І. Організаційна частина.
Вчитель ділить учнів на 2 команди і дає кожній команді маршрутну карту
Учні мають пройти 6 зупинок і виконавши певне завдання, отримують частину прислів’я.
1-а зупинка.
Добрати антоніми до слів:
Близький- Працьовитий-
Балакучий-
Щедрий--
Багатий- Великий-
Рідна- 2-а зупинка.
Робота з лепбуком «Українські народні казки» 1.На які 2 види поділяються українські народні казки?
2.Хто був паном Коцьким: вовк , ведмідь, заєць ,кіт?
3.Яка інша кличка у лисички та вовчика у відомій казці?
4.Хто у казці «Котик і півник» тричі викрадає півника?
5.Який саме овоч зїла жінка, після чого в неї народився син Котигорошко:
морквину, огірок, горошину ?
6. На якому дереві переховувався від зміїв Телесик : на дубі, яворі, ясені?
7.Якою зброєю бився зі змієм Котигорошко: луком, булавою, мечем?
8.Хто мав імя Ох в однойменній казці: син, батько, лісовий цар?
9. Який дарунок отримав дурень від царя у казці «Летючий корабель»:
перстень, царівну, царство?
3-я зупиинка
Пояснити значення фразеологізмів:
Накивати пятами (втекти);
Точити ляси (базікати);
Розбити глека (посваритися);
Гави ловити (бути неуважним);
Голодний як вовк (дуже голодний);
Писати як курка лапою (нерозбірливо писати);
Ґедзь укусив (мати поганий настрій).
4-а зупинка
Виправити помилки у тексті.
Світ мови оточує дитину від народженя Ще дитина не вміє розмовляти а вже уважно прислухається до голосу матері, засинає під колискову пісню. Любов до рідного краю, до мови починається з матиринської колисаночки У ній – мамина ласка і любов, світ добра краси справедливості.
5-а зупинка
Дописати слова у вірші так, щоб була збережена рима.
Наша Мати – Україна,
Її мова - ……. (соловїна).
Наша мова ніжна, ……….(барвінкова),
Наша мова – диво калинове.
Наша мова квітуча, барвиста.
Наша мова прекрасна і ……(чиста). Наша мова, як джерельце дзюрчить, Наша мова красиво …….(звучить). 6-а зупинка
Дайте відповідь на запитання:
«Що в світі найситніше, найпрудкіше, наймиліше?»
(відповідь знайдіть у книзі на сторінці 41)
Підсумок заняття.
Діти виконали завдання, зібрали прислів’я. Перша команда склала прислів’я «Книга вчить, як на світі жить», а друга –«Хто багато читає, той багато знає». Всі учасники отримали призи.