Заняття з корекції розвитку

Про матеріал
Заняття для дітей особливими потребами з української мови на корекцію розвитку
Перегляд файлу

ЗАНЯТТЯ З КОРЕКЦІЇ РОЗВИТКУ

(3 клас)

Тема: Вдосконалення уміння правильно вимовляти і писати голосні та 
              приголосні звуки й букви.

Мета:

  • виявлення та усунення прогалин у знаннях та вміннях учнів при вивченні теми «Голосні та приголосні звуки»; 
  • розвиток та корекція наочно-образного мислення шляхом розрізняння букв, що позначають голосні та приголосні звуки , називання їх, формування здатності робити звуко-буквений аналіз слів;
  • розвиток дотикової, зорової, слухової та рухової пам’яті шляхом виконання певних практичних дій;
  • корекція образного мислення, уваги, пам'яті, мовлення, дрібної моторики руки;

Обладнання: картки, букви на магнітах,  силуети дерева та грядки , аудіозапис  веселої мелодії.

 1.Організація класу до роботи:

Привітання:  Всі учні присутні на занятті, сподіваюсь, що самопочуття та настрій у вас гарні. Щоб покращити собі настрій, послухаємо пісеньку про посмішку. Дійсно, від посмішок всім стане веселіше, тому подивіться один на одного та посміхніться  (звучить фрагмент дитячої пісеньки про  посмішку «Поделись улыбкою своей и она к тебе не раз еще вернется»). 

  • Нервово-психологічне налаштування учнів
  • тепер нехай пальчики привітаються один з одним (пальці по черзі торкаються до великого пальця);
  • міцно стисніть ручки и потріть долонь об долонь, щоб стало гаряче;
  • вправа «Перехресна гра  (лівою рукою, доторкнутися до правого вуха, правою до лівого)

Загальна розвивальна артикуляційна гімнастика:

  1. «Злизування варення» (вгору і вниз широким язиком діти ніби злизують – повторити 10 р.);
  2. «Маятник» (ротик відкритий в усмішці, язик рухається від лівої до правої щоки – 10 р.);
  3. «Цукерка» (губи міцно стиснуті, язик відштовхує то ліву, то праву щоку –10 р.);
  4. «Підганяємо парусник». (набравши більше повітря дмухаємо вперед).
    Повідомлення теми та мети заняття.
  1. Організація роботи з корекції та розвитку пізнавальних здібностей
  1. На дошці розташовано ряд магнітних букв, які означають голосні та приголосні звуки. Завдання учневі: розселити в один домик голосні, а в інший – приголосні звуки.
  2. На дошці картки з зображенням овочів та фруктів. Учні розглядають картинки та з’ясовують, що назви  всіх овочів починаються на приголосну букву, а фруктів – на голосну. Де ростуть овочі, і де ростуть фрукти? Дійсно, фрукти ростуть на деревах, а овочі – на землі,  на городі або у полі.

Учню потрібно прочитати назви плодів та прикріпити картинку на «дерево», якщо слово  починаються на голосний звук,  якщо на приголосний  – то на «землю».

 Після того, як  дитина прикріпить всі картки з овочами та фруктами, вчитель питає, яким одним словом можна назвати ці групи плодів.

Учень під картинками з овочами пише під диктовку слово «овочі», а під картинками з фруктами - слово «фрукти».

Після цього робимо звуко-буквений аналіз слів «овочі» і «фрукти».

Фізпауза: Речова  гра для розвитку орієнтації у просторі  «Не помились!»

            Мета гри: корекція розвитку уваги, мислення, просторової орієнтації шляхом  розрізняння  прийменників «за», «між», «перед», «позаду».

  Всі, хто грає, встають   друг за другом «паровозиком» і виконують команди     вчителя.

         Приклади  команд вчителя.

  • Всі, хто стоїть перед Настею    хлопають в долоні.
    • Той,  хто стоїть між Даней і Мишею – покрутиться.
    • Всі, хто стоїть позаду Дар’ї    – потупотіть.
    • Той, хто стоїть за Ангеліною – поскочить. (діти міняють місцями декілька разів)

Добре діти, сідаємо, ви гарно погралися, а зараз відгадайте загадку.

( прочитати 2 рази)

Хто пасеться на лужечку

Товстобокий, наче бочка?

Любить сіном ласувати,

Молочко дає малятам.

— Будьте, му-му-му, здорові

 І подякуйте … (корові).

(Допомога при розгадуванні загадки, її розбір, вичленення опорних слів для розв’язування загадки) 

 

Колективна робота по виявленню недостаючи літер.

    На дошці висить малюнок  корови. Послухайте невеличкий опис цієї тварини.

Учитель зачитує  написаний на дошці текст, в якому потрібно вставити в першому реченні  букви, що позначають голосні звуки, у другому букви, що позначають приголосні звуки. В третьому вставляються голосні звуки, в четвертому приголосні звуки.

 

  • К…р…ва    це  св…йськ…   тв…р…на.

 

  • У  неї   …ели… і  ро…и  і  ву…а.

 

  • В…на  їсть  тр…в…,  щоб  д..ват…   м…л…ко.

 

  • Ко…ова    це  тва…ина  від  якої  …агато   …орис…і.

Індивідуальна робота на дошці.

Діти, по черзі, виконують завдання на дошці, після цього  переписують речення до себе в зошит. ( Робота в зошиті)

Підсумок заняття.

   Вчитель визначає психологічний стан учнів наприкінці  заняття  для продуктивного підведення підсумків проведеної роботи  за допомогою запропонованої  на початку уроку гри «Передай гарний настрій».  (слухають пісеньку «Улыбка»).

У разі виявлення стурбованості, напруження треба заспокоїти  учня   та налаштувати на  доброзичливе спілкування, підтримати віру у свої сили та здібності,                                                                                                    враховуючи пізнавальні можливості кожної дитини.

 

 

docx
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку