"Куріння чи здоров’я – вибирайте самі" /STEM - захід/

Про матеріал
Позаурочні заходи, як засіб реалізації STEM-освіти, органічно інтегрують знання педагога з розвитком навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти та сприяють формуванню в них природничих компетентностей. Даний інтегрований захід є одним з варіантів класичної форми проведення з присутністю здобувачів освіти в навчальному кабінеті. Метою даної роботи є систематизація та узагальнення наукової інформації з обраної теми, теоретичне обгрунтування розкритття особливостей використання та висвітлення практичних питань реалізації елементів STEM-освіти у навчання біологіїта екології, математики. Результати свідчать, що запропоновані матеріали заходу можна використовувати під час проведення предметних тижнів.
Перегляд файлу

F:\урок проект\фото(3)\DSC_0138.JPGПов’язане зображенняF:\урок проект\фото(3)\DSC_0110.JPGF:\урок проект\фото(3)\DSC_0108.JPGF:\урок проект\фото(3)\DSC_0108.JPG

 

Автори:  Кикоть В.П. – викладач біології та екології ДНЗ «Черкаський ПАЛ», кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання   «викладач-методист».

Немчинова Т.А. – викладач математики ДНЗ «Черкаський ПАЛ», кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання   «викладач-методист».

 

 Конкурсні матеріали містять сценарій проведення позаурочного заходу з використанням елементів STEM-освіти, презентаційні матеріали,  додатки, список використаних джерел.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Черкаси, вул. Онопрієнка, 4

ПЕРЕДМОВА

 

Сьогодення об’єктивно вимагає переведення освітнього процесу на новий технологічний рівень, активізацію пошуку перспективних інноваційних й педагогічних технологій, спрямованих на доступність якісної освіти та розвиток і саморозвиток особистості.

Особливої уваги набуває проблема формування самостійності учнів, спроможності отримувати, аналізувати інформацію та приймати отимальні рішення. Одним із напрямків інноваційного розвитку природничо-математичної освіти є система навчання STEM.

Позаурочні заходи, як засіб реалізації STEM-освіти, органічно інтегрують знання педагога з розвитком навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти та сприяють формуванню в них природничих компетентностей.

Даний інтегрований захід є одним з варіантів класичної форми проведення з присутністю здобувачів освіти в навчальному кабінеті.

Метою даної роботи є систематизація та узагальнення наукової інформації з обраної теми, теоретичне обгрунтування розкритття особливостей використання та  висвітлення практичних питань реалізації елементів  STEM-освіти у навчання біологіїта екології, математики.

Результати свідчать, що запропоновані матеріали заходу можна використовувати під час проведення предметних тижнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

http://dnepredu.com/uploads/editor/1437/641598/sitepage_161/images/stem

 

СЦЕНАРІЙ

інтегрованого  заходу з  біології та екології, математики з використанням елементів STEM-освіти

 

Тема заходу: "Куріння чи здоров’я – вибирайте самі"

 

Мета заходу: на основі теоретичних досліджень продемонструвати розвиток учнівських компетентностей: спілкування державною мовою, компетентність у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, соціальні, інформаційні, комунікативні; проаналізувати факти різних джерел інформації з поставлених завдань; формувати творчі здібності та вміння учасників STEM-проекту та навички здорового способу життя.

Форма проведення : інтелектуальна гра

Методи і методичні прийоми: інтерактивні: пошуковий метод, метод інтерв’ю, дослідження джерел інформації,  робота в групах; інноваційні: демонстрація відеоматеріалів; інформаційні повідомлення здобувачів освіти.

КМЗ заходу: атрибутика команд, інтернет-ресурси, музичні фрагменти для релаксації: Ф.Шопен «Шум дощу», Л.В.Бетховен «Тиша», відеоролики: ”Куріння-шкідлива звичка», «Історія про тютюнопаління», «Острів скарбів», пісня із мультфільму про шкідливість куріння, «Чому варто відмовитися від куріння», картки-завдання, інтерактивна дошка, слайди презентації до заходу,  публікації, легенди про тютюн.

 

      Найбільша перемога – це перемога над собою,

а найганебніше - це бути зі  своїми пристрастями

 

Організаційний етап. Привітання, створення робочого настрою.

Мотиваційний етап.

Викладач біології.

Ми раді вітати Вас, всіх шанувальників і знавців наук біології та математики, наук  давніх і вічно молодих, наук, що  вивчають життя у всіх його проявах та пов’язані з різними  сферами людської діяльності. Саме сьогодні ви зможете показати свою кмітливість, ерудованість та  винахідливість. Чи всі готові до співробітництва? Будьте уважні і організовані. Тож налаштуйтеся, час працювати. До успіху!

Звучить музика...

Викладач математики.  

Насьогодні людство в своєму розвитку вже переступило межу третього тисячоліття. Без сумніву, за такий час в суспільстві вирішувалися і вирішуються безліч проблем. Такою, що потребує негайного вирішення, постає сьогодні проблема тютюнопаління, вона стосується кожного з нас, і не лише тих, хто палить.  Проблема досить актуальна. Нещодавно, 16 листопада, ми перегорнули сторінку календаря - Всесвітній день відмови від паління. Цей день встановлений у 1977 році Всесвітньою організацією охорони здоров'я. Його мета – залучити до боротьби з палінням усі верстви населення та інформувати суспільство про згубний вплив тютюну на здоров’я. Статистика стверджує, що до 2020 року в світі кожні 3 секунди помиратиме один завзятий курець.

Пропонуємо до Вашої уваги відеосюжет.

Відеосюжет «Сьогодні - день відмови від паління»/ 00.57/

Викладач біології. Саме проблемі тютюнопаління  і присвячений учнівський  проект на тему "Куріння чи здоров’я – вибирайте самі”

Над проектом працювали групи учнів: математики  та біологи.

Керівники проекту : викладач біології та викладач математики.

Навчальний проект є творчим і його захист на уроці буде проходити в формі гри.

 

По завершенню захисту проекту, учасникам пропонується відкрити шкатулку-сюрприз “Куріння чи здоров’я?» від керівників проекту та спонсора «Здоров’я від господині». 

Інтелектуальна гра

Основні питання проекту:

1. Історія  вживання тютюну.

2. Як виникла звичка палити?

3. Шкідливість паління.

Ці питання будуть представлені у семи раундах.

 

 

Викладач математики. Розпочинаємо перший раунд. Запрошуємо капітанів представити у цьому раунді свої команди. Необхідно як  найкраще обгрунтувати назву  команди, мотивацію, атрибутику, девіз та емблему. Просимо Вас з розумінням поставитись до того, що назви команд,   пов’язані з історією українського козацтва. Мало хто знає, що перший справжній американський тютюн був присланий в Україну саме для гетьмана Петра Сагайдачного. «…А позаду Сагайдачний, Що проміняв жінку на тютюн та люльку, необачний, Гей вернися Сагайдачний, візьми свою жінку, віддай тютюн, люльку, необачний»

Раунд І. «Представлення команд»

(кожен капітан представляє свою команду: 3 бали)

Викладач біології. Запрошуємо до захисту команду біологів. Слово капітану команди «Курії» /демонстрація презентації/

Звучить музика...

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеКоманда  “Курії” /біологи/

Куріння трубки в Україні в середовищі козацтва вважалося чи не символом молодецтва, а "Добра люлька" була поставлена в один ряд нарівні зі зброєю. Люлька для запорожця,   що рідна сестра. Курій як запалить люльку, смалить і з рота не випускає. На Україні козаки вирізали люльки з вишні, з груші, липи або вереса. Не можна було різати люльки з осики, так як вважалося, що це прокляте дерево та не різали трубки з дуба - священного дерева. Сосна і ялина притупляли аромат самого тютюну.

Мотивація: «Люлька душу услаждає. Поки її наложеш, поки її запалиш, поки її накриєш та поки її насмокчешся...”

Атрибутика: люльки, курильні трубки, кисети"капшук" для зберігання тютюну, "затичка" (щоб забивати тютюн в трубку) і "протичка" (щоб прочищати її).

Девіз: Хто курить, але не плює при цьому, той гріха не робить, але хто курить і плює, той "пекла" не уникне.

Картинки по запросу малюнок курінняЕмблема:

 

                                     

Картинки по запросу люлька для куренияВикладач математики. До захисту запрошуємо капітана команди математиків «Нюхарі».

Команда “Нюхарі”  /математики/

Серед козацтва разом з курінням трубки використовували і нюхання тютюну. Однак, не виключали і вживання нюхальних ріжків:

нюхарі найчастіше були старі козаки, які не хотіли витрачати час на забивання люльки, вважаючи за краще їй ріжок з тютюном. Яких тільки легенд про тютюн не вигадували козаки. Одні говорили, що на нюхання тютюну благословила їх сама Богородиця. 

Мотивація: «Ріжок мозок прочищає "смик - дьорг! утер носа та й готовий!»

Атрибутика: нюхальні ріжки з тютюном, «причандалля»: сталеві "кресала" для добування вогню, мішок «гамане», шапка «бирка»

Девіз: «Хто нюхає і не втирається - той і не грішить зовсім»

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки курців"Емблема:     

                             

              

 

Завдання для капітанів.

/за  повідомлення капітани отримують по 2 бали/

Викладач  біології. Якщо ви досліджували історію козацтва, то напевне можете сказати: що насправді курили козаки крім тютюну ?

Команда «Нюхарі»

«… тютюну, як такого було мало, бо він був дорогий, а до невеликої кількості тютюну додавали різних наших різних цілющих трав, чим покращували травлення, сон, заспокоювали нервову систему».

Материнка додавалася для заспокоєння.

М'яту додавали для пахощів, хоча її в основному використовували в складі нюхального тютюну.

Тирлич має властивості покращувати біль у суглобах. Листя терену, який до речі в цей час мав назву антоніїв вогонь, необхідний для очищення крові після поранення. Рослина, що мала назву тирса, користувалася повагою серед дозорців, бо додана у тютюн додавала гостроти зору.

Команда «Курії»

Полин, як вважали козаки відвертав чорні думки. Звичай курити чаклун-траву козаки перейняли, як і тютюн, у татар, його легка наркотична дія, призводила до впевненості. Буркун застосовувався як запобіжник ревматизму. а також козаки додавали його у люльку, щоб забути все страшне, що сталося у бою. Коли молодиці прагнули прив’язати до себе козаків, підсипали до тютюну любистку, щоб любив, а сама ця рослина має антисептичні та протипухлинні властивості.

Таким чином у козацькі часи вживали суміш, яку лише умовно можна назвати тютюном. Однією з найцікавіших трав, які додавалися до тютюну, був буркун. Козаків наслідували і рибалки, які довго перебували у воді. Буркун має властивість знижувати судорожні прояви від охолодження тіла. Заразом, ця рослина викликає і галюциногенні ефекти.

Викладач математики.  З чого ж почався шлях тютюну.? Хто подарував нам зілля, що вбиває людину? Спробуємо обгрунтувати це у ІІ раунді.

Проект №1  

Раунд ІІ. Цікаві факти  “Історія вживання тютюну”/Додаток 1/

/за кожне повідомлення учасники отримують по 3 бали/

 Результат пошуку зображень за запитом "малюнки курців"Команда  “Курії” /біологи/

  • У побуті людини тютюн з'явився давно. Зображення люльок для куріння, якими користуються і до цього часу, можна бачити на старовинних китайських картинах. Згідно тверджень деяких досліджень, куріння тютюну було здавна відоме мешканцям Середньої Азії. Тютюн та знаряддя для його куріння знаходять під час археологічних розкопок. Давно знайомі з тютюном жителі Японії. Індуси, китайці, корейці палили ще до нашої ери. Грецький історик Геродот (V століття до нашої ери) розповідає, що скіфи, які населяли південь нашої Батьківщини, і стародавні жителі Африки спалювали якісь рослини і вдихали дим, що утворювався при цьому.
  • Але більш точні дані про вживання тютюну з'являються з відкриттям Америки Христофором Колумбом. Після довгого плавання в Атлантичному океані каравели Колумба у жовтні 1492 року пристали до одного з щойно відкритих Багамських островів — острова Сан-Сальвадору. Його мирне населення привітно зустріло чужинців із Старого Світу. Все тут було новим і дивовижним для іспанців. Та більш за все вони були здивовані, коли побачили в роті індійців згорнуті з коричневого листя цигарки. З рота і носа індійці випускали дим.
  • Результат пошуку зображень за запитом "малюнки курців"Ось як про це згадував сам Христофор Колумб: «Висадившись на берег, ми відправились у глиб острова. Нас зустріла велика кількість майже голих людей, які йшли з своїх сіл з головешками в руках, що горіли, та травою, дим від якої за своїм звичаєм вони «палили». Не відразу звик до тютюну екіпаж каравели. Порушення сну і апетиту спочатку викликало огиду до коричневого листя. Проте згодом матроси почали звикати, більше того, всі запаслися листям тютюну і завезли його до себе на батьківщину, в Іспанію.

Команда “Нюхарі”  /математики/

  • Вирощувати тютюн в Європі почали наприкінці XV століття, в Іспанії; пізніше насіння його потрапило до Португалії.
  • Завзятим розповсюджувачем тютюну в Європі був французький посол у Португалії Жан Ніко, від імені якого дістав свою назву нікотин, що міститься у тютюновому листі. Жан Ніко подарував французькій королеві Катерині Медічі тютюнову рослину, листя якої, на його думку, мали властивість «виганяти і знищувати хвороби голови та мозку».
  • На той час тютюн у вигляді порошку нюхали. Такий спосіб був поширений спочатку серед придворних, потім розповсюдився на весь Париж. У другій половині XVII століття нюхання тютюну змінилося курінням, а 1680 року Людовик XIII видав спеціальний наказ про те, що продаж тютюну дозволявсятільки аптекарям. Згодом численні випадки отруєння, часто смертельні, змусили відмовитися від лікувального застосування тютюну., почали завозити тютюн в Індію, Японію та Китай, і куріння стало охоплювати все нові й нові країни. А на кінець XVIII століття вже було жодної країни, куди б не потрапив тютюн.

 Демонстрація відеоролика  “Історія тютюнопаління”

Викладач біології.  Цигарка – це бікфордів шнур, на одному кінці якого вогник, а на іншому – дурник.”.       Бернард Шоу

“Починаєш курити, щоб довести, що ти чоловік. Потім намагаєшся  кидати курити, щоб довести, що ти чоловік.”  Жорж Сименон

Як же виникла у чоловіків звичка курити? Чи є вихід із сигаретних джунглів?

Тож розпочинаємо третій раунд.

Проект №2

Раунд ІІІ.  “Як виникла звичка палити?”/Додаток 2/

 /розпопідь легенди, демонстрація презентації/

/за кожне повідомлення учасники отримують по 3 бали/

Команда «Курії»  /легенди/

1. Легенда про «Чортове зілля – тютюн» 

 Летів якось чорт. Та кудись задивився

 Й на вербу суху животом настромився.

 І здох. Може, правда, а може брехня –

 Посипалася з чорта того порохня.  

 Ішли мужики. Порохню найшли:

 Вони недалечко там поле орали.

 Кишені діряві були, як на зло,

 Тож, чортове зілля повсюди зійшло.

 Понюхали – листя духмяним здалося.

 Комусь до смаку воно дуже прийшлося.

 «Ти ба!» -  мовив хтось, і від цього «ти ба» 

 З’явилася назва у зілля – ТАБАК.

 Багато з тих пір табаку розвелося.

 Пізніше курити його повелося.

 А хтось, кажуть, сплюнув і вигукнув: «Тю!»

 З’явилась у зілля ще й назва «ТЮТЮН»

2. Згідно з цими народними переказами, український народ бачив у курінні підступи бесовщіни, як, наприклад, розповідали селяни Чернігівського повіту: "... Коли Бог розгнівався на чортів і почав їх скидати з неба, то один чорт летів-летів так і напоровся ... на Суховерхів дуб. Висів чорт на ньому до тих пір, поки почала з нього потерть сипатися. Стала падати потерть на землю, а з тієї потерть почала рости тютюнова розсада. Люди стали її брати там, палити і нюхати, а потім й у себе на городах розвели .

3. В інших легендах також розповідається про "нечисте" походження тютюну  наприклад, в Олександрівському повіті вважали, що початок куріння пов'язане з початком розпивання горілки і походить від того пустельника, якого спокусив на це біс; в інших же місцях вважали, що чорти заманили селянина, що йде до церкви, в ліс, подарували йому трубку і навчили курити. Існувала також думка, що тютюн виріс з тіла тієї блудниці, яка зняла Предтечі голову.

 

Команда  «Нюхарі»  /легенди/

4. А в легенді з Чигиринського повіту розповідається, як чорти, щоб відвернути ченця від молитви, стали його спокушати, а той підпалив зростаючий поруч дуб. Чернець молитвою поспішив і знерухомила риса в самому дубі - дуб ріс-ріс і роздавив риса: ось з цієї бісівської крові, що пролилася на землю, і виріс тютюн .

5. Легенда індійського племені гуронів розказує про те, що коли земля була пуста, а люди голодували, Великий дух послав жінку, щоб спасти людство. Вона йшла по світу і всюди, де її права рука доторкнулася землі виросла картопля, а там де її ліва рука - кукурудза. І коли світ став багатим і плодючим, вона сіла відпочити. Коли вона встала, то на тому місці виріс тютюн.

ІІ група: “Нюхарі”  /презентація “Як виникла звичка палити”/

Демонстрація відеоролика  “Острів скарбів”. Пісня про шкідливість паління! /1.56/

Викладач математики.  Нині про шкоду паління ми знаємо багато. Ціна паління–життя.  Про це говорить сумна статистика. Розпочинаємо ІV раунд.

Проект №3

Раунд ІV  «Сумна статистика» /Додаток 3/

/за кожне повідомлення учасники отримують - 1 бал/

Команда «Нюхарі»  Математика і паління /муз. Шопена/

http://procikave.com/wp-content/uploads/2014/10/113.jpgКожні 6 секунд у світі помирає один “справжній” курець. А кожен рік – 600 тисяч пасивних, які ніколи не торкалися до тютюну, а просто дихали сигаретним димом. Але незважаючи на всі законодавчі заборони і вмовляння лікарів, в світі, як і раніше, палять більше,    ніж мільярд людей.

2. Грошей, витрачених на сигрети за 10 років, середньостатистичному українцю вистачило б на новеньку іномарку середнього класу: наприклад, на «Форд Фокус» або «Ауді А4». Прикро?

3. Під час пожежі 1634, коли згоріла значна частина Москви, влада провела розслідування. Однією з причин лиха була необережність при курінні. Якщо до пожежі курець платив великий штраф або отримував 10 ударів батогами, то після 1634 він міг втратити і голову: настільки суворими стали закони.

4. Привезений до Європи з Америки тютюн спочатку приживався погано. Щоб збільшити його продажі, торговці говорили про користь куріння для здоров’я тіла і духу. Їх підтримували лікарі та священнослужителі: може, через переконання, а може, і за хорошу винагороду. Вважалося, що тютюном можна вилікувати близько 40 захворювань, а крім того – вигнати нечисту силу. Але це були міфи.

5. На те, щоб викурити цигарку, щонайменше, курець витрачає близько п'яти хвилин свого життя.

6. Куріння шкідливе не тільки саме собою. Воно стає вірним союзником інших шкідливих звичок. Якщо людина захоплюється ще й алкоголем – сигарети «б’ють» по її печінці і по стравоході. Чимало п’яниць і одночасно курців помирають від раку саме цих органів.

7. Сигаретним димом ми впускаємо в свій організм свинець, формальдегіди, чадний газ, миш’як, синильну кислоту і ще більш ніж 40 сполук, багато з яких сприяють появі злоякісних пухлин.

8. Купити сигарети в Японії можна тільки з 20 років. В інших країнах діє обмеження з 18-ти.

9. В США найбільш збалансована кількість курців серед жінок і чоловіків: це співвідношення приблизно рівне, але чоловіків все-таки більше. А ось в ісламських державах палять 44% чоловіків і лише 4% жінок.

10. Повітря, яке ви вдихаєте, перебуваючи поблизу курців, містить стільки шкідливих речовин, як би ви самі викурили 2 цигарки на день.

11. У тих, хто викурює 10 цигарок на день, на 50 % підвищується ризик померти від інфаркту серця і раку легень.

12. Із 3000 дітей, що палять, 1000 помирає від хвороб, пов’язаних із курінням.

13. Так за статистикою, у світі кожні вісім секунд від куріння передчасно вмирає одна людина, а всього за рік – більше п’яти мільйонів осіб!!! В Україні від хвороб, пов’язаних з курінням, щороку помирає майже 100 тис. осіб.

Команда “Курії”  Біологія і паління /муз. Бетховена/

331. Купуючи “легкі” сигарети, курець завдає собі нітрохи не менше шкоди, а іноді й більше. Адже він відчуває тютюновий голод і біжить в курилку набагато частіше, ніж любитель більш «міцних» сигарет.

2. В сигаретному димі є аромати ванілі, гвоздики, лаванди, лаврового листа, какао, рому і навіть оцту.

3. Сечовину, головна хімічна сполука в сечі, використовують для додавання «аромату» сигаретам.

4. Двоє людей, які брали участь в рекламі сигарет Marlboro померли від раку легенів, після чого ці сигарети стали називати «Вбивцею ковбоїв»....
5. Під час Другої Світової Війни сигарети були частиною солдатського пайка....
6. У деякі сигарети додається блювота китів (Амбра), а в більшість — сечовина (продукт виділення життєдіяльності).

7. Бен Джонсон (автор Ренесансу) вважав, що куріння — це пукання Диявола....
8. 2013 року Україна (підглянувши у інших держав) почала друкувати на пачках сигарет огидні картинки про наслідки куріння (рак, старіння, мертвонародження і т.д.)...

9. В Європі середини шістнадцятого століття вважалося, що куріння тютюну можети вилікувати сифіліс.

10. Цукор і какао часто додають у сигарети, але багато курців, хворих на цукровий діабет цього просто не знають.

11. Якщо ви кидаєте курити, відмовтеся від м’ятної жувальної гумки: її смак так і спонукає курця порушити дане собі слово …

12. Якщо змочити нікотином кінчик скляної палички і доторкнутися нею до дзьоба горобця, він загине.

13. Крапля нікотину викликає загибель усіх рибок в акваріумі

Демонстрація   відеоролика  ”Куріння - шкідлива звичка”

Викладач біології. У наступному раунді ви дізнаєтеся скільки цінного часу забирає куріння, хто більше палить: підліток чи доросла людина та  про вбивчу дозу нікотину, наслідки і т. д.

Викладач математики. Учасники команд отримали  конверти із завданнями. Давайте розкриємо їх і поміркуємо.

Раунд V.  “Твої міркування”

(команди виконують одне завдання і отримують по 2 бали)

Методична розробка позакласного заходу на тему Команда  “Нюхарі”  /математики/

Задача 1. Дослідники встановили, що 15 % робочого часу йде на куріння. Робочий день триває 8 год. Скільки робочого часу втрачається через куріння? Відповідь: 1, 2 год.

Картинки по запросу водні эмблемыЗадача 2.  В результаті куріння отримали різні захворювання 60 чоловік. Підлітків серед них в 2 рази більше, ніж дорослих. Скільки підлітків могли залишитися здоровими?

Відповідь: 40 підлітків

 

 

Завдання 3. Поясніть вираз: “Крапля нікотину вбиває коня”.

Відповідь: Насправді, крапля нікотину – це «кінська доза», тому, що  в одній сигареті міститься від 0,8 до 3 мг нікотину, а смертельна доза для людини – від 0,5 до 1 мг на 1 кг живої ваги. Виходить, що для того, щоб отримати краплю нікотину (нехай крапля = 1 грам), потрібно близько тисячі сигарет (1 міліграм = 0.001 грама), і вжити їх потрібно відразу. Смертельна доза для людини – приблизно 0,7 мг множимо на вагу 70 кг = 50 мг ділимо на 0,8 = близько 60 сигарет одночасно, але це ніяк не 1000 сигарет, які можуть і коня вбити, тому що вага самих великовагових порід – 900 кг. Виходить, що для того, щоб вбити коня, потрібно 1 мг помножити на 900 кг ваги = 0,9 грама нікотину. Тому, так, дійсно, 1 крапля (1 грам нікотину) може вбити навіть найбільшого коня. 

Команда “Курії  /біологи/

Що таке тютюн? – це однорідна рослина пасльонових, висушені листки якої після спеціальної обробки подрібнюють і використовують для куріння. До складу листків тютюну входять: нікотин, білки, вуглеводи, органічні кислоти, смоли й ефірні олії (олії надають тютюну характерного запаху). Основна особливість тютюну, завдяки якій він відрізняється від інших рослин родини пасльонових, - вміст нікотину.

Що таке нікотин? – одна з найсильніших рослинних отрут, основна складова тютюнового диму. У чистому вигляді це безбарвна оліїста рідина неприємного запаху, гірка на смак. Вона добре розчиняється у воді, спирті, ефірі й легко проникає крізь слизові оболонки порожнини рота,бронхів, шлунка.

Чому курці кашляють? Головною причиною „тютюнового” кашлю є краплі дьогтю, що осідають у легенях. Це призводить до посиленого виділення слизу, який спричиняє кашель. Уявляєте, що буде з легенями, якщо вони протягом багатьох років перебуватимуть у стані, хоч і слабкого, але запалення

Раунд VІ. «Захисти власний інтерес»

(команди за одне завдання  отримують 1 бал)

1659_html_386afa6aВикладач біології. А зараз обом командам пропонується виконати завдання “Моделювання  ситуації відмови від сигарет». Необхідно дати аналіз ситуації, коли вам пропонують сигарету. Спробуйте побачити чужий та свій інтерес за ситуації, коли вам пропонують  закурити. 

 

 

 

 

Завдання “Моделювання ситуації відмови від сигарет» /Додаток 4/

Мета:   навчитися захищати свій власний інтерес та своє здоров’я.

Слова, які говорять люди, продиктовані певними інтересами. Наприклад, вам пропонують сигарету.

Аналіз  ситуації, коли вам пропонують сигарету

Говорять

“Нюхарі” інтерес

“Курії” інтерес

«Закури, адже курять усі»

Чим більше людей курить, тим більше грошей у того, хто виробляє сигарети

Вам не слід витрачати гроші на чуже благополуччя

«Закури,  це приємно»

Ваше задоволення людину не  хвилює, головне — щоб ви закурили!

Ви не повинні дозволити завдати собі шкоди

«Закури,  ти що, боїшся?»

Знаючи, що у вашому віці ніхто не хоче бути боягузом, вами маніпулюють

Це хитра пастка.  Не потрапляйте в неї! Ваш інтерес —  залишитися здоровим!

«Кури,  якщо хочеш  бути з нами»

Вами починають командувати, вимагають покори, хочуть зробити вас рабом нікотину

Ви повинні самі приймати рішення, ви —  вільна людина

«Закури, ти що, маленький?»

Знаю, як хочеться стати дорослим, але вами  маніпулюють

Відмова — це і є справжня доросла, відповідальна поведінка

 

Демонстрація відеоролика  «Чому варто відмовитися від куріння»

 

Раунд VІІ. Творча робота в групах /Додаток 5/

 

/муз. Мішель Легран//команди отримують по 5 балів/

   

 

Викладач математики. Завершується робота над проектом. Командам залишається пройти останній сьомий раунд. Учні попрацювали  над домашнім завданням  і  представили  свої публікації із проблеми "Твоє життя – твій вибір”.    І так, коротко,  про головне.

Завдання для груп:

    “Курії” /біологи/ – публікації з теми  "Ми – проти куріння”

     Необхідно знати всю правду про тютюн і паління і наші публікації

     допоможуть в цьому. Оскільки палити тобі або не палити — це

     твій  вибір, а не твоїх друзів. Не вони вирішують за тебе, а ти

     сам  повинен вирішувати.

    “Нюхарі” /математики/ - публікації з теми "Курити чи бути  

     здоровим?"

Не опинись в клітці під назвою "тютюн". Куріння — це клітка, куди легко попасти, але важко вибратися. І вже не ти, а сигарета керує тобою. Пам'ятай, що нікотин є в будь-яких сигаретах, і він викликає залежність. Розпоряджайся своїм життям сам і не дозволяй сигареті розпоряджатися ним.

Викладач біології. Інформування молоді є дуже важливим для формування стійкої життєвої позиції в учнівському  середовищі.              

Завдяки проекту кожен підліток задумається про величезну небезпеку, яка чатує на нього у випадку тютюнопаління.

Викладач математики. Захист проекту завершено. Переходимо до оцінювання та нагородження учасників. /Додаток 6/

Оцінювання завдань. Оголошення переможців /муз. Легранта/

/Учасники заходу отримують сертифікати/

Підсумки заходу.

Викладач біології. Ти – частина природи, і твій організм функціонує за спільними для всього живого фізіологічними процесами. Твоє тіло прекрасне, як у старогрецьких міфічних богів Аполона й Афродити, котрі тисячоліттями слугують людям взірцем краси. Коли ж ти куриш, то всі складові тютюну поволі щоденно руйнують твоє здоров'я. На тебе чекають ті самі хвороби, через які разом із тютюновим димом пішли передчасно з життя мільйони курців у світі. Тож не дозволяй тютюновій спокусі домінувати у твоєму житті!

Викладач математики. Доки людина здорова, вона не думає про здоров'я, а сприймає його як щось належне. І лише захворівши, починає усвідомлювати, яке це багатство – бути здоровим! Зробіть свій вибір. Ми - за здоровий спосіб життя!!!

/відкривається шкатулка-сюрприз

«Куріння чи здоров’я?»  - «Здоров’я від господині»/


   Список використанних джерел

 

1. Волдаєва, А.  Уся правда про тютюнопаління : класна година у формі усного журналу / Анна Волдаєва // Сучасна школа України. Шкільний світ. – 2016. – № 7. 

 2. Гайдученко, М. А.  Куріння: ілюзія та реальність : [урок прес-конференція з біології] / М. А. Гайдученко, Г. В. Ципіна // Все для вчителя. – 2014. – № 7/8. 

3. Кащеєва, М.  Куріння чи здоров'я - обирайте самі! : заняття з елементами тренінгу / М. Кащеєва // Психолог. Шкільний світ. – 2010. – № 7. 

4. Коршунова, Є.  Досить курити: сучасній молоді для роздумів. Бібліографічний покажчик / Є. Коршунова // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. – 2018. – № 13-14.

 

docx
Додано
30 червня 2022
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку