КТП з курсу "Всесвітня історія", 7 клас, І семестр 2023/2024

Про матеріал
Календарно-тематичне планування до підручника "Всесвітня історія" / І.Я. Щупак, О.В. Бурлака, І.О. Піскарьова, - Київ, УОВЦ "Оріон", 2020.
Перегляд файлу

Всесвітня історія 7 клас (35 год.)

Складено згідно Навчальної програми для ЗЗСО (Наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

№ п/п

7-А

7-Б

7-В

 

 

Зміст навчального матеріалу

Ключові компетентності

 

 

Результати навчально-пізнавальної діяльності

1.

 

 

 

Повторення.

Вступ: Середньовіччя як епоха розвитку людства. Періодизація.

Компетентності в галузі природничих наукових

Інформаційно-комунікативна

Культурна компетентність

 

Знаю:

               хронологічні межі та періодизацію Середньовіччя, час Великого переселення народів;

                 види джерел з історії Середньовіччя;

             напрямки Великого переселення народів і розселення слов’ян.

Розумію:

           Середні віки (доба Середньовіччя) як період між історією Стародавнього світу та Новою історією;

               Середні віки в Україні як княжу добу, періоди якої збігаються з відповідними періодами європейської історії, а саме: а) період становлення племiнних князiвств i союзiв (V–IX ст.) – з добою раннього Середньовiччя (середина V ст. – кiнець IХ ст.); б) період iснування Русi (IX–XIII ст.) – з добою зрілого Середньовiччя (Х–ХІІІ ст.); в) період удiльних князiвств (XIII–XV/XVI ст.) – з добою пiзнього Середньовiччя (XІV–XV ст.);

        як користуватися підручниками з історії України та всесвітньої історії для 7 класу на уроці й удома.

Умію:

               охарактеризувати первісні часи та історію Стародавнього світу;

               перелічити цивілізаційні здобутки населення України стародавніх часів;

               назвати хронологічні межі та періодизацію Середніх віків;

               укласти синхронізовану хронологічну таблицю «Європа в добу Середньовіччя».

Розділ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ .

2.

 

 

 

Велике переселення народів та утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг.

 

Культурна компетентність

Громадянська та соціальна компетентність

Навчання впродовж життя

Інформаційно-комунікативна компетентність

Компетентність в галузі природничих наук

Знаю:

        хронологічні межі існування Франкського королівства, час утворення Франкської та Візантійської імперій, виникнення ісламу;

        територію «варварських королівств», імперії Карла Великого, напрямки завойовницьких походів арабів.

Розумію:

        поняття «варварське королівство», «халіфат», «іслам», «Коран», «експансія».

Умію:

        розташувати в хронологічній послідовності відомості про Велике переселення народів, Франкську та Візантійську імперії, перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів);

        показати на карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат;

        охарактеризувати організацію влади у «варварських королівствах», Франкській та Візантійській імперіях, перших Арабських халіфатах;

визначити наслідки Великого переселення народів, розпаду імперії Карла Великого, виникнення ісламу й арабської експансії

3.

 

 

 

Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії.

Практична робота. Позначити на контурній карті “варварські держави”, імперію Карла Великого

4.

 

 

 

Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії.

5.

 

 

 

Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток культури.

Практична робота. Позначити на контурній карті Арабський халіфат.

6.

 

 

 

Практичне заняття.

Вплив перших середньовічних імперій на європейську історію.

7.

 

 

 

Узагальнення до розділу 1.

Тематичний контроль

Розділ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ.

8.

 

 

 

Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація.

 

 

Культурна компетентність

Громадянська та соціальна компетентність

Навчання впродовж життя

Інформаційно-комунікативна компетентність

Компетентність в галузі природничих наук

 

Знаю:

 основні стани середньовічного суспільства;

 найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення християнства.

