НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ЗБД 6 клас До підручника « Здоров’я, безпека та добробут» автори Василенко С.В., Коваль Я.Ю., Колотій Л.П.

Про матеріал

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ЗБД 6 клас

До Модельної навчальної програми «ЗДОРОВ'Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ. 6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори Василенко С.В., Коваль Я.Ю., Колотій Л.П.)

Перегляд файлу

                                        НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ЗБД  6 клас

До Модельної навчальної програми «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ. 6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори Василенко С.В., Коваль Я.Ю., Колотій Л.П.)

 

Тема уроку

Зміст

Очікувані результати

Розділ 1. Виховуємо самостійність та відповідальність

Життя, про яке я мрію. 1

Відповідальність за власне здоров’я, безпеку і добробут Цінність життя. Відповідальне ставлення до життя і здоров’я.

- розпізнає ймовірні небезпеки природного, техногенного, соціального характеру і побутового походження

- визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини (дорожній рух, забруднення, хімічні речовини, ультрафіолетове випромінювання тощо)

 - прогнозує наслідки власних дій у надзвичайних ситуаціях, апелюючи до набутих знань та достовірної інформації

- розпізнає ймовірні небезпеки на дорозі та у транспорті

 - визначає потенційні небезпеки дорожнього руху для здоров’я

- обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в громадських місцях

- моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі ДТП

 - розрізняє складники особистого простору (інтимний, соціальний, публічний), поважає свій і чужий особистий простір під час спілкування

- розпізнає імовірні небезпеки соціального характеру

 - розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними намірами

- ідентифікує причини та наслідки виникнення конфліктів у різних ситуаціях

- визначає, ідентифікує та обговорює психічні (зокрема емоційні) і соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу

 - виокремлює інформацію та обговорює ситуації булінгу

 - пояснює вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки і добробуту

- встановлює нові контакти

та ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку

- застосовує вербальні та невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації

 - бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби

 - виконує різні ролі в груповій роботі

- демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями і правилами в соціальному середовищі

- протидіє проявам тиску, агресії, маніпуляції і неповаги щодо себе та інших осіб

- розробляє стратегію подолання булінгу, визначає джерела допомоги його жертвам, звертається по допомогу до інших осіб

- моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях соціального походження - розпізнає ймовірні небезпеки техногенного, соціального характеру

- визначає потенційно небезпечні забруднення хімічними речовинами для здоров’я і безпеки людини

 - обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в громадських місцях моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі вуличного травматизму

- прогнозує наслідки власних дій у непередбачених ситуаціях, апелюючи до набутих знань

-розпізнає імовірні небезпеки природного характеру

 - визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини (забруднення, ультрафіолетове випромінювання тощо

- прогнозує наслідки власних дій у непередбачених і надзвичайних ситуаціях, апелюючи до набутих знань та достовірної інформації

- приймає рішення щодо надання самодопомоги та допомоги іншим особам, звернення до інших осіб чи відповідних служб

- демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями і правилами в природному середовищі

 - звертається до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідком яких не може зарадити власними силами

- здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію - діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції - моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях природного походження

 - моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі поганого самопочуття

Люби природу.2

Вплив природних чинників на твоє здоров`я і життя.

Обережність стримує, обачність веде. 3

Небезпечні ситуації у природі.

Наш друг – велосипед. 4

Безпечна поведінка на дорогах.

Увага всім! 5

Причини і наслідки небезпечних ситуацій соціального, техногенного та побутового походження.

Як ти? Сподіваюсь, що в безпеці.6

Безпека особистості, національна безпека. Ризики, їх види та рівні. Безпека життєдіяльності.

Спілкування на рівних.7

Особистість і спілкування. Стилі спілкування. Соціальні ролі особистості в підліткових компаніях. Кола спілкування та особистісний простір. Критика та її сприйняття.

Конфлікт – це добре чи погано? 8

Конфлікти, способи ї вирішення. Гармонія стосунків. 

Мої права та обов`язки 9

Права та обов`язки  дитини.

Узагальнення знань з розділу 1. «Виховуємо самостійність та відповідальність»

Узагальнення знань з розділу 1. «Виховуємо самостійність та відповідальність» Тематична1

Розділ 2. Освіта – ключ до успіху.

Освіта та доброчесність.10

Значення освіти для майбутнього. Уміння вчитися. Списування чи доброчесність.

- розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього

 - виявляє зацікавлення у тривалій систематичній діяльності під час навчання і наполегливість у досягненні мети

- визначає цілі власної діяльності і стратегії їх досягнення

 - визначає ефективні способи засвоєння навчальної інформації

- використовує допоміжні засоби для навчання, зокрема цифрові пристрої, без шкоди для здоров’я

 - аналізує власний навчальний розвиток, вказуючи на причини

успіхів та невдач

- організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час - виявляє зацікавлення у тривалій систематичній діяльності (хобі, мистецтво) та наполегливість у досягненні мети

- визначає прагнення і потреби у сфері власного особистісного розвитку та навчання

- визначає власні потреби, бажання, інтереси й цілі

 - самостійно створює та реалізує короткострокові плани щодо досягнення успіху, зокрема в навчанні, спорті, побуті

- моделює кроки задоволення власних потреб з урахуванням власних можливостей та можливостей інших осіб

Увага та пам'ять.11

Розвиток уваги та пам'яті, креативного та критичного мислення.

Сучасне учнівство.12

Оцінювання для навчального прогресу. Цінність справедливого оцінювання. Причини успіхів та невдач.

Навчання без перевтоми.13

Навички та звички для успішного навчання. Вплив цифрових пристроїв на успішність навчання та здоров’я. Уникнення перевтоми.

Досягаю гармонії. 14

Гармонійний розвиток особистості учня та учениці. Самооцінка. Формування адекватної самооцінки.

Узагальнення знань з розділу 2. Освіта – ключ до успіху

Узагальнення знань з розділу 2. Освіта – ключ до успіху. Тематична 2

Розділ 3. Навчаємося приймати рішення

Що таке електроенергія. 15

Електроприлади. Безпечне поводження з побутовими електроприладами. Убезпечення від ураження електричним струмом.

- розпізнає ймовірні небезпеки побутового походження

- визначає хімічні речовини, потенційно небезпечні для здоров’я і безпеки людини

- вирізняє речовини, які становлять загрозу в разі неналежного використання - обґрунтовує необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки

- прогнозує наслідки

власних дій у непередбачених і надзвичайних ситуаціях, апелюючи до набутих знань та достовірної інформації

- обґрунтовує наслідки вибору альтернативного рішення щодо моделей безпечної поведінки

 - здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію - бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна

- моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях побутового походження

 - розпізнає ймовірні небезпеки соціального характеру

 - виокремлює інформацію та обговорює ситуації кібербулінгу

 - використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки й добробуту

- прогнозує ризики комунікації у віртуальному середовищі

- прогнозує наслідки власних дій у непередбачуваних ситуаціях, апелюючи до набутих знань та достовірної інформації

 - оцінює надійність різних джерел інформації (засоби масової інформації, реклама, соціальні мережі тощо)

- передбачає вплив на власне здоров’я, безпеку, добробут та здоров’я, безпеку, добробут інших осіб неналежного використання цифрових пристроїв оперує основними економічними поняттями (гроші, зайнятість, підприємництво тощо)

- розрізняє та зазначає законні джерела доходів для свого віку

- розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища - розпізнає імовірні небезпеки побутового походження

 - уміє раціонально розпоряджатися власними грошима

- розуміє цінність докладених зусиль дорослих для отримання доходів

 - виявляє ризики невідповідності власних потреб і можливостей

 - правильно інтерпретує інформацію, наведену на маркувальних знаках, упаковках для безпечного і раціонального використання харчових і промислових продуктів

 - уміє вибирати продукти і товари за показниками якості, строків придатності, складу

- аналізує взаємозв’язок між потребами людини та обмеженістю ресурсів

 - визначає потребу ощадливого використання ресурсів і повторної переробки вторинної сировини

 - відбирає ресурси для повторної переробки

- обґрунтовує наслідки вибору альтернативного рішення щодо моделей поведінки, спрямованих на збереження добробуту

 - обґрунтовує обмеженість фінансів

- доводить, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього

Блакитне паливо. 16

Газобезпека. Пожежна безпека. Захист органів дихання та очей від хімічних речовин.

Як убезпечити себе від кібергбулінгу. 17

Інформаційна безпека Захищеність і зберігання даних у віртуальному середовищі.

Мій добробут та добробут моєї країни. 18

Мій добробут. Суспільний і особистий добробут; складники добробуту. Бережне ставлення до власного майна і недоторканність чужого. Уміння розпоряджатись своїми грошима.

Вибираю якісне.19

Маркувальні знаки. Штрих-код. Типові ознаки неякісної продукції. Хвороби, що можуть бути спричинені неякісними продуктами.

Реклама – це добре чи погано? 20

Реклама та її види. Вплив реклами на вибір харчових продуктів і промислових товарів.

Що таке зелені навички? 21

Відмова від споживацького ставлення до природи. Вторинна переробка пластмаси, скла, паперу. Маркування пластмасового посуду. Вироби з використаного картону, пластику та деревини предметів домашнього вжитку.

Узагальнення знань з розділу 3.  «Навчаємося приймати рішення»

Узагальнення знань з розділу 3.  «Навчаємося приймати рішення» стор 144- 146 Тематична 3

Розділ 4. Емоції та етична поведінка.

Емоції та почуття. 22

Почуття та емоції, способи їх вираження. Почуття, що заважають бути здоровими (гнів, дратівливість, агресія). Самоконтроль.22

- розуміє взаємовплив емоційного стану, переконань, поведінки всіх учасників спільної діяльності

- визначає відмінності між людьми як ціннісну ознаку індивідуальності

-вирізняє ознаки доброчинності

- пояснює значення волонтерства

- пояснює почуття інших осіб і визнає їхнє право на вираження почуттів

 - визначає, ідентифікує та обговорює психічні (зокрема емоційні) та соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу

- обґрунтовує обмеженість ресурсів здоров’я

- толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці і доброту - виявляє розуміння індивідуальних відмінностей інших осіб

- виявляє чуйність до осіб, які потребують допомоги

 - виявляє чуйне ставлення до людей з особливими потребами

Моральні та етичні цінності. 23

Емоційний інтелект. Співчуття та емпатія. Моральні та етичні цінності. . Недопущення тиску та маніпуляцій. 23

Без сім`ї і свого роду – немає нації народу. 24

Національні традиції українського народу. Добробут української родини. Доброчинність та волонтерство. 24

Узагальнення знань з розділу 4. «Емоції та етична поведінка.»

Узагальнення знань з розділу 4. «Емоції та етична поведінка.» с 168-171. Тематична 4

Розділ 5. Дбаємо про власний організм.

Як я дорослішаю. 25

Фізичні зміни в організмі, як ознака дорослішання. Перша долікарська допомога при погіршенні самопочуття. Особливості гігієни ротової порожнини та зубів. Гігієна тіла. Засоби особистої гігієни хлопчиків та дівчаток. 25

- пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників

- пояснює наслідки недотримання здорового способу життя на основі інформації, що міститься в різних джерелах

- виявляє зацікавлення у тривалій систематичній діяльності в спорті та наполегливість у досягненні мети

- аналізує вибір власний та інших осіб з урахуванням користі і задоволення (радості) для здорового, безпечного життя

 - аналізує негативний вплив недотримання правил / інструкцій безпечної поведінки на збереження життя і здоров’я

 - аналізує причини вибору небезпечної поведінки

 - визначає форми поведінки, які дають задоволення без завдання шкоди власному здоров’ю і здоров’ю інших осіб

 - обирає продукти харчування, які приносять задоволення і користь для здоров’я, безпеки і добробуту

 - використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я

- обирає способи проведення дозвілля, відповідний одяг, які дають задоволення і користь для здоров’я, безпеки і добробуту

 - обґрунтовує наслідки вибору альтернативного рішення щодо моделей поведінки, спрямованих на збереження здоров’я

 - приймає рішення щодо надання самодопомоги та допомоги іншим особам

- моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травмування

- визначає, ідентифікує та обговорює фізичні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу

- визначає причини вікових змін в організмі, зокрема в період статевого дозрівання - аналізує негативний вплив недотримання правил безпечної поведінки на збереження життя і здоров’я

 - досліджує та обговорює чинники, що впливають на стан здоров’я і розвиток організму, зокрема профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань - приймає індивідуальні темпи вікових змін в організмі як вияв норми

 - моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі поганого самопочуття

На сторожі нашого організму. 26

Захист від інфекційних захворювань (ВІЛ/СНІД, туберкульозу, ОРВІ тощо). Недопущення дискримінації ВІЛпозитивних людей. Епідемії та пандемії. 26

Наші звички та здоров`я. 27 с 186 - 190

Вибір здорового способу життя. Режим харчування для збереження здоров’я. Значення води та питного режиму для організму.  27 с 186-190

Збалансоване харчування.Самооцінка власного фізичного розвитку. 27 с 190 - 194

Збалансоване харчування (білки, жир, вуглеводи, вітаміни) для побудови здорового організму. Вплив шкідливих продуктів (чіпси, солодкі газовані напої тощо) та гіподинамії на розвиток хвороби століття (ожиріння) 27 с 190 - 194

Відпочинок та спорт. 28

Активний відпочинок, спорт і загартовування організму. Професійний спорт без допінгу. Одяг для спорту та розваг. Способи проведення дозвілля корисні для здоров’я, безпеки і добробуту Перша долікарська допомога в разі травмування Хобі. Історії успіху українських митців. 28

Узагальнення знань з розділу 5 «Дбаємо про власний організм.»

Узагальнення знань з розділу 5 «Дбаємо про власний організм.» Тематична 5

 

docx
Додано
17 вересня 2023
Переглядів
677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку