Календарно – тематичне планування з інтегрованого курсу « Я досліджую світ».
7 годин на тиждень
Наскрізні вміння |
Ключові компетентності |
Змістові лінії |
Очікувані результати |
|||||||||||
здатність логічно обґрунтовувати позицію; ініціативність; вміння конструктивно керувати емоціями; вміння оцінювати ризики та приймати рішення; вміння розв'язувати проблеми; здатність співпрацювати з іншими людьми.
|
інноваційність. |
«Я у природі», «Безпека», «Здоров’я», «Добробуд», «Я – людина», «Моя шкільна і місцеві громади», «Світ технологій». |
відповідально діє в природі [4 ПРО 2-3.1-1]; складає правила поведінки в природі [4 ПРО 2-3.2-3]; дотримується правил поведінки в природі [4 ПРО 2-3.2-4]; самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами) [4 ТЕО 2-4.3-1]; ощадливо використовує матеріали під час виготовлення виробу [4 ТЕО 2-3.2-1]; дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях (вогонь, вода, газ, побутові хімічні сполуки, підозрілі предмети тощо) [4 СЗО 1-2.4-1]; пояснює та зіставляє ознаки безпечної і небезпечної ситуації [4 СЗО 1-2.1-1]; ухвалює рішення щодо власної безпечної поведінки з огляду на ситуації, пов’язані з чужими людьми [4 СЗО 1- 2.3-1]; пояснює, чому людина потребує відпочинку, фізичних вправ та раціонального харчування [4 СЗО 2-2.2-3]; досліджує особисті відносини (конфлікт, пробачення, довіра, заздрість, підтримка) [4 СЗО 2- 2.2-1]; складає перелік продуктів харчування, спожитих за день, аналізує їх користь та вартість [4 СЗО 3-2.3-1]; укладає правила, дотримання яких забезпечує взаємну довіру в родині і школі, дотримується цих правил [4 ГІО 4-8.1-4]; бере участь у виборах лідерів класу, аналізує та оцінює їхню роботу [4 ГІО 4-8.1-9] |
|||||||||||
№ |
Тема уроку |
Дата |
||||||||||||
|
І. Тема місяця: У ШКОЛІ І НА ВУЛИЦІ |
|
||||||||||||
|
Тиждень 1. Ми – третьокласники |
|
||||||||||||
1- 2 |
Знову в школі. |
|
||||||||||||
3 |
З чого розпочати роботу над виробом? |
|
||||||||||||
4 |
Знову в школі. |
|
||||||||||||
5 |
Чи варто змінити щось у правилах класу? |
|
||||||||||||
6 |
Чи потрібна шкільна форма? |
|
||||||||||||
7 |
Навіщо знати план поверху? |
|
||||||||||||
8 |
Яким має бути харчування учня? |
|
||||||||||||
9 |
Інтегрований урок математики із завданнями в контексті теми або завдання з української мови на розсуд вчителя. |
|
||||||||||||
10 |
З чого розпочати роботу над виробом? |
|
||||||||||||
|
Тиждень 2. Як ми взаємодіємо |
|
||||||||||||
11 |
Який я? Яка я? |
|
||||||||||||
12 |
Від чого залежить настрій? |
|
||||||||||||
13 |
Вчимося разом |
|
||||||||||||
14 |
Які конфлікти бувають та як їх вирішити? |
|
||||||||||||
15 |
Як працює демократія у класі? |
|
||||||||||||
16 |
Організація робочого місця. Добір матеріалів. Колаж «Візитівка» |
|
||||||||||||
17 |
Інтегрований урок математики із завданнями в контексті теми або завдання з української мови на розсуд вчителя. |
|
||||||||||||
|
Тиждень 3. Безпека на вулиці |
|
||||||||||||
18 |
Які правила дорожнього руху має знати пішохід? |
|
||||||||||||
19 |
Які бувають дорожні знаки? |
|
||||||||||||
20 |
Як переходити дорогу на перехресті? |
|
||||||||||||
21 |
Безпека велосипедиста. Перевірка справності велосипеда |
|
||||||||||||
22 |
Як поводитися з незнайомцями? |
|
||||||||||||
23 |
Інтегрований урок математики із завданнями в контексті теми або завдання з української мови на розсуд вчителя. |
|
||||||||||||
24 |
Об’ємні вироби. Рельєф. Ліплення. Барельєф. «Велопрогулянка» |
|
||||||||||||
|
Тиждень 4. |
|
||||||||||||
25 |
Перевір себе. |
|
||||||||||||
26 |
Екскурсія по території школи. |
|
||||||||||||
27 |
Діагностична робота |
|
||||||||||||
28 |
Діагностична робота |
|
||||||||||||
29 |
|
|
||||||||||||
30 |
|
|
||||||||||||
31 |
Робота з природним матеріалом. Пейзаж «Осінній ліс»
|
|
||||||||||||
Наскрізні вміння |
Ключові компетентності |
Змістові лінії |
Очікувані результати |
|||||||||||
здатність логічно обґрунтовувати позицію; ініціативність; вміння конструктивно керувати емоціями; вміння оцінювати ризики та приймати рішення; вміння розв'язувати проблеми; здатність співпрацювати з іншими людьми.
|
|
«Я у природі», «Здоров’я», «Добробуд», «Я – людина», «Я в рукотворному світі», «Я серед людей» |
самостійно добирає та поширює необхідну інформацію природознавчого змісту [4 ПРО 1-2.1-2]; пояснює можливі загрози з боку тварин (небезпечні і хворі тварини), рослин (отруйні рослини) та грибів (отруйні гриби) [4 ПРО 1-4.1-5]; розрізняє органи людини за їхніми функціями та пояснює їх значення [4 ПРО 1-4.3-9]; пояснює, що не всі рукотворні тіла корисні для довкілля [4 ПРО 3-3.2-1]; самостійно створює виріб, повторно використовуючи матеріали (вироби з пластику, паперу, тканини, фольги та інше) [4 ТЕО 2-3.2-3]; аналізує вплив здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я [4 СЗО 2-3.3-1]; описує вияви погіршення свого здоров’я (наприклад, нежить, кашель, чхання), припускає, що могло спричинити захворювання [4 СЗО 2-1.1-2]; ділиться своїми мріями та планами [4 ГІО 1-6.1-4]; визначає свої потреби, відрізняє їх від бажань [4 ГІО 1-6.1- 5]; виконує різні ролі під час роботи у групі [4 ГІО 2-7.2-4]; оцінює раціональність покупки, орієнтуючись на її корисність та ціну [4 СЗО 3-4.5-1]; планує власний режим розумової праці та відпочинку [4 СЗО 3- 4.1-1]; досліджує вплив зауважень/порад інших на власну поведінку [4 СЗО 3-4.4-1]; |
|||||||||||
|
ІІ. Тема місяця: Я пізнаю світ: органи чуття |
|
||||||||||||
|
Тиждень 5. Мої помічники в пізнанні світу |
|
||||||||||||
32 |
Мої помічники в пізнанні світу. Як ми бачимо? |
|
||||||||||||
33 |
Чому ми бачимо відображення у дзеркалі? |
|
||||||||||||
34 |
Як ми чуємо? |
|
||||||||||||
35 |
Як поширюється звук? |
|
||||||||||||
36 |
Як бачать і чують тварини? |
|
||||||||||||
37 |
Інтегрований урок математики із завданнями в контексті теми або завдання з української мови на розсуд вчителя. |
|
||||||||||||
38 |
Технології: Силуетна витинанка. Сюжетна витинанка «Паперова казка» |
|
||||||||||||
|
Тиждень 6. Мої помічники в пізнанні світу (продовження) |
|
||||||||||||
39 |
Як ми відчуваємо запах і смак |
|
||||||||||||
40 |
Шкіра – теж орган |
|
||||||||||||
41 |
Якщо виникли проблеми |
|
||||||||||||
42 |
Навіщо людині волосся і нігті? |
|
||||||||||||
43 |
Створюємо книжку-картинку «Мої ранкові відчуття» |
|
||||||||||||
44 |
Інтегрований урок математики із завданнями в контексті теми або завдання з української мови на розсуд вчителя. |
|
||||||||||||
45 |
Технології: Схеми. Книжка-розкладка |
|
||||||||||||
|
Тиждень 7. Медіа як продовження наших органів чуття |
|
||||||||||||
46 |
Що таке медіа? |
|
||||||||||||
47 |
Створюємо новини |
|
||||||||||||
48 |
Чи завжди варто слухатися наших органів чуття? |
|
||||||||||||
49 |
Як стати свідомим покупцем? |
|
||||||||||||
50 |
Навіщо потрібна реклама? |
|
||||||||||||
51 |
Інтегрований урок математики із завданнями в контексті теми або завдання з української мови на розсуд вчителя. |
|
||||||||||||
52 |
Технології: Графічні зображення. Підставка для телефону |
|
||||||||||||
|
Тиждень 8 |
|
||||||||||||
53 |
Урок творчості. Реклама. |
|
||||||||||||
54 |
Перевір себе |
|
||||||||||||
55 |
Діагностична робота |
|
||||||||||||
56 |
Діагностична робота |
|
||||||||||||
57 |
Екскурсія до шкільної бібліотеки. |
|
||||||||||||
58 |
|
|
||||||||||||
59 |
|
|
||||||||||||
Наскрізні вміння |
Ключові компетентності |
Змістові лінії |
Очікувані результати |
|||||||||||
здатність логічно обґрунтовувати позицію; ініціативність; вміння конструктивно керувати емоціями; вміння оцінювати ризики та приймати рішення; вміння розв'язувати проблеми; здатність співпрацювати з іншими людьми.
|
вільне володіння рідною мовою;
соціальна та громадянська компетентності; культурна компетентність; інноваційність. |
«Я у природі», «Здоров’я», «Побут», «Безпека», «Я – людина», «Я в рукотворному світі», «Моя культурна спадщина». |
спостерігає за об’єктами досліджень [4 ПРО 1-1.4-4]; спостерігає за рослинами і тваринами [4 ПРО 1-1.4-12]; готує повідомлення / презентації і представляє їх [4 ПРО 1- 2.2-2]; розрізняє системи органів людини за їхніми функціями (на прикладі опорно-рухової, травної, дихальної, серцевосудинної систем) [4 ПРО 1-4.3-7]; пояснює значення загартування; прогнозує результат спостереження / досліду [ 4 ПРО 1- 1. 2-2]; самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, ниток, тканини, природного матеріалу, пластиліну, пласких матеріалів; склеювання, складання, зв’язування тощо) [4 ТЕО 1-1.1-4]; розміщує елементи виробу на площині [4 ТЕО 1-1.4-8]; пояснює послідовність дій та дотримується її під час виготовлення виробів із природних матеріалів, під час виготовлення та оздоблення об’ємних виробів [4 ТЕО 1-1.4-9]; розрізняє ресурси, які можна використати в разі небезпеки [4 СЗО 1-1.3-5]; аналізує способи запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням [4 СЗО 2-3.3-5]; пояснює, як навколишнє середовище, харчування, фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини [4 СЗО 2-3.3-6]; знаходить потрібну йому / їй інформацію [4 ГІО 2-7.1-1];
|
|||||||||||
|
ІІІ. Тема місяця: Організм людини – складна система |
|
||||||||||||
|
Тиждень 9. Як ми рухаємося |
|
||||||||||||
60 |
Навіщо потрібен скелет |
|
||||||||||||
61 |
Як працюють м’язи і суглоби? |
|
||||||||||||
62 |
Чому постава важлива? |
|
||||||||||||
63 |
Про гіпсову пов’язку, різку та школу |
|
||||||||||||
64 |
Які скелети у тварин? |
|
||||||||||||
65 |
Інтегрований урок математики із завданнями в контексті теми або завдання з української мови на розсуд вчителя. |
|
||||||||||||
66 |
Технології: Комбінування матеріалів. Модель руки маніпулятора |
|
||||||||||||
|
Тиждень 10. Як людина харчується? |
|
||||||||||||
67 |
Навіщо ми їмо? |
|
||||||||||||
68 |
Що таке здорове харчування? |
|
||||||||||||
69 |
Як працює травна система людини? |
|
||||||||||||
70 |
Що їдять тварини? |
|
||||||||||||
71 |
Чому зуби різні? |
|
||||||||||||
72 |
Інтегрований урок математики із завданнями в контексті теми або завдання з української мови на розсуд вчителя. |
|
||||||||||||
73 |
Технології: Оригамі «Яблуко» |
|
||||||||||||
|
Тиждень 11. Живімо активно |
|
||||||||||||
74 |
За допомогою чого ми дихаємо? |
|
||||||||||||
75 |
Досліджуємо дихання |
|
||||||||||||
76 |
Навіщо вимірюють пульс? |
|
||||||||||||
78 |
Батько українського фізвиховання |
|
||||||||||||
79 |
Про теплокровних і холоднокровних |
|
||||||||||||
80 |
Інтегрований урок математики із завданнями в контексті теми або завдання з української мови на розсуд вчителя. |
|
||||||||||||
81 |
Технології: Моделювання з використанням штучних матеріалів |
|
||||||||||||
|
Тиждень 12. Вибираємо здоров’я |
|
||||||||||||
82 |
Як зробити здоровий вибір? |
|
||||||||||||
83 |
Навіщо потрібно спати? |
|
||||||||||||
84 |
Як зупинити поширення деяких хвороб? |
|
||||||||||||
85 |
На користь чи на шкоду? |
|
||||||||||||
86 |
Як добре почуватися? |
|
||||||||||||
87 |
Діагностична робота |
|
||||||||||||
88 |
Технології: Прості механізми в іграшках. Іграшка «Сердечко» |
|
||||||||||||
Наскрізні вміння |
Ключові компетентності |
Змістові лінії |
Очікувані результати |
|||||||||||
здатність логічно обґрунтовувати позицію; вміння конструктивно керувати емоціями; вміння оцінювати ризики та приймати рішення; вміння розв'язувати проблеми; здатність співпрацювати з іншими людьми.
|
вільне володіння рідною мовою;
соціальна та громадянська компетентності; культурна компетентність; інноваційність. |
«Я у природі», «Я – людина», «Я в рукотворному світі», «Технічна творчість і техніка», «Світ технологій», «Світ ремесл», «Безпека», «Я серед людей», «Ми – громадяни України. Ми – європейці». |
складає план дослідження [4 ПРО 1-1.3-1]; описує властивості об’єктів дослідження [4 ПРО 1-1.5-1]; робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно [4 ПРО 1-1.5-5]; розповідає про винаходи та винахідників, пояснює вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля [4 ПРО 3-3.3- 1]; оздоблює виріб за зразком та власним задумом бісером, лелітками, тасьмою, стрічками та іншими матеріалами [4.ТЕО 1-1.4-11]; самостійно виготовляє виріб, застосовуючи технології традиційних та сучасних ремесел (витинанка, аплікація, ліплення та інше) [4 ТЕО 3-2.2-3]; дотримується правил поведінки з підозрілими предметами та речами, забутими у громадських місцях [4 СЗО 1-2.4-4]; виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості [4 СЗО 3-4.7-1]; співвідносить відомості про найважливіші історичні події в часі [4 ГІО 5-1.1-2]; пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої природи [4 ПРО 2-3.1-4] |
|||||||||||
|
IV. Тема місяця: Людина розширює свої можливості |
|
||||||||||||
|
Тиждень 13. Як транспорт розширює можливості людини? |
|
||||||||||||
89 |
Транспортування колись і тепер |
|
||||||||||||
90 |
Транспортування колись і тепер (презентація і обговорення розповідей учнів) |
|
||||||||||||
91 |
Подорожуємо поїздом |
|
||||||||||||
92 |
Як поводитися в на залізничному вокзалі та в аеропорту? |
|
||||||||||||
93 |
Хто забезпечує роботу транспорту? |
|
||||||||||||
94 |
Інтегрований урок математики із завданнями в контексті теми або завдання з української мови на розсуд вчителя. |
|
||||||||||||
95 |
Технології: Оздоблення виробів
|
|
||||||||||||
|
Тиждень 14. Як прості механізми розширюють можливості людини? |
|
||||||||||||
96 |
Дізнаємося більше про прості механізми |
|
||||||||||||
97 |
Дізнаємося більше про прості механізми (презентація і обговорення роботи груп) |
|
||||||||||||
98 |
Як придумали колесо? |
|
||||||||||||
99 |
Найважливіші колеса |
|
||||||||||||
100 |
Навіщо зубці на колесах? |
|
||||||||||||
101 |
Інтегрований урок математики із завданнями в контексті теми або завдання з української мови на розсуд вчителя. |
|
||||||||||||
102 |
Технології: Іграшка-балансир |
|
||||||||||||
|
Тиждень 15. Знайомимося із законами природи |
|
||||||||||||
103 |
Що таке сила? |
|
||||||||||||
104 |
Швидше чи повільніше? |
|
||||||||||||
105 |
Які предмети притягує магніт? |
|
||||||||||||
106 |
Вивчаємо властивості магнітів |
|
||||||||||||
107 |
Полюси магніту |
|
||||||||||||
108 |
Діагностична робота |
|
||||||||||||
109 |
Технології: Ігри з магнітами |
|
||||||||||||
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
||||||||||||