«Кути. Вимірювання і побудова кутів»

Про матеріал

Тема. Кути. Вимірювання та побудова кутів.

Мета: навчальна - закріпити поняття «кут», «елементи кута», «рівні кути», «види кутів», позначенням кутів; формувати в учнів вміння будувати кут; відпрацювати навички побудови кутів, розрізняти кути на готових рисунках і позначати кути різни­ми способами; ознайомити учнів із змістом аксіоми вимірювання кутів; сформувати поняття «бісектриса кута»; вміння вимірювати кути і буду­вати кути заданої градусної міри та розв'язувати задачі на використання аксіом побудови та вимірювання кутів.

розвивальнарозвивати логічне мислення,творчу ініціативу та

розумові здібності учнів, їх інтелектуальні якості, здатність бачити

проблеми; самостійність,гнучкість мислення;

виховна - виховувати інтерес до вивчення математики через

практичне використання матеріалу, відповідальність за свідоме

засвоєння матеріалу.

Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок з використанням

інформаційно-комунікаційних технологій

Перегляд файлу

5 клас

Предмет: математика

Тема уроку: «Кути. Вимірювання і побудова кутів»

Структура уроку:

  1. Актуалізація опорних знань (усні вправи).
  2. Мотивація навчальної діяльності. Формування нових знань(означення, графічні образи, рисунки, візуалізація, презентація в PowerPoint тощо).
  3. Детальне розв’язання типових задач з поясненням та побудовою (в супроводі презентаціі в PowerPoint).
  4. Вправи на закріплення (завдання практичного, теоретичного змісту, дворівнева самостійна робота).

 

 


Тема. Кути. Вимірювання та побудова кутів.

Мета:  навчальна  -   закріпити поняття «кут»,  «елементи кута», «рівні кути», «види кутів»,  позначенням кутів; формувати в учнів вміння будувати кут;  відпрацювати навички побудови кутів, розрізняти кути на готових рисунках і позначати кути різни­ми способами; ознайомити учнів із змістом аксіоми вимірювання кутів; сформувати  поняття «бісектриса кута»; вміння вимірювати кути і буду­вати кути заданої градусної міри та розв'язувати задачі на використання аксіом побудови та вимірювання кутів.

   розвивальнарозвивати логічне мислення,творчу ініціативу та

             розумові здібності      учнів, їх інтелектуальні якості, здатність бачити

             проблеми;  самостійність,гнучкість мислення;

            виховна -  виховувати інтерес до вивчення математики через   

            практичне використання матеріалу, відповідальність за свідоме

            засвоєння матеріалу.

   Тип уроку: засвоєння  знань, умінь та навичок з використанням

                         інформаційно-комунікаційних технологій

 

 Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

Ігровий момент

Учитель. Любі діти!Сьогодні я знайшла не підписаний зошит з виконаним домашнім завданням, яке було задано на попередньому уроці. Допоможіть мені, будь ласка, перевірити це домашнє завдання і знайти та пояснити, де допущені  помилки. Далі вчитель відкриває заздалегідь записане розв'язання вправ домашнього завдання (№ 298, 300, 302, 304( ІІ рівень)) разом із рисунками, причому в кожному з номерів припущено помилки. Учні (шукають помилку) перевіряють і сигналізують учителеві про знайдену помилку. Один з учнів пояснює, як треба було зробити і чому.

Усні вправи

  1. Означення кута.(слайд2)
  2. Одиниця вимірювання кутів, їх позначення.(слайд3)
  3. Елементи кута(слайд4)
  4. Прилад для вимірювання кутів(слайд 5)
  5. Області кута(слайд 6,7)
  6. Порівняння кутів методом накладання(слайд8).

 

II. Формулювання мети й завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Ви вже знаєте, що кути вимірюють за допомогою транспортира. Одиницею вимірювання кутів є градус. Нам відомо, що для кутів, як для геометричних фігур, можна з'ясувати, чи рівні вони. Тому закономірно виникають запитання: а  які види кутів існують. На ці запитання ми сьогодні і знайдемо відповіді, провівши подорож до країни Кутів.

 

III. Формування нових знань

  І етап  Зміст матеріалу уроку можна подати за планом:

1.Поняття розгорнутого кута.(слайд9)

2.Поняття прямого кута( слайд 10)

3.Побудова прямого кута( слайд11)

4.Поняття гострого і тупого кутів шляхом порівняння їх з прямим кутом(слайд 12)

     5. Засвоєння нових знань.

Робота з підручником

      Учні знайомляться зі змістом пункту 12 підручника і знаходять означення видів кутів, що застосовуються під час розв’язування задач на використання аксіом вимірювання кутів та їх поділу на частини.

        (учні  зачитують означення видів кутів)

ІІ  етап 

 

1.Фізкультхвилинка.( Відпочинок для очей)

Очима намалюйте перед собою гострий, прямий, тупий та розгорнутий кути (як з права на ліво, так і з ліва на право).

2. Практична робота(слайд 13).

Методика проведення практичної роботи

Учням роздаються аркуші із завданням і рисунками, і аркуші прозо­рого паперу, на якому є зображення прямого кута для порівняння з іншими кутами. На по­чатку роботи вчитель пояснює, як це робиться. Відповіді заносяться до листа відповідей і здаються, завдання перевіряються у класі, і проводить­ся корекція знань за необхідності.

ІІІ  етап  3. Аксіоми побудови кутів.

 1. Правила вимірювання кутів ( перевірка знань) ( Слайди 14,15,16,17 – вказані різні види можливого прикладання транспортира)

 

4. Побудова кутів  -(  слайди 18,19)

Поділ кута на частини ( слайд20)

Також бажано, щоб учитель показав, як будувати кут заданої гра­дусної міри і домогтися засвоєння цього питання учнями на рівні алгоритму.

        5.Побудова бісектриси ( слайд 21.22)

Вчитель дає означення бісектриси кута та правило її побудови.

        6. Робота з підручником.

      Учням пропонується ознайомитися зі змістом (ст. 80)  пункту 11 підручника та визначити правила побудови бісектриси кута за допомогою транспортира.

 

 

ІV. Засвоєння вмінь та навичок.

1. Самостійна  дворівнева робота. Робота в парах.(слайд 23)

2.Учням пропонується зробити взаємоперевірку та на полях відмітити правильність виконання вправи.

3. Учитель запитує про результати виконання вправ. В разі наявності помилок проводимо аналіз допущених помилок за слайдами 24,25,26,27,28.

 

  1. Підсумки уроку ( слайд 29)

     Учням задається запитання: «З якими видами кутів вони познайомилися на уроці?».

     Дітям пропонується по закінченні уроку підняти  «+» або «-» як результат  цікавості та зрозумілості матеріалу, що вивчався на уроці.

     Вчитель з дітьми роблять висновки.

 

  1. Домашнє завдання.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Палій Олена Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. FeaR ReaD
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
1301
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку