Піщанська ЗОШ I-III ступенів
Вікова категорія : 2- 4 класи
Підготувала
Класний керівник 6 класу
Піщанської ЗОШ I-III ст
~ 2021 ~
Мета:
Обладнання: мультимедійний комплекс, бланки тестів, м’яч, конверти, матеріали завдань, мультимедійна презентація
Запрошені: учні 6 класу– інструктори квесту, класні керівники.
Очікувані результати:
В результаті проведення квесту учні:
-збагатять знання про права та обов’язки громадянина;
- отримають вміння діяти в колективі, допомагати одне одному;
- відбудеться виховання впевненості у своїх силах, у можливості досягти успіху.
Хід заходу
І. Організаційний момент
Вчитель. Сьогодні ми з вами відправимося у захоплюючий світ квесту.
Квест — це спортивно-інтелектуальна командна гра, мета якої — швидше та якісніше від інших команд дістатися фінішу, виконуючи в процесі різні інтелектуальні та спортивні завдання та знайти предмет пошуків.
Що ми з вами будемо шукати? - Цінні подарунки, звичайно, але найголовніше – інформацію.
Про що? – Про права дитини.
ІІ. Ознайомлення із правилами гри
Отримує капітан кожної команди . На кожному етапі інструктори заносять в нього бали, зароблені командою.
Перегляд відео
Станція 1 «Емблема прав»
Вчитель: Ви отримаєте конверт із назвами прав і їх емблемами. Ваше завдання: з’єднати право із відповідним знаком, що його позначає.
Усі діти мають право на отримання освіти.
Усі діти мають право на медичну допомогу.
Усі діти мають право на повноцінне харчування.
Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
Всі діти мають право на любов і піклування.
Всі діти рівні в своїх правах.
Станція 2 «Впіймай право за хвіст».
Правила гри: серед низки прав розпізнай справжні і вигадані.
Вчитель:
Повторили всі права,
Тож тепер почнеться гра.
Якщо право є в законі,
Дружно плеснемо в долоні.
А якщо ж його нема,
В класі буде тишина.
1.Усі діти мають право на любов і турботу.
2.Усі діти рівні в своїх правах.
3.Кожна дитина має право їсти тільки цукерки, морозиво і чіпси.
4.Усі діти мають право на повноцінне харчування.
5.Усі діти мають право відмовлятися від обіду.
6.Усі діти мають право на освіту.
7.Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
8.Кожна дитина має одержувати сніданок в ліжко.
9.Жодна дитина не повинна мити посуд
10.Усі діти мають право на здоров’я та медичну допомогу.
11.Діти мають право на інформацію.
12.Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.
13.Діти мають право висловлювати свої погляди.
14.Кожна дитина має право на життя.
15.Кожна дитина має отримати в магазині все, що їй заманеться.
Станція 3
Вітаємо вас на станції «Спортзал»! Тут ви дізнаєтесь, що права людини не можуть існувати без обов’язків. Виконуючи свої обов’язки, ви забезпечуєте захист прав інших людей. Розглянемо приклад: покупець має право отримати товар належної якості, обов’язок продавця – продавати якісні товари. Продавець має право отримати гроші за товар, обов’язок покупця – заплатити встановлену суму. Тому важливо знати не тільки свої права, а й обов’язки, щоб не порушити випадково прав інших людей.
Отже, діти мають такі обов’язки:
Зараз ми пограємо в м’яч. Я буду кидати м’яч, промовляючи певні словосполучення, ви маєте повернути м’яч із словами «право» чи «обов’язок».
Станція 4 «Казкова правова вікторина».
Діти, колись люди в давнину не знали своїх прав, тому часто їх порушували, навіть не замислюючись над цим. Наші казкові персонажі також опинилися у такій ситуації, тож допоможіть їм.
Завдання для команд: до кожної картини дібрати фразу, що загубилася чи визначити назву казки. Подумайте і скажіть, які права порушено у казках.
КАЗКА 1.
Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.
Відповідь: Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають їхньому віку.
КАЗКА 2.
Ідучи дорогою через ліс до хворої бабусі, вона зустріла Вовка, який сказав, що він чуйний, добрий, що також хоче провідати хвору бабусю. Вона повірила. Вони вирішили позмагатися: пішли різними дорогами, хто швидше дістанеться місця. Але Вовк випередив її, обманом вдерся до хати, з'їв бабусю, а потім дівчину.
Відповідь: Вовк порушив головне право дитини – право на життя, також незаконно ввірвався до чужої оселі.
КАЗКА 3.
В бочку з сином посадили
Засмолили, покотили.
Та й пустили в океан –
Мов велів так цар Солтан».
Відповідь: Право на життя.
КАЗКА 4.
Діти! Прошу у вас я допомоги! Як бути?
Що робити? Не в силі я уже терпіть.
Гидким мене всі називають,
всі ображають та щипають.
Відповідь: Право на ім’я.
Казка 5.
«Три ведмеді»
Відповідь: Право на відпочинок.
Казка 6.
«Лисиця і журавель»
Відповідь: Право на харчування.
Станція 5. Загадкова
Вчитель :Я вам зачитуватиму загадку, її відгадка вказуватиме вам на права дитини чи її обовязок.
Всі хочуть, як народиться дитина,
Щоб я було красиве і дзвінке,
Бо носить все життя мене людина. (Ім’я)
Кожна дитина має право на ім’я
Дорослим не прожити і дітям?
Хто підтримає вас, друзі?
Ваша дружна... (сім'я)
Кожна дитина має право на сім’ю
Кожна дитина має право на життя (квітка – життя)
тихо сяде біля вушка
та показує швиденько
кольорові побрехеньки. (Сон)
Кожна дитина має право на відпочинок (квітка – відпочинок)
Кожна дитина має право на корисну і якісну їжу
То повинен мене знати,
А коли мене не знаєш,
То нічого не вичитаєш. (Абетка)
Кожна дитина має право на освіту, та зобов’язаний вчитися сумлінно
Всіх вона нас пестить, тішить,
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте, хто це?..(Мама)
Кожна дитина має право на любов та піклування з боку дорослих, та зобов’язаний піклуватися про
Як зумієш гол забить.
Скаче весело по полю,
Незамінний у футболі. (М’яч)
Кожна дитина має право на дозвілля
Він стоїть десь під стіною.
Кожен день твою кімнату
Підмітає бородою. (Віник)
Кожна дитина зобовязена тримати у чистаті свою кімнату і допомагати батькам у господарстві
І хвороби всі лікує-
Призначає процедури
І таблетки і мікстури?(Лікар)
Кожна дитина має право на медичну допомогу, та зобов’язується цінувати своє життя та слідкувати за своїм здоров’ям
Щось під стріхой будувала.
Покладе туди яєчка.
Її хатка – це (Гніздечко)
Кожна дитина має право на оселю, діти не можуть жити на вулиці.
12) Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна)
Наш обов’язок бути гідними громодянинами своєї держави, шанувати її історію, обряди та звичаї.
Маршрутний лист ___________ класу
Станція Емблема прав |
Станція Впіймай право за хвіст |
Станція Спортзал |
Станція Казкова правова вікторина |
Станція Загадкова
|
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
11. |
|
|
|
|
12. |
|
|
|
|
13. |
|
|
|
|
14. |
|
|
|
|
15. |
|
|
|
|
Маршрутний лист ___________ класу
Станція Емблема прав |
Станція Впіймай право за хвіст |
Станція Спортзал |
Станція Казкова правова вікторина |
Станція Загадкова
|
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
11. |
|
|
|
|
12. |
|
|
|
|
13. |
|
|
|
|
14. |
|
|
|
|
15. |
|
|
|
|
Станція 1 «Емблема прав»
Ваше завдання: з’єднати право із відповідним знаком, що його позначає.
Усі діти мають право на отримання освіти.
Усі діти мають право на медичну допомогу.
Усі діти мають право на повноцінне харчування.
Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
Всі діти мають право на любов і піклування.
Всі діти рівні в своїх правах.
КАЗКА 1.
Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.
Відповідь: Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають їхньому віку.
КАЗКА 2.
Ідучи дорогою через ліс до хворої бабусі, вона зустріла Вовка, який сказав, що він чуйний, добрий, що також хоче провідати хвору бабусю. Вона повірила. Вони вирішили позмагатися: пішли різними дорогами, хто швидше дістанеться місця. Але Вовк випередив її, обманом вдерся до хати, з'їв бабусю, а потім дівчину.
Відповідь: Вовк порушив головне право дитини – право на життя, також незаконно ввірвався до чужої оселі.
КАЗКА 3.
В бочку з сином посадили
Засмолили, покотили.
Та й пустили в океан –
Мов велів так цар Солтан».
Відповідь: Право на життя.
КАЗКА 4.
Діти! Прошу у вас я допомоги! Як бути?
Що робити? Не в силі я уже терпіть.
Гидким мене всі називають,
всі ображають та щипають.
Відповідь: Право на ім’я.
Казка 5.
«Три ведмеді»
Відповідь: Право на відпочинок.
Казка 6.
«Лисиця і журавель»
Відповідь: Право на харчування.