КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ із ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 клас (НУШ)
на 2023-2024 навчальний рік
1,5 години на тиждень 52,5 годин на рік
Складено відповідно до Модельної навчальної програми « Зарубіжна література. 5-6 класи для ЗЗСО (« ШКОЛА РАДОСТІ», автори : Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко- Бекарська Л.В. та інші) ( Наказ МОН України № 795 від 12.07.2021.р)
Навчальна програма :
« Зарубіжна література 5 клас» Бацько Л.М.
Підручник: Ольга Ніколенко, Лідія Мацевко-Бекерська, Наталія Рудніцька Зарубіжна література 5 клас Підручник для закладів загальної середньої освіти Київ Видавничий центр «Академiя» 2022
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей - 4 години
( І семестр -2 год., ІІ семестр – 2 год.)
Текстуальне вивчення творів – 41 година
Розвиток мовлення - 4 годин ( І семестр -2 год. ( 1 у+ 1 п) , ІІ семестр – 2 год. (1 у+ 1 п)
Позакласне читання – 2 години
Виразне декламування напамʹять – 1 година (ІІ семестр)
№ |
Тема ( зміст освітньої діяльності) |
Дата |
Примітки |
|
ТЕМА 1. Вступ. Повторення. Художня література і мистецтво (1 година) |
|
|
1. |
Повторення вивченого у 5 класі. Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва. Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів у залученні українських читачів до скарбниці світової літератури. (ТЛ) Художній образ, види художніх образів у літературі. Проєкт- дослідження « Використання художніх образів у державних символах різних країн, у різних видах мистецтва». |
|
|
2. |
Повторення вивченого у 5 класі. Моніторинг освітніх втрат. Літературний диктант.
|
|
|
|
Тема 2. МІФИ НА ВСІ ЧАСИ (4 години) |
|
|
3. |
Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Грецькі міфи. Основні тематичні групи грецьких міфів. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. ТЛ. Поняття про міф; поглиблення поняття «вічні образи» та «гіпербола». Відмінності міфу від казки |
|
|
4. |
Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Прометея. Гуманістична сутність подвигу Прометея; символічне значення його постаті.Міф про Дедала й Ікара. Людські злети й падіння в міфі |
|
|
5. |
Міф про Орфея й Еврідіку. Зображення сили кохання у грецьких міфах |
|
|
6. |
ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ №1. Грецькі міфи. «Деметра і Персефона», «Нарцис», «Пігмаліон» та інші (2-3 за вибором) |
|
|
7. |
РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ. Коментоване читання міфів. Усний переказ (близький до тексту і вибірковий) |
|
|
8. |
КР (Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей) №1 ( тестові завдання) |
|
|
ТЕМА 3. ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА (15 годин) |
|||
9. |
Даніель Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо» (2-3 розділи за вибором учителя) Стислі відомості про письменника. Роман Д. Дефо – книга про безмежні можливості, творчу діяльність і стійкість людини у виключних обставинах. |
|
|
10. |
Даніель Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо» Утвердження в романі можливості гармонійного співіснування людини й природи, людей, що належать до різних культур. |
|
|
11. |
Роман Д. Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо» як початок світової «робінзонади». ТЛ. Поняття про роман та пригодницький роман, повість, композицію, строфу |
|
|
12. |
Микола Гоголь «Ніч перед Різдвом». Стислі відомості про автора. Загальна характеристика збірки «Вечори на хуторі біля Диканьки» Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Українські народні традиції та звичаї у творі. |
|
|
13. |
Микола Гоголь «Ніч перед Різдвом». Основні сюжетні лінії повісті «Ніч перед Різдвом». Образи Оксани та Вакули. Тема кохання. |
|
|
14. |
Микола Гоголь «Ніч перед Різдвом». Фольклорні традиції, гумор та фантастичні елементи у творі (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). Перемога світлих сил у повісті. |
|
|
15. |
КР (Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей) №2 (твір-роздум або есе за одним з прочитаних творів) |
|
|
16. |
Урок творчості. Театралізація (М. Гоголь. «Ніч перед Різдвом») Або Урок -екскурсія музеями Гоголя в Україні або віртуальна екскурсія Лондоном Дікенса
|
|
|
|
ТЕМА 3. ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА (продовження) |
|
|
16. |
Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Стислі відомості про письменника. Подорож Скруджа у часі й просторі в різдвяну ніч як шлях до переосмислення і зміни власного життя. Динаміка його образу, причини духовного переродження. |
15.01 |
|
17. |
Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Викриття бездушного світу зиску. Утвердження цінності любові, співчуття та доброти у творі |
16.01 |
|
18. |
Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Значення образу Різдва у творі. Композиція повісті. Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі. |
22.01 |
|
19. |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність. (МТ) Фільмографія: «Міо, мій Міо»
|
23.01 |
|
20. |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Чарівний світ і казкові образи твору. Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами.
