Виховна година для 1 класу у формі усного журналу. Ознайомить учнів з рослинами і тваринами рідного краю, розвиває пізнавальну активність і естетичні смаки учнів,
Виховна година для 1-го класу
Тема: Збережемо природу Землі разом.
Мета: Ознайомити учнів з рослинами і тваринами рідного краю, формувати вміння спостерігати за навколишнім світом, розвивати пізнавальну активність і естетичні смаки учнів, виховувати бережне ставлення до природи.
Обладнання: ілюстративний матеріал , карта подорожі, комп’ютер.
Хід заняття
I.Організаційна частина
Любі діти, усміхніться, навколо себе подивіться…
Все усмішками сяє клас
Приємно бути серед вас
Кожен зовнішність прекрасну
Неповторну має,
І про красу душі напевно
Кожен із вас дбає.
ІІ. Основна частина
1.Оголошення теми заняття
Летять метелики на квіти
Гуде бджолиний дружній рій
І дивляться на все це діти,
Бо загадковий світ такий
Що хочеться його вивчати
Він стільки радості несе
І діти прагнуть розгадати й пізнати геть усе!
-Ось і сьогодні діти, ви впізнаєте багато цікавого і нового якщо будете уважними і спостережливими. Сьогодні ми вирушаємо в природу. Ми живемо серед природи і самі є її частинкою!
Не ламай на дереві гілку,
Не вбивай стрибунця і бджілку,
Не брудни джерельцю водиці
І не псуй чистої криниці.
Не зривай квітку, бо зів’яне,
І трави не топчи, бо не стане.
2.Подорож до лісової галявини
-Діти, нас запросили до лісу його мешканці. А подорожуватимемо ми на красивих конях.
-І ось ми на лісовій галявині. Але перед ти, як мандруватимемо лісовими стежками, лісові мешканці нам пропонують переглянути відео фрагмент про природу (відео №1), а також провести з вами гру «Потрібно чи неможна». Необхідно пригадати як слід поводитись і чого не можна робити. Я називаю вам дію, а ви будете піднімати картки, які лежать у вас на партах, зеленого та червоного кольорів. Якщо це потрібно робити, то піднімаєте зелений колір, а якщо неможна, то червоний.
-Тепер нам слід визначитися, якою стежкою йтимемо далі. Для цього, лісові мешканці передали нам карту. Спочатку на цій галявині нам слід визначитись, хто нас сьогодні зустріне в лісі першим.
Зупинка 1 «їжачок»
Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається, вночі,
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок,
Як він зветься?
-Ви успішно справились. Дійсно на цій галявині нас уже чекає лісовий мешканець – їжачок. Але спочатку послухаємо розповідь про цю тваринку.
Їжак – найвідоміший лісовий мешканець. Здатність тваринки згортатися у клубок, оберігає її від деяких ворогів. Розгорнути їжака навіть не під силу навіть дорослій людині. Лише вода примушує їжака розпрямитись. Удень вони сплять, а вночі полюють, живляться різними комахами, фруктами. Наприкінці вересня їжаки зариваються в опале листя і засипають аж до березня.
- Діти, а ви знаєте, що полюбляє їжачок з того, що знаходиться в лісі?
(гриби).
Зупинка 2 «Дуб»
Саме на цьому дереві знаходиться книга скарг від лісових мешканців. Давайте відгадаємо від кого надійшли ці скарги.
Зупинка 3 «Шипшина»
Діти, я хочу вам розповісти про кущ, який має назву «Шипшина». Шипшина – кущова рослина, що досягає заввишки до 2 метрів і більше. Гілки її вкриті колючками. Цвіте шипшина в травні, на початку вересня.
З лікувальною метою використовують квітки, листя та корені рослин, але найбільше – плоди. Плоди збирають наприкінці вересня-жовтня.
- Діти, шипшина приготувала для нас вікторину
Зупинка 4 «Фізкультхвилинка»
Я вас хочу на зарядку, друзі, запросити.
Руки - вгору, руки – вниз
І легесенько прогнись;
Покружляли, повертілись,
Пострибали, пострибали,
Раз присіли, другий – встали,
Всі за парти посідали.
(відео№3)
Зупинка 5 « Птахи»
Діти, на цій зупинці я пропоную вам відгадати загадки й визначити які птахи залишаються у нас зимувати.
Птах стрибає по сніжку
І розпитує синичку
Про найбільшу годівничку (снігур)
Лине лісом перестук.
Телеграми всім завзято
Відправляє з пошти … (дятел)
Мають чорні капелюшки,
Сірі лапки, білі щічки,
Називаються… (синички)
А як ми можемо їм допомогти? (відео №6)
Зупинка 6 «Ігрова»
(відео№4)
ІІІ. Заключна частина
Ось вже і час нам повертатися з нашої подорожі до школи, в наш клас.
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблинці радіти.
В полі, у лісі, над яром –
Квіти, дерева і трави…
Цвіти не вирви задаром,
Гілки не втни для забави.
Оберігайте ж повсюди
Шлях і стежиночку в гаї.
Все те окрасою буде
Нашого рідного краю.