Тема. Культура почуттів
Мета: показати важливість емоційної сфери в житті людини. Ознайомити учнів з інформацією про шкідливий вплив на здоров´я негативних емоцій та почуттів. Розвивати вміння правильно висловлювати почуття, навички позитивного мислення, навички керування емоціями та почуттями. Виховувати культуру почуттів.
Результати навчання.
Наприкінці заняття учні:
Обладнання й матеріали:
Що підготувати заздалегідь: сценки з волонтерами, з використанням «Я – повідомлення, ти - повідомлення», демонстрації порад для самоконтролю.
Стартові завдання
Учитель. Добрий день. Вітаю вас. Здрастуйте. Здорові будьте. Я навмисне привітала вас кілька разів. Так, тому що насправді хотіла вам побажати – здрастувати. Тобто здоровшати, бути здоровими. Отже, про здоров´я. А точніше про чинники, які негативно впливають на його стан, навички самоконтролю ми й будемо сьогодні говорити. Тема сьогоднішнього заняття – «Культура почуттів».
Ми будемо вчитися розрізняти й розпізнавати такі явища емоційної сфери, як відчуття, емоції, почуття. І епіграфом сьогоднішнього уроку давайте візьмемо слова Елли Вілкокс «Посміхайтеся – і весь світ буде посміхатися разом з вами, плачте – і ви будете плакати один».А народна мудрість стверджує: «Посмішка народжує посмішку». Посмішка – це подарунок, який ми зможемо зробити всім, кого зустрінемо. Ми любимо оптимістів, адже їхня посмішка дає нам віру в життя. Хоча не всі ми посміхаємося в однакових ситуаціях і посмішки у нас різні. За допомогою посмішки, у якій є часточки тепла нашого серця, ми можемо зігріти наш іноді непривітний світ. А ще посмішка може надихнути всіх, хто знаходиться поруч із вами на подолання труднощів, підтримати в скрутну хвилину.
Я бажаю нам творчо і продуктивно попрацювати.
Робота в парах.
Підсумок. Це і є ваші відчуття.
Підсумок. Це і є ваші емоції
Підсумок. Це ваші почуття.
Робота по групах.
Учитель. Давайте за допомогою крос-тесту в зошиті перевіримо, чи все ви правильно зрозуміли. Запитання для обговорення:
Інформаційний підсумок «Почуття й здоров´я» (підручник, с. 163)
Руханка «Потяг».
Діти сидять у колі.
Тренер: Спочатку зверніть увагу на свої візитки, у когось вони жовтого кольору, а в когось - синього. Ті, у кого вони жовтого кольору, зробіть один хлопок у долоні і два рази топніть ногами, а в кого сині – два хлопки й один раз топніть. Рухи повторюються по черзі: жовті, сині, жовті, сині … По колу: імітуючи стук коліс потяга. Почали.
Міні лекція, обговорення ситуації.
Вправа «Дзеркало емоцій». Усі учаснику тренінгу стають у коло. Від так по черзі показують, як вони виявляють свої емоції (радіють, дивуються, сумують: «Я радію ось так…, я сумую ось так …»). Інші повторюють за ними.
Тренінг-використання «Я – повідомлення»
Тренінг самоконтролю.
Тренер. Занадто сильні емоції так само можуть зашкодити людині: спровокувати конфлікт, завадити прийняти правильне рішення. Тому важливо розвивати навички самоконтролю.
Підсумкове завдання. Прощання.
Учитель пропонує скласти сенкани з основними термінами сьогоднішнього уроку (емоції, почуття).
Домашнє завдання. Опрацювати § 25. Виконати завдання с. 58 (зошит)
Вправа «Долоньки». Закрийте очі й зробіть глибокий вдих, видих, вдих – видих… Плесніть у долоні. Відкрийте очі й ще раз плесніть у долоні. Посміхніться, посміхніться своїм сусідам, гостям, продовжуйте плескати в долоні, аплодуйте собі.
Дякую, наш урок-тренінг закінчено.