Квест “Алло! Пожежа! Горимо!” для учнів 5-11 класів

Про матеріал

Квест “Алло! Пожежа! Горимо!"

Мета: Формувати ціннісне ставлення до себе та власного здоров"я; в ігровій формі перевірити і нагадати учням правила поводження під час пожежі; навчити учнів оцінювати та швидко реагувати у небезпечній ситуації.

Перегляд файлу

Плетеноташлицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

Квест

“Алло! Пожежа! Горимо!”

для учнів 5-11 класів

 

 

 

 

Шабанова Л.С.

 

 

 

 

с.Плетений Ташлик

Квест “Алло! Пожежа! Горимо!”

Мета: Формувати ціннісне ставлення до себе та власного здоров”я; в ігровій формі перевірити і нагадати учням правила поводження під час пожежі; навчити учнів оцінювати та швидко реагувати у небезпечній ситуації.

Форма проведення: квест.

Обладнання: картки з запитаннями, ілюстративний матеріал.

Хід гри:

І. Організаційний момент.

ІІ. Виступ агітбригади ДЮР.

Вогонь!!!

Друг чи ворог? Хто ти?

І хто без тебе ми?

Усі і за і проти

Відомі з давнини.

Від тебе горе й лихо

І біду несеш.

Але тепло і світло

І їжу нам даєш.

 

Тож треба цінувати,

Цю дружбу, що в віках,

Але й не забувати

Про сльози на щоках.

Через усі ті біди,

Що можеш ти нести.

Тож попередьте лихо

І вчасно сповісти.

Пісня “Ми вам нагадаємо”

Як вдарило током друга-не чепай!

Голими руками його не торкай.

Дошкою, палкою його відштовхни.

Покличте дорослого, на 103 дзвони.

 

Якщо у вас вдома пожежа горить,

То вогнегасника швидко ухопть.

І малим, і старим ви допоможіть.

І гасіть, і тушіть, 101 дзвоніть!

 

Якщо до лісу ти рушив по гриби,

То краще ти, друже, цього не роби.

Ой-йой-йой! Бог з тобой, краще не куштуй.

Ліпше ти без грибів смак життя відчуй!

 

Якщо людина потрапила під лід,

Палку чи шарфа йому подати слід.

Якщо сам під водой опинився ти,

Широко ноги руки в боки розведи.

ІІІ. Повідомлення правил гри.

У нас є станції на яких ви маєте виконати певне завдання, що буде стосуватись пожежної бузпеки. Що це завдання??? Про це ви дізнаєтесь безпосередньо на пунктах прибуття. Хто назбирає у квесті найбільшу кількість балів, той і стане переможцем гри. Бажаю всім удачі! Хай вам щастить!

ІV. Проведення гри.

 Станція “Загадкова”

За кожну відгадану загадку — 1 бал.

Волохатий, я кудлатий,
Я взимку над кожною хатою,
Над пожежею і заводом,
Над багаттям і пароплавом.
Але ніде-ніде мене
Не буває без вогню.
(Дим.)

Все їсть не наїдається,
А поп'є - помирає.

(Вогонь.)

Висить - мовчить,

А перевернеш, сичить,

І піна летить.

(Вогнегасник.)

Червона маківка,
Два вушка, два дужка,
Порожньо так бринькає,
А наповниш - мовчить.
(Пожежне відро.)

У дерев'яному будиночку
Проживають гномики.
Вже такі добряки -
Роздають всім вогники.
(Сірники.)

Червоний півень по вулиці біжить.

(Пожежа)

Маленька зірка відлетіла,

Багато лиха наробила.

(Іскра) [2]

Станція “Алло!”

Команда обирає одного із учнів, той має “викликати” МНС. Вчитель слідкує за процедурою. Максимум за цей конкурс можна отримати 10 балів, відносно виконаного завдання.

Станція “Інтелектуал”

  • Небезпечними факторами пожежі і вибуху є...(травми, отруєння, загибель або матеріальні збитки)[1]
  • Небезпечними факторами пожежі і вибуху, які можуть призвести до травми,  загибелі або матеріальних збитків є ...(Відкритий вогонь, іскри,  підвищена температура, токсичні продукти горіння, дим, низький вміст кисню, обвалення будинків та споруд.)[1]
  • Які причини виникнення пожеж у побуті? (Залишені без догляду електронагрівальні прилади, перевантаження електромережі при одночасному вмиканні у розетку декількох електроприладів, куріння у постелі, ігри дітей з сірниками, пустощі з вогнем, нагрівання або кидання у вогонь аерозолів, вибухонебезпечних або невідомих предметів).[3]
  • У яких випадках при пожежегасінні використовуються вуглекислотні вогнегасники? (При гасінні всіх видів горючих матеріалів та електроустановок під напругою)[3]
  •  Ви знаходитеся на третьому поверсі будинку, що горить. Вихід на сходи — відрізан. Затримка хоч на хвилину — і ви отруїтесь чадним газом. Ваші дії? (Взяти простирадла, зірвати гардини, міцно зв’язати їх між собою на 2-3 вузли, міцно прив’язати до батареї опалення, спустити кінець у вікно і спуститися по цій мотузці скільки зможете, відпустити її і стрибнути на землю).[3]
  • Які існують види пожеж? Наведіть приклади. (Є пожежі зовнішні (відкриті), наприклад степові, лісові, нафтових і газових фонтанів, і внутрішні (закриті), наприклад на шахтах.)[1]
  • Чи можна гасити електроагрегат або електромережу, що горять, водою або пінним вогнегасником? (Ні, якщо вони під напругою. Перед гасінням їх слід знеструмити).[3]

Станція “Зрозуміло все без слів”

Команда обирає учня, який буде їм показувати слова мімікою і жестами, а ті мають відгадать. Одне слово — 1 бал. На все виділяється 5 хвилин.

Слова для “крокодила”:(додаток)

Станція “Знайди вихід”

Команда отримує бланки із тестовими завданнями. Правильна відповідь — 1 бал. Час — 5 хвилин.

1.Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?

а) зателефоную по 01;

б) покличу на допомогу сусіда;

в) втечу, нікому нічого не сказавши.

2.Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?

а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;

б) буду просуватися до виходу;

в) закрию рот і ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.

3.Загорілася електромережа, ваші дії?

а) буду гасити її водою;

б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;

в) буду кликати на допомогу.

4.Що робити, якщо на вас загорівся одяг?

а) буду бігати, зриваючи одяг;

б) впаду, буду кататися, збиваючи полум’я;

в) завернуся у ковдру.

5.Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?

а) ввимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;

б) буду гасити водою;

в) спробую винести сковороду на сходи до сміттєпроводу і вилити туди олію.

6.Ви розпалюєте газову колонку або духовку газової плити. Сірник згас, а ви не встигли запалити газ, що ви будете робити?

а) дістану новий сірник і ще раз спробую підпалити;

б) перекрию газ;

в) перекрию газ та перевірю тягу.

7.Якими будуть ваші дії, якщо вис відрізало вогнем у квартирі на п’ятому поверсі?

а) вологими рушниками та простирадлами закрию щілини по периметру двері, скоротивши приток диму;

б) відкрию вікно і покликаю на допомогу;

в) зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану спускатися;

г) стану голосно кричати.

8.Що ви будете робити, якщо побачите як на лісовій полянці горить минулорічна трава?

а) пройду мимо;

б) намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;

в) повідомлю про пожежу дорослим

9.Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?

а) зупиню, роз’ясню, що це — небезпечно;

б) пройду мимо;

в) намагатимусь звернути увагу дітей на інші біль безпечні заняття. [ 3]

Станція “Джерела небезпеки”

Команда отримує ілюстрацію, де зображено малу дитину на кухні. За 5 хвилин команда має записати максимальну кількість небезпек, що чатують на дитину. Одна небезпека — 1 бал.

Станція “Швидке реагування”

Команда бачить непритомну людину з явними ознаками отруєння чадним газом. Вони мають надати першу допомогу і викликати швидку. Вчитель слідкує за діями учнів і виставляє бали. Отримати можна 1-10 балів.

  1. Підбиття підсумків.

Поки підбиваються підсумки, учні переглядають інсценізацію казки.

Ми сьогодні тут зібрались з гарною метою,

Щоб знаннями поділитись з родиною шкільною.

Що робити при пожежі і як допомагати,

Адже кожен це повинен уміти і знати.

Ісценізація казки.

У теплій оселі, десь в центрі села

У великому домі родина жила.

Каті — тринадцять, Валері — десь п`ять.

Залишилась Катя його доглядать.

Не дуже слухняним Валера той був...

А тато, як навмисне, вдома дещо забув...

Валера поглянув, що за дрібничка?

Лежить на столі татуся запальничка.

І так же схотілось йому нею гратись,

А Катя забула, що треба братом займатись.

До Каті прийшла в гості подружка Свєта.

Взяли ноутбук, влізли до інтернету.

Валєра тим часом запальничку вже взяв,

Трохи поклацав, трохи пограв.

Тут, ненароком, вона запалала,

Валєра злякавсь, запальничка упала.

І ось вже палає шикарний палац,

Палають шпалери, диван і матрац...

Кімната в диму, усе вже палає,

А Катя сидить і не помічає.

Валєра боїться і лементує,

А Катя не баче, а Катя не чує...

Валєра вже зовсім свідомість втрачає,

Вже не повітря, а дим лиш вдихає.

Нарешті той запах відчула і Катя,

Кинулись подружки хлопча рятувати.

Ковдру на спину, на обличчя — хустину,

Пішли рятувати Валєру й хатину.

На свіже повітря віднесли Валєру,

Залили водою диван і шпалери.

Палац дуже щільно покривалом накрили

І швидко 101 і 103 подзвонили.

****************************

Хоч вчасно дівчата не додивились,

Та в скрутній ситуації не розгубились.

Як діяти треба, дзвонити куди,

Треба знатиусім, пам`ятати завжди!

 

Уважними будьте, невідволікайтесь.

Діти, ніколи сірниками не грайтесь!

Бо навіть іскра — це провісник біди,

Не забувай, пам`ятай це завжди!

Слова на музику пісні “Лелеки” Н.Корольової.

Коли ти вдома лишилась одна,

Не забувай, що це відповідально,

Бо коли вдома трапиться біда,

Ти маєш діять швидко і безжально.

Приспів:

Знати, уміти,

Що і як робити,

І при пожежі дзвони 101!

Знати, уміти,

Що і як гасити

І не забути номер 101!

Коли біда вже стука в твою хату,

То не кричи і не панікуй.

Не забувай і іншим помагати,

Не лиш себе і друга ще врятуй!

 

Приспів:

Знати, уміти,

Що і як робити,

І при пожежі дзвони 101!

Знати, уміти,

Що і як гасити

І не забути номер 101!

  1.                     Оголошення результатів гри.

 

Використанні джерела:

1. Режим доступу — https://uk.wikipedia.org/wiki/Пожежа

2.  Режим доступу - kovtuny.net.ua

3. Режим доступу - http://metodichka.com.ua/OBJ4.htm

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Питання для станції “Інтелектуал”

Небезпечними факторами пожежі і вибуху є...

 

Небезпечними факторами пожежі і вибуху, які можуть призвести до травми,  загибелі або матеріальних збитків є ...

 

Які причини виникнення пожеж у побуті?

 

У яких випадках при пожежегасінні використовуються вуглекислотні вогнегасники?

 

Ви знаходитеся на третьому поверсі будинку, що горить. Вихід на сходи — відрізан. Затримка хоч на хвилину — і ви отруїтесь чадним газом. Ваші дії?

 

Які існують види пожеж? Наведіть приклади.

 

Чи можна гасити електроагрегат або електромережу, що горять, водою або пінним вогнегасником?

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання

 

1.Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?

а) зателефоную по 01;

б) покличу на допомогу сусіда;

в) втечу, нікому нічого не сказавши.

2.Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?

а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;

б) буду просуватися до виходу;

в) закрию рот і ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.

3.Загорілася електромережа, ваші дії?

а) буду гасити її водою;

б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;

в) буду кликати на допомогу.

4.Що робити, якщо на вас загорівся одяг?

а) буду бігати, зриваючи одяг;

б) впаду, буду кататися, збиваючи полум’я;

в) завернуся у ковдру.

5.Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?

а) ввимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;

б) буду гасити водою;

в) спробую винести сковороду на сходи до сміттєпроводу і вилити туди олію.

6.Ви розпалюєте газову колонку або духовку газової плити. Сірник згас, а ви не встигли запалити газ, що ви будете робити?

а) дістану новий сірник і ще раз спробую підпалити;

б) перекрию газ;

в) перекрию газ та перевірю тягу.

7.Якими будуть ваші дії, якщо вис відрізало вогнем у квартирі на п’ятому поверсі?

а) вологими рушниками та простирадлами закрию щілини по периметру двері, скоротивши приток диму;

б) відкрию вікно і покликаю на допомогу;

в) зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану спускатися;

г) стану голосно кричати.

8.Що ви будете робити, якщо побачите як на лісовій полянці горить минулорічна трава?

а) пройду мимо;

б) намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;

в) повідомлю про пожежу дорослим

9.Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?

а) зупиню, роз’ясню, що це — небезпечно;

б) пройду мимо;

в) намагатимусь звернути увагу дітей на інші біль безпечні заняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слова для “Крокодила”

Вогнегасник

Пожежник

Швидка допомога

Опік

Пісок

Вогонь

Лопата

Вибух

Сірники

Пожежний рукав


 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пивонос Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1179
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку