Квест до Дня Соборності України

Про матеріал
Квест до Дня Соборності України, для учнів 6 - 8 кл., цікаві пізнавальні завдання
Перегляд файлу

Історичний квест

до Дня Соборності України

 

Вступне слово вчителя

Завдання квесту. Знайти документ, який засвідчує Акт Злуки УНР і ЗУНР.

Правила. Пройти маршрут, виконуючи  завдання, які заховані в різних місцях класної кімнати. Кожне завдання буде давати підказку, де шукати наступне. Команда, яка швидше пройде маршрут, виконає  всі завдання і знайде документ, виграє.

 Для команд, які не зможуть виконати завдання, підготовлені підказки, але за кожну підказку буде нараховуватися штраф - + 1 хвилина бездіяльності. За пропущене завдання штраф – 4 хвилини бездіяльності.

 Отож, клас поділяється на  3 команди, для них стоять 3 столи, де перебуває основний склад команд і  де вони мають виконувати завдання. Шукати наступне завдання йде лише капітан команди. Команди обирають капітанів.

 

Вчитель. Капітани команд, візьміть стартові завдання для своїх команд. Вони покажуть вам, в якому напрямку рухатись далі.

 

Готуємо 3 конверти, в яких містяться завдання для кожної з команд. Учні відповідають письмово і передають конверти помічникам вчителя (ведучого) для перевірки. Якщо всі завдання виконано правильно, команда отримує ключ до наступного завдання.

 

Завдання 1.

 

«Зашифровані слова». Відгадайте і запишіть, яке слово мається на увазі.

 

  1. Рештки кісток, уламки, щіточка, лопата -…….(Археологія)
  2. Пагорб, місто, Кий - ……(м.Київ)
  3. Монахи, пір᾿я, події, письмо, чорнило - …..(Літопис)
  4.  Землеробство, віче, дружина, бог Перун -………(слов᾿яни )
  5. У природі – це початок річки, а в науці – це основа вивчення чогось. (Джерело)
  6. Тільки вона може зберегти все, що створено людиною і передати іншим поколінням. (Бібліотека)

 

 

Команда яка відповіла правильно на всі запитання – отримує ключребус, закодоване слово, місце де знаходиться Завдання 2.

Закодоване слово «Газета». (Ребус можна знайти в інтернеті), можна просто дати слово – «Газета». Це означає, що Завдання 2, там де може лежати  газета ( на поличці з книгами, в учительській парті…). Капітан який перший знайшов газету,отримує перший від помічника вчителя конверт з завданнями, інші по – черзі.

 

Готуємо 3 конверти, в яких містяться завдання для кожної з команд. Учні відповідають письмово і передають конверти помічникам вчителя (ведучого) для перевірки. Якщо всі завдання виконано правильно, команда отримує ключ до наступного завдання.

 

 Завдання 2. 

«Асоціація». Напишіть, чий портрет зображено на купюрі номіналом:

 

  • 50 грн. (М.Грушевський)

 

  • 200 грн. (Л.Українка)

 

  • 1000 грн.(В.Вернадський)

 

  • 100 грн. (Т.Шевченко)

 

  • 500 грн. (Г.Сковорода)

 

  • 20 грн. (І.Франко)

 

Ключ – ребус до слова – «вазон».

 

Завдання 3.

«Персоналії». Скласти зображення і назвати особу на ньому. Чому скласти? Зображення діяча розрізаєте на нерівні шматки.

 

  1. М.Грушевський
  2. Симон Петлюра
  3. Євген Коновалець
  4. Іван Мазепа

 

 

 

Ключ – ребус до слова – «чохол». (завдання може лежати у чохлі від телефону будь - кого). Це може бути листочок з написом «Завдання 4».

    

 

 

 

   

 

 

 

Завдання 4.

«Історична вікторина».

 

  1. Як називалися воїни, що майже 300 років боронили Україну від зовнішніх ворогів?
     (Козаки)
  2. Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами?
    (Запорізька Січ)
  3. Як називався начальник козацького війська?
    (Гетьман)
  4. Під керівництвом якого гетьмана Україна вела Національно-визвольну війну проти поляків?
    (Під проводом Богдана Хмельницького)
  5. Хто є батьком української історії?
    (М.Грушевський)
  6. Який гетьман зрадив російського царя Петра І, перейшовши на бік шведів?
    (Іван Мазепа)
  7. Які умови треба  було виконати, щоб стати козаком?
    (Бути вільним, православним, знати українську мову, не мати дружини, пройти випробування)
  8. За чиїм наказом була зруйнована  Січ?
    (За наказом Катерини ІІ)
  9. Як називалась перша слов’янська держава?
    (Київська Русь)
  10. Автор слів гімну України?
    (Павло Чубинський)
  11. Як називається основний закон України?
    (Конституція)
  12. Назвіть композитора, який поклав вірш Чубинського, що став гімном, на музику?
    (Михайло Вербицький)

Ключ – ребус до слова – «конверт».

 

Коли капітани знаходять конверт (останнє завдання квесту), отримують цікаве завдання.

Завдання 5.

«Об᾿єднай Україну». Команди збирають пазл на швидкість. Яка команда швидше, та і отримує документ, який засвідчує Акт Злуки  УНР і ЗУНР.

 

 

 

 

Заключне слово вчителя. Підведення підсумків, обговорення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЧЕТВЕРТИЙ УНІВЕРСАЛ УКРАЇНСЬКОЇ ЦЕНТРАЛЬНОЇ РАДИ

(коротка історичнадовідка)

IV Універсал Української Центральної Ради – державно-правовий акт, який проголосив повну державну незалежність Української Народної Республіки. Ухвалений Комітетом Української Центральної Ради 24 (11) січня 1918. Його появі, зокрема, передував початок мирних переговорів УНР з Центральними державами в Брест-Литовську (нині місто Брест, Білорусь).

Документом сповіщалося, що «однині УНР стає самостійною, ні від кого незалежною, вільною суверенною державою українського народу», було заявлено про прагнення до мирного співіснування з усіма сусідніми державами, які не мають права втручатися в її внутрішні справи. Цим Універсалом підтверджувалися повноваження влади Української Центральної Ради до моменту скликання Українських Установчих зборів. Генеральний секретаріат Української Центральної Ради як виконавчий орган було перетворено на Раду народних міністрів Української Народної Республіки, якій доручили провадити далі цілком самостійно переговори з Центральними державами й укласти мирний договір.

В Універсалі містилися заклики до уряду та громадян України до боротьби з більшовиками та іншими «напасниками», що нищать і руйнують край. Оголошувалося про цілковитий розпуск регулярної армії та створення замість неї народної міліції.

В економічній сфері ставилися завдання переведення промислових підприємств на мирний стан, боротьби з безробіттям, передбачалося встановлення державного контролю над банками, найважливішими галузями торгівлі, експортом-імпортом, державної монополії на метал, вугілля та інші стратегічні види продукції. Повідомлялося про вже розроблений земельний закон, який передасть землю трудовому селянству без викупу на засадах скасування приватної власності та соціалізації ще до початку весняно-польових робіт.

Документом було також підтверджено всі громадянські свободи, проголошені Третім універсалом Української Центральної Ради, призначалися перевибори до народних рад, усіх громадян закликали уважно поставитися до виборів в Українські Установчі збори.

IV Універсал Української Центральної Ради однозначно визначив мету українського народу – створення суверенної держави.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Товстолес Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Кравець Олена
Додано
4 грудня 2021
Переглядів
3199
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку