КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (УКРАЇНСЬКА МОВА І ЧИТАННЯ) НА ІI СЕМЕСТР
за підручником «Українська мова та читання: підруч. для 2 кл. закл. загал. середн. освіти.
У 2 ч. Ч. 2» авт. Г. Сапун, О. Придаток
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
97. |
Ознайомлення з 2ч підручника.Читання Гімну України С.3-4 |
|
98 |
Краса зимової природи. За М. Магерою «Омелюхи». Вибіркове читання тексту. (С. 5-6) |
|
99. |
Частини мови. Формування уявлень про частини мови. Дослідження мо- вних явищ. (С. 7) |
|
100. |
Вправи на розрізнення спільнокореневих слів, різних частин мови. Сі- чень святами багатий. За В. Скуратівським «Новий (старий) рік та свято Василя».Вивчення засівалки напам’ять. (С. 8-9) |
|
101. |
.За В. Скуратівським «19 січня — Водохреща». Репродукція картини С. Брунса «Водохреща» (С. 9-10).
|
|
102 |
РЗМ «Порівню- ємо текст і картину». (С.10-11) |
|
103. |
Слова, що називають предмети. О. Буцень «Ґуля». Обговорення вчинків персонажів оповідання. (С. 11-12) |
|
104 |
Виділення слів — назв предметів з мовного потоку. (С. 12-13) |
|
105 |
Змінювання слів, які відповідають на питання хто? що?, за числами (один — багато). М. Познанська «Випав сніг». (С. 13) |
|
106. |
Цікавий світ професій. «Програміст». Складання діалогу про важливість ґаджетів у житті людини. (С. 14-15) |
|
107. |
Утворення множини іменників (у простих випадках, без уживання термі- на). Правильне вживання іменника у множині чи однині у складеному ре- ченні. Вимова і написання слова ноутбук. (С. 15-16) |
|
108. |
А. Григорук «Дивовижні імена». Добір інших заголовків до тексту. Чи- тання в особах. (С. 16-17) |
|
109. |
Велика буква. Вживання великої букви в іменах, по батькові та прізви- щах. (С. 17-18) |
|
110 111. |
Вживання великої букви у кличках тварин. РЗМ. Складання розповіді про домашнього улюбленця. (С. 19) |
|
112. |
Велика буква в назвах міст, сіл, вулиць. В. Бондаренко «Кулі різнокольо- рові». Вимова і написання слова вулиця. (С. 20-22) |
|
113. |
Діагностична робота.Аудіювання |
|
114. |
Слова, що називають ознаки предметів. Вимова і написання слова ознака. Навчися бачити красу навколо. А. Костецький «Лісова таємни- ця». (С. 22-23) |
|
115. |
В. Чухліб «Як сонце сходить». Перегляд відео «Як сходить сонце». Зіста- влення побаченого та змісту прочитаного. (С. 23-24) |
|
116. |
Зв’язок прикметників з іменниками. Вимова і написання слова червоний. (С. 25) |
|
117. |
Практичне змінювання прикметників за числами. Мовне дослідження. Л. Костенко «Веселий дощ». (С. 25-27) |
|
118. |
О. Буцень «Солодкий дощ». Передбачення змісту твору за заголовком. Порівняння вірша Л. Костенко та О. Буценя. (С. 27-28) |
|
119 |
Добір до відомого предмета відповідних ознак. Попереджувальний дик- тант. (С. 28-29) |
|
120.-121 |
Складання груп слів прикметників, які мають різне лексичне значення: назви кольорів, розміри предметів, матеріалу, з якого виготовлено пред- мет, інші ознаки. Б. Вовк «Соняшникова рідня». (С. 29-30) |
|
|
122 |
Де є хліб, там є життя. Білоруська народна казка «Легкий хліб». Поділ казки на частини. Добір заголовків до частин. (С. 31-32) |
|
|
123
124
|
Виявлення серед прикметників слів, подібних чи протилежних за значен- ням. Вимова і написання слова духмяний. РЗМ. Опис зернової рослини. (С. 32-33) |
|
|
125-126 |
Утворення сполучень слів, які відповідають на питання хто? що? та який? яка? За Є. Бандуренком «Хліб». Складання діалогу. (С. 33-34) |
|
|
127
|
Узагальнення знань учнів з теми «Слова,що називають ознаки предметів»
|
|
|
128 |
Дерево міцне корінням, а людина — друзями. За Б. Комаром «Загублені рукавички». Детальний переказ оповідання. (С. 35-36) |
|
|
129 |
Слова, що називають дії предметів. Мовне дослідження. (С. 37-38) |
|
|
130- 131. |
Складання груп дієслів із певним лексичним значенням дії: слова, що поз- начають говоріння, навчальні дії, виявлення почуттів та ін. Вимова і напи- сання слова дитина. А. М’ястківський «Ми з Грицьком — друзі». (С. 38- 40) |
|
|
132 |
Діагностична робота.Мовна тема «Слова,що називають предмети і їх ознаки» |
|
|
133. |
Знаходження серед дієслів тих, які подібні за значенням. Д. Білоус «Турбо- тливі друзі». (С. 40-41) |
|
|
134-135 |
Знаходження серед дієслів тих, які подібні за значенням. Словотворчі вправи. Наш Тарас Шевченко — сонце України. У. Кравченко «Сонце України». (С. 41-42) |
|
|
136-
137. |
Знаходження серед дієслів тих, які подібні за значенням. Словотворчі вправи. Т. Шевченко «Світає, край неба палає…».(напам) РЗМ. Робота з при-слів’ями. (С. 42-43) |
|
|
138 |
Знаходження серед дієслів тих, які протилежні за значенням. Т. Шевченко «Зацвіла в долині червона калина…». (С. 43-44) |
|
|
139 |
Знаходження серед дієслів тих, які протилежні за значенням. Т. Шевченко «Попрощалось ясне сонце». (С. 45-46) |
|
|
140. |
Службові слова, до яких не ставлять питань, але без яких майже немож- ливо побудувати речення. А вже весна, а вже красна. Ю. Старостенко «А він уже дома». (С. 46-47) |
|
|
141-142. |
За С. Носанем «День блакитної весни». Виразне читання діалогів. Стислий переказ тексту. (С. 47-49) |
|
|
143. |
Упізнавання в реченні службових слів. (С. 49-50) |
|
|
144. |
Написання службових слів окремо від інших слів. Олександр Олесь «Вес- на! Весна!». (С. 51) |
|
|
145-
146 |
Написання службових слів окремо від інших слів. Весняні заклички. «Вий- ди, вийди, сонечко» (З народного)(.напам) (С. 52-53) РЗМ. Складання речень за малюнком (з використанням службових слів). |
|
|
147. |
Узагальнення вивченого про частини мови. Українська народна веснянка «Травка-веснянка». (С. 53-54) |
|
|
148. |
Нехай бринять струни добра. За О. Кротюк «Пластиліновий песик». Ха- рактеристика головної дійової особи. (С. 54-56) |
|
|
149 |
Речення. Розрізнення речення за його основними ознаками. Мовне дослі- дження. (С. 56) |
|
|
150 |
Спостереження за основними ознаками речення. Велика буква у першому слові в реченні. І. Сенченко «Рукавичка і струмочок». Читання в особах. (С57-58) |
|
151- 152 |
Речення, у яких є повідомлення. Спостереження за інтонацією таких ре- чень. Побудова речень. Т. Нелинь «Вередуля». (С. 58-60) |
|
153 |
Діагностична робота.Списування |
|
154 |
В. Сухомлинський «Підлога буде чиста… А душа?». Висловлювання влас- ного ставлення до вчинків дійових осіб. (С. 60-61) |
|
155. |
Речення, у яких є запитання. Мовне дослідження. Побудова речень. Вимо- ва і написання слів черговий, співчуття. (С. 61-62) |
|
156-.-
157 |
Спостереження за інтонацією питальних речень. С. Дідух-Романенко «За- питалочка-Наталочка». . (С. 62-63) РЗМ. Складання речень з питальними словами. |
|
158 |
Речення, у яких є прохання або наказ, спонукання до дії. Свято Велико- дня. Л. Глібов «Христос Воскрес!». Мовне дослідження. (С. 64-65) |
|
159. |
За Н. Наркевич «Лесина квітка». Обговорення вчинків дійових осіб. (С. 65- 67) |
|
160. |
Спостереження за інтонацією спонукальних речень. Доповнення речень. (С. 67) |
|
161. |
Закріплення знань про питальне, розповідне, спонукальне речення. Розді- лові знаки у кінці речення (?!), велика літера у першому слові речення. По- будова речень. В. Таран «Писанка»(напам.). (С. 68-69) |
|
162-163. |
Складання речень за змістом тексту. Добре ім’я — найкраще багатство». А. Григорук «Нетерплячка». (С. 69-71) |
|
164-
165 |
Складання та запис речення за малюнком, на задану тему. І. Сенченко «Мандрівна квітка». (С. 71-73) РЗМ. Опис квітки маку за планом та опорними слова ми. |
|
166 |
Головні слова в реченні. А. Камінчук «Криниця». Виразне читання вірша. (С. 73-74) |
|
167-168 |
Вправи на визначення головних слів у реченнях. П. Осадчук «Попід гору в’ється річка». (С. 74-76) |
|
169 |
Діагностична робота.Робота з літературним твором. |
|
170 |
Зв’язок слів у реченні. Мовне дослідження. Весна всім красна. А. Камін- чук «Береза розвивається». (С. 76-77) |
|
171. |
Зв’язок слів у реченні за допомогою службових слів. Н. Карпенко «Усміх- нувся квітень». (С. 77-78) |
|
172 |
О. Копиленко «Сади цвітуть!». Вибіркове читання тексту. (С. 78-79) |
|
173 |
Текст. Заголовок тексту. Удосконалення вміння добирати заголовок відпо- відно до змісту тексту. Вимова і написання слова килим. (С. 79-81) |
|
174. |
К. Малицька «Як діти яблуньку врятували». Добір інших заголовків до те- ксту. (С. 81-82) |
|
175. |
РЗМ. Спостереження за побудовою тексту. Спостереження за роллю абза- ців у тексті. (С. 83) |
|
176-177 |
Спостереження за використанням слів для зв’язку речень у тексті. Удоско- налення текстів шляхом заміни в них окремих слів, що повторюються, на близькі за значенням, і ті, що були вжиті раніше. В. Артамонова «Бджілка» (С. 83-85) |
|
178-179 |
Текст-розповідь. Вимова і написання слова рюкзак. Шкільними стежи- нами. І. Роздобудько «Як зрозуміти хлопців?». Мовне дослідження. (С. 85- 87) |
|
180-181 |
Текст-опис. За Л. Копач «Пригода у школі» (уривок). РЗМ. Опис класної кімнати. (С. 87-89) |
|
182-183 |
Робота з художнім текстом. Вимова і написання слова помилка. В. Сухом- линський «Скляний чоловічок». (С. 89-91) |
|
184 |
С. Рудик «М’який характер». Читання тексту в особах. (С. 91-92) |
|
185 |
Правила оформлення діалогу на письмі. (С. 92-93) |
|
186 |
Добре з друзями разом! Н. Гуркіна «Як Небо почало писати листівки сво- їм друзям». (С. 93-94) |
|
187. |
Листівка як писемне висловлювання. Конверт. Підпис конверта. (С. 94-95) |
|
188. |
Які бувають листи. (С. 95-96) |
|
189 |
РЗМ. Лист, подяка як писемні висловлювання. (С. 96-97) |
|
190 |
Оголошення як писемні висловлювання. Г. Фалькович «Хто на повідку». (С. 97-98) |
|
191. |
Діагностична робота.Мовна тема.Текст.Речення. |
|
192. |
Я серед інших. Шляхетна поведінка. В. Сухомлинський «Скажи людині «Доброго дня!»». Читання діалогів в особах. (С. 99) |
|
193 |
Мова і мовлення. Сила голосу і темп мовлення в процесі читання, гово- ріння, діалогічного спілкування. (С. 100) |
|
194-195 |
Культура мовлення і культура спілкування. Слова ввічливості. «Як віта- ються люди в різних країнах». (С. 100-102) |
|
196. |
Короткі письмові висловлювання для спілкування за допомогою цифрових пристроїв. М. Стеценко «Синичка». (С. 102-103) |
|
197 |
За А. Усачовим «Ніхто не має права ображати людину». Визначення голо- вної думки тексту. Читання в особах. (С. 103-104) |
|
198 |
РЗМ. Піктограми. Використання піктограм. (С. 102-103) |
|
199 |
Піктограми для зображення емоцій (емотикони, зокрема графічні зобра- ження смайлів). Емоції замість слів. Д. Прокопчук «Смайлик…». (С. 105- 106) |
|
200. |
Повторення вивченого про звуки і букви. Літо, літечко, чекаємо тебе! О. Роговенко «Літо». (С. 107) |
|
201-202. |
Повторення вивченого про поділ слів на склади, перенос слів з рядка в ря- док. За М. Стеблиною «Дороги в літо». (С. 107-109). Читання вголос. |
|
203 |
Діагностична робота.Диктант |
|
204-205. |
Повторення вивченого про значення слова. Н. Красоткіна «Літо квітами сміється». (С. 109-110) |
|
206 |
Повторення вивченого про частини мови. В. Сухомлинський «Як ми знай- шли в лісі гніздо». (С. 108-109) |
|
207 |
Повторення вивченого про частини мови. |
|
208 |
Повторення вивченого про слова,що називають назви предметів,їх дії та ознаки. |
|
209 |
Повторення вивченого про службові слова,речення та текст. |
|
210 |
Підсумок за рік. |
|