Розумію:

 станове суспільство як суспільство з ієрархічно вибудуваною соціальною структурою, кожна з великих соціальних груп (станів) якого – відносно замкнена та умовно об’єднана своїми правовим і економічним становищем у суспільстві;

 причини і наслідки внутрішньої і зовнішньої колонізації середньовічної Європи;

 роль християнської церкви в Середньовіччі;

 поняття «суспільний стан», «феод», «феодалізм», «васалітет», «феодальна драбина», «церковна ієрархія», «єпархія», «цех», «майстер», «підмайстер», «учень», «гільдія», «Ганза», «лихварство», «міська комуна», «внутрішня колонізація», «зовнішня колонізація».

Умію:

 показати на карті найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення християнства;

 описати повсякденне життя у феодальному замку, міському будинку (майстерня, крамниця), селянській господі;

 охарактеризувати соціальне становище і роль кожного з основних станів середньовічного суспільства.

9.

 

 

 

Середньовічне суспільство та християнська церква.

10.

 

 

 

Середньовічне місто. Ремесло і цехи.

11.

 

 

 

Торгівля і гільдії. Міська культура й повсякденне життя

12.

 

 

 

Практичне заняття.

Підготувати усне повідомлення “У феодальному замку”, “У міському будинку”, “У селянській господі”(на вибір учня)

13.

 

 

 

Узагальнення до розділу 2.

Тематичний контроль

Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст.

14.

 

 

 

Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання.

Культурна компетентність

Громадянська та соціальна компетентність

Навчання впродовж життя

Інформаційно-комунікативна компетентність

Компетентність в галузі природничих наук

Знаю:

 час походів вікінгів, нормандського завоювання Англії, Хрестових походів, Реконкісти, Столітньої війни, Війни троянд;

 дати утворення Священної Римської імперії, початку скликання англійського парламенту та Генеральних штатів у Франції, ухвалення Великої хартії вольностей;

 території походів вікінгів, Хрестових походів.

Розумію:

 причини політичного роздроблення держав Західної Європи та мотиви Хрестових походів;

 суспільне значення самопожертви Жанни д’Арк;

 значення формулювання принципу недоторканності особи для становлення правової культури європейської цивілізації;

 феодально-теократичний характер Священної Римської імперії;

 поняття «вікінги», «феодальна роздробленість», «Хрестові походи», «духовно-рицарські ордени», «теократія», «станово-представницька монархія», «парламент» («кортеси», «Генеральні штати», «сейм»), «Реконкіста», «династична унія».

Умію:

 розташувати в хронологічній послідовності відомості про походи вікінгів, формування середньовічних держав (від роздробленості до станово-представницьких монархій або республік), Хрестові походи і держави хрестоносців;

 показати на карті території Королівства Іспанія, Королівства Франція, Королівства Англія, Священної Римської імперії, італійських торговельних республік, напрямки походів вікінгів, Хрестових походів, торговельні шляхи, якими користувались італійські міста-держави;

 розкрити сутність та історичне значення діяльності Жанни д’Арк;

 описати і порівняти формування станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи;

 охарактеризувати організацію влади в торговельних містах-державах (Генуї, Венеції та ін.);

 охарактеризувати напрямки внутрішньої й зовнішньої політики європейських правителів (Ізабелль I і Фернандо II, Луї ХІ, Генрі ІІ Плантагенета, інших);

 визначити наслідки Хрестових походів, Реконкісти, Столітньої війни, Війни троянд.

15.

 

 

 

Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени.

16.

 

 

 

Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Франція у ХІ–ХV ст.

17.

 

 

 

Англія в ХІ–ХV ст. «Велика хартія вольностей».

18.

 

 

 

Практичне заняття.

Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури.

19.

 

 

 

Практичне заняття.  Священна Римська імперія.

 

20.

 

 

 

Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція).Реконкіста та утворення Королівства Іспанія.

21.

 

 

 

Узагальнення з розділу 3.

 Тематичний контроль.

 

docx
Додано
11 січня
Переглядів
513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку