ЗАНЯТТЯ З КОРЕКЦІЇ РОЗВИТКУ
(3 клас)
Тема: Вдосконалення уміння правильно вимовляти і писати голосні та
приголосні звуки й букви.
Мета:
Обладнання: картки, букви на магнітах, силуети дерева та грядки , аудіозапис веселої мелодії.
1.Організація класу до роботи:
Привітання: Всі учні присутні на занятті, сподіваюсь, що самопочуття та настрій у вас гарні. Щоб покращити собі настрій, послухаємо пісеньку про посмішку. Дійсно, від посмішок всім стане веселіше, тому подивіться один на одного та посміхніться (звучить фрагмент дитячої пісеньки про посмішку «Поделись улыбкою своей и она к тебе не раз еще вернется»).
Загальна розвивальна артикуляційна гімнастика:
Учню потрібно прочитати назви плодів та прикріпити картинку на «дерево», якщо слово починаються на голосний звук, якщо на приголосний – то на «землю».
Після того, як дитина прикріпить всі картки з овочами та фруктами, вчитель питає, яким одним словом можна назвати ці групи плодів.
Учень під картинками з овочами пише під диктовку слово «овочі», а під картинками з фруктами - слово «фрукти».
Після цього робимо звуко-буквений аналіз слів «овочі» і «фрукти».
Фізпауза: Речова гра для розвитку орієнтації у просторі «Не помились!»
Мета гри: корекція розвитку уваги, мислення, просторової орієнтації шляхом розрізняння прийменників «за», «між», «перед», «позаду».
Всі, хто грає, встають друг за другом «паровозиком» і виконують команди вчителя.
Приклади команд вчителя.
Добре діти, сідаємо, ви гарно погралися, а зараз відгадайте загадку.
( прочитати 2 рази)
Хто пасеться на лужечку
Товстобокий, наче бочка?
Любить сіном ласувати,
Молочко дає малятам.
— Будьте, му-му-му, здорові
І подякуйте … (корові).
(Допомога при розгадуванні загадки, її розбір, вичленення опорних слів для розв’язування загадки)
Колективна робота по виявленню недостаючи літер.
На дошці висить малюнок корови. Послухайте невеличкий опис цієї тварини.
Учитель зачитує написаний на дошці текст, в якому потрібно вставити в першому реченні букви, що позначають голосні звуки, у другому букви, що позначають приголосні звуки. В третьому вставляються голосні звуки, в четвертому приголосні звуки.
Індивідуальна робота на дошці.
Діти, по черзі, виконують завдання на дошці, після цього переписують речення до себе в зошит. ( Робота в зошиті)
Підсумок заняття.
Вчитель визначає психологічний стан учнів наприкінці заняття для продуктивного підведення підсумків проведеної роботи за допомогою запропонованої на початку уроку гри «Передай гарний настрій». (слухають пісеньку «Улыбка»).
У разі виявлення стурбованості, напруження треба заспокоїти учня та налаштувати на доброзичливе спілкування, підтримати віру у свої сили та здібності, враховуючи пізнавальні можливості кожної дитини.