Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Квест до дня українського козацтва «Найкращі друзі козаків» (8-9 класи)

Про матеріал

Сценарій квесту

до дня українського козацтва

«Найкращі друзі козаків»

(8-9 класи)

Перегляд файлу

Золотоношківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Драбівської районної  ради Черкаської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій квесту

до дня українського козацтва

«Найкращі друзі козаків»

(8-9 класи)

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

педагог-організатор

Ткаченко Оксана Сергіївна

 

 

 

 

 

 

                               2017 рік

 

 

 

Мета :

-       патріотичне виховання;

-       формування бажання вивчати історичне минуле свого народу, його

        культуру, працю, звичаї;

-        виховання в дітей інтересу до української народної спадщини, зокрема

           до історії козацтва.

-     формування навичок працювати у команді.

Аудиторія: команди з 5 х учнів 8-9 класів .

Тривалість свята: 1 година.

Місце проведення: приміщення школи ( спортивна зала, бібліотека,  

клас художньо-естетичного циклу)

Обладнання: національний костюм , папір та олівці, 4 конверти з  

завданнями, пазли картин про козаків, ребус , 2 маршрутні листи.

Про що треба не забути під час підготовки до гри:

-   Кількість станцій має перевищувати кількість команд для того, щоб  

       уникнути зіткнення команд на одній станції та витрачання часу.

-   На кожній станції має бути доросла людина - ведучий, який слідкує за

               виконанням завдання на станції, оцінює правильність виконання та  

       віддає

        команді конверт з наступною загадкою.

-    Обов’язково має бути запасне завдання на випадок непередбачених  

       ситуацій.

Хід гри:

На початку гри всі команди збираються в одному місці  

         для одночасного отримання завдання, маршрутного  

         листа, нагадування умов та правил гри.

         Кожна команда має пройти за своїм, відмінним від інших

          команд, маршрутом, розгадати загадки, в

         яких зашифровані місцезнаходження  станцій, знайти усі станції,

        виконати завдання на кожній станції.

Переможцем вважається команда, яка правильно виконала завдання на

         всіх станціях та раніше інших прийшла до фінішу.

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель.Сьогодні у школі свято,
Тут сміху і радості багато.
Із святом козаків вітаєм, 
Всього найкращого бажаєм.
Для боротьби ми не збирали 
Ані рушниць, ані гармат,
Здоров’я повен міх набрали,

Вистачить його на всіх.
 

Ведуча 1:

Наша мандрівка – в історію давню і близьку, хотілося б поєднати розповідь про славну Січ Запорозьку з тими піснями і думами, що їх складав народ про своїх героїв, своїх богатирів, а почнемо з спогадів ...

Ведуча 1:

Відгомоніли століття з того часу, як в пониззі Дніпра за його порогами, мужні і вільнолюбиві лицарі заснували Запорозьку Січ. Світ звав їх козаками.

Ведуча 2:

Народ оспівав у своїх думах, піснях, легендах цих ,,святих лицарів, захисників вітчизни”.

Під «Козацький марш» до залу заходять  2 козаки.

Козак Іван Богун:

Добрий день вам, добрі люди!

Хай вам добре завжди буде!

Раді вас у нас вітати

Й не дамо вам сумувати!

Козак Северин Наливайко.

 Свято буде тут козацьке

Ігри ждуть вас залихвацькі!

Гей, козаки не зівайте

На змагання завітайте!

Козак Іван Богун:

 У минулому українського народу було таке неповторне і 
 легендарне явище, як Запорізька Січ. Це про неї Гоголь писав: 
 «Так ось вона, Січ! Ось те гніздо, звідки вилітають усі ті горді й 
 дужі, як леви. Ось звідки розливається воля й козацтво на всю 
 країну!»

Козак Северин Наливайко.

 Козацтво не було випадковістю на нашій землі. Прибуваючи 
 до безмежного степу, козаки селилися понад Дніпром та 
 Південним Бугом. Особливо їх приваблював Дніпро священна 
 і заповітна ріка, оспівана в думах та переказах. Козаки 
 називали Дніпро своїм «братом».

Вчитель: Сьогодні ми з вами спробуємо відгадати хто був найкращим другом козака. Які речі допомагали козакам у поході. А наші  славні козаки стануть вам у пригоді. Тож ставайте під знамена Івана Богуна та Северина Наливайка і розпочнемо наш патріотичний квест.

 

 І завдання (знаходиться у конверті)   

    - Ой! Трапилась маленька неприємність, у посланні загубилися усі голосні. Але ж ви не злякаєтесь такої перешкоди?

 

    Д БР Г   ДН , Ш Н В Н   К З К !  М СЦ   В Ш Ї   СТ НЦ     Ш К ЙТ   С Р Д     Г Л Ш НЬ.

                                                                                                 УДАЧІ!!!

 

 

    Пояснення для організаторів квесту:  У тексті вилучені голосні літери. Учасникам треба здогадатися,  які саме голосні відсутні, та прочитати текст, потім знайти потрібну підказку, в якій вказано місце потрібної їм станції.

 

    У закодованій фразі захована наступна інформація:

       ДОБРОГО ДНЯ, ШАНОВНІ КОЗАКИ! МІСЦЕ ВАШОЇ СТАНЦІЇ ШУКАЙТЕ  СЕРЕД ОГОЛОШЕНЬ.

 

   Учасники мають серед оголошень, які зазвичай розміщені у фойє школи, знайти  і таке:  

 

УВАГА!!!

ВПЕРШЕ У НАШІЙ ШКОЛІ!

НЕ ПРОПУСТІТЬ!

ЛИШЕ У НАС!!!!

БЕЗКОШТОВНО!!!

КВЕСТ!!!

МЕРЩІЙ У СПРТЗАЛ!!! ТАМ НА ВАС ЧЕКАЄ ЗАВДАННЯ!!!

 

     Завдання на першій станції: (оголошує ведучий цієї станції )

 

          Зібрати пазли, на яких зображені запорожці на конях

 

http://www.uamodna.com/assets/articles/image/v7h9ckyr/fullsize.jpg

 

 

 

 

 

 

http://www.uamodna.com/assets/articles/image/5g5dh6u8/fullsize.jpg

 

          Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у маршрутному листі і віддає учасникам конверт з наступною загадкою.

ІІ завдання: (знаходиться у конверті)

 

    Цей ребус, козаки, вам підкаже дорогу до потрібної вам  станції.

 

 , 

ребуси,,, ребуси,,ребуси,ребусиребусиребуси

 

 

  Пояснення для організаторів квесту:  У цьому ребусі закодоване слово «бібліотека» , тобто наступна станція, на якій треба виконати завдання - це бібліотека.  

 

 

 

 

Завдання на другій станції: (оголошує  бібліотекар)

Ведуча . Цю станцію ми проведемо у формі ерудит – лото . Вам всім буде задано 10 питань з історії козацтва і на кожне питання запропоновано відповіді . Серед цих варіантів вам треба вибрати правильну відповідь на кожне питання. 
Ерудит – лото.

1.    Що означає слово Побратим?

- названий брат;

- брат;

- сусід;

- знайомий. 
2.    Кого називали в Україні козаком?
-    розбійника , волоцюгу;
-    кріпосного селянина;
-    вільного чоловіка, безстрашного лицаря;
-    багатого вельможу.
3.    Де знаходилась козацька Січ?
-    за дніпровими порогами;
-    в причорноморських степах;
-    на Дунаї;
-    на Кримському півострові;
4.    Як називали місце, де жили козаки?
-    мазанка;
-    намет;
-    землянка;
-    курінь.
5.    Де найраніше виникла Козацька Січ?
-    на р. Кубань;
-    на о. Мала Хортиця;
-    на р. Самара;
-    на р. Підпільна

6.    Хто з козацьких отаманів збудував  перші укріплення на острові Хортиця.
-    Сагайдачний ;
-    Наливайко;
-    Сулима;
-    Вишневецький.
7.    Найвищий орган влади в Запорізькій Січі?
-    Козацька рада ;
-    Гетьман;
-    Осавул.
8.    Як називались козацькі судна?
-    галери; 
-    чайки;
-    фрегати.
9.    Як називались козаки набрані на королівську службу?
-    реєстрові;
-    низові;
-    виборні.
10.    Гетьман це –
-    козацький воєначальник;
-    старшина;
-    вільна людина.

2. Знайшовши відповідь у колонці праворуч, дайте визначення поданим історичним поняттям
1. Козак          Козацьке укріплення
2. Курінний    Житло і військова одиниця запорожців
3. Січ              Бідне козацтво на Січі
4. Реєстр       Вільна людина, воїн.
5. Гетьман     Список козаків
6 Універсал.  Козацький воєначальник 
7. Чайка        Гетьманський указ
8. Голота      Старший куреня 
9. Табір         Козацький човен
10. Курінь     Козацьке укріплення з возів та ровів 

 

ІІІ завдання: (знаходиться у конверті)

 

  Козаки самі про себе говорили, що козак  у 100 років лише силою наливається.  Отже, всьому Основа - Здоров’я. Багато про це знає ось ця людина, знайдіть її, але спочатку треба розставити літери і слова в правильному порядку.

 

 

                  ОСАКАН АСЕГРІВЇН АТКЧНЕОК  

 

                                    Удачі!  

 

Пояснення для організаторів квесту:   Учасникам треба просто розставити літери в правильному порядку. Ми закодували тут прізвище, ім’я та по батькові вчительки, яка викладає основи здоров’я. Саме її треба знайти учасникам квесту і отримати від неї наступне завдання.

 

Завдання на третій станції: (Вчитель музики та основ здоровя)

Прочитайте риторичні вигуки і згадайте пісню в якій згадуються  предмети, що  були улюбленими в козаків, але шкодили  здоров ю..      («Веде своє військо, Веде Запорозьке Хорошенько! », «…Сильне-дужий!»,   « ... Необачний! », «Гей, хто в лісі, озовися!», «… Не журися!».)

 

Підказка для організаторів квесту:

      Діти повинні згадати пісню «Ой на горі та й женці жнуть» Предмети (люлька та табак). Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у маршрутному листі і віддає учасникам конверт з наступною загадкою. 

 

ІV завдання: (знаходиться у конверті)

Картинки по запросу ребус про спортзал 

 

Пояснення для організаторів квесту:   Учасникам треба здогадатися, що цим місцем є спортивна зала, де треба виконати спортивне завдання.   

 

 

Завдання на четвертій станції: (оголошує вчитель фізичного навчанняї)

  Учасники команд беруть один одного за пояс, ховають голову під руку того, хто стоїть попереду і нахиляються, утворюючи «коня». Інші 2 учасники розганяються і застрибують на коня, який повинен втриматися і провезти 6 кроків . 

Пояснення для організаторів квесту:   Учасники обох команд повинні  утворити коня і осідлати його. Вершники обов’язково мають втриматися на коні. Лише тоді конкурс вважається закінченим.  Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у маршрутному листі і віддає учасникам конверт з наступною загадкою. 

 

V завдання: 

Прослухайте пісеньку і вгадайте де відбудеться слідуючий конкурс.

Звучить  пiсенька юного художника (У рожевих барвах)

 Для того, щоб продовжити гру вам потрібно назвати  відомий пароль козаків.

 

 Пояснення для організаторів квесту:   Діти повинні бігти до вчителя мистецтва . Відомий пароль козаків- ПУГУ-ПУГУ! КОЗАК З ЛУГУ!

 

           

 Завдання на п’ятій станції: (вчитель мистецтва)

 

    На аркуші паперу  за 1  хв. намалювати друзів козаків та предмети, які були їм дорогі.

 

Ведучий оцінює правильність, якість виконання, ставить оцінку у маршрутний лист. Оскільки це останнє завдання, конверт команда не отримує.

 

  Команда повинна прибігти до фіналу і віддати маршрутний лист організаторам свята.(ЖУРІ)

Козак Іван Богун:  Ось, нарешті, після чесної боротьби настав хвилюючий момент − визначення гурту − переможця. Надаємо слово журі.

Журі  називає курінь,

який переміг .

Козаки Іван Богун та Северин Наливайко вручають подарунки куріням.

Іван Богун: Завершується наш квест.. Розлучатися завжди важко, але ми віримо, сподіваємося, що крім приємних хвилин, проведених разом, Ви отримали хороший настрій, у Вас добавилося оптимізму, віри у власні сили.

Северин Наливайко Зичимо здоров'я, щастя! Нехай у Вас панує достаток, витає козацький дух, а золоте колосся і червона калина схиляються на добро. На все добре!

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1.  Tatyana
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Постол Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гурбеля Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
10634
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку