Квест до дня українського козацтва «Найкращі друзі козаків» (8-9 класи)

Про матеріал

Сценарій квесту

до дня українського козацтва

«Найкращі друзі козаків»

(8-9 класи)

Перегляд файлу

Золотоношківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Драбівської районної  ради Черкаської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій квесту

до дня українського козацтва

«Найкращі друзі козаків»

(8-9 класи)

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

педагог-організатор

Ткаченко Оксана Сергіївна

 

 

 

 

 

 

                               2017 рік

 

 

 

Мета :

-       патріотичне виховання;

-       формування бажання вивчати історичне минуле свого народу, його

        культуру, працю, звичаї;

-        виховання в дітей інтересу до української народної спадщини, зокрема

           до історії козацтва.

-     формування навичок працювати у команді.

Аудиторія: команди з 5 х учнів 8-9 класів .

Тривалість свята: 1 година.

Місце проведення: приміщення школи ( спортивна зала, бібліотека,  

клас художньо-естетичного циклу)

Обладнання: національний костюм , папір та олівці, 4 конверти з  

завданнями, пазли картин про козаків, ребус , 2 маршрутні листи.

Про що треба не забути під час підготовки до гри:

-   Кількість станцій має перевищувати кількість команд для того, щоб  

       уникнути зіткнення команд на одній станції та витрачання часу.

-   На кожній станції має бути доросла людина - ведучий, який слідкує за

               виконанням завдання на станції, оцінює правильність виконання та  

       віддає

        команді конверт з наступною загадкою.

-    Обов’язково має бути запасне завдання на випадок непередбачених  

       ситуацій.

Хід гри:

На початку гри всі команди збираються в одному місці  

         для одночасного отримання завдання, маршрутного  

         листа, нагадування умов та правил гри.

         Кожна команда має пройти за своїм, відмінним від інших

          команд, маршрутом, розгадати загадки, в

         яких зашифровані місцезнаходження  станцій, знайти усі станції,

        виконати завдання на кожній станції.

Переможцем вважається команда, яка правильно виконала завдання на

         всіх станціях та раніше інших прийшла до фінішу.

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель.Сьогодні у школі свято,
Тут сміху і радості багато.
Із святом козаків вітаєм, 
Всього найкращого бажаєм.
Для боротьби ми не збирали 
Ані рушниць, ані гармат,
Здоров’я повен міх набрали,

Вистачить його на всіх.
 

Ведуча 1:

Наша мандрівка – в історію давню і близьку, хотілося б поєднати розповідь про славну Січ Запорозьку з тими піснями і думами, що їх складав народ про своїх героїв, своїх богатирів, а почнемо з спогадів ...

Ведуча 1:

Відгомоніли століття з того часу, як в пониззі Дніпра за його порогами, мужні і вільнолюбиві лицарі заснували Запорозьку Січ. Світ звав їх козаками.

Ведуча 2:

Народ оспівав у своїх думах, піснях, легендах цих ,,святих лицарів, захисників вітчизни”.

Під «Козацький марш» до залу заходять  2 козаки.

Козак Іван Богун:

Добрий день вам, добрі люди!

Хай вам добре завжди буде!

Раді вас у нас вітати

Й не дамо вам сумувати!

Козак Северин Наливайко.

 Свято буде тут козацьке

Ігри ждуть вас залихвацькі!

Гей, козаки не зівайте

На змагання завітайте!

Козак Іван Богун:

 У минулому українського народу було таке неповторне і 
 легендарне явище, як Запорізька Січ. Це про неї Гоголь писав: 
 «Так ось вона, Січ! Ось те гніздо, звідки вилітають усі ті горді й 
 дужі, як леви. Ось звідки розливається воля й козацтво на всю 
 країну!»

Козак Северин Наливайко.

 Козацтво не було випадковістю на нашій землі. Прибуваючи 
 до безмежного степу, козаки селилися понад Дніпром та 
 Південним Бугом. Особливо їх приваблював Дніпро священна 
 і заповітна ріка, оспівана в думах та переказах. Козаки 
 називали Дніпро своїм «братом».

Вчитель: Сьогодні ми з вами спробуємо відгадати хто був найкращим другом козака. Які речі допомагали козакам у поході. А наші  славні козаки стануть вам у пригоді. Тож ставайте під знамена Івана Богуна та Северина Наливайка і розпочнемо наш патріотичний квест.

 

 І завдання (знаходиться у конверті)   

    - Ой! Трапилась маленька неприємність, у посланні загубилися усі голосні. Але ж ви не злякаєтесь такої перешкоди?

 

    Д БР Г   ДН , Ш Н В Н   К З К !  М СЦ   В Ш Ї   СТ НЦ     Ш К ЙТ   С Р Д     Г Л Ш НЬ.

                                                                                                 УДАЧІ!!!

 

 

    Пояснення для організаторів квесту:  У тексті вилучені голосні літери. Учасникам треба здогадатися,  які саме голосні відсутні, та прочитати текст, потім знайти потрібну підказку, в якій вказано місце потрібної їм станції.

 

    У закодованій фразі захована наступна інформація:

       ДОБРОГО ДНЯ, ШАНОВНІ КОЗАКИ! МІСЦЕ ВАШОЇ СТАНЦІЇ ШУКАЙТЕ  СЕРЕД ОГОЛОШЕНЬ.

 

   Учасники мають серед оголошень, які зазвичай розміщені у фойє школи, знайти  і таке:  

 

УВАГА!!!

ВПЕРШЕ У НАШІЙ ШКОЛІ!

НЕ ПРОПУСТІТЬ!

ЛИШЕ У НАС!!!!

БЕЗКОШТОВНО!!!

КВЕСТ!!!

МЕРЩІЙ У СПРТЗАЛ!!! ТАМ НА ВАС ЧЕКАЄ ЗАВДАННЯ!!!

 

     Завдання на першій станції: (оголошує ведучий цієї станції )

 

          Зібрати пазли, на яких зображені запорожці на конях

 

http://www.uamodna.com/assets/articles/image/v7h9ckyr/fullsize.jpg

 

 

 

 

 

 

http://www.uamodna.com/assets/articles/image/5g5dh6u8/fullsize.jpg

 

          Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у маршрутному листі і віддає учасникам конверт з наступною загадкою.

ІІ завдання: (знаходиться у конверті)

 

    Цей ребус, козаки, вам підкаже дорогу до потрібної вам  станції.

 

 , 

ребуси,,, ребуси,,ребуси,ребусиребусиребуси

 

 

  Пояснення для організаторів квесту:  У цьому ребусі закодоване слово «бібліотека» , тобто наступна станція, на якій треба виконати завдання - це бібліотека.  

 

 

 

 

Завдання на другій станції: (оголошує  бібліотекар)

Ведуча . Цю станцію ми проведемо у формі ерудит – лото . Вам всім буде задано 10 питань з історії козацтва і на кожне питання запропоновано відповіді . Серед цих варіантів вам треба вибрати правильну відповідь на кожне питання. 
Ерудит – лото.

1.    Що означає слово Побратим?

- названий брат;

- брат;

- сусід;

- знайомий. 
2.    Кого називали в Україні козаком?
-    розбійника , волоцюгу;
-    кріпосного селянина;
-    вільного чоловіка, безстрашного лицаря;
-    багатого вельможу.
3.    Де знаходилась козацька Січ?
-    за дніпровими порогами;
-    в причорноморських степах;
-    на Дунаї;
-    на Кримському півострові;
4.    Як називали місце, де жили козаки?
-    мазанка;
-    намет;
-    землянка;
-    курінь.
5.    Де найраніше виникла Козацька Січ?
-    на р. Кубань;
-    на о. Мала Хортиця;
-    на р. Самара;
-    на р. Підпільна

6.    Хто з козацьких отаманів збудував  перші укріплення на острові Хортиця.
-    Сагайдачний ;
-    Наливайко;
-    Сулима;
-    Вишневецький.
7.    Найвищий орган влади в Запорізькій Січі?
-    Козацька рада ;
-    Гетьман;
-    Осавул.
8.    Як називались козацькі судна?
-    галери; 
-    чайки;
-    фрегати.
9.    Як називались козаки набрані на королівську службу?
-    реєстрові;
-    низові;
-    виборні.
10.    Гетьман це –
-    козацький воєначальник;
-    старшина;
-    вільна людина.

