Квест до дня туризму

Про матеріал
Розробка містить сценарій квестуз додатками та історичною довідкою до Всесвітнього Дня туризму. Стане в нагоді вчителеві географії, керівнику гуртка краєзнавства чи педагогу-організатору.
Перегляд файлу

Історія виникнення свята.

День туризму воістину чудове свято, яке однією лише своєю назвою, інтригує, піднімає  настрій та спонукає подорожувати. Воно виникло дуже давно, а тому встигло накопичити в собі безліч традицій. Свято з’явилося  ще в далекому 1979 році за ініціативи Генеральної асамблеї Всесвітньої туристичної організації. Дата його святкування – 27 вересня, не є випадковою, адже саме цього дня було прийнято Статут Всесвітньої туристської організації. Також символічним є той факт , що саме в кінці вересня закінчується туристичний сезон в північній півкулі Землі і розпочинається в південній.

Головною ціллю цього дня є пропаганда різних видів туризму, а також інформування населення про те, наскільки важливими є подорожі для відпочинку, розвитку, підняття рівня освіченості людини. «Про дві речі будемо ми шкодувати на смертному одрі – що мало любили і мало подорожували», - писав Марк Твен.  Це свято просто створене для любителей помандрувати, а також для тих, хто саме планує урізноманітнити своє життя подорожами, походами, цікавими поїздками.

Країни, важливим напрямком економіки яких є саме туризм, святкують це свято з неабияким масштабом. А  Всесвітня туристська організація щорічно проголошує нову тему, якій присвячений Міжнародний день туризму. Так, наприклад, в різні роки День туризму був присвячений захисту природи і водних ресурсів, збереженню світової спадщини, розвитку громад, об'єднанню культур, спорту, боротьбі з бідністю, забезпеченню соціальної гармонії, миру і діалогу між цивілізаціями. День туризму 2018 року відбувався під девізом "Туризм і його трансформація в цифровому просторі". Ця тема покликана продемонструвати роль новітніх технологій у стимулюванні туризму і його сталого розвитку.  Офіційні урочистості з нагоди Всесвітнього дня туризму в 2018 році пройдуть у Будапешті, де туризм стабільно зростає, а цифрові технології набули широкого поширення і підтримку на державному рівні.

Крім цього, багато туристичні компанії роблять величезні знижки в честь свят, а співробітникам дають премії за хорошу роботу. Фестивалі, карнавали, тематичні ярмарки, змагання, квести, походи, екстремальні маршрути, фотосесії, концерти, екскурсії визначними місцями – це ще далеко не весь перелік заходів, які використовуються для святкування Дня туризму.

Україна теж не стоїть осторонь відзначення цього дивовижного свята. Ми, українці, долучилися до святкування Міжнародного дня туризму з 1998 року. Цей день з ентузіазмом святкується в різних закладах та організаціях, хоча ї є робочим днем. Особливим є це свято для робітників туристичної сфери, адже саме їм ми завдячуємо організованим, цікавим і безпечним відпочинком.

Хибною є думка, що туризм вимагає великих грошових витрат. Маючи бажання, можна організувати досить бюджетні, або ж навіть безкоштовні подорожі. Адже піший туристичний похід до цікавої природньої чи історичної пам’ятки своєї місцевості, чи відвідування краєзнавчого музею може не вартувати вам абсолютно нічого. А задоволення ви отримаєте обов’язково.

Отже, святкуймо, подорожуймо, мандруймо!

 

 

 

 

 

 

 Сценарій  квесту  до Дня туризму.

Мета: поглибити знання учнів про туристичні походи, місцеві визначні місця, краєзнавче орієнтування ; формувати культуру взаємовідносин між людьми, відповідальність, повагу один до одного; розвивати лідерські якості учнів, навики командної роботи; виховувати почуття патріотизму; сприяти розвитку пізнавального інтересу.

Обладнання: маршрутний лист, ручки, мотузки різного діаметру, скотч, крейда, кольоровий папір, бинти, картки з зашифрованими словами.

Хід заходу.

І етап. Вступне слово організатора квесту.

Шановні учні та вчителі Тальянківської школи, я рада вітати вас на сьогоднішньому квесті, що приурочений до Міжнародного дня туризму. А хто такий турист? Це людина, яка любить подорожувати, яка прагне до пізнання нового, не боїться труднощів та перешкод і завжди готова прийти на допомогу ближньому.  Сьогодні я пропоную вам відправитись у цікаву та незвичайну подорож. А яким словом можна ще замінити слово подорож? (Відповіді дітей – мандри, поїздка, похід…) І в наш похід відправляються ті, хто: любить природу, вміє дружити, мріє стати відомим мандрівником.

Щоб наш похід був вдалий, необхідно дотримуватись певних правил:

  1. Отримайте маршрутний лист, щоб знати яким шляхом пересуватись. (Додаток 1)
  2. Виконуйте завдання виключно за порядком встановленим в маршрутному листі.
  3. Будьте доброзичливими до своїх суперників, не забувайте про почуття такту і вихованість.
  4. З задоволенням пройдіть всі випробування та першими прийдіть до фінішу!

ІІ етап. Розподіл команд.

Команди розподіляються наступним чином. Організатор задає 3 питання:

  1. В якому році було започатковано святкування дня Туризму? (1979)
  2. В якому році Україна долучилась до міжнародного святкування цього дня? (1998)
  3. В якому місті проходить офіційне святкування в 2018 році? (Будапешт)

Учні, які першими правильно відповіли на запитання, формують свою команду по черзі вибираючи учнів 9-8-7-6 класу. Таким чином утворюється 3 різновікових команди. Сформовані команди обираюсь свого лідера, придумують назву та девіз. Коли всі команди готові, розпочинається квест.

ІІІ етап. Проходження квесту.

Станція «Рюкзак»

Як відомо, перед тим як відправлятися в похід туристові необхідно скласти свій рюкзак.

Ваше завдання - прочитати текст про те, як правильно складати туристичний рюкзак (2 хв) і потім по пам’яті скласти туристичні рюкзаки максимально правильно. ( Додаток 2)

Додаткові запитання:

1. Чи вірний наступний висновок: чим далі від спини відсунутий рюкзак, тим важче нести? (Так)
2. Які речі краще класти на дно рюкзака? (М'які: ковдри, рушники.)
3. Де в рюкзаку повинні знаходитися найважчі речі? (Під лямками вгорі).
4. Як з рюкзаком легше йти? (Злегка нахилившись вперед).
5. Чому в рюкзаку для хліба визначається місце вгорі? (Щоб не кришився).
6. Визначте місце в рюкзаку для сипучих продуктів. (В середині рюкзака).

  Станція «Болотяні купини»

Щоб пройти до лісу вам треба подолати невеличке болото, але, як всім відомо, болото – досить небезпечний об’єкт для прогулянок. Ступати тут можна лише на купини – відносно стійкі і тверді острівки грунту порослі травою.

Ваше завдання – пройти по купинах всією командою. Хто оступився вертається назад в кінець черги.

Станція «Медична»

Вітаю вас з успішним подоланням небезпечного болота! Але, от біда, поки ви перебирались по купинам , один з учасників вашої команди поранився! Треба чим скоріш перебинтувати рану.

 Ваше завдання – швидко, але якісно перебинтувати товаришеві пошкоджену кінцівку.

Додаткові питання

  1. Які види пов’язок ви знаєте?
  2. Які види кровотечі бувають?
  3. Які способи транспортування існують?
  4. Як і чим можна продезінфікувати рану?

Станція «Транспортування пораненого»

Ви – молодці, вчасно і якісно надали своєму пораненому товаришу першу до медичну допомогу.

А тепер ваше завдання  безпечно донести постраждалого учасника команди до місця привалу, де він зможе відпочити і вилікувати свою травму.  Головне це робити правильно і не допустити ще більших травм у товариша..

Станція «Дешифратор»

Нарешті привал! Це чудова можливість перепочити всій команді. А травмований учасник за цей час повністю реабілітується. А поки відпочиває ваше тіло, хай попрацює ваш мозок.

Ваше завдання - знайти в даній плутанці 5 слів пов’язаних з подорожами. (Додаток 3)

Станція «Лабіринт»

Відпочили? Тож продовжуємо нашу мандрівку! Перед вами лабіринт (намальований крейдою на асфальтному покритті) Він символізує невідому заплутану лісову стежку, іти по якій всій команді небезпечно. Тож спочатку її має пройти хтось найсміливіший з команди. Але все не так просто, це треба зробити з закритими очима! А команда буде підказувати шлях. Важливо не наступити на лінію, інакше доведеться починати все спочатку.

Завдання – одному представнику від команди пройти по лабіринту з зав’язаними очима, не заступивши за його межі, слухаючи підказки від товаришів.

Станція « Подолання перепони»

Ви подолали невідому звивисту лісову стежку і вже майже готові були святкувати перемогу! Але тут перед вами виявилось величезне поламане дерево, через яке треба перебратись всій команді. Роль поламаного дерева виконує мотузка зав’язана між двома деревами на висоті 1 метр від землі.

Завдання – перебратись через перепону всій команді, перший і останній учасник може торкатись мотузки , всі інші –ні. Думайте, як це зробити.

Станція «Павутинка»

Ви дуже вправно і швидко долаєте маршрут! Але наступне завдання не лише на швидкість, тут важливі обережність і командна підтримка. Перед вами величезна павутина ядовитого лісового павука (між деревами натягнути мотузку на висоті 30-40см, бажано в вигляді павутини). Вам потрібно пройти її, не зачепивши. Хитрий павук почепив дзвіночки, щоб відразу почути свою жертву, тож будьте обережні, якщо зачепите павутинку, скоріш повертайтесь назад. Завдання  – пройти через павутину лісового павука всією командою, взявшись за руки. Відпускати руки не можна.

Станція «Переправа через річку».

Ви молодці! Дуже гарно справились з попереднім завдання і ось дійшли до невеличкої лісової річечки. Але халепа! Містка через неї нема! Але справжніх туристів це не зупинить, завжди можна зробити мотузкову переправу. Вам пощастило – попередня туристична команда вже зробила це за вас. Тож ви можете бачити 2  натягнуті мотузки на висоті 30 см і 2 м. над землею.  А вам залишається лише перебратись по мотузках на протилежний беріг.

Ваше завдання – Перебратись на протилежний беріг річки, не торкнувшись «води». Якщо хтось зірветься з переправи, повертається назад і проходить її ще раз.

Станція «Острівок безпеки».

Ви легко перебрались через річку, весело пройшли весь маршрут, але на останок потрапили в ще одну небезпечну ситуацію – прямо посеред стежини, яка нарешті виведе вас з лісу відбувся зсув ґрунту і утворилася яма.

Ваше останнє завдання – безпечно вийти з лісу і завершити свою мандрівку. А для цього вам треба перебратись з одного острівка безпеки на інший. Важливо триматися на острівку всім разом і не виходити на його краї, адже є небезпека спасти в яму!

Молодці! Ви справжні мужні, вправні і безстрашні туристи! А тепер повертаємось до старту!!!

IV етап. Підбиття підсумків.

Закінчивши проходженя квесту,  діти повертаються до старту, де разом з керівником першої локації підраховують свої  бали.  Команда, яка першою пройшла  всі завдання додатково отримує 10 балів.

Після підрахунку балів кожної команди, всі учасники квесту збираються на шкільному подвір’ї, щоб дізнатися, яка команда стала переможницею та отримати свої нагороди. Всі команди отримують дипломи за проходження квесту, а також невеличкі солодкі призи.

V етап. Рефлексія.

Учням пропонується закінчити речення

Найбільше мені сподобалось …

Мені було досить важко…

Я навчився…

Я зрозумів, що…

Найкращим завданням квесту було…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Маршрутний лист

Команда_______________________________

 

Назва станції

Сума балів

  1.  

Рюкзак

 

  1.  

Болотяні купини

  1.  

Медична

  1.  

Транспортування пораненого

  1.  

«Дешифратор»

  1.  

Лабіринт

  1.  

Подолання перепони

  1.  

Павутинка

  1.  

Переправа через річку

  1.  

Острівок безпеки

 

Додаток 2

Головна вимога при укладанні рюкзака: при найменших зовнішніх габаритах він повинен володіти найбільшою місткістю і бути зручним для перенесення.
При укладанні рюкзака є загальне правило: важке кладуть вниз або середину і ближче до спини; м'яке - до спини; об'ємне і крихке - вгору; предмети першої необхідності - в кишені рюкзака. Потрібно старатися укладати речі так, щоб при русі не гриміли погано укладені предмети в рюкзаку.
При укладанні рюкзака важливо запам'ятати місце розташування предметів, щоб при необхідності потрібну річ можна швидко дістати, а не перевертати весь рюкзак. Досвідчені туристи спочатку ставлять в рюкзак згорнутий килимок, щоб надати йому форму, і великий поліетиленовий пакет (дешево і зручно використовувати пакет для сміття), щоб захистити речі від вологи. Після цього вони до спини укладають спальник або ковдру, інші великі і м'які предмети, потім - важкі консерви, цукор, крупи. Зверху рюкзака і в його кишені кладуть те, що може знадобитися в дорозі. Особисті речі потрібно розкладати в водонепроникні мішки.

 

 

 

Додаток 3

п

а

л

а

т

к

а

о

м

к

л

к

ж

о

з

ф

ч

ь

н

о

і

є

з

а

п

у

р

и

с

т

ф

х

ц

о

у

Р

о

т

а

а

к

о

м

п

а

с

м

Т

ю

о

п

х

б

ш

ю

у

е

ф

к

а

л

х

і

б

р

ю

а

к

в

є

л

г

щ

і

ь

ц

и

к

з

в

г

н

П

р

н

д

х

ч

д

м

н

т

ж

с

о

я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Сценарії
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
7125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку