КВЕСТ - МАНДРІВКА ПО КРАЇНІ ЗНАНЬ. " Права і обов'язки дітей"

Про матеріал
Квест " Права і обов'язки дітей". Вікова категорія 2-4 класи. Мета: - формувати знання учнів про права дитини, поняття про нерозривний зв'язок прав та обов’язків, уявлення про захист прав дитини в Україні, вміння розрізняти дійсне та уявне порушення прав; - розвивати навички роботи в групах, логічне мислення, вміння виділяти головне в тексті, пам'ять, розвивати асоціативне мислення, вміння розгадувати загадки; - виховувати повагу до прав людини, співчуття до людей, чиї права порушуються, взаємоповагу, толерантність.
Перегляд файлу

                                         Піщанська ЗОШ I-III ступенів

 

 

           

 

 

                                             Вікова категорія : 2- 4 класи

                                                                                                                   

                          G:\Скановані документи\Презентация\Школярі_1.png     Підготувала                                                                                

                                                                                                      Класний керівник 6 класу

                                                                                                      Піщанської ЗОШ I-III ст

                                                                    

 

 

 

 

                                                                 ~  2021  ~

 

 

Мета:

  • формувати знання учнів про права дитини, поняття про нерозривний зв'язок прав та обов’язків, уявлення про захист прав дитини в Україні, вміння розрізняти дійсне та уявне порушення прав;
  • розвивати навички роботи в групах, логічне мислення, вміння виділяти головне в тексті, пам'ять, розвивати асоціативне мислення, вміння розгадувати загадки;
  • виховувати повагу до прав людини, співчуття до людей, чиї права порушуються, взаємоповагу, толерантність.

Обладнання: мультимедійний комплекс, бланки тестів, м’яч, конверти, матеріали завдань, мультимедійна презентація

Запрошені: учні 6 класу– інструктори квесту, класні керівники.

     Очікувані результати:

В результаті проведення квесту учні:

-збагатять знання про права  та обов’язки громадянина;

- отримають вміння діяти в колективі, допомагати одне одному;

- відбудеться виховання впевненості у своїх силах, у можливості досягти успіху.

                                           Хід заходу

І. Організаційний момент 

Вчитель. Сьогодні ми з вами відправимося у захоплюючий світ квесту.

Квест — це спортивно-інтелектуальна командна гра, мета якої — швидше та якісніше від інших команд дістатися фінішу, виконуючи в процесі різні інтелектуальні та спортивні завдання та знайти предмет пошуків. 

Що ми з вами будемо шукати? - Цінні подарунки, звичайно, але найголовніше – інформацію.

Про що? – Про права дитини.

ІІ. Ознайомлення із правилами гри

  1. Кожна команда обирає капітана
  2. На старті отримує маршрутний лист.

Отримує капітан кожної команди . На кожному етапі інструктори заносять в нього бали, зароблені командою.

  1. Виконуючи завдання,команда переходить від станції до станції.
  2. Виконавши всі завдання, команди отримують нагороду.

 

 

Перегляд відео

https://youtu.be/zRR0XiriGp4

 

 

 

Станція 1  «Емблема прав»

Вчитель:  Ви отримаєте конверт із назвами прав і їх емблемами. Ваше завдання: з’єднати  право із відповідним знаком, що його позначає.

Усі діти мають право на отримання освіти.

Усі діти мають право на медичну допомогу.

Усі діти мають право на повноцінне харчування.

Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

Всі діти мають право на любов і піклування.

Всі діти рівні в своїх правах.

http://www.odb.km.ua/images/content/publishings/pravova_abetka/2.jpg          http://www.odb.km.ua/images/content/publishings/pravova_abetka/7.jpg       http://www.odb.km.ua/images/content/publishings/pravova_abetka/9.jpg

http://www.odb.km.ua/images/content/publishings/pravova_abetka/8.jpg           http://www.odb.km.ua/images/content/publishings/pravova_abetka/13.jpg          http://www.odb.km.ua/images/content/publishings/pravova_abetka/12.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція 2 «Впіймай право за хвіст».

Правила гри: серед низки прав розпізнай справжні і вигадані.

Вчитель:

Повторили всі права,

Тож тепер почнеться гра.

Якщо право є в законі,

Дружно плеснемо в долоні.

А якщо ж його нема,

В класі буде тишина.

 1.Усі діти мають право на любов і турботу.
2.Усі діти рівні в своїх правах.
3.Кожна дитина має право їсти тільки цукерки, морозиво і чіпси.
4.Усі діти мають право на повноцінне харчування.
5.Усі діти мають право відмовлятися від обіду.
6.Усі діти мають право на освіту.
7.Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
8.Кожна дитина має одержувати сніданок в ліжко.
9.Жодна дитина не повинна мити посуд
10.Усі діти мають право на здоров’я та медичну допомогу.
11.Діти мають право на інформацію.
12.Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.
13.Діти мають право висловлювати свої погляди.
14.Кожна дитина має право на життя.
15.Кожна дитина має отримати в магазині все, що їй заманеться.

 

 

 

 

 

 

Станція 3

Вітаємо вас на станції «Спортзал»! Тут ви дізнаєтесь, що права людини не можуть існувати без обов’язків. Виконуючи свої обов’язки, ви забезпечуєте захист прав інших людей. Розглянемо приклад: покупець має право отримати товар належної якості, обов’язок продавця – продавати якісні товари. Продавець має право отримати гроші за товар, обов’язок покупця – заплатити встановлену суму. Тому важливо знати не тільки свої права, а й обов’язки, щоб не порушити випадково прав інших людей.

Отже, діти мають такі обов’язки:

  • Поважати права інших людей
  • Старанно вчитися у школі
  • Виконувати посильну роботу
  • Берегти шкільне майно
  • Бути чемними в школі, вдома, на вулиці
  • Дотримуватись правил особистої гігієни
  • Дотримуватись правил дорожнього руху
  • Дотримуватись моральних норм поведінки
  • Охороняти природу
  • Піклуватися про членів сім’ї, допомагати їм
  • Поважати старших

Зараз ми пограємо в м’яч. Я буду кидати м’яч, промовляючи певні словосполучення, ви маєте повернути м’яч із словами «право» чи «обов’язок».

  1. Берегти шкільне майно (обов’язок)
  2. Брати участь у конкурсах, змаганнях (право)
  3. Дотримуватись правил дорожнього руху (обов’язок)
  4. Об’єднуватись з іншими дітьми у групи, компанії  (право)
  5. Старанно вчитись (обов’язок)
  6. Користуватися бібліотеками, спортзалами, обладнанням школи (право)
  7. Охороняти природу, пам'ятки культури (обов’язок)
  8. Вибирати собі друзів (право)
  9. Дотримуватись моральних норм поведінки (обов’язок)
  10. Ігри, розваги, відпочинок (право)
  11. Дотримуватися законів(обов’язок)
  12. Відвідувати художні виставки та музеї (право)
  13. Захищати Батьківщину(обов’язок)
  14. Писати вірші(право)
  15. Поважати співрозмовників (обов’язок)

 

 

 

Станція 4 «Казкова правова вікторина».

 Діти, колись люди в давнину не знали своїх прав, тому часто їх порушували, навіть не замислюючись над цим. Наші казкові персонажі також опинилися у такій ситуації, тож допоможіть їм.

Завдання для команд: до кожної картини дібрати фразу, що загубилася чи визначити назву  казки. Подумайте і скажіть, які права порушено у казках.

                                                     КАЗКА 1.

Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.

Відповідь: Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають їхньому віку.

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=420x10000:format=jpg/path/sa437684ae799f952/image/i17b38ca0e0207c2c/version/1344410692/image.jpg https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=420x10000:format=jpg/path/sa437684ae799f952/image/i3f0d446499bfc42f/version/1344410365/image.jpg

                                                        КАЗКА 2.

Ідучи дорогою через ліс до хворої бабусі, вона  зустріла Вовка, який сказав, що він чуйний, добрий, що також хоче провідати хвору бабусю. Вона повірила. Вони вирішили позмагатися: пішли різними дорогами, хто швидше дістанеться місця. Але Вовк випередив її, обманом вдерся до хати, з'їв бабусю, а потім дівчину.

Відповідь: Вовк порушив головне право дитини – право на життя, також незаконно ввірвався до чужої оселі.                                         

  КАЗКА 3.

                   В бочку з сином посадили

                   Засмолили, покотили.

                   Та й пустили в океан –

                   Мов велів так цар Солтан».

Відповідь: Право на життя.

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=420x10000:format=jpg/path/sa437684ae799f952/image/ia1085f7b9211e6f3/version/1344410398/image.jpg https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=420x10000:format=jpg/path/sa437684ae799f952/image/i146b8c5c139147af/version/1344410381/image.jpg

                                                  КАЗКА 4.

                   Діти! Прошу у вас я допомоги! Як бути?

                   Що робити? Не в силі я уже терпіть.

                   Гидким мене всі називають,

                  всі ображають та щипають.

Відповідь: Право на ім’я.

                                         Казка 5.

           «Три ведмеді»

Відповідь: Право на відпочинок.

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=420x10000:format=jpg/path/sa437684ae799f952/image/i9ea1b3816148d7f5/version/1344410516/image.jpg       https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=420x10000:format=jpg/path/sa437684ae799f952/image/i6bab685abf22b840/version/1344410633/image.jpg

                                                Казка 6.

                    «Лисиця і журавель»

Відповідь: Право на харчування.

 

 

 

 

Станція 5. Загадкова

Вчитель :Я вам зачитуватиму загадку, її відгадка вказуватиме вам на права дитини чи її обовязок.

  1. А відгадайте-но, що я таке?

Всі хочуть, як народиться дитина,

Щоб я було красиве і дзвінке,

Бо носить все життя мене людина. (Ім’я)

Кожна дитина має право на ім’я

  1. Без чого на білому світі

Дорослим не прожити і дітям?

Хто підтримає вас, друзі?

Ваша дружна... (сім'я)

Кожна дитина має право на сім’ю

  1. Найбільший скарб людини (життя)

Кожна дитина має право на життя (квітка – життя)

  1. Коли ляжеш на подушку,

тихо сяде біля вушка

та показує швиденько

кольорові побрехеньки. (Сон)

Кожна дитина має право на відпочинок (квітка – відпочинок)

  1. Рідке, а не вода, біле, а не сніг. (молоко)

Кожна дитина має право на корисну і якісну їжу

  1. Коли хочеш ти читати,

То повинен мене знати,

А коли мене не знаєш,

То нічого не вичитаєш. (Абетка)

Кожна дитина має право на освіту, та зобов’язаний вчитися сумлінно

 

 

 

 

 

  1. Найрідніша, наймиліша,

Всіх вона нас пестить, тішить,

Завжди скрізь буває з нами.

Відгадайте, хто це?..(Мама)

Кожна дитина має право на любов та піклування з боку дорослих, та зобов’язаний піклуватися про

  1. У ворота він летить,

Як зумієш гол забить.

Скаче весело по полю,

Незамінний у футболі. (М’яч)

Кожна дитина має право на дозвілля

  1. Цього діда мусиш знати,

Він стоїть десь під стіною.

Кожен день твою кімнату

Підмітає бородою. (Віник)

Кожна дитина зобовязена тримати у чистаті свою кімнату і допомагати батькам у господарстві

  1.               Хто людей з біди рятує

І хвороби всі лікує-

Призначає процедури

І таблетки і мікстури?(Лікар)

Кожна дитина має право на медичну допомогу, та зобов’язується цінувати своє життя та слідкувати за своїм здоров’ям

  1.               Пташка пір’ячко шукала,

Щось під стріхой будувала.

Покладе туди яєчка.

Її хатка – це (Гніздечко)

Кожна дитина має право на оселю, діти не можуть жити на вулиці.

 

12) Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься … (Україна)

Наш обов’язок бути гідними громодянинами своєї держави, шанувати її історію, обряди та звичаї.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            Маршрутний лист ___________ класу

 

Станція

 Емблема прав

Станція

Впіймай право за хвіст

Станція

Спортзал

Станція

Казкова правова вікторина

Станція

Загадкова

 

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

13.

 

 

 

 

14.

 

 

 

 

15.

 

 

 

 

 

                                         

                                              Маршрутний лист ___________ класу

 

Станція

 Емблема прав

Станція

Впіймай право за хвіст

Станція

Спортзал

Станція

Казкова правова вікторина

Станція

Загадкова

 

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

13.

 

 

 

 

14.

 

 

 

 

15.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція 1  «Емблема прав»

Ваше завдання: з’єднати  право із відповідним знаком, що його позначає.

 

Усі діти мають право на отримання освіти.

Усі діти мають право на медичну допомогу.

Усі діти мають право на повноцінне харчування.

Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

Всі діти мають право на любов і піклування.

Всі діти рівні в своїх правах.

http://www.odb.km.ua/images/content/publishings/pravova_abetka/2.jpg          http://www.odb.km.ua/images/content/publishings/pravova_abetka/7.jpg       http://www.odb.km.ua/images/content/publishings/pravova_abetka/9.jpg

http://www.odb.km.ua/images/content/publishings/pravova_abetka/8.jpg           http://www.odb.km.ua/images/content/publishings/pravova_abetka/13.jpg          http://www.odb.km.ua/images/content/publishings/pravova_abetka/12.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=420x10000:format=jpg/path/sa437684ae799f952/image/i17b38ca0e0207c2c/version/1344410692/image.jpg          https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=420x10000:format=jpg/path/sa437684ae799f952/image/i3f0d446499bfc42f/version/1344410365/image.jpg

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=420x10000:format=jpg/path/sa437684ae799f952/image/ia1085f7b9211e6f3/version/1344410398/image.jpg      https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=420x10000:format=jpg/path/sa437684ae799f952/image/i146b8c5c139147af/version/1344410381/image.jpg

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=420x10000:format=jpg/path/sa437684ae799f952/image/i9ea1b3816148d7f5/version/1344410516/image.jpg      https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=420x10000:format=jpg/path/sa437684ae799f952/image/i6bab685abf22b840/version/1344410633/image.jpg

 

 

 

 

 

 

                                                     КАЗКА 1.

Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.

Відповідь: Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають їхньому віку.

                                                        КАЗКА 2.

Ідучи дорогою через ліс до хворої бабусі, вона  зустріла Вовка, який сказав, що він чуйний, добрий, що також хоче провідати хвору бабусю. Вона повірила. Вони вирішили позмагатися: пішли різними дорогами, хто швидше дістанеться місця. Але Вовк випередив її, обманом вдерся до хати, з'їв бабусю, а потім дівчину.

Відповідь: Вовк порушив головне право дитини – право на життя, також незаконно ввірвався до чужої оселі.                                         

                                  КАЗКА 3.

                   В бочку з сином посадили

                   Засмолили, покотили.

                   Та й пустили в океан –

                   Мов велів так цар Солтан».

Відповідь: Право на життя.

                                                  КАЗКА 4.

                   Діти! Прошу у вас я допомоги! Як бути?

                   Що робити? Не в силі я уже терпіть.

                   Гидким мене всі називають,

                  всі ображають та щипають.

Відповідь: Право на ім’я.

                                         Казка 5.

           «Три ведмеді»

Відповідь: Право на відпочинок.

                                                Казка 6.

                    «Лисиця і журавель»

Відповідь: Право на харчування.

 

docx
Додано
18 січня 2022
Переглядів
3066
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку