Культурно-соціальні рухи на українських землях наприкінці 19 початку 20 століття

Про матеріал
Розуміє:  суперечливість умов розвитку української культури ( залежність від національної політики імперії);  прав людини і формування способів захисту їх. Уміє:  обґрунтовує власні судження. Знає:  історичну епоху в якій відбувались події.
Перегляд файлу

 

предмет, клас

Історія України 9 клас

тема уроку

Суспільно-політичний рух на території Західноукраїнських земель наприкінці ХІХ на початку ХХ ст. (боротьба за український університет)

назва вправи

«Скажи своє слово»

мета вправи

Сформувати уявлення про вплив особистості на процеси, які відбуваються в суспільстві.

форма/метод роботи

Дилема (вибір та обґрунтування вибору)

ключова складова громадянської компетентності

Громадянська відповідальність, повага свідомість 

додаткова/і складова/і компетентності

Визнання цінності культурного різноманіття і цінності демократії

очікувані результати

Учень бере зобов’язання та несе відповідальність за вибір; поважає думку інших; виявляє готовність співпрацювати 

навчальні результати з програми навчання

Розумі

є:

суперечливість умов розвитку української культури ( залежність від національної політики імперії);

 

 

прав людини і формування способів захисту їх.

 

 

Уміє:

обґрунтовує власні судження.

 

 

Знає:

історичну епоху в якій відбувались події.

тривалість вправи

15 хв.

 

інструкція до проведення

1.

короткий вступ про становище українських земель наприкінці ХІХ початку ХХ ст., роль молоді та інтелігенції у культурному та повсякденному житті.

 

 

2.

Поясніть, що вчитель буде виголошувати ряд тверджень з якими учасники мають погодитись чи не погодитись;

 

 

3.

Оголосіть про наявність двох протилежних позицій «погоджуюсь» чи «не погоджуюсь»

 

 

4.

Зверніться до учасників з проханням визначитись зі своєю позицією після кожного проголошеного твердження, займаючи відповідну сторону від лінії. Ті, хто не можуть визначитись, стають

 

 

 

посередні ( на лінію).

 

 

5.

Зачитайте твердження одне за одним, після кожного твердження залиште учасниками деякий час для розмірковування та обрання своєї позиції.

 

 

6.

 Запитайте учасників, чому вони зайняли саме таку позицію та яка в них точка зору щодо названого твердження.

 

 

7.

Поясніть, що учасники можуть змінювати свою точку зору під час обговорення.

 

 

8.

Через декілька хвилин зачитайте наступне твердження.

 

 

9.

 Коли виголошення та обговорення всіх тверджень завершено, зберіть учасників для обговорення.

питання для обговорення

1.

Чи згодні ви з тим, що українці мали можливість для розвитку своєї культури?

 

 

2.

Чи згодні ви з тим, що українці мали доступ до освіти?

 

 

3.

Чи згодні ви з тим, що українці мали можливість здобувати освіту національною мовою?

 

 

4.

Чи згодні ви з тим, що для досягнення цілей треба використовувати радикальні засоби?

 

 

5.

Чи згодні ви з тим, що саме молодь має брати участь у розв’язанні цих питань, і брати на себе відповідальність?

 

 

6.

 Чи погоджуєтесь ви з тим, що молодь сьогодні бере активну участь у культурноосвітньому житті?

підсумок за результатами проведення вправи

Аналіз та оцінка вправи:

1.    як ви себе почували себе під час вправи?

2.    Чи було вам важко визначитись з тим, де стати? Чому?

3.    Які аргументи ви застосовували? Вони будувалися на фактах чи емоціях?

4.    Які аргументи були найбільш ефективними?

5.    Чи можна порівнювати між собою реальні вчинки у повсякденному житті з тим, що учасники говорили під час вправи? Наскільки твердження розбігаються чи збігаються з реальним життям?

6.    Чи була вправа корисною для вас?

Мегельбей Марина, Більченко Олена, Шашкіна Людмила

pdf
До підручника
Історія України 9 клас (Бурнейко І.О., Хлібовська Г.М., Крижанівська Н.Є., Наумчук О.В.)
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку