● |
предмет, клас |
Історія України 9 клас |
|
● |
тема уроку |
Суспільно-політичний рух на території Західноукраїнських земель наприкінці ХІХ на початку ХХ ст. (боротьба за український університет) |
|
● |
назва вправи |
«Скажи своє слово» |
|
● |
мета вправи |
Сформувати уявлення про вплив особистості на процеси, які відбуваються в суспільстві. |
|
● |
форма/метод роботи |
Дилема (вибір та обґрунтування вибору) |
|
● |
ключова складова громадянської компетентності |
Громадянська відповідальність, повага свідомість |
|
● |
додаткова/і складова/і компетентності |
Визнання цінності культурного різноманіття і цінності демократії |
|
● |
очікувані результати |
Учень бере зобов’язання та несе відповідальність за вибір; поважає думку інших; виявляє готовність співпрацювати |
|
● |
навчальні результати з програми навчання |
Розумі |
є: суперечливість умов розвитку української культури ( залежність від національної політики імперії); |
|
|
|
прав людини і формування способів захисту їх. |
|
|
Уміє: |
обґрунтовує власні судження. |
|
|
Знає: |
історичну епоху в якій відбувались події. |
● |
тривалість вправи |
15 хв. |
|
● |
інструкція до проведення |
1. |
короткий вступ про становище українських земель наприкінці ХІХ початку ХХ ст., роль молоді та інтелігенції у культурному та повсякденному житті. |
|
|
2. |
Поясніть, що вчитель буде виголошувати ряд тверджень з якими учасники мають погодитись чи не погодитись; |
|
|
3. |
Оголосіть про наявність двох протилежних позицій «погоджуюсь» чи «не погоджуюсь» |
|
|
4. |
Зверніться до учасників з проханням визначитись зі своєю позицією після кожного проголошеного твердження, займаючи відповідну сторону від лінії. Ті, хто не можуть визначитись, стають |
|
|
|
посередні ( на лінію). |
|
|
5. |
Зачитайте твердження одне за одним, після кожного твердження залиште учасниками деякий час для розмірковування та обрання своєї позиції. |
|
|
6. |
Запитайте учасників, чому вони зайняли саме таку позицію та яка в них точка зору щодо названого твердження. |
|
|
7. |
Поясніть, що учасники можуть змінювати свою точку зору під час обговорення. |
|
|
8. |
Через декілька хвилин зачитайте наступне твердження. |
|
|
9. |
Коли виголошення та обговорення всіх тверджень завершено, зберіть учасників для обговорення. |
● |
питання для обговорення |
1. |
Чи згодні ви з тим, що українці мали можливість для розвитку своєї культури? |
|
|
2. |
Чи згодні ви з тим, що українці мали доступ до освіти? |
|
|
3. |
Чи згодні ви з тим, що українці мали можливість здобувати освіту національною мовою? |
|
|
4. |
Чи згодні ви з тим, що для досягнення цілей треба використовувати радикальні засоби? |
|
|
5. |
Чи згодні ви з тим, що саме молодь має брати участь у розв’язанні цих питань, і брати на себе відповідальність? |
|
|
6. |
Чи погоджуєтесь ви з тим, що молодь сьогодні бере активну участь у культурноосвітньому житті? |
● |
підсумок за результатами проведення вправи |
Аналіз та оцінка вправи: 1. як ви себе почували себе під час вправи? 2. Чи було вам важко визначитись з тим, де стати? Чому? 3. Які аргументи ви застосовували? Вони будувалися на фактах чи емоціях? 4. Які аргументи були найбільш ефективними? 5. Чи можна порівнювати між собою реальні вчинки у повсякденному житті з тим, що учасники говорили під час вправи? Наскільки твердження розбігаються чи збігаються з реальним життям? 6. Чи була вправа корисною для вас? |
Мегельбей Марина, Більченко Олена, Шашкіна Людмила