КТП Зарубіжна література 6 клас

Про матеріал
Календарно - тематичне планування з зарубіжної літератури Нова Українська Школа
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ      із ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 клас (НУШ)

на 2023-2024 навчальний рік

 

1,5  години на тиждень 52,5  годин на рік

Складено відповідно до Модельної навчальної програми « Зарубіжна література. 5-6 класи для ЗЗСО (« ШКОЛА РАДОСТІ», автори : Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В.,  Мацевко- Бекарська Л.В. та інші) ( Наказ МОН України № 795 від 12.07.2021.р)

Навчальна програма : 

« Зарубіжна література  5 клас» Бацько Л.М.

 

Підручник: Ольга Ніколенко, Лідія Мацевко-Бекерська,  Наталія Рудніцька Зарубіжна література 5 клас  Підручник для закладів загальної середньої освіти Київ Видавничий центр «Академiя» 2022

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей   - 4 години

(  І семестр -2 год., ІІ семестр – 2 год.)

Текстуальне вивчення творів  41 година

Розвиток мовлення  - 4 годин (  І семестр -2 год. ( 1 у+ 1 п) , ІІ семестр – 2 год. (1 у+ 1 п)

                                                                                                                                                 Позакласне читання – 2 години

                                                                                                                 Виразне декламування напамʹять – 1 година (ІІ семестр)

Тема ( зміст освітньої діяльності)

Дата

Примітки

 

ТЕМА 1. Вступ. Повторення. Художня література і мистецтво (1 година)

 

 

1.

Повторення вивченого у 5 класі. Специфіка художньої літератури як  виду мистецтва, її подібність і  відмінність від інших видів мистецтва.  Художній образ, особливості його  сприйняття. Роль перекладачів у  залученні українських читачів до скарбниці світової літератури.

 (ТЛ) Художній образ, види художніх образів у літературі. Проєкт- дослідження « Використання художніх образів у державних символах

різних країн, у різних видах мистецтва».

 

 

2.

 Повторення вивченого у 5 класі. Моніторинг освітніх втрат. Літературний диктант.

 

 

 

 

 

 

 

Тема 2. МІФИ НА ВСІ ЧАСИ (4 години)

 

 

3.

Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів

світу як джерело літературних сюжетів. Грецькі міфи. Основні тематичні групи грецьких  міфів. Боги, герої і люди в давньогрецьких  міфах. ТЛ. Поняття про міф; поглиблення поняття «вічні образи» та «гіпербола». Відмінності  міфу від казки

 

 

4.

Найвідоміші міфологічні образи,  сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Прометея. Гуманістична сутність подвигу  Прометея; символічне значення його постаті.Міф про Дедала й Ікара. Людські злети й падіння в міфі

 

 

5.

Міф про Орфея й  Еврідіку. Зображення сили кохання у грецьких міфах

 

 

6.

ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ №1. Грецькі міфи. «Деметра і Персефона», «Нарцис», «Пігмаліон» та інші  (2-3 за вибором)

 

 

7.

РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ. Коментоване читання міфів. Усний переказ (близький до тексту і вибірковий)

 

 

8.

КР (Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей)  №1          ( тестові завдання)

 

 

ТЕМА 3. ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА (15 годин)

9.

Даніель Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо» (2-3 розділи за вибором учителя) Стислі відомості про письменника.

Роман Д. Дефо – книга про безмежні  можливості, творчу діяльність і  стійкість людини у виключних  обставинах.

 

 

10.

Даніель Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо» Утвердження в романі можливості гармонійного співіснування  людини й природи, людей, що належать  до різних культур.

 

 

11.

 Роман Д. Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»   як  початок світової «робінзонади». ТЛ. Поняття про роман та пригодницький  роман, повість, композицію, строфу

 

 

12.

Микола Гоголь «Ніч перед Різдвом». Стислі відомості про автора. Загальна характеристика збірки «Вечори на хуторі біля Диканьки» Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Українські народні традиції та звичаї у творі.

 

 

13.

Микола Гоголь «Ніч перед Різдвом». Основні сюжетні лінії повісті «Ніч перед Різдвом». Образи Оксани та Вакули. Тема  кохання.

 

 

14.

Микола Гоголь «Ніч перед Різдвом».  Фольклорні традиції, гумор та фантастичні  елементи у творі (традиційні образи  – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). Перемога світлих сил у повісті.

 

 

15.

КР (Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей)  №2          (твір-роздум або есе за одним з прочитаних творів)

 

 

16.

Урок творчості. Театралізація (М. Гоголь. «Ніч перед Різдвом»)

Або Урок -екскурсія  музеями Гоголя в Україні  або віртуальна екскурсія Лондоном Дікенса

 

 

 

 

ТЕМА 3. ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА (продовження)

 

 

16.

Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Стислі відомості про письменника. Подорож Скруджа у  часі й просторі в  різдвяну ніч як шлях до переосмислення і

зміни власного життя. Динаміка його образу, причини духовного переродження.

15.01

 

17.

Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Викриття бездушного світу зиску. Утвердження цінності любові, співчуття та доброти у творі

16.01

 

18.

Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Значення образу Різдва у творі.

Композиція повісті. Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі.

22.01

 

19.

Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій  Міо». Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність.

(МТ) Фільмографія: «Міо, мій Міо»

 

23.01

 

20.

Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій  Міо». Чарівний світ і казкові образи твору. Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами.

 

29.01

 

21.

Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій    Міо».  Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві. Віра в перемогу дружби та людяності у творі.

 

30.01

 

22.

Ульф Старк « Чи вмієш ти свистати,Юганно?». Стислі відомості про письменника.

05.02

 

23.

Ульф Старк « Чи вмієш ти свистати,Юганно?».( уривки)

06.02

 

24.

Ульф Старк « Чи вмієш ти свистати,Юганно?».Проблеми самотності у творі,ставлення до літніх людей.Поглиблення понять : повість,тема,ідея,сюжет худ.твору.

12.02

 

25.

Проєкт: « Різдвяна історія в мистецтві»,створення презентації за однією із різдвяних історій(повістей).

13.02

 

26.

Діагностувальна робота 3 «Пригоди і фантастика» Різнорівневі завдання

Тематична

19.02

 

 

ТЕМА 4. НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ (10 годин)

 

 

 

27.

Джек Лондон. «Жага до життя».  Коротко про письменника. Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі. Збереження моральних  переконань у моменти смертельної  небезпеки.

20.02

 

28.

Джек Лондон. «Жага до життя».   Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими  обставинами.

26.02

 

29.

Джек Лондон. «Жага до життя».   Роль пейзажних і  портретних замальовок у відтворенні  внутрішнього стану головного героя. Моральний зміст боротьби за життя.

27.02

 

30.

Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Коротко про письменницю. Теми школи, родини, життєвого покликання особистості.

04.03

 

31.

Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук  власної духовної сутності та улюбленої справи).

05.03

 

32.

Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка.

11.03

 

33.

Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті.

12.03

 

 

ТЕМА 4. НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ (продовження)

 

 

 

34.

Міхаель Андреас Гельмут Енде (19291995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до

представників різних рас, націй,національностей, народів

 

18.03

 

35.

Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим     Ґудзик і машиніст    Лукас». . Образи Джима Ґудзика та Лукаса як  позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством.

(МТ) Фільмографія: «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (режисер Д. Ганзель, Німеччина, 2018)

 

19.03

Вивчення напамʹять

36.

Роль фантастики у творі. Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі.

 

01.04

 

37.

Письмовий твір з розділу «Не здаватися в життєвих випробуваннях»

   Тематична.

 

02.04

 

 

Тема 5. Барви світової поезії ( 5 годин + 1 )

 

 

38.

Мацуо Басьо. Хайку.  Коротко про поета. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку.

08.04

 

39.

Мацуо Басьо. «Старий ставок!»,«Метелик літає», «Квітучі сливи», «Тиха місячна ніч». «Все  вибілив ранковий сніг». Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.(ТЛ) Хайку, епітет, метафора.

Поглиблення поняття: вірш. (ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різнихкультурах.

09.04

 

40.

РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ Створення  власного твору у жанрі хайку або написання етюда за опрацьованими поетичними творами.

15.04

 

41.

Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…».  Коротко про поета. Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні  образи, постійні епітети, повтори та ін.).

16.04

 

42.

Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»).

Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про

Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди).

22.04

 

43.

Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання,  відданого служіння народові.

Тематична.

23.04

 

 

ТЕМА 6. ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ ( 6 годин)

 

 

44.

Рей Дуглас Бредбері  «Усмішка».  Коротко про письменника. Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».

29.04

 

45.

Рей Дуглас Бредбері  «Усмішка».  Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає.

30.04

 

46.

  Рей Дуглас Бредбері  «Усмішка».   Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму.

06.05

 

47.

Роберт Шеклі  «Запах думок». Коротко про письменника. Фантастичний світ оповідання. (ТЛ) Художня деталь. Поглиблення  понять: тема, ідея, оповідання (фантастичне, науково-фантастичне оповідання).

07.05

 

48.

Роберт Шеклі  «Запах думок». Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві).

13.05

 

49.

Роберт Шеклі  «Запах думок». Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях.

14.05

 

50.

КР (Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей)  №4                 ( тестові завдання)

20.05

 

51

ПЧ №2   Олдрідж Дж. «Останній дюйм»

21.05

 

52

Підсумковий урок –гра « Сторінками прочитаних творів»

27.05

 

53.

Резервний урок

28.05

 

 

Підсумки

 

 

54.

Види художніх образів у прочитаних  художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів. Міфологічні образи і          сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. Фантастика та її роль у художній літературі.  

03.06

 

55.

Моральні якості  літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях. Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові). Література на літо

04.06

 

 

 

docx
Додано
21 жовтня
Переглядів
623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку