Виховна година для 1 класу "Збережемо природу Землі разом"

Про матеріал

Виховна година для 1 класу у формі усного журналу. Ознайомить учнів з рослинами і тваринами рідного краю, розвиває пізнавальну активність і естетичні смаки учнів,

Перегляд файлу

Виховна година для 1-го класу

Тема: Збережемо природу Землі разом.

Мета: Ознайомити учнів з рослинами і тваринами рідного краю, формувати вміння спостерігати за навколишнім світом, розвивати пізнавальну активність і естетичні смаки учнів, виховувати бережне ставлення до природи.

Обладнання: ілюстративний матеріал , карта подорожі, комп’ютер.

Хід заняття

I.Організаційна частина 

Любі діти, усміхніться, навколо себе подивіться…

Все усмішками сяє клас

Приємно бути серед вас

Кожен зовнішність прекрасну

Неповторну має,

І про красу душі напевно

Кожен із вас дбає.

ІІ. Основна частина

1.Оголошення теми заняття

Летять метелики на квіти

Гуде бджолиний дружній рій

І дивляться на все це діти,

Бо загадковий  світ такий

Що хочеться його вивчати

Він стільки радості несе

І діти прагнуть розгадати й пізнати геть усе!

-Ось і сьогодні діти, ви впізнаєте багато цікавого і нового якщо будете уважними і спостережливими. Сьогодні ми вирушаємо в природу. Ми живемо серед природи і самі є її частинкою!

Не ламай на дереві гілку,

Не вбивай стрибунця і бджілку,

Не брудни джерельцю водиці

І не псуй чистої криниці.

Не зривай квітку, бо зів’яне,

І трави не топчи, бо не стане.

2.Подорож до лісової галявини

-Діти, нас запросили до лісу його мешканці. А подорожуватимемо ми на красивих конях.

-І ось ми на лісовій галявині. Але перед ти, як мандруватимемо лісовими стежками, лісові мешканці нам пропонують переглянути відео фрагмент про природу (відео №1), а також провести з вами гру  «Потрібно чи неможна». Необхідно пригадати як слід поводитись і чого не можна робити. Я називаю вам дію, а ви будете піднімати картки, які лежать у вас на партах, зеленого та червоного кольорів. Якщо це потрібно робити, то піднімаєте зелений колір, а якщо неможна, то червоний.

  •  Охороняти рідкісні рослини
  •  Підгодовувати птахів
  •  Ловити метеликів
  •  Огороджувати мурашники
  •  Обдирати кору дерев
  •  Збивати гриби ногами
  •  Спостерігати за жабами
  •  Берегти молоді рослини
  •  Ловити жаб
  •  Милуватися красою природи

-Тепер нам слід визначитися, якою стежкою йтимемо далі. Для цього, лісові мешканці передали нам карту. Спочатку на цій  галявині нам слід визначитись, хто нас сьогодні зустріне в лісі першим.

Зупинка 1 «їжачок»

Гостроносий і малий,

Сірий, тихий і незлий.

Вдень ховається, вночі,

Йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок,

Як він зветься?

-Ви успішно справились. Дійсно на цій галявині нас уже чекає лісовий мешканець – їжачок. Але спочатку послухаємо розповідь про цю тваринку.

Їжак – найвідоміший лісовий мешканець. Здатність тваринки згортатися у клубок, оберігає її від деяких ворогів. Розгорнути їжака навіть не під силу навіть дорослій людині. Лише вода примушує їжака розпрямитись. Удень вони сплять, а вночі полюють, живляться різними комахами, фруктами. Наприкінці вересня їжаки зариваються в опале листя і засипають аж до березня.

   -  Діти, а ви знаєте, що полюбляє їжачок з того, що знаходиться в лісі?

    (гриби).

  • А скажіть, чому з’явилась приказка «Кожний гриб до рук беруть та не кожний до кошика кладуть». Так, у лісах ростуть не тільки їстівні, але й отруйні гриби. Вам треба запам’ятати, що самим до лісу ходити не можна, з вами повинна бути доросла людина. Ну що ж, можна рушати далі. Подивіться будь-ласка  ще один відео фрагмент (відео№2).

    Зупинка 2 «Дуб»

  • Скажіть, будь ласка, як називається це дерево? (дуб)
  • Дуб недарма називають наймогутнішим деревом, воно заввишки 20-40 метрів, із міцними гілками, товстим стовбуром; живе 500 – 1000 років. За рік молодий дубок підростає лише на пів метра. Дуже ціниться його деревина. Плоди цього дерева – жолуді – є добрим кормом для свиней, а листя -  для дубового шовкопряда.

         Саме на цьому дереві знаходиться книга скарг від лісових мешканців. Давайте відгадаємо від кого надійшли ці скарги.

  1. Я дуже красивий гриб та моя краса не приваблює людей, бо я для них отруйний і люди мене знищують, але користь від мене є для лісових мешканців. Я їх лікую. Хто я? ( мухомор)
  2. В мене кидають сміття, яке не дає мені жити. В мені почала помирати рибка, перестала купатись дітвора. Хто я? (річка)
  3. Ох і не люблять мене люди, голос їм мій не подобається і очі у мене великі. Я в день сплю, а вночі рятую врожай. Хто я? ( сова)
  4. Останнім часом нас усе більше знищують, виробляють з нас дрібні речі, люди отримують менше кисню, але ж ми нічого поганого вам не робимо, а навпаки приносимо користь.(дерева)
  • Молодці, з цим завданням ви справились. І ми рушаємо далі.

  Зупинка 3 «Шипшина»

Діти, я хочу вам розповісти про кущ, який має назву «Шипшина». Шипшина – кущова рослина, що досягає заввишки до 2 метрів і більше. Гілки її вкриті колючками. Цвіте шипшина в травні, на початку вересня.

З лікувальною метою використовують квітки, листя та корені рослин, але найбільше – плоди. Плоди збирають наприкінці вересня-жовтня.

- Діти, шипшина приготувала для нас вікторину

  • Які ягоди полюбляє ведмідь? (малина)
  • Яке дерево і взимку, і літом одного кольору? (ялинка)
  • Що полюбляють їсти білки? (горіхи)
  • З якого дерева отримують березовий сік? (береза)
  • Добре, ви сьогодні молодці. А зараз вже час трішки перепочити.

Зупинка 4 «Фізкультхвилинка»

Я вас хочу на зарядку, друзі, запросити.

Руки - вгору, руки – вниз

І легесенько прогнись;

Покружляли, повертілись,

Пострибали, пострибали,

Раз присіли, другий – встали,

Всі за парти посідали.

(відео№3)

Зупинка 5 « Птахи»

  • Нам треба рушати далі.

Діти, на цій зупинці я пропоную вам відгадати загадки й визначити які птахи залишаються  у нас зимувати.

  • У червонім фартушку

Птах стрибає по сніжку

               І розпитує синичку

               Про найбільшу годівничку    (снігур)

 

  • Тук – тук –тук, тук-тук-тук -

Лине лісом перестук.

               Телеграми всім завзято

               Відправляє з пошти …    (дятел) 

  • Жовтогруді щебетушки

Мають чорні капелюшки,

               Сірі лапки, білі щічки,

               Називаються…    (синички)

 

  • Молодці, і з цим завданням ви теж справились. Не слід забувати про те, що взимку птахам дуже важко дістати їжу, їм треба допомагати.

А як ми можемо їм допомогти? (відео №6)

Зупинка 6 «Ігрова»

 

  • Ну що ж, ми вже пройшли п’ять зупинок і треба трішки пограти. У вас на партах лежать різні на вигляд листочки, я буду по черзі називати дерева, а учні, які мають листочки з цього дерева, будуть виходити до мене.
    • Ялинка
    • Дуб
    • Горіх
    • Каштан
    • Береза
    • Клен
    • Сосна (шишки)

 

(відео№4)

 

ІІІ. Заключна частина

 

Ось вже і час нам повертатися з нашої подорожі до школи, в наш клас.

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави…

Цвіти не вирви задаром,

Гілки не втни для забави.

Оберігайте ж повсюди

Шлях і стежиночку в гаї.

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

  • Отже, діти, чого ми не будемо робити на природі, щоб її зберегти.
  • Кожен із вас має пам’ятати, що необхідно бути ввічливими гостями всього живого і вам тоді відкриється неповторна краса рідної природи.(відео№5)
  • А на сьогодні наше заняття закінчено. Ви були дуже вихованими і впорались із усіма завданнями. Я вам дякую. До побачення. 
doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
2423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку