"КУЛЬТУРА ПОЧУТТІВ" Урок з основ здоров’я

Про матеріал
Мета: показати важливість емоційної сфери в житті людини. Ознайомити учнів з інформацією про шкідливий вплив на здоров´я негативних емоцій та почуттів. Розвивати вміння правильно висловлювати почуття, навички позитивного мислення, навички керування емоціями та почуттями. Виховувати культуру почуттів.
Перегляд файлу

Тема. Культура почуттів

Мета: показати важливість емоційної сфери в житті людини. Ознайомити учнів з інформацією про шкідливий вплив на здоров´я негативних емоцій та почуттів. Розвивати вміння правильно висловлювати почуття, навички позитивного мислення, навички керування емоціями та почуттями. Виховувати культуру почуттів.

Результати навчання.

Наприкінці заняття учні:

  •                 розпізнають відчуття, емоції і почуття;
  •                 пояснюють вплив емоцій на здоров´я;
  •                 демонструють уміння приймати рішення, зважаючи на почуття інших, використовувати «Я – повідомлення», застосування техніки самоконтролю.

Обладнання й матеріали:

  •                 папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей;
  •                 дві червоні кульки, візитки жовтого та синього кольору, епіграф.

Що підготувати заздалегідь: сценки з волонтерами, з використанням «Я – повідомлення, ти - повідомлення», демонстрації порад для самоконтролю.

 

Стартові завдання

Учитель. Добрий день. Вітаю вас. Здрастуйте. Здорові будьте. Я навмисне привітала вас кілька разів. Так, тому що насправді хотіла вам побажати – здрастувати. Тобто здоровшати, бути здоровими. Отже, про здоров´я. А точніше про чинники, які негативно впливають на його стан, навички самоконтролю ми й будемо сьогодні говорити. Тема сьогоднішнього заняття – «Культура почуттів».

Ми будемо вчитися розрізняти й розпізнавати такі явища емоційної сфери, як відчуття, емоції, почуття. І епіграфом сьогоднішнього уроку давайте візьмемо слова Елли Вілкокс «Посміхайтеся – і весь світ буде посміхатися разом з вами, плачте – і ви будете плакати один».А народна мудрість стверджує: «Посмішка народжує посмішку». Посмішка – це подарунок, який ми зможемо зробити всім, кого зустрінемо. Ми любимо оптимістів, адже їхня посмішка дає нам віру в життя. Хоча не всі ми посміхаємося в однакових ситуаціях і  посмішки у нас різні. За допомогою посмішки, у якій є часточки тепла нашого серця, ми можемо зігріти наш іноді непривітний світ. А ще посмішка може надихнути всіх, хто знаходиться поруч із вами на подолання труднощів, підтримати в скрутну хвилину.

     Я бажаю нам творчо і продуктивно попрацювати.

Робота в парах.

  •                 Прислухайтесь до своїх органів чуття і продовжіть фразу «В цю хвилину я відчуваю …» Подивіться на малюнок. Скажіть, що відчуває в цю хвилину людина, зображена на ньому.

Підсумок. Це і є ваші відчуття.

  •                 Прислухайтесь до свого настрою і продовжіть фразу «В цю хвилину мені …» Подивіться на екран.

Підсумок. Це і є ваші емоції

  •                 Висловіть свої почуття один до одного. Наприклад, «Ти подобаєшся мені …» Подивіться на малюнки. Які почуття пов´язують людей, зображених на малюнку?

Підсумок. Це ваші почуття.

Робота по групах.

  •                 Об´єднати учасників у 3 групи (можна за допомогою кольорів світлофору – червоний, жовтий, зелений).
  •                 Виконати стартові завдання на с. 162 підручника.
  •                 Програти крос-тест (зошит, с. 61-62)

 

Учитель. Давайте за допомогою крос-тесту в зошиті перевіримо, чи все ви правильно зрозуміли. Запитання для обговорення:

  •                 У чому відмінність між емоціями і почуттями?
  •                 Чи є почуття корисні і почуття шкідливі?

Інформаційний підсумок «Почуття й здоров´я» (підручник, с. 163)

 

Руханка «Потяг».

Діти сидять у колі.

Тренер: Спочатку зверніть увагу на свої візитки, у когось вони жовтого кольору, а в когось  - синього. Ті, у кого вони жовтого кольору, зробіть один хлопок у долоні і два рази топніть ногами, а в кого сині – два хлопки й один раз топніть. Рухи повторюються по черзі: жовті, сині, жовті, сині … По колу: імітуючи стук коліс потяга. Почали.

 

Міні лекція, обговорення ситуації.

  1.               Повідомлення «Емоції та інтелект. Емоції та прийняття рішення».
  2.               Прочитати й обговорити ситуацію на с. 164 підручника.

Вправа «Дзеркало емоцій». Усі учаснику тренінгу стають у коло. Від так по черзі показують, як вони виявляють свої емоції (радіють, дивуються, сумують: «Я радію ось так…, я сумую ось так …»). Інші повторюють за ними.

 

Тренінг-використання «Я – повідомлення»

  1.               Міні-лекція: «Культура вияву почуттів» (підручник, с. 165)
  2.               Демонстрація ситуації з використанням «Я - повідомлення» і  «Ти - повідомлення», підготовлених волонтерами.
  3.               Робота в трійках. Розігрування ситуацій з використанням «Я - повідомлення».

Тренінг самоконтролю.

  1.               Надути одну кульку нормального розміру, а другу занадто сильно. Запитайте в учнів, яка кулька «проживе» довше. Що може статися з тією, що надута занадто сильно.

Тренер. Занадто сильні емоції так само можуть зашкодити людині: спровокувати конфлікт, завадити прийняти правильне рішення. Тому важливо розвивати навички самоконтролю.

  1.               Демонстрація порад для самоконтролю (демонструють 4 волонтерів).

 

Підсумкове завдання. Прощання.

Учитель пропонує скласти сенкани з основними термінами сьогоднішнього уроку (емоції, почуття).

 

Домашнє завдання. Опрацювати  § 25. Виконати завдання с. 58 (зошит)

 

Вправа «Долоньки». Закрийте очі й зробіть глибокий вдих, видих, вдих – видих… Плесніть у долоні. Відкрийте очі й ще раз плесніть у долоні. Посміхніться, посміхніться своїм сусідам, гостям, продовжуйте плескати в долоні, аплодуйте собі.

Дякую, наш урок-тренінг закінчено.

 

 

 

 

docx
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
1928
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку