Сценарій квест-свята «День народження журналу»
Мета:
- удосконалювати уявлення дітей про основні зміни у природі, що відбуваються з приходом осені;
- формувати ціннісне ставлення до природи: формувати уявлення про цілісність природи, місце людини в природі, розуміння необхідності гармонійного співіснування людини і природи, інтерес до пізнання природи; естетичні почуття до неї; прагнення берегти і примножувати її багатства; відповідально ставитись до природи; висловлювати оцінні судження про власне ставлення до об'єктів природи і поведінки людей; виховувати почуття взаємодопомоги, рішучість, ініціативність, дисциплінованість, вчити дітей працювати в команді, швидко вирішувати певні проблеми та завдання, пропонувати свої ідеї.
- розвивати вміння зосереджуватися та концентруватися, комунікативні якості, кмітливість; сприяти згуртуванню колективу, коригувати мислення та пам’ять дітей.
Обладнання: маски для персонажів, карти руху, музичний супровід (мелодії для конкурсів), природний матеріал (листя, горіхи, каштани, шишки), клей, папір формату А3 на кожну команду, кольорові олівці, зразки наочності, номери журналу «Пізнайко»:
Посилання на зразки наочності: https://docs.google.com/document/d/1BlObene1yf8lpQNQQzDd-YJiB5mGHcVU3C-6L7d8vHw/edit?usp=sharing
Хід свята:
І.Вступна частина
Всі:
Бурундучок:
Лисичка:
Білочка:
Бурундучок:
Кізонька (невпевнено):
Зайчик:
Бурундучок:
Зайчик правильно сказав, що тут є мережа інтернет. І завдяки цьому ви можете приходити сюди і працювати, відвідувати онлайн-уроки, знаходити цікаву інформацію, спілкуватись з друзями онлайн.
Вставка – міні-розповідь про книжки від кожного героя.
Бурундучок:
Діти підходять по черзі і дістають цифри, які допомагають їм поділитись на команди. Так само вибирають і карти. (представники команди витягують карту)
Після цього всі йдуть на локацію до Білочка і збирають шишки, горішки, каштани на час.
ІІ. Основна частина
По закінченню даної гри, групи відповідно до карт, йдуть на локації.
Локація Лисички.
Я маю для вас не одне, а цілих два завдання. Тому пропоную починати.
Щойно до мене прилетіла ворона і попросила передати листа кізоньці. Для того, щоб це зробити, нам необхідно відшукати дорогу. А зробимо ми це за допомогою лабіринту. Отже, вишиковуйтесь в рядочки і один за одним будете проходити від знаку до знаку, тримаючи на голові шишки, а в руках самого листа. Давайте розпочнемо!
Виконують завдання.
Молодці ви дуже добре впорались із цим тому пропоную перейти до іншого. Погляньте, мені передали друзі дві корзинки з подарунками. Але мені здається, що вони чимось відрізняються. Давайте відшукаємо ці відмінності. Ви шукатимете, а я позначитиму вже знайдені на дошці.
Виконують завдання.(ввімкненна музика для кращого настрою)
Хочу вам розкрити секрет. Ці завдання я знайшла у журналі «Пізнайко».
Локація Білочки.
Локація Бурундучка.
- Доброго дня, діти. А Ви знаєте хто я? Правильно, я бурундучок. А що бурундучки роблять? - Відповіді дітей. - Молодці, а зараз конкурс. На малюнкам намальовані лісові плоди, з ними щось треба зробити, або домалювати, або з'єднати, або навести, або домалювати, або намалювати. Йде конкурс. - Молодці, тримайте ви отримали ще один смайлик.
Локація Зайчика.
1 команда: - Діти, ви знаєте, що таке гриби? А які гриби ви знаєте в оцій сторінці журналу?(показую сторінку із журналу Пізнайко) (діти відповідають).Так, молодці! Діти, мені потрібна ваша допомога. Я заховала грибочки серед книжок і геть забула куди. Допоможете мені знайти їх? Є багато видів грибочків, а ми будемо шукати один вид грибів. (показую 3 фігури грибочків: білий гриб, гриб лисичка і мухомор). Виберіть, який гриб ми будемо шукати(діти вибирають). Наприклад: діти вибрали гриб мухомор. Діти, вам потрібно знайти гриб мухомор. Мухомор – отруйний гриб. У цього красеня розкішний, зазвичай яскраво-червоний капелюшок з білими цятками, колечко бахроми на ніжці. Цей красивий, але отруйний гриб зустрічається практично у всіх лісах нашої планети. Щоб вам легше було знайти цей гриб, я вам даю карту, на якій червоним кружечком позначено, де заховався цей гриб. Ну що готові? Давайте розпочнемо.(діти починаю шукати, з музичним супроводом). Коли діти завершили, то переходять на іншу локацію.
2 команда: - Діти, ви знаєте, що таке гриби? А які гриби ви знаєте в оцій сторінці журналу?(показую сторінку із журналу Пізнайко) (діти відповідають). Так, молодці! Діти, мені потрібна ваша допомога. Я заховала грибочки серед книжок і геть забула куди. Допоможете мені знайти їх? Є багато видів грибочків, а ми будемо шукати один вид грибів. (показую 2 фігури грибочків: білий гриб, гриб лисичка). Виберіть, який гриб ми будемо шукати(діти вибирають уже серед двох видів грибочків). Наприклад: діти вибрали білий гриб. Діти, вам потрібно знайти білий гриб. Цей гриб називають білим або боровиком. Білий гриб – їстівний, смачний та дивовижно ароматний. Назва він отримав через своєї м’якоті: вона біла, на розрізі не змінює кольору, залишається білою і у висушеного гриба, і у вареного.
У нижній частині капелюшка – шар трубочок. У молодого гриба він білий, але потім стає жовто-зеленим.
А ось верхня сторона капелюшка у білих грибів буває різною – від темно-коричневої до світлої, майже білої. Зростає гриб в ялинових, соснових і березових лісах. Щоб вам легше було знайти цей гриб, я вам даю карту, на якій білим кружечком позначено, де заховався цей гриб. Ну що готові? Давайте розпочнемо.(діти починаю шукати, з музичним супроводом).Коли діти завершили, то переходять на іншу локацію.
3 команда: - Діти, ви знаєте, що таке гриби?А які гриби ви знаєте в оцій сторінці журналу?(показую сторінку із журналу Пізнайко) (діти відповідають). Так, молодці! Діти, мені потрібна ваша допомога. Я заховала грибочки серед книжок і геть забула куди. Допоможете мені знайти їх? Є багато видів грибочків, а ми будемо шукати один вид грибів. (показую фігуру гриба "Лисичка"). Цей вид грибів називається "Лисичка". Лисички – відомі їстівні гриби. Яскравим кольором нагадують вони лисяче хутро, за що і отримали свою назву. Завдяки яскраво-жовтому забарвленню їх добре видно в лісі і складно переплутати з іншими видами грибів. Зустрічається цей гриб в хвойних, листяних і змішаних лісах. Лисички майже завжди ростуть сім’ями. Лисички чудові тим, що не бувають червивими.
Щоб вам легше було знайти цей гриб, я вам даю карту, на якій оранжевим кружечком позначено, де заховався цей гриб. Ну що готові? Давайте розпочнемо.(діти починаю шукати, з музичним супроводом). Коли діти завершили, то переходять на іншу локацію.
Локація Козочки.
- Діти, а які ви знаєте казочки про козенят? От і я вам зачитаю одну з таких казок, яка має назву "Золоті листочки" (пропоную роздати на 3 команди цю сторінку із журнала, щоб діти могли розглядати ілюстрації до казки під час прослуховування). - Діти, вам сподобалася казка? А давайте створимо для нашого Козеня цю галявину, про яку він мріяв, яка схоже на велике сонце. Кожному з вас я роздам ось такий овал, це і буде вашою галявинкою. Вам потрібно наклеяти на нього золоте листя. Після цього розфарбуєте кожен своє козенятно і прикріпите його на галявинку. Далі на ось такому великому аркушу ми об'єднаємо всі ваші роботи від кожної команди в одну композицію, на якій уже чекає мама Козенят. (Діти працюють, ввімкнена фонова казкова музика для створення атмосфери).
ІІІ. Заключна частина.
Слова говорять по черзі герої.
Наш захід добігає кінця.
Вам сподобалося сьогодні з нами грати і допомагати? Що вам найбільше запам'яталося?
Наше свято зроблене на основі журналів. Ми з вами подорожували сторінками журналів. І ви можете побачити, якими різноманітними і захопливими є завдання на сторінках . Ви можете дізнатися кілька новин про цікаві події, про новинки світу іграшок. У вас є можливість прочитати цікаві казки, фантастичні та гумористичні оповідання, легенди, вірші та багато іншого. Головоломки, ребуси, лабіринти, найрізноманітніші ігри, комікси та пісні, ніби магією затягують у свій вражаючий світ журналу. Також на сторінках ви зможете знайти для себе безліч ідей виробів, які ви можете зробити своїми руками.
Тому я і всі мої друзі-звірята закликають вас читати і разом з нами пізнавати нове!