|
29.01 |
|
21. |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві. Віра в перемогу дружби та людяності у творі.
|
30.01 |
|
22. |
Ульф Старк « Чи вмієш ти свистати,Юганно?». Стислі відомості про письменника. |
05.02 |
|
23. |
Ульф Старк « Чи вмієш ти свистати,Юганно?».( уривки) |
06.02 |
|
24. |
Ульф Старк « Чи вмієш ти свистати,Юганно?».Проблеми самотності у творі,ставлення до літніх людей.Поглиблення понять : повість,тема,ідея,сюжет худ.твору. |
12.02 |
|
25. |
Проєкт: « Різдвяна історія в мистецтві»,створення презентації за однією із різдвяних історій(повістей). |
13.02 |
|
26. |
Діагностувальна робота 3 «Пригоди і фантастика» Різнорівневі завдання Тематична |
19.02 |
|
|
ТЕМА 4. НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ (10 годин)
|
|
|
27. |
Джек Лондон. «Жага до життя». Коротко про письменника. Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі. Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. |
20.02 |
|
28. |
Джек Лондон. «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами. |
26.02 |
|
29. |
Джек Лондон. «Жага до життя». Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя. Моральний зміст боротьби за життя. |
27.02 |
|
30. |
Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Коротко про письменницю. Теми школи, родини, життєвого покликання особистості. |
04.03 |
|
31. |
Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи). |
05.03 |
|
32. |
Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. |
11.03 |
|
33. |
Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті. |
12.03 |
|
|
ТЕМА 4. НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ (продовження) |
|
|
34. |
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй,національностей, народів
|
18.03 |
|
35. |
Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». . Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством. (МТ) Фільмографія: «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (режисер Д. Ганзель, Німеччина, 2018)
|
19.03 |
Вивчення напамʹять |
36. |
Роль фантастики у творі. Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі.
|
01.04 |
|
37. |
Письмовий твір з розділу «Не здаватися в життєвих випробуваннях» Тематична.
|
02.04 |
|
|
Тема 5. Барви світової поезії ( 5 годин + 1 ) |
|
|
38. |
Мацуо Басьо. Хайку. Коротко про поета. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. |
08.04 |
|
39. |
Мацуо Басьо. «Старий ставок!»,«Метелик літає», «Квітучі сливи», «Тиха місячна ніч». «Все вибілив ранковий сніг». Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.(ТЛ) Хайку, епітет, метафора. Поглиблення поняття: вірш. (ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різнихкультурах. |
09.04 |
|
40. |
РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ Створення власного твору у жанрі хайку або написання етюда за опрацьованими поетичними творами. |
15.04 |
|
41. |
Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…». Коротко про поета. Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). |
16.04 |
|
42. |
Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди). |
22.04 |
|
43. |
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові. Тематична. |
23.04 |
|
|
ТЕМА 6. ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ ( 6 годин) |
|
|
44. |
Рей Дуглас Бредбері «Усмішка». Коротко про письменника. Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». |
29.04 |
|
45. |
Рей Дуглас Бредбері «Усмішка». Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. |
30.04 |
|
46. |
Рей Дуглас Бредбері «Усмішка». Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. |
06.05 |
|
47. |
Роберт Шеклі «Запах думок». Коротко про письменника. Фантастичний світ оповідання. (ТЛ) Художня деталь. Поглиблення понять: тема, ідея, оповідання (фантастичне, науково-фантастичне оповідання). |
07.05 |
|
48. |
Роберт Шеклі «Запах думок». Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві). |
13.05 |
|
49. |
Роберт Шеклі «Запах думок». Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях. |
14.05 |
|
50. |
КР (Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей) №4 ( тестові завдання) |
20.05 |
|
51 |
ПЧ №2 Олдрідж Дж. «Останній дюйм» |
21.05 |
|
52 |
Підсумковий урок –гра « Сторінками прочитаних творів» |
27.05 |
|
53. |
Резервний урок |
28.05 |
|
|
Підсумки |
|
|
54. |
Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів. Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. Фантастика та її роль у художній літературі. |
03.06 |
|
55. |
Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях. Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові). Література на літо |
04.06 |
|