Сценарій квесту
до дня українського козацтва
«Найкращі друзі козаків»
(8-9 класи)
Золотоношківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Драбівської районної ради Черкаської області
Сценарій квесту
до дня українського козацтва
«Найкращі друзі козаків»
(8-9 класи)
Підготувала
педагог-організатор
Ткаченко Оксана Сергіївна
2017 рік
Мета :
- патріотичне виховання;
- формування бажання вивчати історичне минуле свого народу, його
культуру, працю, звичаї;
- виховання в дітей інтересу до української народної спадщини, зокрема
до історії козацтва.
- формування навичок працювати у команді.
Аудиторія: команди з 5 х учнів 8-9 класів .
Тривалість свята: 1 година.
Місце проведення: приміщення школи ( спортивна зала, бібліотека,
клас художньо-естетичного циклу)
Обладнання: національний костюм , папір та олівці, 4 конверти з
завданнями, пазли картин про козаків, ребус , 2 маршрутні листи.
Про що треба не забути під час підготовки до гри:
- Кількість станцій має перевищувати кількість команд для того, щоб
уникнути зіткнення команд на одній станції та витрачання часу.
- На кожній станції має бути доросла людина - ведучий, який слідкує за
виконанням завдання на станції, оцінює правильність виконання та
віддає
команді конверт з наступною загадкою.
- Обов’язково має бути запасне завдання на випадок непередбачених
ситуацій.
Хід гри:
На початку гри всі команди збираються в одному місці
для одночасного отримання завдання, маршрутного
листа, нагадування умов та правил гри.
Кожна команда має пройти за своїм, відмінним від інших
команд, маршрутом, розгадати загадки, в
яких зашифровані місцезнаходження станцій, знайти усі станції,
виконати завдання на кожній станції.
Переможцем вважається команда, яка правильно виконала завдання на
всіх станціях та раніше інших прийшла до фінішу.
Вчитель.Сьогодні у школі свято,
Тут сміху і радості багато.
Із святом козаків вітаєм,
Всього найкращого бажаєм.
Для боротьби ми не збирали
Ані рушниць, ані гармат,
Здоров’я повен міх набрали,
Вистачить його на всіх.
Ведуча 1:
Наша мандрівка – в історію давню і близьку, хотілося б поєднати розповідь про славну Січ Запорозьку з тими піснями і думами, що їх складав народ про своїх героїв, своїх богатирів, а почнемо з спогадів ...
Ведуча 1:
Відгомоніли століття з того часу, як в пониззі Дніпра за його порогами, мужні і вільнолюбиві лицарі заснували Запорозьку Січ. Світ звав їх козаками.
Ведуча 2:
Народ оспівав у своїх думах, піснях, легендах цих ,,святих лицарів, захисників вітчизни”.
Під «Козацький марш» до залу заходять 2 козаки.
Козак Іван Богун:
Добрий день вам, добрі люди!
Хай вам добре завжди буде!
Раді вас у нас вітати
Й не дамо вам сумувати!
Козак Северин Наливайко.
Свято буде тут козацьке
Ігри ждуть вас залихвацькі!
Гей, козаки не зівайте
На змагання завітайте!
Козак Іван Богун:
У минулому українського народу було таке неповторне і
легендарне явище, як Запорізька Січ. Це про неї Гоголь писав:
«Так ось вона, Січ! Ось те гніздо, звідки вилітають усі ті горді й
дужі, як леви. Ось звідки розливається воля й козацтво на всю
країну!»
Козак Северин Наливайко.
Козацтво не було випадковістю на нашій землі. Прибуваючи
до безмежного степу, козаки селилися понад Дніпром та
Південним Бугом. Особливо їх приваблював Дніпро священна
і заповітна ріка, оспівана в думах та переказах. Козаки
називали Дніпро своїм «братом».
Вчитель: Сьогодні ми з вами спробуємо відгадати хто був найкращим другом козака. Які речі допомагали козакам у поході. А наші славні козаки стануть вам у пригоді. Тож ставайте під знамена Івана Богуна та Северина Наливайка і розпочнемо наш патріотичний квест.
І завдання (знаходиться у конверті)
- Ой! Трапилась маленька неприємність, у посланні загубилися усі голосні. Але ж ви не злякаєтесь такої перешкоди?
Д БР Г ДН , Ш Н В Н К З К ! М СЦ В Ш Ї СТ НЦ Ш К ЙТ С Р Д Г Л Ш НЬ.
УДАЧІ!!!
Пояснення для організаторів квесту: У тексті вилучені голосні літери. Учасникам треба здогадатися, які саме голосні відсутні, та прочитати текст, потім знайти потрібну підказку, в якій вказано місце потрібної їм станції.
У закодованій фразі захована наступна інформація:
ДОБРОГО ДНЯ, ШАНОВНІ КОЗАКИ! МІСЦЕ ВАШОЇ СТАНЦІЇ ШУКАЙТЕ СЕРЕД ОГОЛОШЕНЬ.
Учасники мають серед оголошень, які зазвичай розміщені у фойє школи, знайти і таке:
УВАГА!!!
ВПЕРШЕ У НАШІЙ ШКОЛІ!
НЕ ПРОПУСТІТЬ!
ЛИШЕ У НАС!!!!
БЕЗКОШТОВНО!!!
КВЕСТ!!!
МЕРЩІЙ У СПРТЗАЛ!!! ТАМ НА ВАС ЧЕКАЄ ЗАВДАННЯ!!!
Завдання на першій станції: (оголошує ведучий цієї станції )
Зібрати пазли, на яких зображені запорожці на конях
Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у маршрутному листі і віддає учасникам конверт з наступною загадкою.
ІІ завдання: (знаходиться у конверті)
Цей ребус, козаки, вам підкаже дорогу до потрібної вам станції.
,
,,, ,,,
Пояснення для організаторів квесту: У цьому ребусі закодоване слово «бібліотека» , тобто наступна станція, на якій треба виконати завдання - це бібліотека.
Завдання на другій станції: (оголошує бібліотекар)
Ведуча . Цю станцію ми проведемо у формі ерудит – лото . Вам всім буде задано 10 питань з історії козацтва і на кожне питання запропоновано відповіді . Серед цих варіантів вам треба вибрати правильну відповідь на кожне питання.
Ерудит – лото.
1. Що означає слово Побратим?
- названий брат;
- брат;
- сусід;
- знайомий.
2. Кого називали в Україні козаком?
- розбійника , волоцюгу;
- кріпосного селянина;
- вільного чоловіка, безстрашного лицаря;
- багатого вельможу.
3. Де знаходилась козацька Січ?
- за дніпровими порогами;
- в причорноморських степах;
- на Дунаї;
- на Кримському півострові;
4. Як називали місце, де жили козаки?
- мазанка;
- намет;
- землянка;
- курінь.
5. Де найраніше виникла Козацька Січ?
- на р. Кубань;
- на о. Мала Хортиця;
- на р. Самара;
- на р. Підпільна
6. Хто з козацьких отаманів збудував перші укріплення на острові Хортиця.
- Сагайдачний ;
- Наливайко;
- Сулима;
- Вишневецький.
7. Найвищий орган влади в Запорізькій Січі?
- Козацька рада ;
- Гетьман;
- Осавул.
8. Як називались козацькі судна?
- галери;
- чайки;
- фрегати.
9. Як називались козаки набрані на королівську службу?
- реєстрові;
- низові;
- виборні.
10. Гетьман це –
- козацький воєначальник;
- старшина;
- вільна людина.
2. Знайшовши відповідь у колонці праворуч, дайте визначення поданим історичним поняттям
1. Козак Козацьке укріплення
2. Курінний Житло і військова одиниця запорожців
3. Січ Бідне козацтво на Січі
4. Реєстр Вільна людина, воїн.
5. Гетьман Список козаків
6 Універсал. Козацький воєначальник
7. Чайка Гетьманський указ
8. Голота Старший куреня
9. Табір Козацький човен
10. Курінь Козацьке укріплення з возів та ровів
ІІІ завдання: (знаходиться у конверті)
Козаки самі про себе говорили, що козак у 100 років лише силою наливається. Отже, всьому Основа - Здоров’я. Багато про це знає ось ця людина, знайдіть її, але спочатку треба розставити літери і слова в правильному порядку.
ОСАКАН АСЕГРІВЇН АТКЧНЕОК
Удачі!
Пояснення для організаторів квесту: Учасникам треба просто розставити літери в правильному порядку. Ми закодували тут прізвище, ім’я та по батькові вчительки, яка викладає основи здоров’я. Саме її треба знайти учасникам квесту і отримати від неї наступне завдання.
Завдання на третій станції: (Вчитель музики та основ здоров’я)
Прочитайте риторичні вигуки і згадайте пісню в якій згадуються предмети, що були улюбленими в козаків, але шкодили здоров ’ю.. («Веде своє військо, Веде Запорозьке Хорошенько! », «…Сильне-дужий!», « ... Необачний! », «Гей, хто в лісі, озовися!», «… Не журися!».)
Підказка для організаторів квесту:
Діти повинні згадати пісню «Ой на горі та й женці жнуть» Предмети (люлька та табак). Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у маршрутному листі і віддає учасникам конверт з наступною загадкою.
ІV завдання: (знаходиться у конверті)
Пояснення для організаторів квесту: Учасникам треба здогадатися, що цим місцем є спортивна зала, де треба виконати спортивне завдання.
Завдання на четвертій станції: (оголошує вчитель фізичного навчанняї)
Учасники команд беруть один одного за пояс, ховають голову під руку того, хто стоїть попереду і нахиляються, утворюючи «коня». Інші 2 учасники розганяються і застрибують на коня, який повинен втриматися і провезти 6 кроків .
Пояснення для організаторів квесту: Учасники обох команд повинні утворити коня і осідлати його. Вершники обов’язково мають втриматися на коні. Лише тоді конкурс вважається закінченим. Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у маршрутному листі і віддає учасникам конверт з наступною загадкою.
V завдання:
Прослухайте пісеньку і вгадайте де відбудеться слідуючий конкурс.
Пояснення для організаторів квесту: Діти повинні бігти до вчителя мистецтва . Відомий пароль козаків- ПУГУ-ПУГУ! КОЗАК З ЛУГУ!
Завдання на п’ятій станції: (вчитель мистецтва)
На аркуші паперу за 1 хв. намалювати друзів козаків та предмети, які були їм дорогі.
Ведучий оцінює правильність, якість виконання, ставить оцінку у маршрутний лист. Оскільки це останнє завдання, конверт команда не отримує.
Команда повинна прибігти до фіналу і віддати маршрутний лист організаторам свята.(ЖУРІ)
Козак Іван Богун: Ось, нарешті, після чесної боротьби настав хвилюючий момент − визначення гурту − переможця. Надаємо слово журі.
Журі називає курінь,
який переміг .
Козаки Іван Богун та Северин Наливайко вручають подарунки куріням.
Іван Богун: Завершується наш квест.. Розлучатися завжди важко, але ми віримо, сподіваємося, що крім приємних хвилин, проведених разом, Ви отримали хороший настрій, у Вас добавилося оптимізму, віри у власні сили.
Северин Наливайко Зичимо здоров'я, щастя! Нехай у Вас панує достаток, витає козацький дух, а золоте колосся і червона калина схиляються на добро. На все добре!