Презентація "Чинники стресу та чинники в екстремальних ситуаціях. Позитивне мислення" висвітлює чинники стресу в екстремальних ситуаціях,чинники виживання в екстремальних ситуаціях, позитивне мислення .
Обміркуйте й обговоріть ситуацію Загорівся висотний будинок, і верхні поверхи охопив вогонь. В одному з вікон з’явилася людина, яка розбила скло й по імпровізованих сходах, сконструйованих з одягу й прости-радел, спустилася на нижній поверх. Знову розбила вікно й потрапила до приміщення, де вогню не було.
Чинники стресу в екстремальних ситуаціях. Людина може опинитися в різних екстремальних умовах. Екстремальними їх називають тому, що вони можуть завдати людині фізичної або психологічної шкоди, можуть загрожувати здоров’ю й життю. Пожежі, повені, землетруси, бурі й грози, аварії — усе це екстремальні ситуації.
Звісно, що в екстремальній ситуації людині погано. Вона можевідчувати страх, тривогу, біль, перевтому. У неї може виникнути відчуття самітності, безвиході, зневіри в те, що вона впорається із ситуацією. Нарешті, екстремальна ситуація може бути пов’язана з відчуттям голоду, холоду, спраги.
Страх повідомляє нам про небезпеку, але якщо ми підкоряємося йому, то він починає нам заважати. Страх посилюється, якщо людина не може знайти виходу із ситуації, яка склалася. Стан страху заважає думати й розв’язувати проблему. Отож, треба витрачати сили не на страх, а на пошуки виходу з екстремальної ситуації.
В екстремальній ситуації слід перетерпіти біль, для того щоб урятуватися. Перевтома виникає в результаті надмірних зусиль і напруги. Можливо, слід відпочити, і тоді можна здійснити заплановане. Не забувайте, що впевненість у перемозі — це половина перемоги! Зневіра у власних силах заважає людині боротися й перемагати.
В екстремальних ситуаціях виживає той, хто:• може заспокоїтися, вгамувати емоції, обміркувати свої подальші дії;• готовий активно діяти, використовуючи всі свої знання, уміння, навички й сили;• має високу самооцінку, упевненість в успіхові, силу волі;• готовий допомагати тим людям, які опинилися поруч із ним.
Позитивне мислення. Наші думки суттєво впливають на наше життя. Позитивне мислення і позитивні емоції людини є джерелом її впевненості в собі та адекватної самооцінки. Негативне мислення й негативні емоції призводять до протилежного, тобто невпевненості в собі та заниженої са-мооцінки.
Позитивне мислення не дається нам від народження. Треба навчитися позитивно мислити, причому в будь-якій ситуації. Наприклад, ви брали участь у змаганні зі стрибків у висоту і по-сіли останнє місце. Що в цьому хорошого? Та багато! По-перше, вибрали участь — і це добре, тому що ви стрибали, відточували своєвміння і просто раділи руху. Пам’ятаєте відомий девіз: «Головне неперемога, головне — участь»? По-друге, ви набули досвіду змагань.
Вправа № 13«Формування позитивної адекватної самооцінки»Мета: відпрацювати навички формування позитивної адекватної самооцінки. Хід роботи1. Спробуйте розв’язати головоломку. Візьміть шість сірників і побудуйте з них чотири рівнобедрені трикутники. При якому варіанті їх розташування це можливо?На розв’язання цієї головоломки ви можете витратити тількишість хвилин.
2. Незалежно від того, розв’язали ви головоломку чи ні, дайте собі позитивну адекватну самооцінку, вибираючи із запропонованих варіантів самооцінки:— Я молодець, бо розв’язав цю головоломку.— Я найгірший у класі, бо не розв’язав головоломку.— З мене всі за спиною сміються, бо я не розв’язав головоломку.— Я знав, що обов’язково розв’яжу цю головоломку.— Я й раніше розв’язував подібні головоломки.— Я зовсім дурний, бо не розв’язав головоломку.— Я розумний, але для розв’язання головоломки мені просто невистачило часу.— Тепер зі мною не стануть дружити, адже я не розв’язав голо-воломку.— Головоломка занадто складна для семикласника.— Я обов’язково подумаю над головоломкою вдома та розв’яжу її.— Крім мене багато однокласників теж не розв’язали цю голово-ломку, значить, я — як усі — не кращий і не гірший.— Я ніколи не навчуся розв’язувати такі головоломки.3. Проаналізуйте свої відповіді. Доведіть, що ваша самооцінка є позитивною. Доведіть, що ваша самооцінка є адекватною. Наведіть прикладситуації, у якій ви теж дали собі позитивну адекватну самооцінку.4. Зробіть висновки.