2. Знайшовши відповідь у колонці праворуч, дайте визначення поданим історичним поняттям
1. Козак          Козацьке укріплення
2. Курінний    Житло і військова одиниця запорожців
3. Січ              Бідне козацтво на Січі
4. Реєстр       Вільна людина, воїн.
5. Гетьман     Список козаків
6 Універсал.  Козацький воєначальник 
7. Чайка        Гетьманський указ
8. Голота      Старший куреня 
9. Табір         Козацький човен
10. Курінь     Козацьке укріплення з возів та ровів 

 

ІІІ завдання: (знаходиться у конверті)

 

  Козаки самі про себе говорили, що козак  у 100 років лише силою наливається.  Отже, всьому Основа - Здоров’я. Багато про це знає ось ця людина, знайдіть її, але спочатку треба розставити літери і слова в правильному порядку.

 

 

                  ОСАКАН АСЕГРІВЇН АТКЧНЕОК  

 

                                    Удачі!  

 

Пояснення для організаторів квесту:   Учасникам треба просто розставити літери в правильному порядку. Ми закодували тут прізвище, ім’я та по батькові вчительки, яка викладає основи здоров’я. Саме її треба знайти учасникам квесту і отримати від неї наступне завдання.

 

Завдання на третій станції: (Вчитель музики та основ здоровя)

Прочитайте риторичні вигуки і згадайте пісню в якій згадуються  предмети, що  були улюбленими в козаків, але шкодили  здоров ю..      («Веде своє військо, Веде Запорозьке Хорошенько! », «…Сильне-дужий!»,   « ... Необачний! », «Гей, хто в лісі, озовися!», «… Не журися!».)

 

Підказка для організаторів квесту:

      Діти повинні згадати пісню «Ой на горі та й женці жнуть» Предмети (люлька та табак). Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у маршрутному листі і віддає учасникам конверт з наступною загадкою. 

 

ІV завдання: (знаходиться у конверті)

Картинки по запросу ребус про спортзал 

 

Пояснення для організаторів квесту:   Учасникам треба здогадатися, що цим місцем є спортивна зала, де треба виконати спортивне завдання.   

 

 

Завдання на четвертій станції: (оголошує вчитель фізичного навчанняї)

  Учасники команд беруть один одного за пояс, ховають голову під руку того, хто стоїть попереду і нахиляються, утворюючи «коня». Інші 2 учасники розганяються і застрибують на коня, який повинен втриматися і провезти 6 кроків . 

Пояснення для організаторів квесту:   Учасники обох команд повинні  утворити коня і осідлати його. Вершники обов’язково мають втриматися на коні. Лише тоді конкурс вважається закінченим.  Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у маршрутному листі і віддає учасникам конверт з наступною загадкою. 

 

V завдання: 

Прослухайте пісеньку і вгадайте де відбудеться слідуючий конкурс.

Звучить  пiсенька юного художника (У рожевих барвах)

 Для того, щоб продовжити гру вам потрібно назвати  відомий пароль козаків.

 

 Пояснення для організаторів квесту:   Діти повинні бігти до вчителя мистецтва . Відомий пароль козаків- ПУГУ-ПУГУ! КОЗАК З ЛУГУ!

 

           

 Завдання на п’ятій станції: (вчитель мистецтва)

 

    На аркуші паперу  за 1  хв. намалювати друзів козаків та предмети, які були їм дорогі.

 

Ведучий оцінює правильність, якість виконання, ставить оцінку у маршрутний лист. Оскільки це останнє завдання, конверт команда не отримує.

 

  Команда повинна прибігти до фіналу і віддати маршрутний лист організаторам свята.(ЖУРІ)

Козак Іван Богун:  Ось, нарешті, після чесної боротьби настав хвилюючий момент − визначення гурту − переможця. Надаємо слово журі.

Журі  називає курінь,

який переміг .

Козаки Іван Богун та Северин Наливайко вручають подарунки куріням.

Іван Богун: Завершується наш квест.. Розлучатися завжди важко, але ми віримо, сподіваємося, що крім приємних хвилин, проведених разом, Ви отримали хороший настрій, у Вас добавилося оптимізму, віри у власні сили.

Северин Наливайко Зичимо здоров'я, щастя! Нехай у Вас панує достаток, витає козацький дух, а золоте колосся і червона калина схиляються на добро. На все добре!

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Прус Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Соловьева Любовь
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Kiryan Irina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кузнєцова Ольга Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Korinets Tetiana
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Постол Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Гурбеля Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
29905
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку