уроці й удома. Умію: – охарактеризувати первісні часи та історію Стародавнього світу; – перелічити цивілізаційні здобутки населення України стародавніх часів; – назвати хронологічні межі та періодизацію Середніх віків; – укласти синхронізовану хронологічну таблицю «Європа в добу Середньовіччя». |
||
Розділ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ . |
||||||||
2. |
|
|
|
Велике переселення народів та утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг. |
Культурна компетентність Громадянська та соціальна компетентність Навчання впродовж життя Інформаційно-комунікативна компетентність Компетентність в галузі природничих наук |
Знаю: – хронологічні межі існування Франкського королівства, час утворення Франкської та Візантійської імперій, виникнення ісламу; – територію «варварських королівств», імперії Карла Великого, напрямки завойовницьких походів арабів. Розумію: – поняття «варварське королівство», «халіфат», «іслам», «Коран», «експансія». Умію: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про Велике переселення народів, Франкську та Візантійську імперії, перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів); – показати на карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат; – охарактеризувати організацію влади у «варварських королівствах», Франкській та Візантійській імперіях, перших Арабських халіфатах; визначити наслідки Великого переселення народів, розпаду імперії Карла Великого, виникнення ісламу й арабської експансії |
||
3. |
|
|
|
Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії. Практична робота. Позначити на контурній карті “варварські держави”, імперію Карла Великого |
||||
4. |
|
|
|
Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії. |
||||
5. |
|
|
|
Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток культури. Практична робота. Позначити на контурній карті Арабський халіфат. |
||||
6. |
|
|
|
Практичне заняття. Вплив перших середньовічних імперій на європейську історію. |
||||
7. |
|
|
|
Узагальнення до розділу 1. Тематичний контроль |
||||
Розділ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ. |
||||||||
8. |
|
|
|
Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація. |
Культурна компетентність Громадянська та соціальна компетентність Навчання впродовж життя Інформаційно-комунікативна компетентність Компетентність в галузі природничих наук
|
Знаю: – основні стани середньовічного суспільства; – найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення християнства. Розумію: – станове суспільство як суспільство з ієрархічно вибудуваною соціальною структурою, кожна з великих соціальних груп (станів) якого – відносно замкнена та умовно об’єднана своїми правовим і економічним становищем у суспільстві; – причини і наслідки внутрішньої і зовнішньої колонізації середньовічної Європи; – роль християнської церкви в Середньовіччі; – поняття «суспільний стан», «феод», «феодалізм», «васалітет», «феодальна драбина», «церковна ієрархія», «єпархія», «цех», «майстер», «підмайстер», «учень», «гільдія», «Ганза», «лихварство», «міська комуна», «внутрішня колонізація», «зовнішня колонізація». Умію: – показати на карті найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення християнства; – описати повсякденне життя у феодальному замку, міському будинку (майстерня, крамниця), селянській господі; – охарактеризувати соціальне становище і роль кожного з основних станів середньовічного суспільства. |
||
9. |
|
|
|
Середньовічне суспільство та християнська церква. |
||||
10. |
|
|
|
Середньовічне місто. Ремесло і цехи. |
||||
11. |
|
|
|
Торгівля і гільдії. Міська культура й повсякденне життя |
||||
12. |
|
|
|
Практичне заняття. Підготувати усне повідомлення “У феодальному замку”, “У міському будинку”, “У селянській господі”(на вибір учня) |
||||
13. |
|
|
|
Узагальнення до розділу 2. Тематичний контроль |
||||
Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст. |
||||||||
14. |
|
|
|
Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
Культурна компетентність Громадянська та соціальна компетентність Навчання впродовж життя Інформаційно-комунікативна компетентність Компетентність в галузі природничих наук |
Знаю: – час походів вікінгів, нормандського завоювання Англії, Хрестових походів, Реконкісти, Столітньої війни, Війни троянд; – дати утворення Священної Римської імперії, початку скликання англійського парламенту та Генеральних штатів у Франції, ухвалення Великої хартії вольностей; – території походів вікінгів, Хрестових походів. Розумію: – причини політичного роздроблення держав Західної Європи та мотиви Хрестових походів; – суспільне значення самопожертви Жанни д’Арк; – значення формулювання принципу недоторканності особи для становлення правової культури європейської цивілізації; – феодально-теократичний характер Священної Римської імперії; – поняття «вікінги», «феодальна роздробленість», «Хрестові походи», «духовно-рицарські ордени», «теократія», «станово-представницька монархія», «парламент» («кортеси», «Генеральні штати», «сейм»), «Реконкіста», «династична унія». Умію: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про походи вікінгів, формування середньовічних держав (від роздробленості до станово-представницьких монархій або республік), Хрестові походи і держави хрестоносців; – показати на карті території Королівства Іспанія, Королівства Франція, Королівства Англія, Священної Римської імперії, італійських торговельних республік, напрямки походів вікінгів, Хрестових походів, торговельні шляхи, якими користувались італійські міста-держави; – розкрити сутність та історичне значення діяльності Жанни д’Арк; – описати і порівняти формування станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи; – охарактеризувати організацію влади в торговельних містах-державах (Генуї, Венеції та ін.); – охарактеризувати напрямки внутрішньої й зовнішньої політики європейських правителів (Ізабелль I і Фернандо II, Луї ХІ, Генрі ІІ Плантагенета, інших); – визначити наслідки Хрестових походів, Реконкісти, Столітньої війни, Війни троянд. |
||
15. |
|
|
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. |
||||
16. |
|
|
|
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Франція у ХІ–ХV ст. |
||||
17. |
|
|
|
Англія в ХІ–ХV ст. «Велика хартія вольностей». |
||||
18. |
|
|
|
Практичне заняття. Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. |
||||
19. |
|
|
|
Практичне заняття. Священна Римська імперія.
|
||||
20. |
|
|
|
Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція).Реконкіста та утворення Королівства Іспанія. |
||||
21. |
|
|
|
Узагальнення з розділу 3. Тематичний контроль. |
||||