Квест «Цікавий світ інформатики» для учнів 2 класу
Мета квесту:
Розвивати знання і вміння інформаційної, навчально-пізнавальної та комунікативної обізнаності учнів, формувати творчий потенціал, уміння бути зорієнтованим в різноманітних ситуаціях і приймати вірні рішення, а також розвивати вміння контактувати і працювати в команді, підвищувати цікавість до вивчення предмету інформатики, виховувати інтелектуальні та практичні здібності, повторити і закріпити вивчений матеріал в нестандартній формі .
Умови квесту:
Під час гри 3 команди вирішують різноманітні логічні і цікаві завдання, шукають правильні відповіді до завдань. Після завершення кожного завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає та команда, яка набрала більшу кількість балів. Кожна правильна відповідь - один бал.
Правила гри:
1. Беруть участь 3 команди по 5-10 чоловік).
2. Змагання проходять в кабінеті інформатики і складаються із 8 зупинок.
3. Тривалість гри — 40 хв.
4. Всі учасники дотримуються правил техніки безпеки в кабінеті інформатики.
5. Уважно читати і слухати завдання.
6. Під час гри командам потрібно в ході різноманітних логічних і цікавих завдань, виконати їх правильно, тільки тоді команди переходить до наступного завдання за умови правильного виконання попереднього.
Обладнання: комп’ютери, картки із завданнями, грамоти, квитки, бейджики.
Хід гри
1. Організаційний момент.
« Графічна інформація»).
2. Сприймання та осмислення правил гри.
Ознайомлення з правилами квесту.
Квест – це командна гра, злагоджена робота учасників команди під час якої потрібно знайти правильні відповіді при відгадуванні загадок і виконати низку цікавих завдань, щоб досягти мети. Ця гра допоможе вам бути:
(К – кмітливими,
В – вихованими,
Е – енергійними,
С – сміливими,
Т – творчими).
- Кожна команда повинна дотримуватися правил, то ж давайте повторимо правила роботи в команді. Правила для вас будуть висіти на дошці.
1. Рішення приймається командою.
2. У команді всі рівні.
3. У команді немає займенника «Я», тільки «Ми».
4. Правило піднятої руки (якщо хтось підняв руку, то всі повинні припинити розмови і уважно послухати).
2. Основна частина.
Виконання конкурсних завдань.
- Отож, починаймо нашу подорож! Під час подорожі ви зустрінетеся з різними цікавими завданнями і вам доведеться показати свої знання та вміння, щоб подолати їх. Подорожувати ми будемо літаком. Це сучасний літак, який оснащений найсучаснішими комп’ютерами і ми його зараз перевіримо на техніку безпеки.
Гра «Так чи ні»
Не працюй брудними і вологими руками за комп’ютером.
Відстань від очей до екрана монітора повинна бути не меншою від 50 см.
Не розпочинай роботу за комп’ютером без дозволу вчителя.
Під час роботи за комп’ютером можна їсти та пити.
До екрана монітора можна торкатися пальцями.
Доторкатися до дротів не можна, бо це небезпечно.
- Чудово, молодці. Ну що ж, полетіли! Перша наша зупинка «Відбір капітанів»
Всі учасники стають у коло, одному видається м’яка іграшка: завдання - якомога швидше позбутися її передавши наступному, поки звучить музика; капітаном стає та дитина, в чиїх руках після закінчення музики вона залишиться. Потім так само обирають другого і третього капітана. Капітанам чіпляються бейджики з назвами команд. (Мелодія 1)
- Друга наша зупинка «Розминка»
Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Команда, що знає відповідь піднімає табличку «Відповідь».
Отже, запитання:
1. Миша на столику живе.
Крупи миша та не гризе,
Водить стрілку курсору
По екрану монітора.
(Комп’ютерна миша.)
2. Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні – небораки,
А тепер раз – два і готово
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура
І це все – ……(клавіатура).
3. Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе!
(Комп’ютер)
4. Ця всесвітня мережа
Скільки знає – просто жах!
З нею вчись ти працювати –
Теж багато будеш знати.
(Інтернет)
5. Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп'ютер від нього страждає.
(Вірус)
6. Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я …
(Мишка)
7. Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це …
(Принтер)
8. Хто хоче щось запам’ятати –
В блокнот свій може записати.
Комп’ютер теж немов блокнот –
Не має з пам’яттю турбот.
А як називають комп’ютер-блокнот?
(Ноутбук)
9. Ось на нім комп’ютер пише
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки
А влаштовує цей хор
Чарівник наш – ……
(Монітор)
- Нині важко уявити життя без комп’ютера. Він допомагає працювати, навчатися, є джерелом пошуку різної корисної інформації.
- Наша подорож триває. Тому кожен повинен не забувати про свій багаж розуму, кмітливості, уважності.
- Третя наша зупинка «Слова». Я, впевнена, що ви дуже гарно впораєтеся із завданням і отримаєте бали. Перед вами комбінації букв. Вам потрібно скласти з них терміни з інформатики. Яка з команд виконає це завдання першим, піднімає руку, пам’ятаємо правило “Піднятої руки”. (Кожна правильна відповідь 1 бал)
Відповіді: клавіатура, монітор, мишка, колонки, Інтернет, прінтер
- Прошу капітанів і учасників команд сісти за комп’ютери і зайти до програми “Скретч”, намалювати три геометричні фігури у цій програмі (кожна геометрична фігура 1 бал). Команда, що намалювала першою піднімає табличку «Відповідь»
- Полетіли далі, мені здається, що комп’ютери на нашому кораблі заразилися вірусом, потрібно їх полікувати. А ось ми і на зупинці «Антивірусин», тут ми і допоможемо нашим комп’ютерам.
- Якщо правильно полікуєте комп’ютери, отримаєте бали. (Кожна правильна відповідь - 1 бал).
- Назвіть що належить до портативних комп’ютерів?
Відповідь : ноутбуки, нетбуки, електронні книжки, планшети, смартфони.
- Для будь-яких нотаток, невеликих фраз та інших позначок можна використати програму… .( Блокнот)
- Для обчислення математичних виразів використовують програму … . (Калькулятор)
- Молодці! Нашим комп’ютерам ми допомогли. Тепер давайте відпочинемо! Якраз на нашому шляху зупинка «Музична» (Діти виконують руханку і всі отримують по 1 балу).
- Полетіли далі! Наступна наша зупинка «Незакінчене речення»
- Інформатика – це наука, що навчає працювати з …(інформацією).
- Інформація – це відомості, нові знання, які отримує людина … (з навколишнього світу).
- Інформацію можна сприйняти за допомогою органів чуттів таких як… (зір, слух, нюх, смак, дотик).
- Молодці! Тепер тримаємо курс до останньої зупинки, яка має назву «Ребусодім», якщо ми розшифруємо ребуси, то отримаємо за кожну правильну відповідь 1 бал. Не забуваємо про правило «Піднятої руки» ( Відповіді: монітор,миша,меню)
IV. Підсумок гри.
- Молодці. Всі команди добре попрацювали. Настав час підвести підсумки нашої подорожі. (Підрахунок балів команд, визначення переможців, нагородження грамотами).
Питання до учнів:
- У що ви сьогодні грали?
- По якій країні подорожували?
- Що вам сподобалося найбільше?
- Яку подорож ви ще б хотіли здійснити?
- Які ваші плани на майбутнє?
- До побачення! До нових зустрічей!!!